dinajina sjećanja

utorak, 30.04.2019.

U odaji ogleda i odjeka...






Ljetni solsticij davne 1987- e godine… promocija zbirke „Odakle dolazi ljepota“ i kraj vremena koje nazivah olujom ruža. Bio je to oproštaj s odlazećim i susret s dolazećim djelićem života.

Sjećam se bdijenja u noći nezalazećeg sunca. Razgovarali smo ne dozvolivši snu da ušutka tek rađajuća osjećanja.

Svaki titraj oka, svaka sekunda u bujici vremena je ubijala sjene prošlosti.
Podsvijest se razotkrivala poezijom dijaloga.

"Misliš li na trenutak kada si saznala da voda dolazi iz zemlje"
"Mislim na ljubav!"
"Ljubav se ne misli, ona se osjeća!"
"Što sada osjećaš?" upitah gledajući se u njegovim očima.
"Sada, sada će ozeleniti polja, sada će djevojke zavoljeti sne,
zemlja će pokazati svoje nasmješeno lice.
Ljeto je stiglo ljepotom cvjetnog ogrtača.
Šuma zeleni lišćem stabala i listićima grmova, pobjeđena zima napušta naš dan.
Dječak je sretan..."
"To mi je poznato" rekoh svjesno prekidajući njegov stih.
"To je moja stilizirana Carmina Burana"
"Dječaka dotaknu strijela i Amor ga djevojci povede.
Kao Venerin nadničar, on zaboravi tugu i jad.
Ljubav je jedini danak koji on plaća sad" završih stih.

"Jesi li sigurna da je ovo što sada osjećamo život?"
"Da sigurna sam jer osjećam ljubav, a život je ljubav."


Upoznavala sam ponovo onu sebe prije vremena oluje ruža. Na žrtveniku trenutka je titrao plamen voštanice… sjetih se Bachelarda… osjetih, mi smo svijeća koja titra na lahoru vječnosti, izgaramo beskonačni u svojoj konačnosti.

U odaji ogleda i odjeka, u suzvučju šapata disonance nepostojanja. Razumjeh govor čuvara vremena.

Tko se ne pomiri sa prošlošću ne može živjeti trenutak.

Nad zaleđenom pučinom podsvjesti je zasjalo Sunce.

Oćutih otapanje lednice.

Dijana Jelčić







- 07:07 - Komentari (16) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 29.04.2019.

Biografija Jakovljeve školjke...






Gdje nestane mrak kada zapalim svijetlo?... Gdje se skrije tišina kada zaurla vjetar u krošnji vremena?... Postoji li tamna strana mjeseca?...

Osluškujem misli… pitanja se nižu, slažu se kao neotvorene bisernice na žalu svjesnosti… misterija zagrljaja pjeska i pjene još nije razotkrivena… biografiju ljubavi ispisujemo slovima nepostojećim u alfabetima… svako slovo je znak ljepote… slika iznjedrena iz satnice nastajanja osjećanja…
Listam antologiju ljubavne poezije… čujem glas rapsoda na trgovima spoznaje… osluškujem opjevanu nježnost, bol, tugu, sreću…

Poezija ne održava obećanje upisano u stih… u ekliptici vječnosti naslućujem još neispisanu poetiku ljepote… znakovlje nutrine… dokaz unikatnosti trenutka… njegove neponovljivosti…

Na obali oceana snova, u neotvorenim školjkama, se krije tišina prepuna titraja nutranjeg podmorja… biseri su suze bola začahurene u polutkama uspomena…

Ne želim obnavljanje prohujalog vremena… ne želim uzburkavati Letinu rijeku… odživljenu tugu i bol prepuštam zaboravu… nedodirujem neotvorene bisernice… prepuštam ih poeziji drevnih oceana… u dubinama se krije Atlantida… neostvarena utopija… neoživljena davna snoviđenja…

Zaustavljam kovitlanje misli… više me ne zanimaju odgovori… ne dozvoljavam nutrini lavinu tužnih sjećanja…

Jutros sam među suzama boginje svitanja vidjela bisere kojima Jakovljeva školjka piše svoju biografiju. Osjetih miris ljubavi i zaboravih zaustaviti snove. Svjetlucavi tepih u predvorju dana, drvo spoznaje otvara dušu i pozdravlja me tisućima zrcala u mozaiku trenutka.

Ljubav se obznanila na oltaru jednog davnog svitanja… svjetlost je pobjedila tminu… život je potekao ekliptikom nutarnjeg sunca…

Sam sobom ispisuje poetičnu biografiju ljubavi…

Volim te, zbog sjedinjenja uzbuđenja noći i tišine praskozorja. Volim te, nježnošću drveta koje jeca pod vjetrovima laži, volim te dušom prastaroga stabla na kojem smo mi tek plodovi vječnosti, volim te pjesmom nad pjesmama napisanom srcem, bez korekture, bez korica, bez svilenog uveza. Ova pjesma je brevijar ispisan kišama, milovan vjetrovima, skriven od prolaznosti, u alejama želja, u krošnjama stoljetnih kestena, u galiji cvijeća, u moru sudbine, u oceanu sna, u duši našeg životnoga stabla.
Volim te!
To je knjiga ne procjenjiva, ispisana najvrijednim slovima, pisana suzama, knjiga iskrenosti i želja, bez završne riječi, bez mjesta u bibliotekama.

Venera objavljuje ljepotu sutona.

Dijana Jelčić




- 07:07 - Komentari (22) - Isprintaj - #

nedjelja, 28.04.2019.

Poezija noći...






Podno Parnasa... in memoriam Pitagora...

Misaonim ulaskom u svemir uma pred nama se ukažu zrcala iz kojih nam se smiješi prošlost.
Zatvorih oči i u zrcalnim neuronima se pojavi slika čovjeka obučenog u bijelu lanenu odoru sa citrom u ruci.
Njegova muzika je drugačija od one koju sam do sada slušala. Shvatih, ne čujem nego osjećam tonove. Neka nova spoznaja budi misli u meni. Pred očima mi zaigraše nove boje, svaki ton njihova nova nijansa.

Uranjam u privid. Stojim podno Parnasa pred Apolonovim hramom gdje je Pitagora često podučavao učenike.
Sjetih se satova iz filozofije, sjetih se trga cvijeća i našeg davnog lutanja vremenom.

Kako je Pitagora znao ovo što mi danas osjećamo?
Njegova tvrdnja da se vrijeme vraća uvijek na početak, da krug, harmonija našeg stvarnog postojanja nikad ne prestaje, mi, tek u ovom trenu, postaje jasna.

Zašto je odabrao Apolonov hram za sastajalište?
Možda zbog Muza koje su se tu sastajale?
Možda zbog toga što je to mjesto na kojem su spojene energije sunca, mjeseca, zemlje i vode pa tu nastade proročište?

Možda zbog Pitije koja je tu svoje astralno tijelo prala na Kastalskom izvoru i oslobađajući nove treptaje energije dobijala snagu proricanja ili samo zbog vjerovanja da se tu nalazi pupak svijeta?

Po mitu iz davne antike tu je bio i ulaz u Had, granica između tame i svijetla, tu, jedan pored drugoga rastu lovor, znak sunca i jasnoće misli i bunika, znak tame i ludila duha.
To je mjesto gdje se smjenjuju energije Apolona i Dionizija, mjesto gdje se one ssjedinjuju u nietzscheansku istinu o nama.

Pitagora je na tom mjestu osjetio sjaj božjeg oka, svjedočanstvo zakona zlatnog reza. Vjerovao je da tu završava i da iz njega počinje zlatna spirala, nit koja nas povezuje sa univerzumom.
Oćutih vrtloge nebeskih tijela, titraje super struna, zrcaljenje matematičke etike, tonove Bachovih sonata, začuh simfoniju univerzuma koju inače ne čujemo jer smo dio nje.

To je uzrok što ne možemo razlikovati tišinu od najfinijh tonova niti naše misaonosti, to je istina o moći carstva muza... poezijom se kazuje ono neizgovorivo.


http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=7629






Poezija noći

Zaboravih tada što bi i što će doći
u glavi tek jedna se miso vrti:
o, nikad, nikad ne pusti Mir
iz zagrljaja sve do smrti.
Zdenko Jelčić





Iz šapata tvog, iz poezije suza, iz pjesme umornog ratnika
izranja sjaj sunca i rosa na vlatima trave.

Osjećam lahor u poeziji kiše,
ćutim tebe zanesenjaka u pjesmi oceana,
u pjevu ptica na dozrelom grožđu,
u vremenu traganja za ljeptom.

Krsitli smo vino, na usnama nektar još bdije.

