Pogled u dušu



Zatvorih umorne oči od zurenja u prazno
i pogledah u dušu,
za koju nedavno saznah da je uopće imam,
nakon dugo dugih praznih dana odlučih se za to,
nisam se ni nadao što bih vidjeti mogao,
a to što sam vidio, prestravilo me skroz.

Gomila slomljenog porculana
od kojekakve skupocjene vaze u rukama
Izmrcvaljenog Čovjeka,
a rane mu bijahu otvorene.
Oko njega crvljivi plodovi na osušenim granama,
uvenuli cvjetovi smrada poput ustajalog leša
i ugnojena gnjizda mrtvih golubića..

A taj Čovjek Boli, svojom krvlju taj ukleti vrt zaljeva...
...i sve uskrisava

Slavici,
28.03.2010, Split, Z.Ć.


Često sagledam svoju situaciju i položaj gdje se nalazim, trenutak u kojem živim, izdignem se iznad sebe i gledam se nekim duhovnim očima sa svih strana. Što vidim u zadnje vrijeme jest baš situacija opisana u pjesme, moj trulež i Božje oživljavanje.

Priznajem se grešnim jer to jesam od početka, sva su moja djela bila na krivu nakanu, dok sam izigravao prije nekoliko godina čupavog intelektualca iz provincije koji mislio da je iznad sviju sa svojim genijalnim prenaprezanjima i nekim kvaziutopističko-komunističko-liberalističkim idejama o slobodi i sa bolesnim uživanjem u melankoličnim stanjima i crnjacima, a ustvari sam bio obična sebična kukavica koja nije znala promijeniti sebe, nije htjela, nego je prilagođavala svijet svojim potrebama i najnižim strastima i ubrzo dotakla dno jer vidila da su se sve te stvorene iluzije o nekakvom pseudoindentitetu gdje niti sam domoljub niti vjernik (jer me se tobože nije pitalo da biram nacionalnost i vjersku pripadnost) splahnule u tren oka, kada je došla prava nevolja u moj život. Danas je ta prošlost zabetonirana i ostaje vazda u Božjim rukama gdje On sada liječi rane na mojoj duši, uzrokavane grešnim životom zbog neprihvaćanja Njegova autoriteta.



A naš Bog?

Naš Bog sve uskrisiva, čini novim, čini nešto ljepše od nas, nešto više, ostvaruje u nama ono božansko.
Ali kršćanski život nije sreća, nije uživanje, nije lagan, nego je trpljenje, patnja, progonstva, razapinjanja, bičevanja, pljuvanja, poniženja, tu smo da umremo s Kristom za Istinu i bit će nam kao Njemu, jer nije učenik veći od učitelja. Nema širokog puta koji vodi do Neba, ne, ne, samo radikalni put ljubavi i življenja Evanđelja, radikalno za Kristom, ostalo je sve ispraznost i laž i trebamo se pripremiti da umremo zajedno s Njim, da umremo sebi i živimo Bogu. Svatko od nas treba proći svoj Getsemani, bičevanja i Križni put, jer jedino tako možemo se sjediniti s Kristom i po tome smo mu najsličniji, po patnji koja nas prati kroz ovaj bijedni život. Ali imamo svoju nagradu, ako odaberemo vrštiti Njegovu Volju, Život Vječni, Vječnu Radost, jer mi nismo primili svoju plaću...

Pa sjedinimo se zajedno s Kristom u ovom Svetom Tjednu, razmatrajući Njegovu Muku, Patnje i Boli koje je on podnio iz Ljubavi prema svima nama....



BVB
Vaš Defton!

28.03.2010. u 11:35 · Ostavi komentar (26) · Isprintaj · #

Đus · 28.03.2010. u 19:33

što sam stariji, sve manje razloga vidim za strah i bježanje od križeva.
kao što je rekao Ludwig: "Križevi su u ljudskom životu poput povisilica u glazbi. Oni uzdižu!"
pozdrav prijatelju!

Zajednica sv. Ivana - Communaute St. Jean · 28.03.2010. u 20:54

Lipi pozdrav, Deftone! ma nismo ti mi koji uredjujemo ovaj blog redovnici, vec prijatelji te Zajednice, nekoliko nas koji smo posjetili njihove samostane u Francuskoj i Austriji. Neki i sami studosi, a neki vec bivsi studosi. Sjetit cu se svih studosa u molitvama! Zivio!

tignarius · 28.03.2010. u 23:51

e def@
naći "mjeru" u mladosti, može čovjek jedino suživljen s Bogom, pošto nas većina misli da smo bogovi, svojim djelovanjem hranimo neman koja nam kasnije proždire našu djecu.....znaš ono o kiselom grožđu...
toliko je stupica postavljeno da vam ne zavidim na mladosti, al to je ujedno znak da oni koji ih izbjegnu će ""steći vjenac" vječne slave..
zato veseli se jer mladost je lijepa, a sve naše zablude i tako Gospodin ispire svojom krvlju...
pa ako i mi damo pokoju kap; nije loše...

ne boj se ......i mene je strah

Drina · 29.03.2010. u 01:37

Uz Isusa - nema "crnjaka"...Sve je - uskrsno Bijelo!

Jope · 30.03.2010. u 09:06

drago mi je što još ima ljudi koji traže Lice Njegovo! ohrabrujuće je to !

pozdrav iz danas vjetrovitog Zadra!

Josipa

Tamo gdje je srce · 31.03.2010. u 07:31

Iskren i odličan post!
Moje iskustvo kaže da naše križeve od kojih pokušavamo pobjeći, Gospodin uvijek može preobraziti u slavni križ u kojem se On proslavlja.
Naravno, ako Mu mi to dopustimo.
BTB!

vjeraufanjeiljubav · 31.03.2010. u 20:08

prominija si design, svidja mi se. I meni je

Moje pjesme i stihovi · 01.04.2010. u 13:25

Prvo moram pohvalit stihove na početku post. Jako lijepo.
Drugo, predivan tekst.
Naš Bog je velik i pravi nam je učitelj. Moramo se ugledat u njega i proživit zajedno s njim sve patnje, jadi, muke i boli jer ipak mi smo njegovi učenici i volimo ga, uz njega smo.
Želim sretan Uskrs u slučaju da do kraja tjedna od obaveza ne stignem na blog.
Lijep pozdrav.

gospa moja · 02.04.2010. u 09:59

Želim Vam sretan i blagoslovljen Uskrs, želim da Vam uskrsli Isus podari mir i ljubav u srcu, neka Vam podari snage za pobjedu nad osobnim slabostima i zlom.

mina · 02.04.2010. u 13:05

iskreno i od srca želim ti sretan Uskrs, i da ga provedeš na najljepši i najplemenitiji način
lijep pozdrav Deftone :)

Kruno · 02.04.2010. u 19:13

Uskrsli Krist neka obasja naše hodočašće!!
Sretan Uskrs!

poezija duše · 03.04.2010. u 15:30

dagi moj Zdravko, želim ti želim ti sretan i blagoslovljen Uskrs... :))

safiris · 03.04.2010. u 22:06

Sretan Uskrs pun svjetlosnih zagrljaja!

Drina · 04.04.2010. u 01:14

Dragi Z! Baš uočih da naslov tvog bloga, savršeno odgovara sad za Uskrs: Life. Death. And Life again!
Pa ti to od srca i želim! Eternal Life! Life forever! Život u punini i punom smislu te riječi! Sretan Uskrs!

Tamo gdje je srce · 04.04.2010. u 14:00

Znamo doista: Krist uskrišen od mrtvih, više ne umire, smrt njime više ne gospoduje.
(Rim 6,9)
Sretan ti i blagoslovljen Uskrs!

Antifona · 04.04.2010. u 14:08

Sretan i blagoslovljen Uskrs!

Neverin · 04.04.2010. u 15:33

ne slažemo se u mnogo toga ali sretan Uskrs prožet ljubavi ti želim Deftone

emanuel59 · 04.04.2010. u 15:48

POBJEDA ŽIVOTA I BEZUVJETNE LJUBAVI NEKA ISPUNI TVOJE SRCE,I SRCA SVIH KOJI SU TI BLIZU..... SRETAN USKRS TI ŽELIM!...

Ema · 04.04.2010. u 21:34

Sretan Uskrs dragi Defton!

promatram, razmišljam · 05.04.2010. u 21:00

S malim zakašnjenjem ...
Tebi i svima koje voliš, sretan i blagoslovljen Uskrs !

milord55 · 06.04.2010. u 11:16

Želim ti sretan i blagoslovljen Uskrs.

monfort_blog · 24.06.2010. u 00:00

Sretan si što si se uspio vidjeti! Sretan si što si uspio spoznati! Ništa nije zabetonirano, sve je samo privremeno, onoliko koliko to mi uvjetujemo. Kad dopustimo, Bog će naš beton otopiti u ljubav..... Božji blagoslov!

Primavera


Fotografija Defton

Zima polako odlaže svoja oruđa,
polagano se sprema utoniti u san,
dok je Sunce ponove ne pozove,
da umrtvi nam svaki dan..

A Proljeće već se budi i zijeva,
razgrće zastore i umiva hladnu zemlju,
svježim proljetni daždom svojim,
miris peludi već se osjeti

Vraćaju se ptice izbjeglice,
a i one što ostale u svojim skrovištima,
Polako izlaze na vidjelo,
Božanskim pjevom pozdravljaju zrake Sunca

Cvijeće se svugdje ukazuje,
i blagi povjetarac mije obraze
cijela zemlja se ponove rađa,
i sve stvorenje slavi Proljeće..

Semiramidi, da se bolje osjeća..
17.03.2010, Split, Z.Ć.
--------------------------------------------
Da, evo nam proljeća dragi moji blogeri, meni najljepšeg godišnjeg doba. Sve se nanovo rađa i sve biva novo opet, nakon turobne i kišovite zime (barem ovdje u Splitu). Uvijek sam volio proljeće i taj ponovni osjećaj života, cvrkut ptica koji zamre u hladnoći sada opet čujem i vraća mi se sav optimizam i dobro raspoloženje. Zelenilo smiruje oči, boje proljetnog cvjeća daju neku svježinu i Sunce grije baš onoliko koliko je dovoljno. Bog utkao i Uskrs u prirodu.

Vrijeme Uskrsa se bliži i tako naše duše opet se raduju slavlju uskrsnuća našeg Gospodina i one kao priroda bi trebale procvati dobiti novo Svjetlo i obojati se raznim bojama, ali prije toga se trebaju dobro oprati kasnozimskim kišama, što većina i izbjegava. Treba se približiti najprije Isusu u Njegovoj zimi, strašnoj Muci i tu ga susresti, trebamo izvršiti pokoru za grijehe kojima smo ga doveli do toga, do te strašne Muke koju je On podnio iz Ljubavi prema nama, Vječne Ljubavi, koju mi jadnici ničim nismo zaslužili niti ćemo je ikada zaslužiti.

Trebalo bi iskreno pristupiti sakramentu Ispovijedi i očistiti dušu od smrada i korova, pripremiti plodno tlo za Uskrsnu Pričest da Gospodin posije sjeme Vječne Ljubavi koja bi nas trebala izmijeniti i nanovo roditi. I nakon toga trebalo bi se pripremati za dolazak Duha Svetoga žarkom molitvom po uzoru na Apostole i Mariju.

Prije toga bi možda trebali malo bliže pristupiti i pokušati dokučiti Presveti Oltarski Sakrament - Euharistiju, razmatrati o Ljubavi koja je nagnula Isusa Sina Božjega da nam se daruje u komadiću kruha i o ustanovljenju toga sakramenta na Posljednoj Večeri. Možda bi i trebali se upoznati s Judom, da vidimo jesmo li na putu da ga izdamo kao i On, za sitno novca prodamo svoju vjeru i sve što nam je ona donijela. I malo bi trebali se možda susresti i s Tomom, jer imamo Gospodina uvijek prisutna među nama, a uvijek sumnjamo.
Trebali bi se oprati Kišom koja liječi, natopiti zemlju naših duša i pustiti Isusa da načini proljeće, tada ćemo spoznati Njegovu Veličinu, Snagu Presvetog Trojstva i osvjedočit ćemo se u riječima koje On govori po Izajiji proroku u današnjem Prvom čitanju:

Evo, činim nešto novo;
već nastaje. Zar ne opažate?
Da, put ću napraviti u pustinji,
a staze u pustoši.
Slavit će me divlje zvijeri,
čaglji i nojevi,
jer vodu ću stvorit' u pustinji,
rijeke u stepi,
da napojim svoj narod,
izabranika svoga. (Iz, 43, 19-20)


Da, On sve čini novo za nas...

Pa, braćo, otvorimo naša srca Ocu Nebeskom da nam dade sve potrebno da bi ga spoznali i svojim životom slavili, jer veće radosti od te nema, jer dok je Grcima (ateistima, agnosticima, raznim znastvenicima i filozofima) naša vjera ludost, a Židovima (svim ostalim religijama) sablazan, mi imajmo povjerenja u Njega jer traži od nas da budemo lude ovoga svijeta i tako će posramiti sve ove mudre koji se tope u svojim grijesima i opravdavaju lažnom slobodom.

