< | listopad, 2011 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Od 22.11.2007. (13:21)
Dominus Vobiscum
Ako koji kritičar,koji ovo pročita,umisli da ja ovdje od pretjerane pobožnosti pregonim,on me - jao - nerazumije,ili jer je tjelesan čovjek pa mu ne prijaju duhovne stvari,ili jer je čovjek svjetovan pa nemože primiti Duha Svetoga,ili jer je ohol prosuđivač koji osuđuje ili prezire sve što ne razumije. Ali mene razumiju duše koje se nisu rodile ni od krvi,ni od volje tjelesne,ni od volje muževlje ,nego od Boga (usp.Iv 1,13) i Marije,i ovo im se sviđa;a za njih i pišem sve ovo.... (sv. Ljudevit Marija Grignion Montfortski - Rasprava o pravoj pobožnosti prema Presvetoj Djevici Mariji, br.180)
--------------
1 Kor 1,27 Nego lude svijeta izabra Bog da posrami mudre, i slabe svijeta izabra Bog da posrami jake
Za sve ostalo možete me kontaktirati na:
defton85@gmail.com
-----------------------------------------------------
Zaštitnici bloga:
Sancte Michael Archangele,
defende nos in proelio;
contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium.
Imperet illi Deus, supplices deprecamur:
tuque, Princeps militiae Caelestis,
Satanam aliosque spiritus malignos,
qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo,
divina virtute, in infernum detrude.
Amen.
Sveti Josipe, tebi je bilo dano da budeš otac Sinu Božjemu, moli za nas u našim obiteljskim brigama, za naše zdravlje i za naš posao sve do naših posljednjih dana i udostoj se prići nam u pomoć u času smrti naše! Amen!
Mladić koji je zaljubljen u slobodu življenja, zaljubljen u život i Onoga koji mu ga podario.
Normalno je plesti kosu od nervoze, ne bi li se u hrabrost rascesljala. (evezmajevska)
Apstrakcija filmskog izraza kao jezika specifikuma, i apstrakcija umjetnickog akta uopste, de jue, predstavlja jednu vrstu sakralne ratifikacije, vlastite inferiornosti i vlastitog infalcizma. Bez obzira o kojoj se vrsti supremacije, na tom istom jeziku kao specifikumu radi i bez obzira na kojem nivou aspiracija mi o njemu govorili. No to svakako nije tema ove nase emisije. (TLN)
2014:
Prosipanje riječi
Odmakni se
Bacih vrijeme
Rijetko čitam poeziju
2013:
Nepostojeće poljane
Propušteno suosjećanje
Smrt i smrad
Bezbroj razloga
Napisat ću pjesmu
2012:
Radim do kasno u noć
Ekshumacija
Petak
Nove borbe
Što vidiš kad slušaš
Sve je bijelo, bijelo
2011:
Mt 16,13-20
Onoj koja je čista
Nestalno srce
Oprezan
Svirači apokalipse
Kršćanski moj živote
Običnost tehnološkog čovjeka
2010:
Smrt na dopustu
Balončić od sapuna u svemiru
U ovo doba godine
Operi me
O glavi
Grijeh iz prošlosti
Utisnuta u pore moga postojanja
Pucketanje prstiju
Djevojka u džepu
Sva naša sloboda
U plavetnoj noći
III. pjesma za Wilmu Ch. - Sjećanje na nju
Dan za danom
Nevina krađa
Duša u žici
Alo, probudi se
Prostr pred Gospodinom
Utvrde oko srca
Hostiji
Ljepota i smisao ili ljepota smisla
Urbani intelekt
Skriveni svijet
Pjesma pjesniku
U tišini Hrama
Nošen u naručju
Postupci
Pogled u dušu
Primavera
Svetom Josipu Zaštitniku Hrvata
Dječji koraci
Plač ratnika
Nanovo
Vertikalni vrtuljak
Identitet
Biser
Crtice iz Beskrajnosti
Ponekad poželim umrijeti
Sivilo
Prvi dan godine nove
2009:
Smisao
Traganje
Samoća
Miris jeseni
Utjeha poniženja
Treća Osoba
Vječna Hvala
Blagoslov
O djelima
Velikoj Gospi
Prijeći prag nade
Za nju
Ime
Žena i pas
Psalam
Duhovni labirint
Tamna noć
Recesija
Križ
Sjedinjenje
Tišina
Bez Boga bez Gospodara
Dijete Gnjeva
Sloboda
Istina
Šum Velikih Voda
Život
2008:
Kriza
Lice u Oblacima
Koliko te volim
Tele i Vizija
Ptica Lutalica
Stare stvari - II. Pjesma za Wilmu Ch.