U tvom pogledu san, zvao si me Mir,
u osjećajnom režnju budio usnule leptire,
u vremenu jesenjih kiša darovao sebe,
srce ostavio u zalog,
odnio moje u poeziju noći,
u bdijenje na obzoru
sanjivosti.

Dijana Jelčić





- 08:18 - Komentari (18) - Isprintaj - #

subota, 27.04.2019.

Kao vino iz kamena...




Sjećam se i nebo je plakalo kada sam odlazila… slijevale su se biserne kapi licem vremena kada sam odlazila… ljubav se vrtložila poezijom suza i jecajem tišine… koračala sam putem pokore iščekujući pomilovanje… katarzu grijeha zbog bijega iz skuta zablude… praštala sam tebi neopraštanje… opraštala ti gluhoću na molećivu pjesmu mene prognanika iz tvojih uspomena… napisanu u danu dolutalom iz sjećanja…
Odtugovala sam te… umirala i rađala se u zavjetrini nedosanjanog sna… volio si me… jesi li me uistinu volio?...
Gradio si granitnu krletku u koju nije prodiralo sunce novih svitanja… gušili smo se u entropiji nedogađanja…





Oprostila sam sebi i tebi neznanje tek kada sam pod južnim nebom zakoračila u pejsaž gorštačkog krajolika… iza mene je ostao svijet razbijenih ogledala… slika razlomljene iluzije… šutljiv privid otrgnut iz urlika vječnosti...

Dotaknuh tišinu iza zrcala svijesti… ljubav se ogledala u očima boje sna… pomilovao me osmijeh njenog prauzora… Neretva je ispirala talog tugovanja… pronađoh sebe izgubljenu u hirovitom vrtloženju neosjećanja… osjetih bol… rezanje Gordijskog čvora nesnalaženja u panorami trenutka… u Međugorju me oplemenila blagost kraljice mira...

Na obroncima krševite Hercegovine je bljeskalo obećanje tek dozrelih grozdova… osluhnuh šapat utjehe u poslanju vina iz kamena… oćutih prkos čokota… ponositost ogoljele zemlje koja grli korijenje i hrani znojem dobrih ljudi…

Za žilavku, iznjedrenu iz duše kamena, kažu da predstavlja „smjeh i pjesmu“, ili „sjetu i tugu“. Zlatnozelenkasta boja obuhvata mješavinu jantara i dijamanta.

Kao vino iz kamena izvukoh ljepotu sna iz dubine njegova pogleda... oprostih si prevaru nedosanjanog sna… ostavih priču bez ispisanog kraja… zatvorih je u onaj dio mene u koji dolaze mnoga, a ostaju samo lijepa sjećanja…

U dolini zelene rijeke naučih pamtiti samo sretne dane…

Dijana Jelčić




- 07:17 - Komentari (20) - Isprintaj - #

petak, 26.04.2019.

Bila sam skitnica...





„Možda mi vjeruje, a možda ne. Možda se mogu udati za njega, a možda ne. Možda bi vjetar prerije, Možda bi morska bura, Možda bi neko negdje mogao znati. Prisloniću mu glavu na rame Pa kad me upita ja ću mu reći da, Možda." Carl Sandberg






Bila sam skitnica, voljela sam plave daljine, purpurne sutone i ljubičasta svitanja, lutala nebeskim bespućem, plesala s mjesecom, tajne djelila s zvijezdama i čitala poeziju. Sandberg mi je poezijom odgovarao na mnoga pitanja. Možda postoji negdje daleko netko očiju boje sna.

Pitala sam sebe i njega čitajući pjesmu. Možda?

Postoji mjesto gdje ljubav počinje i mjesto gdje ona prestaje, šaputao mi je pjesnik. Nisam mu vjerovala, bojala sam se ljubavi, bojala sam se mjesta na kojem prestaje.

Možda će mi povjerovati, možda ću ja njemu povjerovati, možda to zna tek vjetar iz daleke prerije?

Mislila sam na povratak plemena ptica i ljubav koja je tamo sišla s neba. Možda se oči boje sna kriju u vjetru što se sa orkanskih visova spušta na pučinu oceana, pitala sam auroru bourelais sa sjevernih mora.

Polarna svjetlost mi je odgovarala, možda. Ljubovala sam s tugom i igrala se s kristalnim suzama neba.

A onda iznenada, u onom davnom sunoćavanju susretoh oči boje sna i utopih se, kao noćna leptirica, u tom blještavom ćilibaru.

„Kada osluškujem mjesec, prepoznajem tvoj lik u njemu, tebe u srebrnoj odori noći koja nas uvijek sjedinjuje. Tada mi se čini da si veliko srebreno jezero okruženo brezama i borovima koji mješaju svoju bjelinu i zelenilo sa zvijezdama u beskrajnom mraku neba.“

„Mjesec i jezero su isprepleli svoje ruke pod mojim srcem i postali ljupka žena u lepršavoj košulji za kojom sam trčao.“

„Tvoje ruke su vjetar koji miluje moje lice dok stojim na terasi i prepoznajem tvoje oči u beskrajnom mraku neba.“

„Ti me čekaš u pod slojem mahovine i lišća nadohvat hrastovih ruku, spremna kao i uvijek da opet nekud otrčiš da bih slijedio u vjetru tvoju lepršavu košulju.“

„Molim te, govori dalje, govori mi jezikom Sandberga, da uvijek bude jednostavno, ljubav. „

„Danas znam zašto sam trčao da uhvatim tvoju lepršavu košulju, Ona je treperila u ritmu tvoga smjeha i govorila mi jednostavno, ljubav.“

Prislonila sam glavu na njegovo rame i kada me upitao hoću li poći s njim rekla sam da, bez Sandbergovog možda.

Znala sam da mi vjeruje jer sam i ja njemu vjerovala.

Ničeg nema u ovoj pjesmi do tvojih očiju, šapnuo mi je dječak i ja sam mu vjerovala.

Vjerovao je i on meni kada sam mu šapnula da imam za njega na tisuće šarenih velova u koje sam godinama umotavala srce.

Možda.

Bio je to dijalog nadahnut Sandbergovim stihovima... poezijom se kazuje neizgovorivo...

Dijana Jelčić... kolaž iz zbirke prozno- poetskih tekstova „Mostovi pod kojima se budim“ 1987- 2007... ukorićenje 2014.



- 07:07 - Komentari (24) - Isprintaj - #

četvrtak, 25.04.2019.

Igra vjetra i vječnosti...






U vjetru poezija suza… nedohvatne daljine davnih tugovanja… žalopojke ispisane sebi, ne tebi… natjecali smo se s vjetrom, sukobljavali s njim, ne kao tandem, svatko na svojoj putanji... stajala sam sama na hridi spoznaje... ne, ti nisi bio kriv što nisi u meni osjetio braniteljicu lovišta… čuvaricu Lunina hrama… vječnu žudnju za plavim daljinama… tragačicu za tankoćutnim izhodištem sreće…

Darovao si mi osamnaest crvenih ruža i ljubav u celofanu… nisi znao i nisi mogao drugačije… dočekivali smo zore na trgu cvijeća, a ruže su umirale u oluji sebićnosti… tražili smo slobodu na trgu ptica, a živjeli u okovima nezananja…

Ostala su sjećanja… slike satkane od misaonog tkiva… osjećanje se pretočilo u oluju ruža… u traganju za ljepotom pronađoh riječi skrivene u tišini čekanja… utkane u tragove na licu vremena… objavile se riječima krošnji svjesnosti… dašak spoznaje ih je zamrsio u izričaj… pretočio u poetiku prozaične svakodnevice… u žuboru vremena pronađoh izhodište tišine… nijemost se slila u šaputanje na jastuku… svjetlost je suzama darovala kristalni sjaj… preobrazila u nisku bisera kojom se usidrih u oceanu snova…

Ljubav susretoh na hridi sudbinskog moreuza… oćutih njenu moć… budila me riječima otrgnutim iz zagrljaja pjeska i pjene… šapatom razbijala tihovanje i pozivala u dolinu djetinjstva… u beskraj azurnog neba... na obale zelene rijeke… u zavjetrinu bijelih breza...

Stigoh u hram bezvremena, vidjeh vjetrom upisano ime. U tandemu zaigrasmo igru vjetra i vječnosti…

Dijana Jelčić





- 08:08 - Komentari (20) - Isprintaj - #

srijeda, 24.04.2019.

Riječi utkane u sutone i svitanja...






Bila je to noć uskovitlanih razmišljanja o svrsishodnosti života,
razgovora o esenciji, o bitku mudrosti.
Ti unosiš mir u kaotičnost mojih misli, izvlačiš me iz utrobe svemira i vraćaš na zemlju.