Poslušajte djelo Duha Svetoga što čini po čovjeku, zar nije ovo božansko?


Joj, što volim proljeće...

Vaš Defton!
BVB

21.03.2010. u 10:48 · Ostavi komentar (27) · Isprintaj · #

Kapljice Ljubavi · 21.03.2010. u 11:42

Bog te blagoslovio hvala na posjeti.

insula ueru · 21.03.2010. u 11:53

Svaka čast...

Ema · 21.03.2010. u 12:03

U pravu si, čak i više od toga, prezadovoljna sam! Post ti je prepun novog rađanja, pun radosti, pun iščekivanja slavnog uskrsnuća našeg Gospodina. A sve zaodjenuto bojama i mirisom prirode koja simbolizira put umiranja i rađanja koje slijedi!

očima vjere 2010 · 21.03.2010. u 12:12

ej Zdravko!
Dobro ti došlo proliće...
nego, zašto puno triba listat do posta, u ovom novom dizajnu...
lip je...ali i slova u stupcu desno su malo prikinuta i ne vide se dobro...
do something...

Ugodnu ti nedilju...
Vidimo se!
Lipa pisma... i fotografija!!!
Btb!

tignarius · 21.03.2010. u 12:53

znaš proljeće u meni (po sili posla) probudi onaj iskonski osjećaj, koji svi nosimo, ovi urbani nešto manje, da se zemlja priprema za obradu..pa makar ona služila i za igranje tenisa..
a evo iz današnjeg čitanja se vidi i da je "naš Bog" znao pisati..
nije naime bio nepismen, kako smatraju agnosti/oprosti/dijalektičari/neuro-dijalizirani zidarčići..
lijep ti pozdrav iz "burovitog zagreba"

Mario Dujic · 21.03.2010. u 15:15

Amen!

A znanstvenci nas gledaju s čuđenjem. Pametni su oni vidiš brate, vide oni da tu ima nešto, samo ne vide kako. Oni se baziraju na materijalnom i racionalnom, većina ih leži na činjenicama, a ne možeš baš u potpunosti tako s Isusom. Isus jest činjenica, ali prije svega vjera, pošto sotona sve činjenice pokušava mrsit i pomest, baš je ludast... Isus Krist, sada i u vijeke vjekova, a poruka svima, obrati se i vjeruj !

Drina · 22.03.2010. u 11:30

I mi oko Kristova Stola, jučer "Započesmo Proljeće s Marijom i Josipom!" U Mariji Bistrici! Bilo je krasno i blagoslovljeno! Pogledaj i moj novi post! Svidjet će ti se! A sigurno i Tigru : ) Veeeliki proljetni pozdrav, Drina

Defton · 22.03.2010. u 11:41

A šta vam mogu reći nego iskreno hvala i hitimo prema Uskrsu, ne osuđujući nego samo živo svjedočeći Isusa kao Spastelja svijeta, Raspetog i Uskrslog!

promatram, razmišljam · 22.03.2010. u 19:14

... put ću napraviti u pustinji,
a staze u pustoši. ...

Lijepu i želim ovu proljetnu veče.

Tamo gdje je srce · 22.03.2010. u 22:47

Post je baš po mom guštu!
Pun radosti, optimizma, obećanje novog života, sve pršti od dobrih vijesti...
Pratim sve tvoje postove pa i onaj o znanosti.
BTB!

mina · 24.03.2010. u 04:10

Defton, moje nade da prihvačaš mišljenja različita od vlastitih su se ugasile, to mi jasno govori tvoja odluka da na temu abortusa zabraniš daljnja komentiranja. Ipak bilo bi lijepo da barem poštuješ ljude kad ti je već težnja širiti pravdu i ljubav.
Iskreno vjerujem da te osobno ničim nisam uvrijedila ili prema tebi pokazala nepoštovanje u bilo kojem smislu. Stoga bi bilo uljudno kada se dotičeš mojih riječi da ih ne ljepiš kao odgovor na tuđe komentare. Iako se u potpunosti slažem s neverinom i vidim da je on imao malo više strpljenja od mene nastaviti s traženjem od tebe suvislog odgovora na konkretno pitanje, bez stalnog pozivanja na Bibliju kao jedine mjerodavne vrijednosti, ja ipak nisam on, a zato sam se i potpisala dakle moj komentar nije anoniman i od tebe zaslužuje barem toliko da ga ne ljepiš okolo ako ga već ne prihvačaš.

Defton · 24.03.2010. u 15:19

@mina..

Sigurno, ja poštujem ljude, samo ne poštujem njihova djela ako su grešna, a ubiti dijete jest grešno... A zabranio sam komentiranje jer imamo iskustva s ovakvim temama i palo bi vjerojanto ružnih riječi, stoga..

Oprosti ako sam ja tebe uvrijedio, ali ako ti vrijeđaš Crkvu vrijeđaš i mene jer i ja sam Crkva, vrijeđaš i moju djevojku i moje prijatelje, moga svećenika i sve ostale katolike. A to na temelju površnih zaključaka jer vjerojatno se ne krećeš po Crkvi niti držiš do svoga kršćanstva-katoličanastva ako si uopće krštena, a ako nisi tim gore, pa za to ne možeš tvrditi da je Katolička Crkva onakava institucija kakvom si je ti nazvala iz prostog razloga jer nepoznaješ Njena učenja niti poznaješ Njezine prave sljedbenike..

Ne bih o abortusu to je za mene prebolna teme, ubijanje nevine dječice...

Neverin je dobio od mene odgovor, jasan i čvrst, a uostalom mi se čujemo i preko gmail tako da.

Ne boj se, prihvaćam ja tvoje riječi i komentare i kao svakog tko ima nešto normalno za reći, što ima neku ljudsku, moralnu i razumsku vrijednost u nromalnim okvirima. Pa ja i pišem ovaj blog za ljude poput tebe jer sam i sam bio takav, da vi osjetite Ljubav Kristovu možda jednog dana, a ne da je zbog neznanja i zadrtosti odbijate kao zadnje smeće..

Trebala bi pročitati uostalom Emine komentare koje je ona odgovorila Neverinu na prošlom postu o sv.Josipu.. i ona je sasvim u pravu i zastupa ne samo moje mišljenje nego i svakog drugog normalnog čovjeka...

Pozivam te da čitaš moj blog i da komentiraš ne samo onakve postove nego i ove i da nas malo bolje upoznaš pa da onda možeš i nešto naučiti ili barem točno prosuditi.. Na ovaj način sam počeo i s neverinom i razvili smo jedno divno prijateljstvo... :)

Pozdrav i Božji blagoslov.. :)

Toma B. · 24.03.2010. u 17:07

Jako lijepa Hildegardina pjesma,
a i fotografija je krasna. Steta samo sto si na nju stavio rijeci bezboznika koji malo kasnije kazu:
"Jer ako je pravednik Božji sin, On će se za nj zauzeti i izbavit će ga iz ruku neprijateljskih. Zato ga iskušajmo porugom i mukom da istražimo blagost njegovu i da prosudimo strpljivost njegovu. Osudimo ga na smrt sramotnu, jer će mu, kako veli, doći izbavljenje."

Defton · 24.03.2010. u 17:19

@Toma

vidiš, nisam se baš obazirao na to al svejedno je lijep citat, ako izostavimo sve oko njega.. Hvala ;)

osmijeh1 · 24.03.2010. u 19:20

Hvala na posjeti, mladi prijatelju...s vremena na vrijeme sam tu...i uvijek mi drago sresti neko novo lice...osmijeh1 za tebe...dok šetaš Marjanom...

mina · 24.03.2010. u 21:02

Defton, nisi me uvrijedio.
Moj je komentar bio čist i jasan, bez ikakvih pretenzija za uvredom tebe osobno ili osoba tebi bliskih.
To što sam se osvrnula na crkvu kao na jednu od najkvarnijih institucija odnosi se na njeno financiranje. Smisao crkve nije nakupljanje novaca, građenje vila i bazena, širenje voznog parka,nego skromnost i zadovoljavanje malim stvarima.

Moji zaključci nikako nisu površni, kako ti kažeš, i ne trebam se maknuti čak niti dalje od vlastitog susjedstva kako bi pronašla primjer za svoje riječi.
Slagala se naša mišljenja ili ne, činjenica je da se crkva danas pretvorila u okrutno dioničko društvo, a i kroz povijest se u više navrata pokazala nedostojnom vođenja duša koje istinski vjeruju u Boga. Ne vidim za potrebno nabrajati jer bi to svakome trebalo biti jasno.

Krštena sam i pričešćena i krizmana jer su moji roditelji to tako odlučili umjesto mene. Naravno bila sam mala i nitko me i nije ništa pitao, želim li ili ne želim, ali danas više nisam mala i zahtjevam da me se pita.
Međutim niti to ne bi trebao isticati kao jedno od mjerila po kojem se vrednuje čovjek, a opet tu o Bibliji i religiji je svaki komentar suvišen jer gdje je tu ljubav za dječicu kad im se uskračuje nešto samo zato što nisu kršteni.

Kao što sam u prijašnjem komentaru rekla poštujem svačiju vjeru, no nametanje iste upravo i povezujem sa religijama i crkvom.

Kažeš da prihvačaš moje riječi i poštuješ me, a već u sljedečoj rečenici govoriš o mom neznanju i zadrtosti.
Ako su nam mišljenja različita ne vidim zbog čega bi moje znanje bilo upitno i zbog čega sam po defaultu zadrta.

Krajnje je licemjerno nazovi "katoličanski" govoriti kako smo mi svi koji ne osječamo Kristovu ljubav neznalice i zadrti, a "katolici" svi od reda moralni vjernici i pravednici.
Takva isključivost ne može sa sobom nositi pravednost.

Emine komentare sam pročitala, ali na njih se sad uopće ne bih osvrtala i naravno opet se ne slažem sa tvojim riječima da je njeno mišljenje,mišljenje svakog drugog normalnog čovjeka. Opet malo podcjenjivački od tebe.

Hvala ti na pozivu da čitam tvoj blog i dajem komentare, svakako ću to i činiti.
Ipak, molim te da me ne pozivaš samo zato kako bi, kako ti kažeš, točno prosudila jer valjda ti je sad već jasno kako su naša mišljenja ipak različita i kako ne postoji mogučnost da se moje jednom i prikloni tvom.

Jako mi je lijepo što smatraš da ste ti i neverin razvili divno prijateljstvo unatoč oprečnim mišljenjima i nadam se iskreno da je možda moguče da se i mi nađemo na tom putu, ponajviše zbog toga što neverinu vjerujem kao i sebi i ni najmanje ne sumnjam u njegovu procjenu da ponudi i prihvati prijateljstvo.

Pozdrav :)

don branko · 25.03.2010. u 20:25

pozdrav

Defton · 26.03.2010. u 09:45

@mina..

Kako god ti kažeš! ;) Uživaj u svemu što ti je Bog dao... Pozdrav.

mario23 · 26.03.2010. u 12:09

za Minu:

Draga Mina,
blago naše Crkve se ne nalazi u novcu, već u ljudima. Vidiš, samo jučer je bilo predavanje jednog preeekrasnog svečenika, don Damira Stojića, u Splitu, trenutak prije toga je bila preeekrasna misa i klanjanje, pun pjevanja i slavljenja Svemogućeg Jahve i prekrasnog Isusa na Škrapama u župi don Mije. I to samo u 4 sata, tvoj život se može promijeniti u potpunosti s tim ljudima.
Volio bi da to osjetiš, da samo na trenutak otvoriš svoje srce i pođeš sa mnom na ta mjesta, ako hoćeš odvest ću te. Vjerujem da ti je to teško, jer sotona ti je dao iskru žara i sumnje prema Katoličkoj Crkvi. To samo govori da si posebna osoba, jer sotona ne želi posebne osobe u Crkvi, one su mu posebno drage da ih pomuti i da zalutaju, pa se trudi oko njih.
Ako hoćeš s menom možeš me nazvat na 098 185 62 57

Defton · 26.03.2010. u 13:25

@mario

moj mario, kao prvo cura je iz rijeke, kao drugo, nema potrebe za Bogom kao ti, kao treće, dok Bog ne htjedne drugačije ona se neće promijeniti, a uostalom ako joj je ovako dobro, Bogu hvala, jedino što možeš učiniti na za nju je nesebično ju uvrstiti u vrijeme svoje molitve. Ovako će ti se samo smijati u lice, jer ona ima svoje viđenje svijeta kao i ti, stoga, a čije je ispravno vidjet ćemo na kraju krajeva... :) T

mario dujic · 26.03.2010. u 15:23

Pazi. Nesmiješ nikog podcijenjivati. Neka ona radi kako nju volja, a smijat se ima i pravo ako je osuđuješ, jer to je kao da imaš plavi dres a igraš za crvene. Uglavnom sigurno je i ona krasna osoba, a svoj put prema Bogu traži, sigurno nebi bila na tvoj blogu da nije tako. Iako će ona to sad opovrgnuti možda. :) BKK +

mina · 26.03.2010. u 15:31

@Defton lijepo si to rekao, drago mi je da si na takav način odgovorio na komentar od maria23, moje poštovanje imaš unatoč tome što mnoga mišljenja ne djelimo
želim ti ugodan dan :)

@mario23, mislim da se blago vaše crkve ne nalazi u ljudima, kao što sam i u prijašnjem komentaru napisala ne vidim tu instituciju uopće dostojnom vođenja duša koje istinski vjeruju u Boga.
Nadalje moje srce je otvoreno i ni najmanje mi nije teško kao što ti to kažeš.
Iskru žara i sumnje prema katoličkoj crkvi imam, ali nije mi ju dao sotona već zdrav razum i logika.
A tvoje ostavljanje broja mobitela ne bi ni komentirala.

mario dujic · 27.03.2010. u 00:41

Bog te blagoslovio! :-)

Semiramida · 27.03.2010. u 23:04

Hvala Ti, bez riječi sam :D

Svetom Josipu - zaštiniku Hrvata



Skrovit, tih i ponizan bijaše čovjek ovaj,
radišan drvodjelja, vjeran i odan,
u očima svijeta on bijaše neznan,
al' Nebesima cijelim postade poznan

I svidje se Bogu izabrati njega,
Pravednog i čestitog slugu svoga,
Da štiti i prati Djevicu Onu,
Koju nam obećaše On od početka

Dade mu da skribi i brani jedinog Mu Sina,
Njega Samoga, Gospodara svemira,
da tajnu najveću čuva
dok ne bude vrijeme Spasiteljevih Čuda...