Tomislavgrad
Srce u lancima
Kap u moru
Opomena
Čežnja
Ovaj svijet
Daleko od svijeta u zagrljaju jedne djevojke
Jutro
Riječ - pjesma za Mirjanu Markovic
Ruke prijatelja
Bijeg u San
Daleko od svijeta u zagrljaju jedne djevojke
Ovaj Svijet
Večernja razmišljanja
Moji stihovi
Snovi
Miss you
Spoznaja
Bol
Hram
Pod crvenim mjesecom
U svom imaginarnom svijetu
Dan Bolesnika
Svrha
Gospodar Lutaka
Bogatstvo
Majka
Ravnodušnost
Demoni pate je ne znaju voljeti
Dok smrt ne rastavi
More i planine
Zašto tražiš utjehu u pjesmama mojim - Pjesma za Wilmu Ch.
Zašto plačeš?
Papir
Crna Harpija
Dok spavam
2007:
Novogodišnja
Krik
Poklon
Oda gluposti
Ona koja
Reci mi
Forgive me Father
Nitko
Krv
Nada
Ove noći
Čekanje
Daleko od tijela
Prava Ljubav
------------------------------
Pjesmu nad pjesmama možete čitati na posebnom blogu
pjesmanadpjesmama.blog.hr
"'Isus je svojim učenicima prao noge, a ne mozak." (fra Miroslav Bustruc)
,,Gdje je Petar, tamo je Crkva; i gdje je Crkva, tu ne vlada smrt, nego vječni život.’’ (sv. Ambrozije)
,,Ne može imati Boga za Oca tko nema Crkvu za majku.’’
,,Tko skuplja negdje drugdje, izvan Crkve, taj rasipa Crkvu Kristovu.’’ (sv. Ciprijan)
,,Kršćanstvo je nadljudski paradoks pomoću kojeg dvije suprotne strasti mogu plamtjeti jedna uz drugu.’’
,,Devet od deset tzv. novih ideja jesu zapravo stare pogreške. Katolička crkva kao jednu od svojih glavnih zadaća ima sprečavati ljude od upadanja u takve pogreške... Ona dogmatski brani čovječanstvo od njegovih najgorih neprijatelja, tih sijedih, užasnih i proždirućih čudovišta starih pogrešaka.’’ (G. K. Chesterton)
,,Sa uistinu žalosnim posljedicama, naše doba, zapostavljajući svaki obzir u potrazi za konačnim uzrokom svega, nameće novotarije tako surovo da odbacuje nasljeđe ljudskog roda.’’ (Pio X.)
,,Snagom svoje službe da utvrđujem braću, izjavljujem da ni na koji način Crkva nema vlast podjeljivati ženama svećeničko ređenje i da ovu odluku svi vjernici Crkve moraju držati konačnom.’’ (Ivan Pavao II.)
Gospodin mi je svjetlost i spasenje, koga da se bojim?
Ps 26,1
Ljubi Boga i čini što hoćeš!
Sv. Augustin
Hodaj, nebo strpljive voli
Hodaj, možda se sve u dobro pretvori
Gibonni
Words can't say what love can do...
Bon Jovi
Ljubav nije grijeh, grijeh nije Ljubav
Načela treba čuvati za ono malo časova u životu kad načela trebaju, za sve ostale dosta je malo milosrđa.
Albert Camus
Ora et labora! Moli i radi!
Sveti Benedikt
Ono što je nastalo djelovanjem onog što se naziva mojim ja…
...osjećam da dolazi od strane nečega većeg od tog ja u
meni…
James Clerk Maxwell
Ništa neka te ne straši,
ništa ne uznemiruje.
Sve prolazi.
Samo Bog ostaje isti.
Tko je strpljiv sve postiže.
Tko ima Boga ima sve.
Jedino Bog dostaje."