Osmijehom mi daruješ sliku idealne stvarnosti, pronalaziš slabe točke u mojim principima,
nježnim izričajem prisiljavaš na odustajanje.

Zavoljela sam naša misaona sučeljavanja, toplinom međuriječja, neopisivošću osjećanja griju prohladne večeri.
Divim se arhitekturi tvojih argumenata, snazi tvog izričaja.
Slušam i učim govorništvo, tvoje razlaganje činjenica, tvoju mirnu srčanost.

Tragovi prošle noći ostaviše trag u mojim osjećanjima.

Prostor je prepun neizrečenih riječi, blješte u kao zvijezde na nutarnjem nebu,
kao naslućujuće ideje u mreži pamćenja, kao iskričava svjetlost na lazuri sjećanja.
Ljubav se širila baršunastim svodovljem, bila svjedokinja misaonom mahnitanju.

Volim ljubičaste sutone i noći prepune priča ni o čemu, kriju u sebi bitak našeg zajedništva,
postaju putokaz mene k tebi i tebe k meni… susrećemo se na rondou suprotnosti,
u noćnom equinociju, u prelamanju dana u dan, na anđeoskim stazama,
u krvotoku zanosa.

Na usnama lepršaju riječi, neizgovorene, utkane u sutone i svitanja,
u snovitost vremena.


Dijana Jelčić





- 07:07 - Komentari (28) - Isprintaj - #

utorak, 23.04.2019.

Noć knjige...






„ 22. travnja dan Hrvatske knjige i 23. travnja, svjetski dan knjige... dva iznimno važna datuma u povijesti hrvatske i svjetske književnosti... dovršetak Judite (1501. godine), prvoga umjetničkog epa spjevanog na hrvatskome jeziku, djela koje se smatra nultom točkom hrvatske književnosti te dan smrti (1616.) svjetskih književnih velikana Miguela de Cervantesa i Williama Shakespearea“







Shakespearov Sonet 66

Sit svega toga vapim smrt smirenja,
Kad gledam Vrijednost ko bokče rođenu,
I Ništavnost u rubu uzvišenja,
I tvrdu Vjeru sramno pogaženu,

I čast predivnu sramotno izdanu,
I Savršenost grubo sramocjenu,
I djevičansku Krepost prokurvanu,
I u krzmanju Snagu razdrobljenu,

I Umjetnost od vlasti zauzdanu,
I Ludost kako nadzire Umnika,
I Istinitost Glupošću nazvanu
I ropče Dobro gdje dvori Silnika,

Sit svega toga, ostavio sve bih,
Kad smrću ljubav napustio ne bih.








U mirisu knjiga osjećam strogost umilne nježnosti,
tankoćutnost misaonog blaga.

U obredu mudrosti slika secesijske odaje,
tišina vremena,
dar vječnosti smrtnicima.

U raskoši osjećanja,
nazirem vedrinu svijeta,
nisku privida u tvojim očima.

Slijeva se ljepota u rijeku svete muzike.

Budi se dan knjige,
u njegovim njedrima gomila ljepote.

Izranjaju sjećanja, maštarije i prošlost,
jučerašnjica kao miris dolazećeg maja,
mjeseca poezije ruža.

U zraku osjećam želje,
čujem glasove iz davnina,
naslućujem otkrivanje tajni,
odgonetanje mudrosti.

Na Parnasu slavlje muza.

Bliske i daleke, tajanstvene kao rađanje zvijezda,
kao kozmogonija sa odmakom u vremenu
one tisućljećima bdiju nad nadahnućima,
slijevaju ih u riječi, ukorićavaju snove,
ne dozvoljavaju Letti potapanje davnih osjećanja.

Dan knjige, svetkovina uma,
neprocjenjivost blaga
skupljenog u titraje
čitajućih duša.

Dan i noć prepuni
ljepote.

Dijana Jelčić





- 08:08 - Komentari (28) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 22.04.2019.

Fabergeova pisanica, planet zemlja...






Sviće, promatram Fabergeovu pisanicu.
U znamenju uskrsnuća se zrcali plava ljepotica, Ecce Terra.

Riječ je uvijek istina. Moja, tvoja, njihova istina. Izvan riječi je tama i gluhoća zajedništva. Pa neka riječi postanu djela, neka se tonovi ode radosti sjedine sa ovim štivom i postanu ljubav.

Osjećam ljubav koju rođenjem dobih u naslijeđe.
Ples planeta mijenja scenografiju nutrine. U mimohodu trenutaka gledam
rađanje i umiranje vremena.

Okrutnost ili samilost?

Milijuni godina u letu za sljedećim trenutkom. Prohujala tisućljeća od zadnje kataklizme svemira.
Rađanje i umiranje civilizacija, ostale su sjenke u sjećanjima, kalendari ispisani u kamenu vječnosti.

Hoće li se ispuniti proročanstvo uklesano u mramor vjetrova?
Vrti li se planet sporije nego prije?

Sunce uranja u svitanje ovog jutra, zemlja pleše nezaustavljivi ples, trenutci odlaze u prošlost,
nemogućnost iskoraka u budućnost. Mi smo tek kap svetog krvotoka, kap svemira, zrcalo rodoslovlja.
U nama i oko nas ljubav, aquatorij želja, žudnji, čežnji i nadanja.

Približavamo li se sudnjem danu?
Hoće li se zemlja zaustaviti?
Hoće li se otvoriti vrata sanjanog Raja, hoćemo li zakoračiti u bezvremenost, vratiti se u trinaesti eon
u kojem je rođena svjetlost?

Promatram horizont, osjećam ljubav, blagost u njenom postojanju i snagu u njenom djelovanju.
Svaki novi titraj oka novo uskrsnuće, nova spoznaja, novi san.

Vidim plavu ljepoticu na dlanu vremena i uspoređujem sa Campanellinom utopijom, njegovom zamišljenom državom sunca.
Podijeljena je u sedam kontinenata, njome vladaju tri kneza, snaga, mudrost i ljubav. Oni stvaraju vrijeme, tu svetlosnu dimenziju i ucrtavaju nam puteve svijesnosti kojom bi, iz ljubavi prema jedinom planetu na kojem trenutačno možemo živjeti, trebali razumjeti njen govor.

Iz ljubavi i s ljubavlju plavoj ljepotici, zemlji koja nas hrani i njeguje, koja nam oprašta, koja se samo ponekada pobuni vulkanima, potresima, poplavama, njoj u čast napisah ovaj tekst kao znak ljubavi prema koljevci u kojoj sam rođena, kao znak istine o životu, kao znak ljubavi prema grudi zemlje u kojoj ću jednoga dana počivati.

Na levantu izranja zlatna hostija, čujem cvrkut ptica, poziv na jutrenje. Zvon sa crkvenog tornja, poziv na jutarnjicu. Planet se vrti oko sebe, pleše oko sunca i odnosi nas u nedohvatnu budućnost.


Dijana Jelčić




- 07:07 - Komentari (11) - Isprintaj - #

nedjelja, 21.04.2019.

Uskrsnuće...








Grad tihuje tišinom ukazanja, osjećam, dogodit će se čudo.
U katakombama podzemlja, u nietzscheanskom ništavilu,
odbjegle od svjetlosti, titraju vizije tmine.

Na obzoru iskri tajna, objava uskrsnuća ljubavi,
kada ponoć odbroji vrijeme tišine rodit će se veliko svijetlo,
istina će zaslijepti oči nevjernika, oči trgovaca na sajmu taštine,
oči farizeja skrivene iza velova hipokrizije i mrmljajuće molitve.

Istina je strpljiva u čekanju, blaga u pokazivanju.

Vidjeh umiranje i uskrsnuće ljubavi.
Otvorih dušu, razasuh život na dlan vremena,
a Sunce se zrcalilo u tvojim očima,
pretakalo u toplo zlato,
grijalo ozeblo srce.

U osvitu mladog dana iza horizonta Volto Santo,
začuh šapat,
oprosti sebi, a onda jednostavno opraštaj.

Postidjeh se, srce je zaigralo zaboravljenim ritmom.
Bol je buknula plamenom želje, razbuktala se do usijanja,
do eksplozije svijesti i nestala.

Oprost je stigao kasnije, kao inicijacija.

Shvatih, istina je nepojmljiva pojavnost ljubavi,
anđeosko biće iscrtano svjetlošću, mreža iskukičana nitima misli i osjećanja,
a ljubav ne poznaje sumnjićavost, neiskrenost, lažnost i prevare.

Ljubav je kap rose na zrncu pjeska u pustinji podvala,
anđeosko prabiće u srcu svemira, bijela golubica na obzoru svijesti,
svanuće ljepote, uskrsnuće istine.





Sretan vam dan uskrsnuća prve i posljednje istine...