19.03.2010., blagdan Sv.Josipa - Zaštitnika Republike Hrvatske, Z.Ć., Split

Mt 1,16.18-21.24:

Jakovu se rodi Josip, muž Marije, od koje se rodio Isus koji se zove Krist.

A rođenje Isusa Krista zbilo se ovako. Njegova majka Marija, zaručena s Josipom, prije nego se sastadoše, nađe se trudna po Duhu Svetom. A Josip, muž njezin, pravedan, ne htjede je izvrgnuti sramoti, nego naumi da je potajice napusti. Dok je on to snovao, gle, anđeo mu se Gospodnji ukaza u snu i reče: "Josipe, sine Davidov, ne boj se uzeti k sebi Mariju, ženu svoju. Što je u njoj začeto, doista je od Duha Svetoga. Rodit će sina, a ti ćeš mu nadjenuti ime Isus jer će on spasiti narod svoj od grijeha njegovih."


Kad se Josip probudi oda sna, učini kako mu naredi anđeo Gospodnji: uze k sebi svoju ženu.



MOLITVA SVETOM JOSIPU ZA DOMOVINU

Sveti Josipe, glavaru svete Nazaretske Obitelji i čuvaru Crkve Božje, Tebi se kroz stoljeća Crkva u Hrvata utjecala kao svom zaštitniku i Tvom je zagovoru preporučivala svoje obitelji i cijeli narod. Tebi povjeravamo sve obitelji hrvatskoga naroda, da dnevnom molitvom, nedjeljnom Euharistijom i poslušnošću volji Božjoj ispune svoje poslanje ljubavlju, slogom i mirom.

U ovim teškim vremenima izmoli hrvatskom narodu i svim narodima zemlje mir u pravednosti i ljubavi! Zagovaraj nas pred Presvetim Srcem Isusovim da ostanemo vjerni Isusu Kristu i Katoličkoj Crkvi, te prolazimo zemljom čineći dobro! Amen!

Ovu molitvu sastavio je kardinal Franjo Kuharić, povodom obilježavanja 300 obljetnice proglašenja svetog Josipa zaštitnikom hrvatskog naroda.


II

Providnost nam je Božja darovala ovu lijepu zemlju Hrvatsku za domovinu i udijelila nam svjetlo vjere Kristove prije trinaest stoljeća. Ponosimo se svjetlim stranicama naše duge povijesti, a žao nam je za sve zlo što se ikada ovdje dogodilo. Mi žarko ljubimo našu domovinu i narod koji u njoj živi i vruće mu želimo napredak u svemu dobru: mir i red, slogu i ljubav: život po Evanđelju i blagoslov Božji; a kad završi zemaljsko putovanje, da svi prijeđu iz ove naše lijepe domovine u slavu neizrecivo ljepše nebeske domovine, koja je cilj svakog čovjeka.

Sveti Josipe, stoljetni zaštitniče hrvatskog naroda, ponizno i pouzdano te molimo brani nas, čuvaj nas, štiti nas i pomaži nas da tako bude! Amen.


Ova svetac doista čini čuda vremenita i duhovna..
E, da nam se ne bi možda ateisti i agnostici uvrijedili jer smo ih strpali pod krilog svetog Josipa, ha, što velite? ;)
BVB
vaš Defton!

19.03.2010. u 13:26 · Ostavi komentar (10) · Isprintaj · #

Neverin · 20.03.2010. u 09:10

@nisi se ni osvrnuo na ono što sam napisao... pitao sam te koja je religija i koja je legizlativa uspjela iskorijeniti abortus? posljedično tome nisi se ni osvrnuo ni ništa od onoga što sam iz te konstatacije rekao već si mi još nakalemio mišljenje iz tuđeg komentara da je Crkva kvarna institucija mada istini za volju i ja to mislim pošto se ponaša poput bilo kojeg poduzeća na ovom svjetu i samo stremi ka profitu što duša što novca. Ne brini, nisi me uvrjedio, ja sam naviknut na tvoje razmišljanje i ono me nimalo ne boli jer nisu u stanju razabrati ono što sam napisao već te pogodilo čisto nekoliko rječi koje si kopirao i zaljepio da bi mogoanapisati ovaj komentar. I dalje mi nisi odgovorio što bi ti poduzeo da abortusa više ne bude... eto

odoh ja sad istraživat općinu vinodolsku za putopis, pozdrav

Moje pjesme i stihovi · 20.03.2010. u 22:16

Sretan rođendan svim našim Josipima i Josipama!
Sviđa mi se pjesma.
Lijepi pozdrav i ugodan ostatak večeri.

duhovna BLOG misao · 20.03.2010. u 23:58

neverin: "@nisi se ni osvrnuo na ono što sam napisao"

pa već ti je odgovorio da ga boli ono što si napisao
Ako nisi pri svojoj, da te podsjetim: "onaj koji se za to odluči treba mu ustupiti najbrži najbezbolniji način da to učini"

Neka te dobri Bog po zagovoru sv.Josipa blagoslovi kako bi znao poštivati život od njegovog začeća pa do prirodne smrti.

Neverin · 21.03.2010. u 14:18

@duhovna blog misao, reci mi ti koja je alternativa i ako je dobro argumentirana složit ću se sa tobom. Iskorjeniti abortus a da nikoga ne prisiljavaš.. baš me zanima tvoje rješenje.
Samo da se zna zgražam se i ja od abortusa ali nikad mi nebi palo na pamet da radi toga sudim nekome. Ne radi se o mojoj duši..
Zanimljivo mi je da oni koji bi trebali najviše shvaćat i ne osuđivat najmanje shvaćaju i naviše osuđuju. Ah šta češ svijet je jedna čista kontradikcija pa tkao i ova sa vjerom

Ema · 21.03.2010. u 14:40

Meni se čini da je ovdje posrijedi nerazmijevanje. @ neverin, otkud ti da netko sudi osobu ako sudi djelo? Zlo treba osuditi. Zlo se ne smije nazivati nikako drugačije nego zlom, a abortus je zlo. A Crkva (tj vjernici) čine što mogu vezano, bilo svjedočenjem svoje vjere dljelima ljubavi, milosrđem prema ljudima i molitvom za obraćenja; obraćena osoba nikad neće počiniti abortus, to je sigurno. Zlo treba osuditi, a čovjeka ne, on jadan sam sebe osuđuje onim što čini. Čovjeka treba preodgojiti, vratiti mu vrijednosti koje se pokušavaju ugasiti novim slobodama koje nisu zapravo slobode nego ropstvo. Kad kršćanin upre prstom u zlo, odmah ga se osudi da je netolerantan i da osuđuje. Nećemo u ime prihvaćanja i tolerancije pustiti zlu da se razmaše i pokriti se ušima. Ne rad se o osudi čovjeka, nego o osudi zla koje čovjek čini.
Za svakog postoji šansa dok je živ, pa Pavao nekadašnji Savao bio je najveći progonitelj Isusov, a postao svet i dao život braneći Krista i kršćanstvo. . I mnogi drugi grešnici. No ostavili su obraćenjem svoj zao put. Pročitaj svjedočansstvo Glorije Polo. I danas se mnogi obraćeni bore protiv zla u kojem su i sami nekad živjeli. Baš zato bore se žešće od drugih. Kršćanin mora govoriti, svjedočiti, pozivati, opominjati, sve u ljubavi prema SVAKOM čovjeku, i u želji da ba zbog te ljubavi svi iziđemo na svjetlo. Ne smije šutjeti zbog toga što ga se proziva za isključivost. Jer nije isključiv.Nikako u ime ljubavi ne smije se tolerirati zlo, i prihvaćati, ili tražiti mu alternativu tipa; ako se već odlučuju na abortuse, nek barem taj čin bude bezbolan. To je kao kad mi je kolegica rekla na pitanje o zajednici homoseksuanog para koji bi usvajao djecu; Pa što je bolje, da jadni čame u domu ili da ih odgaja homoseksualni par u ljubav? Zlo nema alternativu, niti se može mijenjati manjim zlom. Ono što možemo to je ne ozakonjivati zlo pod izlikom da će biti još više abortusa ako se zabrane i da će se onda vršiti nestručno i opasno po život žene. To je najlakši prolaz zlu, pod krinkom nekakvog dobra.
Ako želiš mogu ti mailom poslati ono svjedočanstvo.

Neverin · 22.03.2010. u 14:49

@ema, dobro, možeš mi objasniti nakon ovog lijepog komentara kako bi ti spriječila abortus? valjda ti je jasno da će se on stalno dešavati i da ga treba prihvatiti kao realni fakt. Moje je loguično mišljenje da kad već nešto ne možeš ukloniti da barem osiguraš uvjete da se to ne događa u mesarskim radionicama ili nehigijenskim uvjetima.

Misliš da će se može desiti taj neki trenutak u kojme će se svi osvjestiti i u kojem neće biti abortusa?

Valjda shvaćaš da ga se ja osobno isto grozim..

Ema · 22.03.2010. u 15:14

@ Neverin, stalno ti to ponavljam u komentarima kako je potrebno uvoditi Boga među ljude, donositi ga u njihova srca. Pjesma kaže; Ne silom niti snagom, već Duhom mojim, riječ Jahvina je".
Tamo gdje je Bog, ne može čovjek dignuti ruku na čovjeka, a posebno ne na nemoćno dijete u utrobi. Jednostavno se sve mijenja, svijest se mijenja. Naravno, to se ne može silom postizati, no vjernik je pozvan činiti žrtve, pokore, kako bi se Bog smilovao i milost obraćenja davao što više. Sv Monika molila je dvadesetak godina za obraćenje svog sina i isprosila od Boga da joj se sin obrati, a on je ne samo postao obraćenik nego i svetac. Vjerujem da nas Bog poziva jedne za druge moliti i prositi, te se žrtvovati. Ti bi mogao pitati a zašto Bog ne daje obraćenja bez da ga mi to tražimo za druge, i mogu ti reći da Bog želi našu aktivnu vjeru, koja pomaže i onome koji moli i onome za koga moli. Onaj koji moli izgrađuje svoju vjeru i povjerenje u Boga. Isus kaže mnogim ozdravljenima; vjera te tvoja spasila. Ako čovjek ne vjeruje možemo mi stati za njega pred Boga i moliti. Isto kao što je Isus stao svojim životom da otkupi nas. Zašto žrtva, pokora, molitva? Zato što je to davanje, a davanje je ljubav. Što koristi mojoj duši ako ja živim samo za sebe, ako molim samo za sebe, ako se ne dajem nego samo uzimam od Boga, za samu sebe? Tko ne ljubi bližnjega nema u njemu ljubavi Božje. A bližnja je i žena koja ide na abortus, i doktor koji vrši abortus.
Danas sam se sjetila tebe i ove naše teme promatrajući u izlogu knjigu o abortusu, napisanu od strane nekog tko je, kako sam shvatila vršio abortuse, dakle neki doktor. Eto i on na taj način pomaže drugima da se osvijeste. Dobro koje je primio ne zadržava samo za sebe. Želi upoznati ljude sa zlom kojeg je bio dio kako bi nas voj način zaustavljao to zlo. Najgore je kad mislimo da ne možemo ništa napraviti. Uvijek možemo nešto malo, a Bog vidi našu ljubav i raspoloživost za druge, i po noj će dati i tim drugima. Ne mislim da će doći trenutak u kojem će se svi osvijestiti, ali to ne smije biti zapreka da se čini dobro koje se može. Da je majka terezija gledala na neizmjetnost bijede i siromaštva ne bi se pokrenula s mjesta, zar ne. Ali ona je pristupala svakom potrebnom gledajući u tom času njega. Mnogi bi joj rekli; pa ne možeš spasiti cijeli svijet, i nećeš iskorijeniti bijedu, to je tek kap u moru. A znamo da je veliko dobro ostalo iza nje i nastavilo se i nakon njezine smrti.
Nešto mi, nešto malo, a Bog će umnožiti kako je umnožio i kruh i ribu. koje je tražio da se podijele. On je mogao iz kamena stvoriti taj kruh, ali tražio je od ljudi da oni daju što imaju. Tako On može iz naših napora, ma kako neznatni bili, činiti za druge. I sama sam obraćenik (iako sam cijeli život katolik, ali bila sam daleko, mlaka sasvim) i vidjela sam mnogo novoobraćenih. To se događa, danas kao i u vrijeme dok je Isus hodao zemljom, i zato vjerujem. Ja nisam bez nade.
Mi trebamo davati od sebe što možemo jer tako naša ljubav za ljude raste. Za sve ljude, bez etiketiranja. Ovi koji vrše abortuse su isto potrebni, i oni su u nevolji, duše su im u opasnosti. Potrebnija je njima milostinja nego prosjacima. Zato im dajmo duhovnu milostinju, svoje molitve, kako bi se na njih spustila milost. Božja milost, nezaslužen dar, ljubav Njegova za nas.
Boga treba dovoditi među ljude ljubavlju za ljude.