Sv.Terezija Avilska
Odbijajući postojanje više autoriteta, ateizam danas oslobađa
ljude od odgovornosti koja bi ih mogla
spriječiti da jedni drugim ne nanose zlo.
Francis S. Collins, Božji jezik
Nađeni Bog - Antun Branko Šimić
Ne traži Boga mišlju; u praznini
u kojoj se misao, tamna sjenka, gubi
Uza te Bog je, uvijek u blizini,
U stvarima oko tebe, u zvuku i muku.
Bog ti je uvijek najbliži od svega
Diraš ga rukom, gledaš ga u boji neba
Bog ti se smiješi iz jednog dragog lica
i plaši te iz svake stvari: nema tajne
Ne pružaj miso u praznu daljinu
Uza te Bog je. Otvori sva čula:
na tebe svjetlost s ljetnog neba pljušti
Bog oko tebe sja treperi, miriše i šušti
Molitva na putu - Antun Branko Šimić
Bože
koji si me do ovog časa doveo nevidljiv
vodi me i dalje koncu mojih želja
Ne ostavi me
umorna i sama nasred puta
Obrazi su moji blijedi
i moje misli nemočno k'o moje ruke vise
Bože
daj da novo plavo jutro
iz umora digne moje misli
da kroz blijede ruke prođe mlaz crvene sviježe krvi
Budi
nad mojom glavom moja pratilica zvijezda
PJESMA STVOROVA
sv. Franjo Asiški
Svevišnji, svemožni, Gospodine dobri,
tvoja je hvala i slava i čast
i blagoslov svaki.
Tebi to jedinom pripada,
dok čovjek nijedan dostojan nije
ni da ti sveto spominje ime.
Hvaljen budi, Gospodine moj,
sa svim stvorenjima svojim,
napose s bratom, gospodinom Suncem:
od njega nam dolazi dan
i svojim nas zrakama grije.
Ono je lijepo i sjajne je svjetlosti puno,
slika je, Svevišnji, tvoga božanskoga sjaja.
Hvalite i blagoslivljajte
Gospodina moga,
zahvaljujte njemu, služite njemu svi
u poniznosti velikoj.
Hvaljen budi, Gospodine moj,
po bratu našem Mjesecu i sestrama Zvijezdama.
Njih si sjajne i drage i lijepe
po nebu prosuo svojem.
Hvaljen budi, Gospodine moj,
po bratu našem Vjetru,
po Zraku, Oblaku, po jasnoj Vedrini,
i po svakom vremenu tvojem,
kojim uzdržavaš stvorove svoje.
Hvaljen budi, Gospodine moj,
po sestrici Vodi,
ona je korisna, ponizna, draga i čista.
Hvaljen budi, Gospodine moj,
po bratu našem Ognju, koji nam tamnu rasvjetljuje noć.
On je lijep i ugodan, silan i jak.
Hvaljen budi, Gospodine moj,
po sestri i majci nam Zemlji.
Ona nas hrani i nosi, slatk enam plodove,
cvijeće šareno i bilje donosi.
Hvaljen budi, Gospodine moj,
po onima koji opraštaju iz ljubavi tvoje
i podnose rado bijede života;
blaženi koji sve podnose s mirom,
jer ćeš ih vječnom okruniti krunom.
Hvaljen budi, Gospodine moj,
po sestri nam tjelesnoj smrti,
kojoj nijedan smrtnik umaći neće.
Jao onima koji u smrtnom umiru grijehu;
a blaženi koje ti nađeš po volji presvetoj svojoj,
jer druga im smrt nauditi neće.
Hvalospjev ljubavi - Sv. Pavao
Kad bih sve jezike ljudske govorio,
i anđeoske,
a ljubavi ne bih imao,
bio bih mjed što ječi
ili cimbal što zveči.
Kad bih imao dar prorokovanja
i znao sva otajstva
i sve spoznaje,
i kad bih imao svu vjeru
da bih i gore premještao,
a ljubavi ne bih imao - ništa sam!
I kad bih razdao sav svoj imetak
i kada bih predao tijelo svoje da se sažeže,
a ljubavi ne bih imao
- ništa mi ne bi koristilo.
Ljubav je velikodušna,
dobrostiva je ljubav,
ne zavidi,
ljubav se ne hvasta,
ne nadima se;
nije nepristojna,
ne traži svoje,
nije razdražljiva,
ne pamti zlo;
ne raduje se nepravdi,
a raduje se istini;
sve pokriva, sve vjeruje,
svemu se nada, sve podnosi,
ljubav nikad ne prestaje.