Dijana Jelčić








- 07:37 - Komentari (31) - Isprintaj - #

subota, 20.04.2019.

Nastajanje...





Otopili se snjegovi… proljeće se objavljuje rađanjem ljepote… topi se vrijeme i gomila u koritu prolaznosti… prelijevaju se sjećanja… događa se potop uspomena… prerasta u ocean snova… uranjam… ronim ljepotom pamćenja…

Na dnu se naziru raskomadane školjke nekih umiranja… umirale su neostvarene želje… ostali su samo ožiljci… vidljivo znamnjenje kraj puta između poznatog i nepoznatog… između početka i bespuća… plovim dubinama bez otpora… bez zastoja u trenucima razdornih zbivanja… prolazim pokraj ruina potopljenih vjerovanja… kulisa stradavanja u zabludama… pored Potemkinovih sela krivih vjerovanja…

Mjesec bdije nad noćnim pustolovinama… stražari nad morem prohujalih tuga… osluškujem šum vječnih mjena… plima i oseka me njišu u pjenastoj ljuljačci nadanja… i tuge postaju siluete ljepote… znamenje življenog života… uklesane u stijenke srca… prelivene patinom sjete postaju svjedočanstva… povijest ljubavi…

proljeće obećaje dugo toplo ljeto i plodove novih osjećanja… vrtloženje osjećaja… lakoću nastajanja…

Život je vječna igra… velika gala predstava… premijera bez reprize… ti i ja stojimo na sceni velikog svjetskog tetara… sinopsis sreće… scenografija stvarnosti… kostimografija trenutka…

Ne, nedozvoljavam sjećanjima da me zarobe u kalup bez pomaka osjećaja… ćutim dinamiku svemira… pričinja mi se nevidljiv virtuoz je zasanjao d-mol Bachovih sonata… to vjetar svirajući razbija maglu neznanja i dozvoljava da vidim jasne obrise stvarnosti…

Zaustavljam misao u središtu zbivanja, prepoznajem govor prirode... priča jezicima fizike, filozofije, poezije i muzike… razumijem poruku vječnosti… iz postojanja ne proizlazi posjedovanje… sve se događa nastajanjem.

Osjećam paralelnost svjetova… mi stojimo na vratima između njih…

Iza nas svijet nepromjenjivosti, a ispred nas se širi svijet nastajućeg… vjekujemo na mostu između između svijeta materije i ideja… iza nas je ljepota nepromjenjiva… ispred nas tek naslućujemo igru sna i zbilje, tek nastajuće ljepote.


Dijana Jelčić







- 08:08 - Komentari (24) - Isprintaj - #

petak, 19.04.2019.

Začudnost uma...






Neurofiziološka začudnost… poetika 1990-tih godina istraživanja univerzuma uma.






Srce se umirilo kao vjetar pred oluju. Sluti navalu ljepote. Osjeća titraje neurona u režnjevima stisnutim iza čela, vrtloženje misli, njihovo slijevanje u simpatikus. Ćuti neurofiziološku začudnost osjećajnosti, neizrecivost uzdrhtalosti staničja nutrine, nedokazljivu povezanost njegova ritma i ritma univerzuma, neopisivu usklađenost kovitlanja zavojnice vječnosti i trenutka poljupca. Na usnama titra ljubav dolutala sa početka priče o nama i svemiru.

Drhturi tajnoviti kod prvog heliksa rasplinutog u prostornost vremena, a sreća klija iz sjemena dolutalog iz sedmodnevne iluzije nastajanja svijeta.

Srce je slovkalo tvoje ime. Poznavalo te prije mene. Ispisalo te kao rebus na zaslonu sanja, budilo nadahnuće kojim pisah pjesme strancu, nestvarnoj osjetilnosti na usnama, nepostojećem okusu vina iznjedrenog iz čokota Arkadije. Pisala sam stihove. Bila sam izgubljeni sanjar u svijetu poezije, a ti mi dođe s buketom tišine. Govorio si jezikom cvijeća, titrajima vlati trave, sjajem Sunca i zagonetkama utkanim u povijest izričaja. Osluhnuh tišinu kraljice pjesništva, doživjeh njenu uzvišenost i sakrih napisane pjesme u rijeku zaborava.

Dotaknuh nulu Fibonaccievog niza nastajanja ljepote, uronih u zlatni trokut kozmičkog zakona, krenuh putevima postojanosti u ljepoti traganja za izričajem koji je tek sjena onoga neizrecivog u nama.

Još uvijek lutam beskrajnim širinama pjesništva.

Dijana Jelčić „Mostovi pod kojima se budim“ 1987- 2007







- 07:07 - Komentari (16) - Isprintaj - #

četvrtak, 18.04.2019.

Arhipelag istine...






"......istina je, mi volimo život, ne zato što smo navikli živjeti nego zato što smo navikli voljeti. Uvijek ima pomalo ludila u ljubavi. Ali uvijek ima i pomalo uma u tom ludilu, uvijek ima ludila u metodi kojom se koristimo. Vjerovao bih samo u onoga Boga koji bi se znao igrati. A kad sam vidio svog đavola, našao sam ga ozbiljnog, temeljnog, dubokog, svečanog. To je bila duša teže, duša gravitacije zbog koje padaju sve stvari. Ubija se ne gnjevom nego smijehom. Naprijed, hajde idemo ubijati dušu gravitacije! Naučio sam koračati, otada dozvoljavam sebi trčanje. Naučio sam letjeti i otada ne dozvoljavam da me najprije netko gurne da bih krenuo s mjesta. Sada sam lak, sad letim, sad vidim sebe pod sobom, sad se neki Bog igra kroz mene. "

Friedrich Nietzsche.







Nježan lahor sunoćavanja je razbijao vrelinu prohujalog dana. Sunce je cijeli dan svojim sjajem ispiralo boje, gušilo ih. Noć je stizala modrinom, a nebo je bilo udaljenije nego obično. Naziralo se iza velova nadolazeće lazure.

Pričinjalo mi se, nalazimo se onkraj vremena.

Svjetlost je iz ničega padala u slapovima prozračnosti i tišine i povezivala obale zelene rijeke.
U mramornoj nepomičnosti krajolika oćutih prisnost između nas i vječnosti.

Vjetar donosi miris rijeke i okus zrelih oskoruša.

Krenuli smo putem bez znakovlja, u meni živi još uvijek zatočena leptirica,
ne dozvolih joj kukičanje mreže za nedosanjane snove.
Oni, kao nemirne duše lebde u pamćenju, iz sebičnosti ih nismo otpustili, ne darujemo im spokoj.


Sujetna si, otpusti snove, šapnuo si.

Snovi traže završetak u sinopsisu davnog sna.

Završi odiseju uspomenama, slijedi vjetar koji razbija oblake

i propušta bogove da bdiju nad povratkom na otok sreće.

Osjetih tvoj glas kao milovanje, kao san, kao dašak vjetra.
Odnosio je slike davnih proljeća, ostavljao mir u dubini svjesti.

U tvojim očima trag odlazećeg sunca, prelamao se u dubini tvog pogleda i ucrtavao put ka Itaki.

Vidjeh nas na hridi oceana,
spoznah da su godine
kojih nije ni bilo
prošle.

U tvojim rukama ljubičasta ruža, znamen krštenja novom vremenu, našem vremenu.

Osjetih,
među našim zvjezdama nema mostova.
Dodiruju se osjećanjima, svilenkastim tkivom osjećaja.

Zrcalimo li se mi u svemiru ili se svemir zrcali u nama?

Tko osjeća ljubav nosi cijeli svijet u sebi,
živi na arhipelagu istine…

Dijana Jelčić „Mostovi pod kojima se budim“ 1987- 2007.




- 08:58 - Komentari (23) - Isprintaj - #

srijeda, 17.04.2019.

Ponoćni tango...






Srela sam te u noći punog mjeseca, osjetila tvoju blizinu u zagrljaju srebrenkastih struna koje se poigravahu s mojim srcem. Bio si sjenka i bio si tu, bio si svjetlost i u dubini duše me pozivao na ponoćni tango.

Krenuh tajnovitim stazama kristalnog labirinta punog zrcaljenja nekog prijašnjeg vremena. Vidjeh pucanje opne i rađanje sunca, osjetih toplinu vrela mladosti, dotaknuh kapljicu u kojoj se bio smjestio cijeli svijet.

Ti si stajao na obali Mnemozine još okupan sjećanjima koja su blještala trenutkom ovog sna. Iza mjeseca u dubini beskraja vidjeh sjenku svirača. Prebirao je po strunama gitare. Prepoznah uličnog trubadura iz naše mladosti i stavih želju u šešir na zvjezdanom tepihu kojim krenuh do rijeke da se utopim u uspomenama.