Ema · 22.03.2010. u 16:02

I još, naravno da shvaćam da se i ti groziš abortusa. I ne mislim da samo vjernik treba govoriti i činiti da se to zaustavi. Svatko tko se grozi abortusa može nešto učiniti u svojoj sredini. Ponavljati,ponavljati,ponavljati da je to veliko zlo. Ako su danas mnoge laži prihvaćene jer su previše puta ponovljene, zar i istina neće naći svoj prolaz ako se bude ponavljala i ponavljala. Ne valja šutjeti, niti pristajati na zlo šutnjom. Nemoj govoriti ljudima o boljim uvjetima za vršenje abortusa, govori im o životu koji se ubija, o patnji ubijenih...i na svoj način zaustavljaj zlo. Želi ti uspjeh u tome-...i tebi i svima nama koji spoznajemo da je to zlo.

Neverin · 22.03.2010. u 17:49

@Ema jako lijep komentar ilijepe su ti riječi. Ja, svojim ponašanjem (nikako prodikovanjem drugih niti prisilom) po kojem puštam druge živjeti i prihvaćam ih kakve jesu ili ako hi ne mogu prihvatit jednostavno odlazim nadam se barem da sam obavio revoluciju u svom životu pošto ne zahtjevam da se sa mnom mjenja i cijeli svijet ali kada nekoga potaknem na nešto sa svojim pukim življenjem meni je to jednostavno drago.

Ti govororiš o osvještavanju i da se drugima ponavlja kako je to zlo ali i sama uviđaš da zgražanje nad nečim ili zabrana toga e znači ne prakticiranje. U Americi je bila prohibicija alkohola i baš tada su svi lokali najviše. Jedino što se može je pričati protiv toga i nadati se da će pasti na plodno tlo. Ugodan dan ti želim

Ema · 22.03.2010. u 18:36

Dao Bog da nam se svima pokažu načini na koje možemo djelovati, da nam ih Bog pokaže videći dobre nakane naših srdaca. I ja tebi ugodan dan i radosno proljeće želim.:) Nadam se na nam domaćin neće zamjeriti što smo ćakulali kod njega.))

Dječiji koraci


fotografija Korana Džaja

Moji koraci prema Tebi,
Poput dječiji su,
A ja i jesam opet dijete,
Dijete sam Tvoje ljubljeno

Kad bih mogao naslutiti
Što mi u budućnosti skrivaš
I koliko li ću se približiti Tebi,
O da li ću Ti biti samo malo bliže?

Duša moja hrli u zagrljaj Tvoj
U Tvojim rukama Oče, želi biti
Molim Te prati korak moj,
Molim Te koračajmo zajedno..

10.03.2010, Split, Z.Ć.
Ivani, koja je malo dijete Božje...

---------------------------------
Da, kao dječica ponovno s Gospodinom hodimo u ovaj svijet pun nerazumjevanja, neshvaćanja i nepoštivanja Njega. On nas krijepi i daje nam nadu u bolje sutra, vodi nas neznanim prostranstvima Svoje Volje i ima za nas savršen plan i traži od nas da se u njega uklopimo potpuno da bi nas na kraju našega života mogao uzeti odmah k Sebi i da u Njegovoj Savršenosti mi prebivamo...

Tko zna što li On tamo za nas krije? Tračak toga nam daje već sada na Zemlji, mami nas Svojom Vječnom ljubavi, šapće nam: "Vječnom Ljubavlju ljubim te!" Ljubi i onoga mladića što je ga otpustio iz svoga života i odbio Njegovo spasenje, Njegov križ i svu Njegovu ljubav na križu, a tek mu je 17 godina. Nije ga upoznao, nije. Nije primijetio Njegov zov, nije čuo Njegove Riječi, kao da ga je odbacio, a tek mu 17 godina.. Što li si samo odbacio dragi dječače, da li znaš, o da li znaš? Veličat će ovaj svijet svoju pobijedu nad tvojim Bogom i hvalit će te svi poput tebe.. ali kad ostaneš sam na dnu, tko će te onda čuti?


Tko li samo ova današnja djeca? Izgubljena, kao da su iz crtića ispali, svi kao zombiji, beživotni, agresivni, nezainterisirani, bez ikakvog osjećaja za ljudsko i Božje ... A što li njihovi roditelji čine? O zar ne primjećuju svoga 16-godišnjaka mrtvog pijanog ili ukljukanog nekakvim tabletama, nečim još gorim? Što se ovo događa? Strah me za sve...


15.03.2010. u 13:07 · Ostavi komentar (13) · Isprintaj · #

tignarius · 15.03.2010. u 22:23

ne boj se!
i mene je strah!

ma nije poeta od kamešnice sve tako crno....

zato danas za nešto što je super; kažu da je mrak...

ludilo brale..

Tamo gdje je srce · 15.03.2010. u 23:18

Odličan post!
Činjenica je da neki roditelji ne vide očito. Njihove "male princeze i prinčevi" su nekad tako umorni pa si daju oduška uzimanjem nekih stvarčica za opuštanje. Svuda je panika, stres, muka, a i oni moraju preživjeti. Nažalost čula sam i ljude u solidnim osamdesetima (kad čovjek očekuje zrnce životne mudrosti), kako s osmijehom govore da je vikend s pokojom tableticom ili sličnim "nešto što svi rade" pa tako opravdavaju svoje mile unučiće.
Ne znam kako se ne sjete uputiti ih na Boga i opuštanje kroz molitvu. Tada se sjetim one koja kaže da je vjera opijum za narod. Mogu ti reći da sam, osobito u zadnje vrijeme, obilno koristila taj besplatni opijum. Zato sam zahvalna Bogu što mi je ponudio drogu koja nema nuspojava, a ne šteti ni bližnjima.
Često čujem prigovore starijih kako se žale da su mladi "ovakvi i onakvi". Ja samo dodam da su i dobri kakvi su im uzori.

@tignarius
Danas isto tako kažu za nešto što je super da je tako dobro da "boli glava".
Od nekih stvarčica za kojima posegnu mladi, zaista boli glava ne samo njih nego i njihove bližnje, ali toga postanu svjesni tek kad dotaknu dno.

Neverin · 16.03.2010. u 19:17

abortusa će biti kao što ima prostitucije oduvijek, onaj koji se za to odluči treba mu ustupiti najbrži najbezbolniji način da to učini a ne da bude žrtvom lječnika koji u državnoj bolnici se vadi na poziv savjesti a onda isto radi za mnogo više para u privatnoj ordinaciji ili oni lječnici što operiraju u nemogućim, nehigijenskim uvjetima. Ono što žena odluči napraviti sa svojim tjelom je njeno pravo a to što je učinila ostaje na njenoj duši.. Da mi je znati kako bi itko mogao spriječiti tu pojavu? edukacijom? I don't think so. Ali bolje i pokušati edukacijom nego prisilom.

Čovjek uvijek napravi ono što mu je nakana i tako je to.

evezmajevska · 17.03.2010. u 00:29

.........

Ema · 17.03.2010. u 11:00

Ono što žena odluči napraviti sa svojim tjelom je njeno pravo
Ovo je na žalost velika velika neistina koja uspavljuje savjesti žena koje odlučuju oduzeti život nerođenom djetetu; čovjeku kojeg je Bog poželio stvoriti i koji nije njezino vlasništvo. To je novi čovjek koji joj je samo povjeren na odgoj, ali on nije dio nje, dio njezina tijela. Čak i prema vlastitom životu nemamo pravo odlučiti oduzeti ga jer Bog nam je dao život i vrijeme trajanja našeg življenja na zemlji. Kad čovjek oduzme sebi život najčešće to čini pomućenog razuma, i tada mu se ne može suditi, ali žena koja oduzima život djetetu to čini opravdavajući svoj čin "slobodom i pravom kojim ona može odlučivati o svom tijelu."
Koji su razlozi za to? Njezin komoditet, i razorazne okolnosti koje su privremene zapreke, a ona ih doživljava kao trajne i nepromjenjive kao npr; materijalna nemogućnost, ili dijete koje je "previše" jer već ima dvoje ili troje. Kad je u pitanju dijete za koje joj je rečeno da će biti bolesno, ni tada nema pravo oduzeti mu život, jer život bolesnog djeteta nije smrt za obitelj nego blagoslov, a duša bolesnog djeteta neće učiniti ni grijehe koje mi zdravi činimo, te je ono blagoslov za svih, jer oplemenjuje svoju sredinu. Duša bolesnog djeteta nije bolesna. Tijelo je samo stan, privremen,. a ovaj život dan nam je da odabirući dobro stignemo u svoju nebesku domovinu.
Dokle ide ta ljudska "sloboda"? Zar ćemo pobiti možda one koji su niski, ili su debeli, ili su manje inteligentni, ili nam nisu baš lijepi, ili su nam višak? Hoćemo li pobiti one koji su stari, koji trebaju pomoć i oduzimaju nam prostor i vrijeme? Koja je razlika između nerođenog i rođenog čovjeka, da li ono nerođeno manje trpi bol ubijanja? Tko smo mi da oduzimamo šansu nekom čovjeku za njegovo življenje? Zašto stvaramo žrtve od drugih a od sebe ubojice?
Sloboda o kojoj danas na sva zvona brujimo je ropstvo sebi, svom komoditetu, svojim ugodama, svojoj sebičnosti. Od sebe stvaramo bogove,miješajući se u Božji plan stvaranja. Zaboravljamo da smo prah i da ćemo se u prah vratiti. Što da je moj život moja majka oduzela? Sad ne bi bilo ni mene ni mojih troje djece koje mi je Bog povjerio. Moja majka oduzela bi na taj način ne samo moj život nego i sve druge živote koji su nastali i koji će nastati iza nje....Božje je milosrđe neizmjerno,i ljubav njegova uporna dok nas doziva i vraća k sebi unatoč tome što smo ostavili manu koju nam daje s neba i izgradili sebi zlatnu telad od samih sebe...No, dokle ćemo iscrpljivati to Božje milosrđe i iskušavati njegovu ljubav? Ja sam retna žena, jer On se po tom smilovanju svome spustio do mene, koja sam ga napustila, koja sam od sebe same stvorila božanstvo. Sram me mojih razmišljanja i mojih "sloboda" koje sam grabila, gledajući samo sebe. Ja sam ona kojoj ništa nije bilo sveto, i u svom jadu sam se toliko napuhala misleći da dosižem veliku slobodu emancipirane žene, a kad me Bog k sebi vratio vidjela sam glib u kojem sam stajala. Kad je meni dao milost obraćenja nije mi ju dao samo za mene. Moja cijela obitelj se vratila Bogu. Moja djeca sad imaju šansu koju sam im ja oduzimala življenjem svoje "slobode". Molim Gospodina da izliječi sve rane koje sam im nanijela, jer sam im živeći razne slobode ubijala dušu. Vodila sam im krivim stazama, i na svojoj duši nosila bih i njihove....da se Gospodin nije smilovao. No, to nije dovoljno. Potrebna je molitva obraćenih i onih vjernih oduvijek za one koji ne vide svoj glib.Oni kojima je dano vidjeti,oni koji su živjeli i ovako i onako posebno moraju biti zahvalni jer je na njima iskazano veliko milosrđe i ne smiju prestati moliti za obraćenja drugih ljudi, jer vrlo dobro znaju gdje su bili i gdje su Božjim milosrđem sad.
Ono kako ja živim danas, svaki moj odabir dobra širi se i na one oko mene. A ako biram zlo zahvaćam i druge oko sebe. Na nama je prenositi darovano, i prinositi mnoge molitve i žrtve za svih...da se novi životi stvaraju i rađaju po Božjem planu, i da se već rođeni ne ubijaju iznutra lažnim slobodama nas, njihovih roditelja.