Sada spoznajem djelomično,
a sada ću spoznati savršeno,
kao što sam i spoznat!
A sada ostaju vjera, nada i ljubav
- to troje -
ali najveća je među njima ljubav.
Poznati o Bogu - "Predajem svoju dušu u ruke Boga, moga Stvoritelja, potpuno vjerujući u Isusa Krista, svog Spasitelja." (Shakespeare)
"Biblija je knjiga takvog sadržaja, da je to najbolji dokaz njezina božanskog podrijetla. U njoj se nalazi povijest svijeta, povijest Božje providnosti od početka svijeta pa do konačnog uništenja svega stvorenoga."
(I. Kant, 1724 - 1804, filozof)
Riječi prije smrti: "Predajem svoju dušu u ruke Boga, moga Stvoritelja, potpuno vjerujući u Isusa Krista, svog Spasitelja."
(W. Shakespeare 1564 - 1616)
"Objava Božja, za kojom čeznemo, nije nigdje na svijetu tako lijepa kao u Novom zavjetu."
(Goethe, 1749 - 1832, pisac, biolog, teorijski fizičar)
"Kada Krist ne bi bio Bog, bio bi Bog tko je Evanđelje izmislio."
(Goethe, 1749 - 1832, pisac, biolog, teorijski fizičar)
"Sve je Život, Život unutar Života, manje unutar većeg, a sve unutar Božanskog Duha."
(E.A. Poe, pjesnik, pisac, otac detektivskog romana, esejist, novelist, književni kritik)
"Postoje samo tri bića vrijedna poštovanja: svećenik, vojnik, pjesnik. Koji zna, koji ubija, koji stvara."
(C. Baudelaire, 1821 - 1867, pjesnik, esejist)
''Ako je ikada čovjek bio Bog ili Bog čovjek, Isus je bio oboje.''
(Lord Byron, 1788 - 1824, pjesnik)
"Samo je jedan kralj, a to je Isus Krist."
(Elvis Presley, 1935 - 1977 glazbenik)
''U Bibliji nema ničega što bi znanstveniku prouzrokovalo probleme sa Isusom Kristom.''
(Sir Ambrose Fleming, 1849 - 1945 znanstvenik, fizičar)
"Bog misli u genijima, sniva u pjesnicima i spava u ostalim ljudima."
(Peter Altenberg, 1859 - 1919, pisac, pjesnik)
''Koja god iznenađenja budućnost može donjeti, jedno je sigurno: Isus nikada neće biti nadmašen.''
(Ernest Renan, 1823 - 1892, filozof, pisac)
"Kroz kakvo ako ne slomljeno srce je mogao moj gospodin Isus Krist ući u moj život."
(Oscar Wilde, 1854 - 1900)
"Nitko se ne protivi nauku Evanđelja, a da ne pada u bezumlje."
(Voltaire, 1694 - 1778, pisac, povjesničar, filozof)
"Kristov je nauk da u čovjeku ima nešto što nas uzdiže iznad ove trke, strahovanja i uživanja. Tko Krista pravo shvati, osjeća se kao ptica koja prvi put sazna da ima krila i da može letjeti. Taj osjećaj daje slobodu, a oduzima strah."
(Lav Tolstoj, 1828 - 1910, pisac)
"Ako netko želi biti ateist, mora razloge za to tražiti izvan znanosti."
(Christian de Duve, 1917 - , znanstvenik, dobitnik Nobelove nagrade)
"Po svom nauku Krist je najveći čovjek, najveći genij što ga ljudska povijest pamti, on je najveći muž svih vremena, koga nije moguće natkriliti."
(Schäfer, racionalist)
"Krist živi u Crkvi na dva načina: u svetoj hostiji pod prilikama kruha, a u Sv. pismu pod koprenom ljudske riječi".
(Johannes Kepler, 1571 - 1630, matematičar, astronom, astrolog)
"Svim ljudima vjera u Boga usadena je u srce. Lažu oni koji kažu da ne vjeruju u Božje postojanje; jer noću i u samoći sumnjaju."