Ponoć je odbrojavala tonove u ritmu tanga koji smo davno plesali pod kišom zvijezda uranjajući u mirise svitanja na trgu cvijeća.

Ti stojiš na obali sjećanja, bereš ruže u dubini duše i slažeš ih u kalež trenutka da ljubav ne nestane u bujici rijeke zaborava koja čeka na duše koje kreću stazama vječnosti.

Otvaram oči, na horizontu se rađa dan, ti ulaziš u sobu i na uzgalvlje stavljaš buket ruža. Zakoraknuh u trenutak buđenja opijena zvukovima prošlosti i melodijom sretnog jutrenja u novom snu.

Vidim san koji odsanjah u noći punog mjeseca.


Dijana Jelčić „Mostovi pod kojima se budim“ 1987- 2007.





Ponoćni tango...

- 08:08 - Komentari (24) - Isprintaj - #

utorak, 16.04.2019.

Fenomenologija percepije...






Robujem li viziji ljepote nedoživljavajući njen stvarni oblik?... poželjeh saznati istinu… odvojit privid od stvarnosti… oćutit titraje ovozemaljske egzistencije… dotaknut sve njene pojavnosti… osjetih kako u srži svega postojećeg, u najtankoćutnijem djeliću bitka bdije tajnovita, jedinstvena, vječna i sveprožimajuća energija… To je prauzrok djelovanja i nedjelovanja… vidljivog i nevidljivoga… uporište i potpora… savršeno, neopisivo i neizrecivo, inteligentna i kreativna snaga… beskrajni ocean kosmičke svijesti… Božanska Svijest…

Promatrala sam obsjenu zaokruženu u prohodnost vremena…
je li to varka iznjedrena iz duše svemira?...
nepostojeći oblik koji se ogleda u dubini mog pogleda… prevara svjesnosti… prevara osjetilnosi i osjećajnosti… iluzornost vjerovanja u nešto nepostojeće… iznenada osjetih dodir… oćutih miris blizine… titrajuća slika se pretakala u zbilju…

Ti i ja u vrtlogu vremena… zagrljaj naših ekliptika u bitku trenutka… žuborila je istina… koračali smo vizijom do vrha spoznaje… omamljeni mahnitanjem svijesti osvajali prostornost iluzije… gubila se u nepostojanosti nemogućega… vrištao je vodopad želja… u svakoj kapi se zrcalila želja… i nadnaravna snaga ljubavnog htijenja… nestajanje u Fraserovoj spirali… koncentrične kružnice su nas odnosile u beskonačnost sna… blizinu nedohvatnih daljina… u lakoću postojanja…

Pogled se širio u nedogled… širina horizonta nas opijala svjetlom spoznaje… vidjeli smo isprepletene životne linije… vidjeli tišinu… zaokruženost trajanja… besmrtnost ljepote…

Ne, nije bila optička varka… bila ljubav…

Dijana Jelčić








- 08:08 - Komentari (22) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 15.04.2019.

Zagrljaj pod maslinom...






Mogu li tako živjeti?
Pitala sam se.
Prisjećam se,
pričali su mi o prozi rođenja,
a ja sam sanjala plave daljine.

Od nekog od praotaca naslijedih obalu snovitosti i hrid u dnu vječnosti.

Upoznala sam prkosna zapljuskivanja vremena,
odupirala se Kupidovim strijelicama,
bježala u zavjetrine tmine,
doživjela urinuće u tugaljive dubine.

Zaustavih se na vrutku istine.

Osjetih njihanje zipke ljepote, oćutih istost koljevke i snivanja.

San je sidro u oceanu jave. Usidrih se u magiji sunčanog kalendara.
Vidjeh ga na obrisima druidskih vjerovanja.
U pejsažu Alpi šest vrhunaca iza kojih izlazi i zalazi zlatna hostija.
Slijed svetkovina utkanih u purpur sutona i svitanja.
Najviši vrh kao oltar života, prvi korak sa zemlje ka nebu.

Slijedila sam zov koljevke, vratih se u uvalu djetinjstva.

Stajala sam pod maslinom, na obzoru svijesti zasjaše mnoga sunca,
u prozirnoj tišini bljesak postelje od maslinova drveta.
Na pućini oceana sna vizija galije i pjev sirena.

Strahovala sam.

Izronio si iz privida, osjetih uzbibanost nutrine,
zagrljaj pod maslinom i kraj vremena čekanja...

Dijana Jelčić





- 08:08 - Komentari (26) - Isprintaj - #

nedjelja, 14.04.2019.

Cvjetnica...








Sviće. Na obodu dana zlatna hostija… rađa se proljetno jutro prepuno sebe… i naslućujuće ljepote… na surovoj hridi vremena svijest se razbija u poeziju oceanskih dubina… vjetar donosi miris ljubičica i vlati polja naslućujuće sreće… srce titra zornicu… pješčana ura odbrojava znca stihovima pjesme nad pjesmama… ljubav na svom putu bez povratka najavljuje uskrsnuće davno odsanjanog privida… put pokore do sunoćavanja… svakodnevica u kojoj se rađa i umire svijet… dnevna putanja oko osi nutrine… zora i suton u nezaustavljivom nadmetanju… misao i osjećanje u kovitlanju mjesečevih mjena… u dnevnim olujama i noćnim bonacama… život jednostavan i lijep…

Zaustavljam se u mrtvoj točki bivstvovanja… u kutu nutarnjeg svemira… na oltaru rodoslovlja… iz svetog pepela izranja silueta i preobražava se u cvijet na čijim laticama blješte suze praiskona… suze radosnice se pretaču u rijeku nevraćanku… vječno ponavljajući prizor početka beskrajnosti božjeg sna…

Svijet se rađa u mojim očima… u jednom titraju se događa kozmologija trajanja… prasak, raspuknuće ništavila i sjedinjavanje tisućljeća u ovaj tren spoznaje… u razvalini budnosti vidim potop, porinuće i plov bespućem grijeha… i bijelu golubicu koja objavljuje oprost… na dnu oceana su ostale krhotine razlomljene boli… napuknute amfore u kojima, od sebe same, skrivah grijehe… u dubini pogleda, iza zjenica se događa ono što je očima ne vidljivo… staza hodočašća na kojoj oplekivah neučinjeno… put na kojem padam pod križem sudbine i uzdižem se… ekliptika nutarnjeg sunca iz koje izranja oprost i pomilovanje…

Korizma se bliži kraju… cvjetnica… Njegov ulazak u svetu zemlju… svetkovanje cvijeća… graničica maslinovog drveta na prozoru… oprati ćemo lice vodom ljubičastih latica… zamirisat će proljeće u domu, a mi ćemo izgovarati želju…

“Neka mlada godina nama i cijelom svijetu daruje ljepotu… i ljubav“

Dijana Jelčić





- 09:19 - Komentari (30) - Isprintaj - #

subota, 13.04.2019.

Privid...






Iluzionist se igrao šeširom… izlijetale su bjele ptice… promatrala sam predstavu tajanstvenih sjena… divila se spretnosti magije… povjerovah u njenu moć… poželjeh nestati u prividu… jedino je šum krila preplašene ptice bio stvarnost… odvraćao me od nestajanja u mistici vjerovanja…

jesam li i ja jednom postojala u iluziji sijača zvijezda?... možda sam bila kap života na dlanu proroka… pretočena u obećanje ovom trenutku… možda sam umrla suzama neba i rodila se na vlati trave… osjetih prelamanje sunčanih zraka u bitku vremena…

koliko se života slilo u tajnu ovoga ovdje i ovoga sada?… osluhnuh zov zemlje… oćutih oslobađanje energije… suncostajsko jutrenje i zagrljaj svjetla i svjetlosti…

iluzionista ne odaje tajne svog umijeća… iz kaleža keltskog vjerovanja vadi suzu vječnosti… daruje mi sunčani sjaj na obodu kristala… iz njega izranja pogled… ljepota jantara… privid se kao mekani veo ovija oko svjesnosti… magija djeluje… putujem tisućljećima… i vraćam se u tvoju blizinu… sretna…

Dijana Jelčić





- 07:17 - Komentari (20) - Isprintaj - #

petak, 12.04.2019.

Riječi vraćene životu...






Igramo se riječima, nestajaju u oblacima, utapaju u dubinama,
vraćaju kao lahor, kao zvuk orgulja, kao glazba svijesti.

Slovkamo petoslovlje sa početka priče, zamamnost riječi, bezglasje zanosa,
kao faucaultovo njihalo zrcale kovitlanje života u smisao ljubavi.

Tražimo riječi, novo ulančane bljeskove boja, mirisa i okusa.