Defton · 17.03.2010. u 12:25

@tigar... onda nas je strah zajedno! znači manje nas je strah obojice! :)

@srce.. mi smo teški narkomani onda! hvala!

@neverin.. nema što reći na to, tvoje razmišljanje boli.

@eva... e da... samo šutimo...

@ema.. Bog te blagoslovio! :)

Neverin · 17.03.2010. u 12:40

@ema i defton, ma razumijem ja vas ali shvatite da ići nametati nešto nekome bi vas pretvorilo u monstrume ma koliko bili omotani dobrim namjerama. A što mi kažete na ubojstvo? Čovjek ubija drugog čovjeka od pamtivjeka.

Postoji li legizlativa ili religija koja je ikada uspjela sprječiti tu činjenicu? Ako ste kršćani onda ste valda upoznati da je najvažnije da se vi promjenite koliko možete i ne prihvatite grijeh dok su ostali prepušteni sami sebi hvala slobodnom izboru zar ne?

Pa nije bezveze Isus rekao da put spasenja predstavlja uski prolaz dok je grijeh simboliziran širokim vratima. Jedino što možete, ako se ne varam, pokazivati drugima svojim primjerom i ne nametati ikome ništa jer u tom slućaju i vi postajete zloćincima ma koliko su vam želje lijepe i iskrene.

Ema, kako ćeš nametnuti Boga nekome tko to ne želi ili ne može shvatiti? Jasno mi je da ti misliš kako bi svi ljudi bili sretni i zadovoljni da imaju ista načela ali to je utopistička ideja. Uostalom kraljevstvo nebesko je gore a ne na zemlji. Ovo je samo poligon u kojem se dokazujemo zar ne?

Btw ima jedna ogromna kontradikcija u tvom komentaru:
kažeš da je Bog toliko dobar da nam je dao slobodu izbora i volju a sa druge strane kažeš da ne radimo ono što bi Bog htio. Kao prvo tko to može znati što Bog želi točno od nas i kako je moguće da pričaš šta bi bilo dobro za druge? Kao drugo ako ne radimo onako kako Bog želi zašto onda smatrate da imamo slobodu izbora?

Jedina osoba za koju ti na ovom svjetu imaš odgovarati si ti, ne možeš pomoći svima, pogotovo ne onima koji to ne žele.

mina · 17.03.2010. u 14:08

prije tjedan dana sam ostavila komentar na jednom blogu na istu tu temu, pa sljedeći neku logiku moj komentar ovdje vjerojatno nije dobrodošao. Ipak, nadajući se da priznaješ i mišljenja drugih,jer zato i primaš komentare, i ja ću reći i ovaj put što mislim.
Jasno da je pobačaj neodgovoran i da on nije kontracepcijsko sredstvo i da je svaki život vrijedan, vrijedniji od sveg na ovome svijetu, ali ne treba suditi jer i nije to na nama. Suditi će netko veći od nas.
Mogučnost izbora treba postojati, jer drugačije doista u ovom svijetu ne bi bilo ni moguče, bez da ulazimo u nečije razloge takvog čina.
Vjeru poštujem i ona u svojoj srži ima puno vrijednosti i ona se čuti u tišini, bez nametanja. Upravo to nametanje povezujem s religijama i crkvom, a o ubojstvima onda u tom kontekstu uopće ne bi raspravljala, jer je meni crkva jedna od najkvarnijih institucija.
Lijepo je osjećati vjeru i osjećati Boga, ali možda bez takvih radikalnih stavova jer i Bog ne bi htio da ljubav prema njemu iskazujemo na takav način

geomir · 17.03.2010. u 19:45

Neverine, nisi pošten!

Nama, drugima, ne ostavljaš ni najmanju šansu da kažemo nešto,
osim da ponavljamo tvoje riči!

Defton · 17.03.2010. u 22:52

Bezbožnici će uvijek biti bezbožnici..

Neverin · 18.03.2010. u 00:28

@defton,to što ne razmišljam kao ti ne znači da sam bezbožnik, ja sam neistomišljenik :)

Neverin · 18.03.2010. u 09:45

hehe btw ne mora značiti ova tvoja da će bezbožnici uvijek biti bezbožnici inače kršćanska tradicija nebi toliko slavila preobraćenje :)

Defton · 18.03.2010. u 10:46

@neverin... Bezbožnici će uvijek biti bezbožnici dok Bog ne odluči drugačije..

Spoznati Božju volju je jedino što kršćanin treba činit u životu,a to zahtjeva puno toga, i ovaj Emin komentar je jedna težnja prema tome. Mislim da se ne bi zbog njega trebao osjećati ugroženim i da ti nitko ovdje ne nameće Boga, nego zagovara slobodu svakog čovjek kojom se ti i tebi slični toliko diče jer ima svatko pravo na odluku. Tvoje izjava da
onaj koji se za to odluči treba mu ustupiti najbrži najbezbolniji način da to učini je šokantna s obzirom da se dičiš svojom čovjekoljubljenosti i poštivanje ljudski prava i prava svakog čovjek na slobodu, ona totalno baca drugu sliku na tebe kao čovjeka, tj. čini te nečovječni i nemoralnim. Ovo govorim čisto razumski bez pozivanje na duhovno i kao prijatelj, jer ti koji si se zauzimao za pravo homosexualaca i branio njihovu odluku za spolnu orijentaciju, nisi u stanju boriti se za pravo na život pojedinca koji je začet, jer znastveno je dokazano da život počinje začećem i da je fetus stvarna osoba koja osjeća. Zašto ta začeta osoba nema pravo odlučiti o svome životu??? Ona nije dio tijela neke žene nego stvarna osoba. Ubijanje nevine djece je najgori zločin koji može postojati. I ako ti zagovaraš to onda ti nisi čovjek i onda ta tvoja savjest koju ti nazivaš bogom, nije Bog nego sotona, jer on je mrzitelj života... Nemoj se uvirjediti, mislim da to nije ispravno stajalište jednog intelektualca, borca za pravdu i slobodu...

I kada Crkvu naziva netko najkvarnijom institucijom jer zagovara slobodu svakog dijeteta, mislim se da i taj sam nije kvaran. Radikalnost u vjeri je jedini način da se svjedoči Evanđelje, radikalno življenje Isusovih riječi štiti od svega, a taj radikalizam jest samo ljubav kojom se treba mijenjati svijet... Suditi o Crkvi mogu samo oni koji su njezini pripadnici i vidi što se događa iznutra i svaki dan su prisutni u njezinom djelovanju, a oni iz vana koji samo o Crkvi čitaju iz 24sata nisu u stanju razlučiti dobro i zlo a komali nešto komentirati...

Ovdje završava svo komentiranje na ovaj post.

Plač ratnika



Izdani ratnik svoje haljine razdire
jer oduzeše mu ono malo djedovine
radjeliše je izdajice,
bludnici i krvopije

"Vukovi u ovčijem ruhu
stado naše rastjeraše,
pastiri nemoćni se razbježaše
Dođe barbar s kumirima svojim
ote ono što pripada ocima mojim!

Za kog sam krv proljevao
za kog sam boj vojevao,
tko nas to zavadi sada,
tko nas razdjeli pa vlada?!

Izdajice prokleti bili,
svu krv ste nam popili
djecu ste nam otrovali,
srce starima povadili!

Zbog grijeha vaših gorjet ćete
vječnom smrću umrijet će te,
Pravednost će vam suditi
i sva vaša djela razokriti!"

Z.Ć., 2009, Split

Tignariusu

Zvuči kao nekakva ganga, mogao bih je ponuditi i Marku Perkoviću da je uglazbi! :)

Vaš Defton!
BVB

10.03.2010. u 14:20 · Ostavi komentar (12) · Isprintaj · #

tignarius · 10.03.2010. u 15:27

odličan ti je deseterac....
(i još javno napišeš; za tignariusa...hoćeš da me ponovo zbajbuče, jer "kvarim" mladež)
malo mi je ipak neugodno, osjećam se ko neki "narodni heroj"...eto mu dica pisme sklanjaju
bart@ bi ti rekao da si još u Starom savezu (ko što meni kaže)..
al ako u mladosti nema malo "fajera" otužna je i ravnodušna...
to je stvarnost onih nikomsenezamjerit likova...

u splitu sam ti sigurno 27.06...pa se nadam da će mo se "vidjeti" na jednoj misi..
(javit ću ti mailom)

eh kad bih ja znao izvesti ovakav dizajn

Defton · 10.03.2010. u 15:54

@tigar

ma kakav deseterac, hehe...

nemoj se osjetiti povlašteno što sam ti posvetio pjesmu, jer nisam ti je posvetio nego ti je poklanjam ;)

ok, nadam se da ćeš doći do sv. Filipa Nerija ;)

nisam ga ja izveo, nego znam se znać po internetu, ali ako hoćeš mogu ti pomoć pri promijeni dizajna... javi mi se na mail, pa ćemo se dogovoriti, mail je sa strane.. pozdrav

tignarius · 10.03.2010. u 19:04

moraš paziti na katahreze i anakolute....
ajde ferovac listaj malo...
...što sam ti posvetio pjesmu, jer nisam ti je posvetio nego ti je poklanjam ...
al bilo je u povijesti odličnih pjesnika i inženjere...
a ja sam povlašten da imama tako mladog i pametnog prijatelja..

duhovna BLOG misao · 10.03.2010. u 21:18

Ta mi je slika, gore u zaglavlju super.
Nek si mak'o one crvene makove
Sad je i to iza tebe

poezija duše · 10.03.2010. u 23:03

sviđa mi se novi dizajn. a pjesma - ma i ja već čujem MPT kako se napreže iz petnih žila i onim svojim hrapavim glasom dosuđuje - izdajiceeee, prokleti biliiiii...
snježni pozdrav ti šaljem, dragi moj Zdravkiša... :))

Tamo gdje je srce · 11.03.2010. u 06:43

Odličan ti je novi dizajn, a i pjesma za Tignariusa baš pristaje njegovoj osobnosti.
Samo ću citirati dio Tignariusovog komentara na mom blogu:

ako zaslužiš pjesmu?..e to je nešto..

@tignarius
Evo i ti zaslužio svoju pjesmu ;-)

tignarius · 11.03.2010. u 23:12

mali od kamešnice..
jel ti to pišeš, da bi mi ti se mi divili???
jesi li proučio zadaću??

i pripazi da te @srčeko ne sruši na popravni!

Defton · 12.03.2010. u 10:56

@tigre ja sam ti samo inženjer polupismen, koji ima viška energhije i puno misli.....
ne pišem da bi mi se divili nego da podijelim s vama moja razmišljanja...

kakvu zadaću? o oholosti misliš? davno i još je proučavam..

oš objaviti pjesmu na svom blogu? ;D

@dbm... HVala...

@srce... ma nek sam pogodio, baš mi je drago...

nadripjesnik · 12.03.2010. u 19:48

Nije loša, ali treba poraditi na njezinoj pjevnosti.

Tamo gdje je srce · 12.03.2010. u 22:36

@tignarius
Pa nisu svi moji đačići!!!
Netko bi mogao zaključiti da sam jako stroga, ali i kad đačiće šaljem na popravni, činim to sa zrno ljubavi i za njihovo dobro ;-)
Želim da moji đačići budu najbolji. Oni to znaju pa se mi vidimo i ljeti kad su školske knjige na odmoru.

@defton
Čini se da je došlo do "polupanih lončića" jer Tignarius misli da su svi đačići moji.

Irima · 13.03.2010. u 13:23

"djecu ste nam otrovali,
srce starima povadili!"

Meni osobno najemotivniji dio u stihovima.
Pozdrav, :)

Nino · 13.03.2010. u 15:49

Moćna pjesma, slažem se s Irimom... Taj dio je i meni najljepši...

Imam novi post, pa ako želiš pogledaj... Puno pozdrava!

Nanovo



Pokušati biti što nisam, ne mogu niti želim,
To što bijah do sada djelo je drugih,
Jer začet sam kao tabula rasa,
I ipak za mene, na svu sreću, ima spasa.

Razum me ograničava i sputaje,
Jer koliko je velik toliko je i konačan,
Ali duh sjedinjen s Bogom je beskonačan
I u njega mogu stati neograničene količine
Ono što jest od Njega i nažalost,
I onoga što nije

No, Bog je svemoguć i mogu se opet nanovo roditi,
Obrisati i biti čist kao u trenutku začeća,
Jer već u utrobi mi bijaše određeno ponašanje...

Z.Ć. 03.01.2010.god, Tomislavgrad

Blaženi Ivan Merz kaže:

Žrtvujmo sekundu ovoga života da uđemo u beskonačno nebo.
Upotrijebiti sve energije da spasimo naše duše i što više duša naših bližnjih

Pismo roditeljima iz Pariza, 9.X.1921.