(Lucije Enej Seneka mlađi, 4. pr. Kr. - 65 po.Kr., rimski pjesnik, filozof, političar)
''Nije nikakva slučajnost sto su upravo najveći umovi svih vremena ujedno bili i duboko religiozni.''
(Max Planck, 1858 - 1947, otac moderne fizike, začetnik kvante teorije, dobitnik Nobelove nagrade)
"Malo filozofije vodi nas u ateizam, ali duboka filozofija dovodi čovjeka ponovno do religije."
(F. Bacon, utemeljitelj metodologije znanosti, filozof, esejist, državnik)
"Evenđelje je tako lijepo, da bi onaj tko ga je izmislio, kad bi bilo izmišljeno, bio vredniji divljenja nego sami opisani heroj."
(Rousseau, 1712 - 1778, filozof, pisac, skladatelj)
"Nevjera i praznovjerje, oboje su strah od vjere."
(Soren Kierkegaard, 1813-1855, danski filozof, teolog i književnik)
"Potpuni ateist stoji na predzadnjoj stepenici do najpotpunije vjere."
"Savjest bez Boga je nešto grozno. Može zabludjeti u najgori razvrat."
''Zapad misli mudro voditi svijet, ali ukoliko odbacuju Isusa natopiti će ga krvlju.''
"Još nisam sreo neznabošca. Susretao sam samo nespokojne."
''Bog je stvorio svijet na najbolji mogući način.''
(Fjodor Mihajlović Dostojevski, 1821-1881, pisac)
"Tko poriče Boga, sličan je onomu koji poriče sunce; nema smisla, ono i dalje sja."
(Julius Langbehn, 1851-1907, njemački pisac, kritičar kulture)
"Evanđelje čini ljude najboljim građanima zemaljske domovine jer ih uči kako će postati nebeski građani."
(Bossuet, 1627 - 1704, biskup, teolog, govornik)
"Evanđelje je najljepši dar koji je Bog poklonio svijetu."
(Montesquieu, 1689 - 1755, socijalni kritičar, politički mislilac)
"Strašno je to s njime. On hoće sasvim nevino dokazati Bogu najgrublje kiksove iz astronomije! Kako, Bog nije dovoljno pomno studirao astronomiju prije nego što je sastavio Sveto pismo? Dragi prijatelju!"
(Bertolt Brecht, 1898 - 1956, pjesnik, kazališni direktor)
"Želiš li znati kako treba urediti svoj život? Pročitaj Govor na gori. U njemu je sadržano sve."
(Truman, 1884 - 1972, predsjednik Sjedinjenih američkih država)
"Riječ je Božja kruh koji hranu našu dušu."
(Sertillanges, 1863, 1948, filozof i duhovni pisac)
"Jedini razlog zašto mnogi misle da je teško spoznati Božje postojanje i bit duše je to što svoj duh nikada ne odvajaju od osjetila i ne izdižu ga iznad tjelesnoga svijeta."
(René Descartes, 1596-1650, francuski filozof, matematičar i prirodoslovac)
"Gdje prestaje strah Božji, započinje oslobađanje strasti i vladavina mentaliteta koji će svijet potopiti u krvi."
(Gottfried Wilhelm Freiherr von Leibniz, 1646 - 1716, njemački filozof, matematičar, politički pisac, znanstvenik)
"Zamislivo mi je da čovjek, gledajući na zemlju, tvrdi kako nema Boga, ali ne razumijem kako bi mogao gledati u nebo i poricati Boga."
(Abraham Lincoln, 1809-1865, američki političar, predsjednik Sjedinjenih američkih država)
"Nikada više nećeš moliti, nikada se više odmoriti u beskrajnom povjerenju. Uskraćuješ si pravo da staneš pred krajnju mudrost, dobrotu, najvišu silu. Nemaš stalnoga čuvara i prijatelja za tvojih sedam samotnosti. Čovječe odricanja, želiš li se odreći svega toga? Tko će ti dati snage za to? Nitko još za to nije imao snage."
(Friedrich Nietzsche, 1844-1900, njemački filozof i klasični filolog)
"Moderna fizika neminovno nas vodi k Bogu, a ne od njega. Nijedan utemeljitelj ateizma nije bio prirodoznanstvenik. Svi su oni bili osrednji filozofi."