U začudnosti igre izmišljamo inačice Proustovskog Combraya, Madeleine, buđenje spavača.
Riječima bježimo iz kolotečine ustajalosti, ne dozvoljavamo misaonom zavođenju
da ushit osjetila razbije o hrid razuma, da ga pretoći u monotonost
otupljene riječivosti.

Neka u krajoliku jave budu odraz različite istosti, neka jedna drugoj daruju sjaj.

U dovoljnosti vremena,
u rasplinuću zbilje,
u rasapu budnosti,
u svjedočanstvu
nutarnje vizure
zagrljaj.

Riječi i mi...
bez monoplola.

Istina.

Riječima dozivamo, u kozmičkoj samoći, u pijesku vremena,
pohranjene uspomene.

U čarobnoj moći nehotićnog sjećanja živimo život.

U tvojim očima Sunce,
na usnama okus soli
i molitva kruhu.

Riječi vraćene životu.

Dijana Jelčić






- 07:07 - Komentari (24) - Isprintaj - #

četvrtak, 11.04.2019.

Pobjeda srca...






Nad pejsažem trpkih sjećanja usnulo sunce,
nad paklom gorkih uspomena
ushit ciničnog uma.

U fokusu zbilje izgaraju ideali,
na lomači trenutka iluzije.

Prisila na zaborav svjedočanstava oslikanih
u licu vatre,
u mirisu svetih smola,
u tinjajućem pepelu porijekla.

Kao mala Sunca nad stihijom prolaznosti
čuvari sudbe slave pobjedu

Iz srca quinte esencije,
iz ombulusa svijeta
izranja osmijeh kralja bez krune,
čarolija svetkovine čula,
vrisak ljepote,
ples osjećanja osjećaja.

Ćutim zagrljaj stvarnog i nestvarnog,
tvoje ime ubrizgano u krvotok,
srce savladava maraton zbilje.

Hoće li preživjeti sučeljavanje sa ciničnim umom?

Kralj pajaca skida masku,
budi usnulo dijete
i sa osmjehom u tužnom oku
uzdiže Nikin stijeg
na bojišnici mene i mene,
objavljuje pobjedu srca.

Dijana Jelčić






- 07:07 - Komentari (20) - Isprintaj - #

srijeda, 10.04.2019.

Nenapisana pjesma...






U vrtlogu nastajanja čovjeka,
vidjeh bibliotekara i goruću knjižnicu.
Aleksandrija spava, a drevne vrijednosti nestaju.

Na pročelju svitanja odgonetnuh tajnu moje odsutnosti iz trajanja,
uzroke isplakanih suza, sladunjave metafore zavaravanja.

U osvitu dana na obzoru vidjeh utjelovljenje melancholie... ucrtan krug, savršenstvo prostora,
magičan kvadrat i ljestve ka vječnosti.

Sunce je došlo kasnije.

Hladnoća na dlanovima, akordi nenapisane pjesme i
tvoja prisutnost u praznini sklada dotaknuše nepomičnost vremena.

Vidljivost prekorači granicu, iza duge astralna dimezija vječnosti,
bljesak zvijezde padalice i ostvarenje želje.

Sunce u tvojim očima, iluminacija istine,
oćutih nepromjenjivosti ljepote u promjenjivosti vremena,
u kovitlanju sati, minuta, trenutaka.

Nenapisana pjesma je stručak riječi, tišina utkana u tvoj osmijeh i tvoje oči.

Oslobođena iz krletke srca, ulovljena u mrežu sunca,
prosuta u trajanje dana.

Huji alejom osjećanja, zaustavlja u krošnji misli,
izlijeće kao ptica bezglasna i slijeće
u prazninu svijeta.

Gubi se u metežu događanja,
u zvonjavi telefona,
u mirisu cvijeća,
u okusu kave.

Bježi iz zbilje, ogleda se na pučini sanja,
utapa u podsvjesti i kao jeka vraća u svijest.

Zaziva me glasom nimfe, razotkriva do nagosti, do pročišćenja nutrine.
Postaje vedrina, zraka sunca, bijeli oblak, kap kiše, maleni cvijet.
Izranja iz mene i za sobom
ostavlja tebe.

Čekala sam te izvan očekivanja, susrela te u nenapisanoj pjesmi.

Dijana Jelčić




prva fotografija... Albrecht Dürer, melancolia

- 10:30 - Komentari (16) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 08.04.2019.

Vječna filozofija..






Otuđenje, izgubljenost i proces nečemu nevažnom,
nečemu čega nije ni bilo.

Nemogućnosti obrane, vrijeme tišine i grijeha
i na koncu osuda
kao spas.

U kafkijanskom kavezu umire jedno sjećanje,
nestaje uspomena kao stranica otrgnuta
iz albuma slika.

Bol tihuje u zaliscima srca, rana zacjeljuje,
samo ožiljak i koprena korote iza koje se krije tuga
i konture svjesnosti, kostur istine,
a sreća je u neponovljivosti trenutaka,
ni sretnih, ni tužnih.

Nova slika, novi zvuk, novi miris.
Mjenjam prošlost,
odbacujem sve ružno,
okrutno,
brutalno.

Opraštam sebi neznanje, neukost i boli opraštam svima,
oprost je eliksir, kamen mudrosti,
philosophia perrennis,
metafizika u fizici svijeta, vječna poezija.

Pitala sam se tko sam?
Odgovor se krio u žarištu bitka,
u činu logične i etične misli,
u istosti iskonskog i univerzalnog.

Tražih Zamak i pronađoh sebe u sebi,
sebe žigosanu,
sebe sa stigmama sudbine,
sebe necijenjenu i cijenjenu,
sebe nevoljenu i voljenu,
sebe cjelovitu s tobom cjelovitim.

Philosophia, poezija, ljubav i mudrost,
život jednostavan i lijep.

Dijana Jelčić „Mostovi pod kojima se budim“ 1987- 2007.






- 08:38 - Komentari (36) - Isprintaj - #

nedjelja, 07.04.2019.

Bile su gospođice iz Avignona...






Uranjam u jutro puno lijepih privida... Promatram igru prirode i ćutim zagrljaj znanosti i umjetnosti, susret Einsteina i Picassoa na kopreni praskozorja. Vjetar se igra sa trenutkom. Moć skrivena pogledu, otkrivena osjećajima.
Priroda je očima vidljiva do treće dimenzije. U ovom začudnom trenu budnosti doživljavam igru sunčanih zraka sa strunama maglićastog sjaja i sudjelujem u predstavi koja se obićno događa iza zrcala svijesti. Pokušavam rukom dohvatiti tu čaroliju, zaustaviti je na dlanu kao znamen magije kojom nas svjetlost nečujno grli. Čarobnost ovog trena pretačem u misaonu sliku i spremam u galeriju lijepih uspomena.
Ti stojiš iza mene i nježno dodiruješ moja ramena. Šutimo.

Tren traje, vrtloži se i prelijeva se u tišinu prolaznosti. Priroda je živo biće, ona osjeća naše misli i naša osjećanja, šapućeš, vrednuje ih i dokazuje nam to u izuzetnim trenucima. Ona nas promatra animom mundi i pamti naše izričaje, vršcima svojih prstiju ih slaže u kolaž i daruje vječnosti. Njeno sjećanje je satkano od sile ljudskih nadahnuća.
U lebdećim kristalićima se nevidljivost prelama u spektar boja i panoramu horizonta pretvara u krunskog svjedoka prohujalog vremena.
Ushićenje se vrtloži, grliš me dlanovima na kojima se gnjezdi divota vječnosti. Sunce se uzdiže nad pustinjom zaborava, opsjena mijenja opisivost našeg vidokruga.

Osjetih mirise Provanse u zraku i dašak tajanstvene muze, dodir mistrala na tijelu. Ljubiš me sjećanjima na cvjetove jasmina i prvu braćnu noć. Maglićasta zavjesa polako nestaje, lebdeće kapljce se pretaču u konture mladoga dana. Sretna sam da smo ovo doživjeli zajedno, odgovorih. Nasmiješio si se. Inače mi ne bi vjerovao da sam vidjela odraz Picassove slike na obzoru ovog svitanja.

Bile su gospođice iz Avignona, potvrdio si istinitost moje vizije.

Dijana Jelčić






slika... Picasso... gospođice iz Avignona... Museum of Modern Art (MoMA)

- 09:29 - Komentari (24) - Isprintaj - #

subota, 06.04.2019.

Anatomija tuge...






Pogled se širi… razlijeva se lazur… pretače u puninu doživljaja… tiho i elegantno, kao crna pantera spušta se noć... teške od zvijezda vise ruke neba nad prozorom... budi se tišina…

Jedna zvijezda padom dotaknu tišinu
na srebrnom sagu mjesečine
zaplesasmo naš prvi tango.