Ako naime vjerujemo u apsolutno Božanstvo, tada nema slučaja (Lk. 12,1-8). Moramo dakle činiti uvijek volju Božju i ako On hoće da gladujemo, gladujmo; ako On traži da damo sebi glavu otsjeći, recimo: hvala Bogu! Osim toga valja znati da dragi Bog nikada neće natovariti na čovjeka onaj teret koji ne bi mogao podnijeti.... Pošto smo tako sretni da znamo da je ovaj život vrlo kratka faza i da ćemo zatim biti u vječnome nebu, budimo junački, žrtvujmo sekundu ovoga života da uđemo u beskonačno nebo. Molim javite mi svaku opozicionalnu misao, da tako uzmognemo u međusobnom nastojanju za ovo dvadeset-trideset godina, što nam je možda biti na zemlji, upotrijebiti sve naše energije da spasimo naše duše i što više duša naših bližnjih... Ljubi vas vaš sin i brat u Isusu Kristu. Na dan sv. Dionizija Areopagita.


07.03.2010. u 16:55 · Ostavi komentar (3) · Isprintaj · #

Andreich · 07.03.2010. u 17:50

http://www.e-castig.com/index.php?r=uNU0

Posjetite... :-)

milord55 · 07.03.2010. u 21:45

Evo me, deftone, s užitkom čitam i lijepo te pozdravljam.

srce · 09.03.2010. u 12:46

Lijep dizajn.
Blagoslov.

Znanost i vjera - letimični pregled



Prvi izvještaj o stvaranju (Post,1,1-31;2,1-4)

U početku stvori Bog nebo i zemlju. Zemlja bijaše pusta i prazna; tama se prostirala nad bezdanom i Duh Božji lebdio je nad vodama. I reče Bog: "Neka bude svjetlost!" I bi svjetlost. I vidje Bog da je svjetlost dobra; i rastavi Bog svjetlost od tame. Svjetlost prozva Bog dan, a tamu prozva noć. Tako bude večer, pa jutro - dan prvi.
I reče Bog: "Neka bude svod posred voda da dijeli vode od voda!" I bi tako. Bog načini svod i vode pod svodom odijeli od voda nad svodom. A svod prozva Bog nebo. Tako bude večer, pa jutro - dan drugi. I reče Bog: "Vode pod nebom neka se skupe na jedno mjesto i neka se pokaže kopno!" I bi tako. Kopno prozva Bog zemlja, a skupljene vode mora. I vidje Bog da je dobro.
I reče Bog: "Neka proklija zemlja zelenilom - travom sjemenitom, stablima plodonosnim, koja, svako prema svojoj vrsti, na zemlji donose plod što u sebi nosi svoje sjeme. I bi tako. I nikne iz zemlje zelena trava što se sjemeni, svaka prema svojoj vrsti, i stabla koja rode plodovima što u sebi nose svoje sjeme, svako prema svojoj vrsti. I vidje Bog da je dobro. Tako bude večer, pa jutro - dan treći. I reče Bog: "Neka budu svjetlila na svodu nebeskom da luče dan od noći, da budu znaci blagdanima, danima i godinama, i neka svijetle na svodu nebeskom i rasvjetljuju zemlju!" I bi tako. I načini Bog dva velika svjetlila - veće da vlada danom, manje da vlada noću - i zvijezde. 17I Bog ih postavi na svod nebeski da rasvjetljuju zemlju, da vladaju danom i noću i da rastavljaju svjetlost od tame. I vidje Bog da je dobro. Tako bude večer, pa jutro - dan četvrti.
I reče Bog: "Nek' povrvi vodom vreva živih stvorova, i ptice nek' polete nad zemljom, svodom nebeskim!" I bi tako. Stvori Bog morske grdosije i svakovrsne žive stvorove što mile i vrve vodom i ptice krilate svake vrste. I vidje Bog da je dobro. I blagoslovi ih govoreći: "Plodite se i množite i napunite vode morske! I ptice neka se namnože na zemlji!" Tako bude večer, pa jutro - dan peti.
I reče Bog: "Neka zemlja izvede živa bića, svako prema svojoj vrsti: stoku, gmizavce i zvjerad svake vrste!" I bi tako. I stvori Bog svakovrsnu zvjerad, stoku i gmizavce svake vrste. I vidje Bog da je dobro.
I reče Bog: "Načinimo čovjeka na svoju sliku, sebi slična, da bude gospodar ribama morskim, pticama nebeskim i stoci - svoj zemlji - i svim gmizavcima što puze po zemlji!"
Na svoju sliku stvori Bog čovjeka,
na sliku Božju on ga stvori,
muško i žensko stvori ih.
I blagoslovi ih Bog i reče im: "Plodite se, i množite, i napunite zemlju, i sebi je podložite! Vladajte ribama u moru i pticama u zraku i svim živim stvorovima što puze po zemlji!" I doda Bog: "Evo, dajem vam sve bilje što se sjemeni, po svoj zemlji, i sva stabla plodonosna što u sebi nose svoje sjeme: neka vam budu za hranu! A zvijerima na zemlji i pticama u zraku i gmizavcima što puze po zemlji u kojima je dah života - neka je za hranu sve zeleno bilje!" I bi tako. I vidje Bog sve što je učinio, i bijaše veoma dobro. Tako bude večer, pa jutro - dan šesti.
Tako bude dovršeno nebo i zemlja sa svom svojom vojskom. I sedmoga dana Bog dovrši svoje djelo koje učini. I počinu u sedmi dan od svega djela koje učini. I blagoslovi Bog sedmi dan i posveti, jer u taj dan počinu od svega djela svoga koje učini.
To je postanak neba i zemlje, tako su stvarani.




Na svom Putu prema Vječnosti, nastojim spoznati Božja čudesa i ukorijeniti ih u svome srcu da im se mogu svagda diviti. A sve je čudo. I pokušavam shvatiti kako, zašto, zbog čega je s Njegovo Veličanstvo odlučilo na takav izbor. Tu mi mnogo može pomoći Biblija, ona da je odgovore zašto je stvoreno, ali ne govori kako. E, tu nastupa onaj alat koji se često suprostavlja vjeri i religiji, a često i samom Stvoritelju, a to je Znanost. Pišem s velikim slovom jer Znanost u meni izaziva veliko poštovanje prema svi dostignućima koja su postignuta u razjašnjavanja kako je nešto stvoreno. I stvarno sam ostao paf kada vidio zapravo što je Gospodin utkao sve u ovaj svijet i kuda se Njegov Duh prožima. Čovjeku je dao sva sredstva da Ga spozna u potpunosti iz ljubavi, ali eto čovjek je to nekako okrenuo protiv Njega i protiv sebe.
Vjerujem da svi znate što je elektron. Newtonova fizika je smatrana determinističkom što znači da se matematičkim proračunanima može predvidjeti svaka kretnja i događaji u bilo kojem sustavu. Složeni su to matematički proračuni koje vrše superračunala. No, oni su samo mislili da se mogu predvidjeti. Kada je na scenu stupile teorija relativnosti, kvantna fizika i kvatna mehanika, stvari su se drastično promijenile. Neću vam pokušati objasniti Einsteinovu teoriju relativnosti ili kvantnu mehaniku, samo ću vam reći da elektron ima valna i čestična svojstva, što znači da ima dualnu prirodu kao i sve čestice na toj razini, zapravo i mi imamo tu dualnu prirodu jer smo od njih sastavljeni, mada ona nije kod nas vidljiva niti izražena. Fazon je u tome što se pozicija elektrona ne može odrediti, ne postoji matematička formula kojom bi se odredila točna pozicija elektrona u nekom dijelu prostora, to je tzv. Heisenbergov princip neodređenosti. Znači nema stroge determiniranosti u prostor-vremenu, jer ako je nema na najnižoj razini nema je ni na najvišoj. Za mene kao vjernika, ovo je jedno veliko „ruganje“ Boga znastvenicima i potvrda Njegove uloge u svemiru. Sve je, dakle, Njegovim rukama i igra kako On želi. Od tuda Budi Volja Tvoja.



Što je zapravo bio cilj ove priče? Moja zamjerka nama vjernicima je ta nezainteresiranost i neinformiranosti o znanosti, a isto tako o religiji kojoj pripadamo i tu padamo. Mislim da bi se katolici najviše trebali upućivati u ove znastvene sheme, jer naša Crkva je često okarakterizirana kao ona koja mrzi znanost što je naravno laž, npr. ideja Velikog Praska je došla od jednog isusovca. Kada malo pročačkate i pročitate štogod o Božjem stvaranju kako ga danas predočava suvremena znanost, možete samo produbiti svoju vjeru i diviti se na što je sve Bog mislio dok se pripremao za vrhunac svoga djela - Čovjeka. Po mom mišljenju, Božji alat je evolucija! Evolucija je divan mehanizam koji se Stvoritelj poslužio,jer Bog voli evoluciju, pogledaj sam sami sebe kako polako evolvirate u duhovnom životu ili kako vaše dijete evolvira prema adolescentu, ili pogledajte evoluciju vjere kod Izraelskog naroda i evoluciju odnosa Boga i čovjeka kroz Stari Zavjet pa sve do Isusovog Uskrnuća i dalje. Uzmimo samu teoriju evolucije koja počinje od prve samoreplicirajuće RNK, iako ima eksperimentalnih dokaza, ima i dosta rupa, ipak se može prihvatiti i nije protuvjerska kada se čovjek malo pozabavi njome. Ako se zaustavimo nad Velikim Praskom (za kojeg je Crkva rekla da je u skladu s Biblijom) opet može promatrati evoluciju kvarkova do elektrona, protona, neutrona, pa to atoma, stvaranja zvijezda, galaksija, nekih čudnih juha pa do gore navede RNK i dalje do nas, što nas do zaključka da je evolucija do čovjeka isto u skladu s Biblijom.



Moja je poruka, ne bojte se znanosti, ona vam sam potvrđuje vašu vjeru u Gospodina, Trojedinog Boga koji se utkao u najsitnije čestice. Mi znamo zašto je sve stvoreno, stvoreno je radi nas, jer nas Bog ljubi i zato nam je sve dano da spoznano Gospodina i Njegovu Ljubav, a uz to nam je poslao Samog Sebe Spasitelja da imam siguran Put do Njega i da s Njime živimo u vječnosti.. Savjetujem vam da malo otvorite znanosti i pročitate neke knjige koje se mogu naći u Verbuma (npr. Stvaranje i Evolucija ili recimo knjiga Valter Krajcar - Znanost i Vjera; Priroda i Bog odlična knjiga za laike) i ostalim katoličkim knjižarama.

Nastavit će se...

Vaš Defton! ;)
BVB

02.03.2010. u 11:49 · Ostavi komentar (28) · Isprintaj · #

Tamo gdje je srce · 03.03.2010. u 09:43

Čitajući tekst iz knjige Postanka, sjetih se rečenice koju je izgovorio jedan sudionik na duhovnim vježbama. Dok je šetao jednim prelijepim mjestom (koje se nalazi na jednom slavnom škojiću) i divio se ljepoti stvorene prirode, oduševljeno je rekao: "Kako je tek lijep Onaj koji je sve to stvorio?!"
Navedena rečenica je bila toliko upečatljiva da su kasnije neki, diveći se nekim drugim stvarima, govorili isto. Tako se i ja divim slavnom škojiću (za sad na temelju fotki), ali uvjerit ću se i osobno u njegove ljepote.
Svaka posljedica ima svoj uzrok pa tako i stvorene ljepote. Netko stvarno jest sve isplanirao i stvorio na veličanstven način.
Stvarno je naš Bog veličanstven!

tignarius · 03.03.2010. u 16:33

mali,
ti ćeš stvarno evoluirat od eugenija u pravog genija...
svaka ti čast...
post ti je odličan, malo ću @bartija nagovoriti na koji komentar, makar je rekao da će se malo odmoriti..
meni je Postanak fascinantan i ona dva iz Biblije nisu verzije, oni su stvarni...

emanuel59 · 03.03.2010. u 17:18

Tvoj zadnji post me potaknuo da izreknem misli koje sam htjela za tvoj rođendan.a to je:da sam mislila da imaš puno više godina i bila sam iznenađena kada sam shvatila koliko si mlad.to je zbog tvojih postova koji su mi odisali zrelošču.neka i dalje Duh SV.oblikuje tvoj mentalitet da bi tvoja mladost bila magnet za one koji ne vjeruju.Isto tako mislila sam za Emu da je starija.Razigranost njenog duha me ponukala da je zamišljam skoro pa djevojčicom. Eto kako tko Gospodinu daruje sebe u NJemu i postaje.ostanite i dalje sve više i više. Mir i blagosov.

emanuel59 · 03.03.2010. u 19:00

ops..vidim da sam pogrešno napisala za Emu.mislila sam da je mlađa,puno,da je skoro malo više od djevojčice. Pozdrav i blagosov.

geomir · 03.03.2010. u 23:17

Deftone, ti si pametan čovik i osim što si vjernik pripadaš i krugu znanstvenika (i tignarius to vidi!!), zato ne bi smio izražavati zaključke za koje nemaš potvrde.
Alat ZNANOST to ne dopušta!
Princip neodređenosti je detektiran na subatomskoj razini, a ti odmah zaključuješ da to vrijedi svugdje, jer smo mi sastavljeni od elektrona!!???
Neozbiljno je ako dani alat upotrebljavaš na taj način!
Znanost ne priznaje tvrdnje autoriteta!

