Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/fcagrupa

Marketing

Uskoro kraj za V6 Pentastar?



Nedavno sam napisao članak o novim FCA motorima. Jedan od ta dva motora bi trebao imati utjecaj na budućnost Pentastar V6 motora.

Ako FCA završi razvoj novog GME T6 (primijetite sličnost u imenu sa novim Alfinim GME T4) rednog šestaka to će ujedno označiti povlačenje Pentastar V6 motora.

Neke aplikacije će biti zamijenjene sa novim turbo GME T4 koji se u sjevernoameričkim verzijama naziva Hurricane. Ovdje se prvenstveno misli na FWD aplikacije. To bi ujedno značilo i kraći prednji prevjes, efikasnije pakiranje.

U RWD aplikacijama bi trebao zamijeniti i Pentastar ali i 5.7 litarski V8 HEMI.

Sve će ovo imati i reperkusije i na talijanske proizvode. Ferrari F160 V6 60° koji koristi blok baziran na Pentastaru bi također trebao biti povučen. No on već ima izglednu zamjenu u novom 690T V6 90° motoru iz Alfe Giulie koji je izvedenica Ferrari F154 V8 90°motora. Novi motor bi sa tim ima niže težište, bio bi kompaktniji, a ima i deaktivaciju cilindara.
Ovo je potpuno u skladu sa informacijom koju sam dobio krajem 2014. Ta informacija je glasila da je Levante zadnji Maserati model gdje će biti korišten "američki" V6.
Naravno ja pri tome ne bi isključio korištenje GME T6 motora prije svega u određenim aplikacijama za Maserati.

Ako ikada budemo vidjeli twin turbo verziju Pentastara ona će debitirati na novoj generaciji RAM 1500. Tako bi konkurirali Ford EcoBoost motorima. Još nisam dobio informaciju da se taj plan mijenja.

Što se tiče debija za GME T6 koji najvjerojatnije nosi tržišno ime Tornado (valjda da ostane u skladu sa Hurricane bratom) on bi najranije mogao biti oko 2020. jer razvoj ide od najkasnije 2015., a uobičajeno vrijeme za razvoj motora je 5 godina.
Ovo je ista godina kada bi trebale debitirati sljedeća, ujedno potpuno nova, generacija Chargera, Challengera i trećeg modela Dodgea koji će biti malo iznenađenje. Točno bi trebali debitirati tim redom u kalendarskoj 2020. godini.

Postoje dvije mogućnosti kako bi motor bio postavljen. Jedna je uspravno. U toj soluciji se javlja pitanje ima li mjesta u dužinu. Za neke skuplje verzije to ne bi bio problem ako bi koristile BSG (belt start generator) i 48V tehnologiju kao novi Mercedesov redni šestak. Druga mogućnost je kako to radi BMW, da je motor nagnut na stranu. BMW to radi i sa rednih četiri i šest cilindara. Kod L4 to nije običaj FCA. No kada bi FCA to napravio sa L6 to bi dalo jednu vrhunsku marketinšku mogućnost. Mogli bi oživiti legendarno ime Chrysler Slant Six motora.



Post je objavljen 12.03.2017. u 20:15 sati.