Tvoje usne dio mene
ruke u klupu neznanja
zapletoše stvarnost u vir snova...

San je bio prepun urlika… vrištale su sjene u paklenom kotlu gorućeg sunca… pružala sam ruke u oganj… željela spriječiti spaljivanje ružnih uspomena… zadržati ih kao spomen vremenu u kojem osjetih svoju ranjivost… podsvjest je nemilosrdna… guta sjećanja… oćutih sukob sjećanja i zaborava… rat svjetova na bojišnici Jungove teorije… sanjala sam san u snu… arhetip… kolektivna nemoć je bjesnila u neprostoru tog začudnog pomaka vremena… iz vatre su izranjale slike… izdizale se u bezprostornost tmine i nestajale…

Na terasu preko usnulog cvijeća
u svom ljubičastom ogrtaču
se uspinje zora,
zatvara snove u sunčanu kutiju,
prosipa svježinu na umor naših zagrljaja.

Pored mene se smješi pjesnik…

Uronih u tišinu… osluškujem disanje istine… obgrlila me ljepota svitanja… zaokružila bezgraničje trenutka budnosti… podsvijest nije đavolje čudovište nego lumin koji tinja i brani od hvatanja u mrežu spletkaroša… nespretno baćenoj u prostornost života…

San je učilište... narativna poetika koja oplemenjuje zbilju… poslanje nutrine koje obrazuje um… vrisak duše koja se bori sa izazovima zla…

Opusti se, zavoli dan u kojem se budiš, zavoli misli i sjećanje… dozvoli srcu da diše… šapnuo je pjesnik moj davni stih…

Sanjala sam ružan san… neka sjećanja su bolna…

Osvijetli ih… zavoli ih… nedozvoli podsvjesti da zavlada tvojim umom… rijeka zaborava odnosi boli… ostaju samo ožiljci kao sjećanja na vrijeme tihog umiranja…

Ožiljci, ti nježni čuvari svjesnosti oplemenjuju prohujalo vrijeme… ispisuju kronologiju događanja… iscrtavaju reljef nutarnje kozmogonije… iz tragova prohujale boli izranja nadahnuće…

Pretoči ga u štivo… napiši anatomiju tugaljivih uspomena… uokviri je u pamćenje i oprosti sebi zabludu…

Iz pijeska i pjene izranja bijela golubica, zoblje zvijezde, rađa se mlad dan… pogled se širi u nedogled svjetlozorja.

Dijana Jelčić




prva fotka... starri night, Van Gogh.

- 10:10 - Komentari (14) - Isprintaj - #

petak, 05.04.2019.

Pozdrav suncu...








Kakva je sudbina zapisana u ovom jutrenju?
Hoće li mladi dan izdržati navalu ljepote?

Hvala ti Helione, pripitomio si misli, zarobio ih nitima sreće.

Slavlje četvrtog dana u četvrtom mjesecu,
četvrta dimenzija se obznanjuje,
otvaraju se bisernice.

Poezija oceana poziva na jutrenje,
bijelo sunce izranja iza otoka,
volim trenutke slijevanja tišine noći
u zvuk zornice,
tu kratku neodlučnost vremena,
nesigurnost još usnulih školjki,
vitešku hrabrost umiranja
i porod ljubavi.

Ponavljajuća predstava, drugačija, a uvijek ista,
uskrsnuće svjetlosti,
na dlanu svemira obred krštenja mladoga dana.

Sjedinjuje li se ritam srca sa bilom vremena?
Je li to premosnica između iluzije i života?

Živim izmišljaj, osmišljavam iluziju.

U gradu pradjedova, u mirisu mora i limuna,
susretoh lutajuću dušu, oslobodih se sumnji.

Izgovaram molitvu bogu Sunca,
osjećam invokaciju svetosti,
ljepotu svakodnevne ljepote.

Zara se budi.

Dijana Jelčić






fotografije svitanja... Jasna Marcelić

- 07:17 - Komentari (18) - Isprintaj - #

četvrtak, 04.04.2019.

Praiskonska igra...






Napisao Zoran Vukman
U knjizi „Skriveni Bog“ Vladimir Paar i Ivan Golub pišu: „Ako je igra dakle djelatnost koja je neslužna i koja pruža zadovoljstvo, onda se za Božje djelo stvaranja svijeta može reći da nosi obilježja igre, a za Boga da se igra, da je igrač – Deus ludens.“ Sve dalje što se dogodilo nakon iskonskog grijeha, kažu autori lucidno, „poremećaj je igrivosti svijeta.“ Čovjeka je poveo nagon za služnošću, za stjecanjem, uzvišenu igru poradi igre, zamijenio je pretvaranjem svega u vlastitu stečevinu. Svijet kao igra postao je svijet kao borba. Igra je prerasla u rat jer je pervertiran njezin izvorni smisao. No Bog i dalje svijet uzdržava na način igre, ističu Golub i Paar, „svemir pleše…svijet se i igra i pleše.“ Sve pleše, sve je u pokretu, u mijeni, u dinamici, samo bi čovjek sve htio prisvojiti, kontrolirati i ukalupiti. Bog je nenadmašni igrač






Smijao si se, smijala sam se... iza nas izvor rijeke, smaragdna istina prohujalih desetljeća.
Ponekad se uzdižemo u nadosobne dimenzije...
snagom nadzemaljskog vjerovanja ostvarujemo moć ovozemaljskog bivstvovanja...
Osjećam ljubav kao dar u ovitku bezgranične slobode,
u lahorastoj stvarnosti kojom zazivamo vječnost...

Mi smo bezvremeni, u vrtlogu vremena živimo bez obećanja, u kovitlanju sfera obznanjujemo ovozemaljske istine.

Ti i ja u vjetru koji pomiče zavjese tajni i odnosi nas u ekliptiku sunčane prostornosti,
u prostranstva snovitih pejsaža, tamo gdje Mjesec srebrenim tragom ispisuje putokaze ka svitanju,
bez kompasa osmišljava strane svijeta, osvijetljava okna životnog kotača u kojem nastajemo uvijek iznova… uvijek isti, a drugačiji.

Otkrivaš mi snagu biblijskih znanosti… slijevaš ih u rečenice, uokviruješ ljepotu ovoga sada… ćutim te kao istinu kojom dokazuješ naša trajanja u slijedu eonskih misterija… u zakonitostima svemira… u matematičkoj etici … u titrajima zlaćene spirale, u dokazu istosti nas i univerzuma… naše sudjelovanje u praiskonskoj igri… zasanjanoj na početku priče… u igrivosti svijeta... u božanskoj slobodi.

Zauvjek umreženi u tkivo Boga igre, u njegovoj igri lišeni želje za posjedovanjem, osjećamo moć bezuvjetne ljubavi.
Ludujemo sretni…

Dijana Jelčić






- 07:07 - Komentari (26) - Isprintaj - #

srijeda, 03.04.2019.

Zgusnuti u Alefu...






Vrijeme, zanesenjak nečujnih koraka,
medikus ranama, osobenjak, zamornik i odmornik srcu.

Nevidljivo znamenje beskraja, promjenjivost ubrizgana u tišinu,
vidljiva na licima i obličju krajolika, u dozrijevanju tjelesnosti,
u igri s nemirima.

Razlijeva, zaobljava, uramljuje, razara i stvara, kukiča tkanicu vječnosti.

U tvojim očima san bez znakova prolaznosti,
na usnama ćutim geometriju nektara,
na koži arhitekturu zagrljaja,
njenu nerazrušivost, tu misteriju krhkih bedema.

Panta rei,
vjerujem u Heraklitovu istinu, sretna sam u toj neizvjesnosti,
raduje me iznenađujuća stvarnost,
veselim se svitanju i novonastaloj istosti ljepote,
bez imaginarne nule u Fibonaccijevom slijedu,
ti i ja u metafori snovitog beskraja,
u nestajućoj i nastajućoj zbilji,
ritmom srca i svemira zgusnuti u Alefu,
umanjeni do mikrokozmičkih fikcija,
uvečani do ovozemaljskog obličja,
do nemjerljivosti mjere našeg vremena.

Dijana Jelčić








- 08:58 - Komentari (30) - Isprintaj - #

utorak, 02.04.2019.

Spoznaja vremena...





Vraćam se u kolijevku gdje je smjeh i plač bio slobodan i sretan.
Prepoznajem Dianu u vjetru početka, Amora u vječnom svjetlu života i tražim Baccusa u snovima. Prolazim kroz Jonsku i Eleatsku školu života, kristaliziram suprotnosti u sebi, osjećam moć istinskog doživljaja.
.
Na putovanju kroz vrijeme susrećem praroditelje, vidim rađanje sunca, početak svijeta i spoznajem... jedino ljubav otvara vrata vremena iza kojih se u svjetlosnoj dimenziji smješi život.