A Crkva priznaje Big Bang samo zato što je to "mračno" područje za ljudski mozak na ovom stupnju razvoja, a tu je Crkva kao riba u vodi. Takvo stanje je dušu dalo da možeš kombinirati po volji, a da ti nitko ne može argumentima to pobiti. I tako ona ispada poštena i pravedna jer sve što priča eto može biti da je tako, ne možeš dokazati ni da jeste ni da nije!

Tako je bilo i do sada, a kad su se stvari razotkrile Crkva reterira i traži načina kako se uklopiti.
Pa tako i ti pričaš o evoluciji , o eksperimentalnim dokazima, rupama u tome, i "IPAK" se može prihvatiti.......!?

Uz ponuđene knjige ja predlažem Carl Saganov "Kozmos" i "Plava točka u beskraju", zatim Stephen Hawkingov "Svemir u orahovoj ljusci" (Kratka povijest vremena) i Einsteinov "Moj pogled na Svijet".
Sva trojica u ovim svojim knjigama se dotiču i Boga!

Neverin · 04.03.2010. u 01:42

zanimljivo mi je što vjeruješ u evoluciju a opet smatraš da je Crkva ovakva kakva jest sada osuđena da potraje vječno.. malo su u sukobu te dve stvari.

vjeraufanjeiljubav · 04.03.2010. u 13:01

Sto se tice znanosti i religije sve vise vidim da ide u istom pravcu i da znanstvenici najvise postuju "kreatora" jer vide veze izmedju svega i vide tu dubinu povezanosti svega. Jos je interesantno sto znanstvenici istrazivaju pojam "sjedinjenja sa svim" i proucavaju mistike i ljude koji dugo godina meditirau i usporedjuju to sa svojim saznanjima o funkzijam mozdanih valova. Cekam iduci post, pozdrav

Defton · 04.03.2010. u 13:31

@srce... Knjiga Mudrosti puno toga govori o Stvoriteljevoj ljepoti...

@tigar... ovo skromno i površno zbog toga me ovakvi kao geo pipkaju za svaku riječ.. hvala na komplimentu, ali čisto sumnjam da u meni leži genije nego samo jedno Božje dijete koje se divi svom Ocu...

@emanuel.. sve je u Božjim rukama u svako slučaju.. hvala! :)

@geo... nu taj zaključak nije proizašao od mene, o principu neodređenostinego od moga profesora koji inače je faca na CERN-u, teški ateist pravac apsolutni materijalist, pa kako se on kao tip vrhunskog znastvenika može tim koristiit?

Manje više svi smo mi u mraku jer je Newtonova fizika se samtrala vrhuncem onda je došao Einstein, a tko znak koji će sada genije s nekom novom teorijo izaći koja će još nešto više donijet o spoznaji svijeta koji nas okružuje....

Pa da, i pravo je to da Crkva nastoji to uklopiti u načela koja su sukladna s Božjom objavom i toje pozitivno..

ovo IPAK je malo nezgodno, jer se odnosi na cijelokupnu znanost koja još nema jedinstvenu teoriju evolucije nego je ona puna frakcija i teži ka njihovom ujedinjenu.. ne postoji jedna teorija evolucije nego malo više.. a tome ćemo drugi put...

Čitao sam Hawkingovu "Teoriju Svega" on je teistički nastroje i zbog toga je i omražen u nekim krugovima kao što i sam navodi...

Hvala na preporukama..

@neverin.. Božji zakoni su vječni, tako da nema potreba ka evoluciji u mjenjanju tih zakona, jer oni postoje i bez Crkve samo eto.. znam točno na što smjeraš...

@vjeraufanjeiljubav... Sveci su čuda neobjašnjiva! :)

Ovo je više kritika nama katolicima koji smo neinformirani o svojoj vjeri, Crkvi i znastvenim dostigunućima i svaki nas ateistički dečko može izbaciti iz takta je posjeduje više informacija..

geomir · 04.03.2010. u 23:24

Je li to znači, glede neodređenosti, da taj tvoj profesor zaozbiljno govori i misli da i mi , kao i elektroni možemo- sad me vidiš, sad me ne vidiš??
Da nije on to možda eksperimentalno utvrdio na don Sudcu, jer,navodno, on može bit na dva mista istovremeno. /valjda nema dvojnika!! :-)))/
Ili i on samo špekulira?? Znaš ono; ako mogu elektroni, a zašto ne bi mogli i mi!!??
Za Hawkinga ne bih rekao da je teistički nastrojen! Prije bih rekao da je pravi znanstvenik, i da se ne boji govoriti i o Bogu, ali samo kao o jednoj tezi u naučnim istraživanjima i proračunima.
Nikako ne kao o Apsolutu, Istini.!
On priča: ( "Kratka povijest vremena" 8. poglavlje - Podrijetlo i sudbina svemira, str. 130)

"Katolička crkva je napravila veliku pogrešku s Galilejom, kad se samovoljno ponašala glede znanstvenog pitanja, izjavljujući da se Sunce giba oko Zemlje. Sada, stoljećima kasnije, odlučila je pozvati jedan broj stručnjaka da je savjetuju o kozmologiji. Na kraju konferencije učesnici su bili nagrađeni prijemom kod Pape. Rekao nam je da je u redu proučavati razvoj svemira nakon Velikog praska, ali da ne bi trebalo ulaziti u istraživanje samog Velikog praska, jer je to bio trenutak Stvaranja te je stoga Božje djelo.
Bilo mi je tada drago da Papa tada nije znao sadržaj predavanja što sam ga upravo bio održao na konferenciji - naime mogućnost da je prostorvrijeme konačno,ali da nema granica, što znači da nije bilo početka, nije bilo trenutka Stvaranja.
Nisam imao želju dijeliti sudbinu Galileja, prema kojem gajim jaki osjećaj zajedništva, dijelom i zbog podudarnosti da sam se rodio na dan točno 300 godina nakon njegove smrti."

Sliči li ti da je ovo priča čovjeka koji je tako "teistički nastrojen, i zbog toga je i omražen u nekim krugovima"????

Defton · 05.03.2010. u 12:31

@geomir...

Nije samo Sudac taj koji ima dar bilokacija, mnoštvo svetaca ju je imalo, nama bliski Padre Pio i Madre Esperanza, a da ovim drugim i ne pričam... Mnogo toga su sveci činili, a znastveno je neobašnjivo...

Pa meni se u Teoriji Svega učinio kao teistički nastrojen, čak puno više mi se učinilo da govori o Bogu kao Apsolutu nego kao o samo jednoj tezi.. Naši su poglede na njega očito različiti :)

Pa vidiš, taj moj profa baš nam je dao komentar kako Hawking nije popularan među znastvenicima čisto zbog tih nekih "maštarija" o Bogu iliti teza i zato što ga populariziraju.

Pisao sam jednom već u Crkvi i Galileu i to uopće nije neki strašan slučaj bio kako su nam ga predstavili...

Kao što navodi mogućnost da nije bilo Stvaranja. To je zapravo nemoguća, onda je sve ovo od početka i nikakve teorije ne vrijede čemu onda veliki prasak i evolucija da nije bilo stvaranja itd... to je isto kad oni filozofi tvrde da ovo oko nas ništa ne postoji da je to sve iluzija, da mi ne postojima i blabla..

Ti si informiran čovjek uživaj u toj privilegij, a mi zatupljenici ćemo se i dalje moliti Bogu za vaše spasenje pa bilo ne bilo Stvaranja... :)

geomir · 05.03.2010. u 15:49

".....to je isto kad oni filozofi tvrde da ovo oko nas ništa ne postoji da je to sve iluzija, da mi ne postojima i blabla....."

Upravo je i moja poanta ova tvoja misao!!! SVE, ama baš sve je bla, bla, bla.... , do onog trenutka dok se to ne dokaže, znanstveno potvrdi. Čak i tada to "drži vodu" dok neki novi majstori ne dokažu da to i nije tako, da to treba promjeniti ili nadopuniti, proširiti itd.
To su principi i zakoni ZNANOSTI.

Subjektivno, pojedinac ili grupa, može tvrditi i propovijedati što hoće i kako hoće, a da to ne podvrgava zakonima nauke, već i bez znanosti u tome naći smisao!
To nije ZATUPLJENOST, već legitimno pravo svakoga da vjeruje.

Zatupljenost je kada se taj subjektivni osjećaj i doživljaj pokušava prikazati objektivnim, važeći za svakoga, kao Apsolut.

Očito, da su naši pogledi različiti, nije uopće interesantno da svi isto mislimo, zar ne?
Tek razmjena različitih mišljenja može dati neke plodove.
Tamburanje po jednoj tamburi nema baš punine, veličanstvenosti;
tek orkestar s mnogo različitih instrumenata daje pravi doživljaj! :-)))

Da li je Galilejev slučaj bi strašan ili ne trebalo bi pitati njega. Jedino on zna kako mu je bilo!

A glede bilokacija, vjerojatno je da nisu znanstveno objašnjive. Pitanje je zbog čega nisu znanstveno objašnjive??
Da nije to ono:
Nikada ništa ne dobijam na loto! A jesi li ispunio listić? Nisam! :-)

Sa dva prsta po tipkovnici · 05.03.2010. u 16:07

Pozdrav starom blogprijatelju i osmjeh ostavljam :-)))

Moje pjesme i stihovi · 05.03.2010. u 18:46

Evo i mene ovdje nakon jako dugo vremena, ne znam sjećaš li me se još. Drago mi je vidjeti da i dalje pišeš. :)

Neverin · 05.03.2010. u 19:56

ne pokušavam ja ništa.. znati da stvari evoluiraju znači znati da mjenja nikad ne prestaje i da ne postoji završni završeni cilj nekog razvoja..

Defton · 06.03.2010. u 10:58

@geo

slažem se s većinom i isto tako smatram da znanost nije apsolut i da nešto što znastveno nije teoritizirano i dokazono ne znači da ne postoji..

Upravu si za zatupljenost, zato se nastojim informirati o Bogu koliko je moguće iz znastvenih saznanja i teologije i Crkveni naučitelja i onoliko koliko mi On dopušta kroz moj duhovni život u Katoličkoj Crkvi...

Svakome njegovo, tražimo međujezik, to je mislim najbolje.. Savjetujem ti i knjigu od Collinsa - Božji jezik.

A što se tiče neobjašnjivosti nekih fenomena pozivam se na Isusa: "Ljudima je to nemoguće,ali Bogu je sve moguće! :)

Mrtvi bili pa vidjeli! :)

@dida... pozdrav i tebi!

@moje pjesme.. iskreno ne, iz viđenja tek, ali drago mi je što si se vratio! :)

@neverin... zašto razvoj ne bi imao svoj konačni cilj? vjerujem da je sinusoidalan taj razvoj i da ljudska civilacija ima svoje minimume i maximume, sad je bliže minumumu...

Đus · 06.03.2010. u 11:51

mislim da je jedna od najvećih karakteristika znanosti - arogancija.
ali da ne bi odmah svi graknuli, za teologiju imam slično, ako ne i isto mišljenje.
i egzaktna i ova druga znanost pokušavaju "vrapčjim" mozgom dokučiti stvari za koje nemaju kapacitete.
i obje se busaju u prsa tvrdeći da su u pravu, iako nijedna nema pravo to tvrditi.
a ona područja u kojima ima su toliko minorna da ih ne treba ni spominjati...

smatram da jedino vjera može čovjeka odvesti u sfere van ovih ograničenih, umnih.
sve ostalo su priče, rekao bi Bandić. :)

Neverin · 06.03.2010. u 14:40

@defton i minimum je stvar evolucije, nikad ne prestaje samim time što iz nečega se stvara nešto. Sama Biblija koju toliko citiraš je proizvod evolucije od Starog u Novi zavjet... Sam pogled na svijet di dokazuje da postoji samo putovanje prema napreijed sa mjenjom kao jedinom kostantom...

Defton · 06.03.2010. u 15:08

@neverin...

Ali sve ima svoj vrhunac, ti kao vrsni poznavatelj religija znaš da je Stari Zavjet ima svoj vrhunac u Isusu Kristu....

Ja vjerujem da ovaj svijet deevolvira tako da će doći opet gdje i počeo...

Neverin · 06.03.2010. u 15:25

@defton, ja to vidim kao spiralu bez početka bez kraja..

Semiramida · 06.03.2010. u 15:38

Hmmm pa gle, ovo što su tebi argumenti da bog postoji, meni su da ne mora postojati. Znanost ne mora biti u koliziji sa vjerom, ali problem je i sa vjernicima, a i onima koji ne vjeruju taj da ne poznaju prirodne znanosti. Svi se ponašaju kao da je sve to skupa neshvatljivo, što je naravno zabluda i onda se javlja strah od nepoznatog, a strah vodi u iracionalnost. I to je zatvoreni krug...