Događanje nije materija, događanje je energija, naše postojanje u gnozi vremena. Ujedinjujemo u sebi mitove. Slavimo alkemijsko vjenčanje Sola i Lune, alegorije ljudskih inteligencija.

Osjetiti boga u sebi isključuje njegovo transcendentno postojanje. Izgubivši svoje mistično značenje, on postaje trenutak spoznaje i slijeva se u poetičan dijalog.

Govorim zanesena...

U tvom pogledu se ogleda mladi dan, potopljena ljepota profanog vremena, snovitost svetosti na izvorištu ljepote. Iz jantarnoga sjaja tvojih očiju izranjaju zlatne niti i upliću se u kovitlac dnevne svjetlosti, grade spiralne ljestve između nas i vječnosti. Susret tebe i mene u vrtlogu vremena. Ponekada pomislim, izgubljeni smo u stihiji zbilje, a onda nas pronalazim u Kairosovom carstvu…

Osjećam darovitost kojom nas oplemenjuje sudbina, stvarno nam je naklonjena, ispisuje sinopsis života bez didaskalija.

Sretna naslućujem pomak vremena, nagnuće u trenutak otpuštanja iluzija i pronalaženja uzročnika uskrsnuća u zbilji. U odsjaju zlatne zavojnice premostivost između simetrije i asimetrije, savršenstvo stolovanja u hramu ljubavi…

Titrajuće strune grade put između tebe i mene. Tišina nas oplemenjuje. Ljubav izranja iz pjeska i pjene i očarava nas svojim moćima… predajemo se njenoj nesvrsishodnosti i živimo njenu tankoćutnost…

Gdje možemo bivstvovati ako ne u ovom svijetu?

Vjerovanje u ljubav je naša religija.

Dijana Jelčić

http://umijece-vremena.blogspot.com/2007/11/o-herojskim-zanosima-da-sam-plugom-orao.html





- 08:08 - Komentari (26) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 01.04.2019.

Sponzoruša u Parizu...






Dijalog Anette i Zdenko...

bio je prvi aprila 2015. nije bila prvoaprilska šala, bila je promocija romana Zdenka Jelčića... Sponzoruša u Parizu... sretna sam, moj davno napisani tekst je, bez navođenja mog imena, postao djelićem Zdenkove knjige... uživam u takvim "krađama"... divno je djeliti život sa umjetnikom... usrećuje...





Uspravi se zatvori oči i poče govoriti molitvu koju je ona zvala pjesmom i koju je za mene napisala...

«Dok lutam vremenom pred očima mi se ukazuje slika... ulje na platnu. Mlađani pastuh prolazi kroz vrata vremena. Vidim ga u njegovoj punoj ljepoti i osjećam u istom trenutku i prostor i vrijeme. Prekrasna životinja u pokretu, okrenuta licem, okrenuta glavom prema meni. Čini mi se da je prilegao iako još uvijek korača u punoj ljepoti sredinom slike. Zidovi gube čvrstinu i obrise, sljubljuju se s prostorom i postaju vrijeme kroz koje je krenuo. Prostor se zaobljuje i prelama. Istina stoji iza oblika i slika postaje simbol istine o vremenu, ona ga objavljuje i pretpostavlja. Iako izgleda kao priviđenje, kao djelo krvnika koji je razrezao živo tijelo i razbacao komade po nekoj ravni, ja znam da su prividi nesavršeni i da samo naznačuju istine koje u sebi skrivaju. Tražim prauzor ove pojave i zakon njenog redosljeda u ovom mom idealno jednostavnom svijetu. Zabranjujem naslućivanje i sjedam na ždrijebca da bih osjetila prelamanje prostora u svjetlosti istinske spoznaje.

Jašući na njemu i sama postajem pjesma koja dahom naslućuje i istovremeno naslućeno pretvara u metaforu koju pamti. Privid je samo izgovor za one koji neznaju da je vrijeme živo i da raste u nama. Nemogu vidjeti sebe razlomljenu i raskomadanu u staklenoj prizmi istine, ali spoznajući tri osnovne protege moga tijela jašem kroz dveri vremena i spajam se sa četvrtom, da bih osjetila prasliku njenog postojanja, slijedila njene zakone i dopustila petoj da mi potvrdi moje naslućivanje. A peta protega je ljubav koju osjećam postojeći u njoj. Ljubav, tajnovita dimenzija, satkana od materije sna. U tišini uvale moga djetinjstva se nebo rumeni znamenjem ljubavi. Vidim misao o ljepoti isprepletenu sa svjetlošću koja bdije nad mojim snom.Tisuće razigranih konja treperi pred mojim očima. Dostojanstveno razigrani ždrijebci plešu i u njihovim drhtajima prepoznajem sjeme iz kojeg izrasta sveti gral, posuda u čijem središtu žare oči.Velika svjetlost se uvlači u moju nutarinu. Sni me odvode u carstvo metafizike gdje susrećem anđele i svoje ponovno rađanje u zagrljaju apsolutne ljubavi. Zbilja, proizašla iz maglovitog oblaka sna, je najljepši poklon koji sam rođenjem dobila u nasljeđe. Naučivši vjerovati ulazim u astralnu dimenziju svjesti i živim snove istinskih sanjara.

"Uistinu se može i budan sanjati." čujem svoju misao u drhtaju mladog pastuha.

Zlaćane spirale se spajaju u iluzije, u prohujale godine u kojima nisam živjela.

"San je ljepši, jer nije pokrivač od noćne tame već koprena od jutarnjih mirisa."

Sjedinjujem se s mirisima. Postajem lepršavi veo. Oslobađam se dvojnosti. San i zbilja se spajaju u trenutak u kojem trajem i okrunjeni svjetlom nad svjetlima, stvaraju kristalni labirint mog istinskog postojanja. Nastavljam živjeti taj trenutak. Granice se gube.

"Skučeni horizonti znanja, moji mali svijetovi, se šire i postaju osjećaj.
Biti dobija drugo značenje."

Ah, što je lijepo tucati pjesnika. Posebno kad je pjesnik lijep.

Najbolja poezija nastaje kad se pjesnik natakne na oštrulje koje mu probije srce pa iz njega toči sama poezija... Ne uživa samo duša nego i tijelo...

Sisice drhte i okreću vrške nebu. Zategnuti bubanj trbuha se grči i poskakuje...Ruke se šire u krila galeba....

Osjećao sam kako na meni podrhtava cijelo suvremeno francusko pjesništvo...kao da sam nabio na karu cijelu ljubavnu poeziju zajedno s Erato, njezinom muzom, u obliku slatke i vruće Anette.

Naticala se ritmički hoteći doći do samog dna poezije...Bedra se stiskala, vratašca grčila, iz očiju lijevale suze, a iz grla hropac, pjesma i krik za sve one mlade žene koje ostavljene i same u noćima pišu pjesme, znajući da su to vapaji i krici žednog u pustinji i da ih nitko neće čuti i da se njihovi odbjegli dragani neće vratiti iz rata, s mora ili iz zagrljaja druge žene.

"Ponovi mi onaj stih gdje se spominje Gral".

Dostojanstveni, razigrani ždrijebci plešu i u njihovim drhtajima prepoznajem sjeme iz kojeg izrasta Sveti Gral, posuda u čijem središtu žare oči.

"Upravo me ovaj prizor potsjeća na Gral. Jedna lijepa posuda puna strasti i istine postavljena na držak u obliku jonskog stupa...Iz posude teče slađani nektar, slijeva se niz stup i bedra, a posuda podrhtava kao kapa vulkana, kao zatvoren mirisni pupoljak koji će svaki čas otvoriti latice i postati ruža...Gral je ruža...Tvoja ruža..."

Pupoljak se otvori, a iz ruže poteče mirisni, gusti, opojni rozolin.

Anette podiže ruke nebu, zgrči se u čvrsti luk, a iz grla proključa hropac:

Je suis au ciel»...Je suis au ciel»....Le ciel est Ardeche...

« U nebu sam...U nebu sam....Nebo je Ardeche».





Stvarno je divno djeliti život sa umjetnikom i sudjelovati u njegovoj slavi... on, moj največi kritičar je moje štivo uvrstio u dijalog pri vrhunskom ljubavnom činu... u kuloarima je dobio ime "Žigolo", a na naslovnici knjige objavljena je i rečenica filmskog redatelja Rajka Grlića

"Tko bi rekao da u glumcu tako tvrda lica i tako meke duše čuči tako opaka erotska strast."



- 08:08 - Komentari (28) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>