Ne znam zašto govoriš da teorija evolucije ima dosta rupa, mislim da je dosta dobro razrađena i objašnjena, a bome i dokazana. A i prihvačena je od strane Crkve... Ne vidim tu problem...

Defton · 06.03.2010. u 16:39

@đus... dobro si rekao i egzaktna i ova druga znanost pokušavaju "vrapčjim" mozgom dokučiti stvari za koje nemaju kapacitete.

Vjera nam pruža puno više nego slijepog vjerovanja u znanost i zbog toga čovjeka uzdiže u daleka prostranstva. Mislim da su znastvenici i ateisti i još koje kakvi isti sami sebe zakinuli jer Boga odbacuju...

@neverin...

kako god.. na kraju ćemo vidjeti tko je bio upravu a tko ne...

@semiramida...

Rekao sam svakome svoje, svijet u kojem živimo nam nudi beskraj mogućnosti pa možemo i vjerovati i misliti bilo što i svakomu je njegova istina može biti samo jedina.. nema smisla nekoga uvjeravati u nešto dok to sam ne shvati, tako je i sa znanošću, vjerom i svime ostalim..

Meni kao vjerniku, znanost donosi jasniju sliku Osobe Boga u koga vjerujem i čijim se Zakonima podvrgajem, stoga..

Bio sam na jednoj tribini o teoriji evoluciji gdje je predavač lijepo opisao razne vrste teorije evolucije i neke se kose jedna s drugom.. možda drugi puta budem o tome pisao, dosta je naširoko to...

Katolička Crkva je davno prihvatila teoriju evolucije, ali većina fundametalistički protestanskih crkava je odbacuje, a predbacuju KC zbog prihvaćanja, pa nas optužuju kao heretike, sotoniste i tako.. Bože sačuvaj...

geomir · 06.03.2010. u 22:00

@deftone (semiramida)

"Katolička Crkva je davno prihvatila teoriju evolucije...."

"A i prihvaćena (teorija evolucije) je od strane Crkve... Ne vidim tu problem..."

Kako ne vidiš @semiramido problem???

Jednostavno, nema kompatibilnosti između "teorije evolucije" i "teorije kreacije Adama i Eve"!!!
Ako uzimamo Adama i Evu za ozbiljno!!
Ako mislimo einsteinovski da je to priča za malu djecu, onda je sve jasno i onda nema problema! :-))

Ne znam kako me itko može uvjeriti u kompatibilnost tih dvaju pristupa!!!????

Nemam ništa protiv da netko vjeruje u Adama i Evu, ali ako se to vjerovanje vezuje na nekakav (bilo kakav) način s teorijom evolucije, javno, urbi et orbi, tada ja ne mogu a da ne izrazim neslaganje s takvim pristupom.
Sam pojam evolucije meni znači da iz "nečeg elementarnog" vremenom, (puuuuuuuuuno vremena) se razvio čovjek.
Da li je to elementarno stvorio Bog, ili je došlo iz Svemira ili je nastalo samo od sebe djelovanjem kemijskih i fizičkih reakcija od neživih čestica, ili ne znam kako, ne vidim načina gdje i kako utrpati Adama i Evu!!??'
Jedino, na način da se "mislilo" da su Adam i Eva elementarne čestice, elektorni, neutrini, protoni, neutroni, bozoni,........!!!???
Ili da Adam i Eva nisu to što mislimo, nego nešto drugo!!
Ili ja nisam informiran, a Vatikan ima neko suvislo objašnjenje!
Baš bi volio da mi netko to obrazloži!

geomir · 06.03.2010. u 22:18

@đus, PRAVI znanstvenici nisu arogantni. Oni znaju da ne znaju!
A isto važi i za PRAVE vjernike, oni su samozatajni i ne busaju se u prsa svojom vjerom!

Za ljudski rod, koji je još u pelenama, je normalno da svojim "dječjim" mozgom pokušava dokučiti stvari. Upravo ta dječja radoznalost vodi napretku.
Jedino valja vjerovati, nadati se i ne dozvoliti da znanost bude zloupotrebljena.
Jedino znanost u kompaniji s pravom vjerom u sebe je, na taj način, ne zloupotrebljena, svjetlo na kraju tunela.

Defton · 06.03.2010. u 23:19

@geo...

Knjiga Postanka je simbolična knjiga. Neću ti je objašnjavati jer te ne smatram glupim. Biblijski je pisac tu samo naznačio zašto je stvoreno, 6 dana može znači 6 milijardi godina itd... A možda se i ja varam, možda je i ona istinita, ne znam.. mrtvi bili pa vidjeli! ;)

Kao što rekoh Katolici su malo naprednji od Protestanata i nisu toliko fundamelistično nastrojeni, sola scripta... Vatikan je, geo moj, dosta uznapredovao, trebao bi se malo informirati...

Zlouoptreba znanosti će nas upropastiti, pa koliko god se mi opravdavali dobrobiti za ljudskim rod...

Semiramida · 07.03.2010. u 12:21

@geomir - mislim da je poprilično jasno Crkva dala do znanja da je ono što piše u Bibliji metafora, kao što i Defton kaže. Neke druge religije uzimaju Bibliju takva kakva je i ono što u njoj piše kao apsolutnu istinu. To je zatucanost...

Nego Deftone (btw zašto si opet promijenio ime, taman sam se navikla na ono drugo :)), mene zanima malo više o tom predavanju i ako se može znati ime predavača koji je to držao?

geomir · 07.03.2010. u 12:53

Naravno, ne radi se ovdje o gluposti s ničije strane, već, ja bih rekao, ustrajnosti u držanju stava.

I kada postane nemoguće ustrajavanje, okretanje nekim egzotičnijim rješenjima.
Znam ja da je Vatikan debelo uznapredovao , Sunce se više ne vrti oko Zemlje ... :-))),
i masu drugih neizbježnih promjena.
A simbolika u Bibliji je stupila na scenu tek kada se više nije na nikakav način moglo braniti napisano.
Papa je čak Bibliju okarakteriziraoi riječima "da nije baš sve točno" što u njoj piše, i na taj način napravio prostor za uzmak.

No ja sam gore postavio konkretno pitanje - kompatibilnost kreacije Adama i Eve sa danas općeprihvaćennom "teorijom evolucije"!!!???

Kompatibilnost između --- paf i evo ga gotov čovjek s jedne strane i
evolucije od elementarne čestice do složenog organizma kao što je čovjek!!!???

Volio bih da mi preneseš svoj stav i objašnjenje te kompatibilnosti, a to je vjerojatno identično stavu Crkve.

Semiramida · 07.03.2010. u 13:04

@geomir - ne znam odnosi li se ovaj zadnji komentar na mene, ali naravno da ne postoji nikakva kompatibilnost između Adama i Eve i teorije evolucije. Zar bi uopće i trebala postojati, ako se uzme u obzir kada je nastalo jedno, a kada drugo? S obzirom na razinu znanja tada, i danas kada se zna daleko više o svemu, pa tako i o evoluciji.

Osobno mislim da su tu rasprave nepotrebne, jer način na koji je čovjek nastao je takav kakav jest, a Crkva ga je naravno prihvatila zato jer je objašnjanje razumno i potkrijepljeno dokazima. To što je Crkva čekala razumijem, jer bolje je biti siguran, nego prihvaćati kojekakve teorije, a i vjerojatno sam znaš da ih u znanosti ima ko u priči i da se svaki dan rađaju nove. Veliki sam kritičar Crkve i bliže sam ateizmu nego vjerovanju, ali mislim da se Crkva u ovom slučaju nije ponijela ništa drugačije nego cijelokupna akademska zajednica koja je također u jednom trenutku morala prihvatiti Darwina i njegovu teoriju (naravno i Huxley je tu bio od velike pomoći :), ne zato što tako vjetar puše, nego zato što drugog izbora nije bilo...

Nino · 07.03.2010. u 14:10

Zanimljivo napisano, no ne slažem se da se uopće ne treba ozbiljno shvaćati Biblija.

Imam novi post, puno pozdrava!

duhovna BLOG misao · 07.03.2010. u 21:41

Kad si već promjenio dizajn mogao bi i još neke stvari. Npr. meni jako paše kad čitam nešto iz tvog iskustva. :)
Pusti znanost znanstvenicima. Neka te s nama seljacima. Možda nešto mudro čuješ pa se okoristiš i ti.
Kad sam bio tvojih godina prožvakao sam sve od Frojda, Adlera, Junga i Rogersa, pa do Frankla, dok nisam shvatio da još uvijek nisam ni blizu one mudrosti koju je imala moja baka.
'45 joj partizani ubiše sina 14-godišnjaka, te muža, koji nije bio ni u jednoj vojsci jer bijaše hranitelj obitelji. I njega smakoše s ostalih 18 seljaka koji su bili krivi samo zato jer nisu partizane dočekali raširenih ruku nego su se privremeno sklonili s linije fronta. A ona je potom iste godine završila završila u zatvoru jer je nosila jednom 'škriparu' (svom rođaku) hranu u šumu jer se ovaj bojao da ne završi kao i ovi prije njega. Kad je čuo da je privedena otišao se prijaviti. Njega su pustili, a nju osudili na tri godine strogog zatvora. Jednom zgodom kad ju je moja majka otišla posjetiti, ponijevši joj pogaču kruha, malo sira i vunene čarape, odveli su je do samice u kojoj je bila njena majka. Voda u ćeliji je bila do gležnjeva. Davši joj poneseno, baka je odlomila komad kruha, a ostatak stavila pod noge . Skinuvši stare čarape kako bi obula nove ostala je bez svih deset noktiju na nogama. Nakon zatvora je nastavila marljivo raditi obrađujući njive i čuvajući ovce podižući ostalih četvero svoje djece.
Pamtim je kao živu sveticu. Uvijek je u svojoj bošči, niz koju se spuštao trećarski pasić, imala za mene pokoji orah ili suhu smokvu, a na kraju bi uslijedio obavezan poljubac u čelo.
Jednom zgodom si me pozvao da se uključim u raspravu, ali braco deftone ... okani se tog intelektualizma. On je uglavnom alternativno sklanjanje i bijeg od života. Preporučio bih ti jednu drugu vrst znanosti, ZNANOST KRIŽA. Pred njom su i najveći znanstvenici male bebe.
Plus toga, kad raspravljaš s neistomišljenicima znaj da je sumnja mjesto susreta između vjernika i bezbošca, pod uvijetom da i jedan i drugi nemaju apsolutno znanje, nego obojica i sumnjaju i vjeruju. Ukoliko netko odbaci vjeru, to ne znači da je se uspio osloboditi sumnje. Doduše neki iz pretjerivanja idu u pretjerivanje samo kako bi ugušili taj glas savjesti, al u principu svi oni jako dvoje u sebi. Ako ideš za tim da ih ubjediš činiš upravo suprotan efekat, te ujedno pokazuješ i svoj stupanj sumnje.
Nije stvar u tome ZNAM LI JA I MOGU LI , nego u tome HOĆU LI
Ne može ameba reći vjerovat ću da ocean postoji kad ga vidim. Ako bi to bila u stanju onda više ne bi bila ameba. Boga se ne može dokazati, al ga se zato može iskusiti. Inače bi intelektualci imali prednost pred malenima, a istina je upravo suprotna: Bog izabira malene i prezira vrijedne kako bi posramio mudre i umne. Moja baka je tomu dokaz. Oni nikad ne bi mogli podnijeti što i ona jer se ona prekalila u jednoj drugoj vrsti znanosti, ZNANOSTI KRIŽA. A ona je ludost za GRKE, a sablazan za ŽIDOVE. (Grke čitaj kao racionaliste, a Židove kao legaliste).
Do uskrsnuća (kreposti i plodovi Duha) se dolazi samo po ovoj vrsti drveta, a ne po drvetu spoznanja dobra i zla. Ovo drugo obećava 'božanstvo' al ono koje je neovisno o Bogu, a ta vrst božanstva je lažna. Manji smo od mrava kad nas se promatra s Velebita, a kamoli s Mjeseca ili pak s Alfe Centaur. Razum bez poniznosti pred Stvoriteljem i razum bez vjere jeste pomahnitali razum. S njim nema kompromisa, osim u rijetkim trenucima kada priznaje postojanje sumnje u sebi, te odsustvo osvjedočenja.
Kad dođeš do te točke u razgovoru s njima, reći će kako je posrijedi placebo efekat, a sami neće kušati je li doista. Onom koji hoće doista da zna možeš reći: DOĐI I VIDI - imaj iskustvo. Tko to odbija uzalud je pa i da tko od mrtvih ustane, neće vjerovati, jer kao što rekoh nije stvar u tome 'može li se', nego 'hoće li se' (ima li iskrenosti).

DNEVNIK.hr10Nakon prijave pratite svoje najdraĹľe blogere i kreirajte vlastite liste blogera!Naslovnica