(Arthur Stanley Eddington, 1882-1946, engleski astronom)
"Nema Boga, sve je jači glas masa. Time, međutim, i čovjek postaje bezvrijedan, ubijan u proizvoljnom broju, jer je ništa."
(Karl Jaspers, 1883-1969, njemački filozof egzistencijalizma, pisac)
"Ateizam je okrutan i mučan pothvat. Vjerujem da sam ga izveo do kraja."
(Jean-Paul Sartre, 1905-1980, francuski književnik i filozof)
"Čovjek bez religije je poput putnika bez cilja, ispitivača bez odgovora, borca bez pobjede i umirućega bez novoga života."
(Dom Helder Pessôa Câmara, 1909 - , brazilski katolički teolog, nadbiskup, borac za socijalnu pravdu)
"Od pamtivjeka bič božji baca na koljena ohole i silne. Razmišljajte o tome i padnite na koljena."
(Albert Camus 1913 - 1960, pisac, novinar, filozof)
''Vjerujem u Boga, i nastojim genetikom čitati i razumijeti njegov jezik.''
(Francis S. Collins, 1950 - , fizičar, genetičar)
"Što se tiče Božanskog Tvorca prirode, moja ga teorija izvanredno osvjetljuje i iz nje proizlazi nužnost da ga priznamo i njegova najveća i beskrajna moć, mudrost, providnost, što sve u nama izaziva duboko poštovanje, a u isto vrijeme zahvalnost i ljubav, pa stoga posve otpadaju ništavne sanjarije onih koji smatraju da je svijet slučajno nastao ili da je mogao biti sazdan nekom fatalnom nužnošću, ili da odvijeka postoji sam po sebi upravljajući se po nekim svojim nužnim zakonima."
(Ruđer Bošković, 1711 - 1787, fizičar, astronom, filozof, teolog, diplomat)
Znanstveni materijalizam obvezuje i samog Stvoritelja; on Boga stavlja u lance, kao što je u Apokalipsi okovan sotona. On u svemiru ne ostavlja ništa slobodno.
Gilbert K. Chesterton
Sloboda je prikriveno ime za ljubav.
André Frossard
Deterministi su nas došli porobiti, a ne osloboditi. Oni bi zaista svoje načelo mogli nazvati ''lanac'' kauzalnosti. To je najgori lanac koji je ikada sputavao ljudsko biće.
Gilbert K. Chesteron
Ništa nije tako slično ljubavi kao požuda, ali ništa joj nije tako oprečno.
Blaise Pascal
Birati se može samo između Boga i idolopoklonstva. Druge mogućnosti nema. Jer sposobnost obožavanja leži u nama i upravljena je nekamo ili na ovom svijetu ili na drugom.
Simone Weil
Treba znati i to da Bogu moramo na tri načina iskazivati čast. Prvo, kao Ocu koji nas je oblikovao, obnovio, odgojio. Drugo, kao Gospodinu koji nas je istrgnuo iz neprijateljevih ralja, čuvao nas od paklene tamnice i napokon nas doveo u svoj vinograd. Treće, kao Sucu pred kojim smo optuženi, pred kojim nam je dokazana krivnja i pred kojim smo to priznali. Optužuje nas glas naše savjesti, dokazuje nam krivnju naš vlastiti život, a sve to potvrđuje pogled božanske mudrosti.
Sv. Bonaventura
Svijet je prepun dobrih izreka; samo propuštamo da ih primijenimo.
Blaise Pascal
Živo biće postaje roba na ''tržištu ideja''. Princip vrednovanja je isti na tržištu ljudi kao i na tržištu roba: na prvom mjestu se prodaju ljudi, na drugome roba.
Erich Fromm
Vjera je čin razuma koji na zapovijed volje koju pokreće Bog milošću daje pristanak božanskoj istini.
Sv. Toma Akvinski
Prestajemo biti gospodari tehnike i umjesto gospodara postajemo njeni robovi, a tehnika – nekada vitalni element stvaranja – pokazuje svoje naličje kao boginja destrukcije (kao indijska božica Kali), kojoj su ljudi voljni žrtvovati sebe i svoju djecu. Dok se još uvijek – svjesno – nadamo boljoj budućnosti, kibernetski ljudi potiskuju činjenicu da su postali obožavatelji božice destrukcije.
Erich Fromm
Svaki od nas nosi u sebi temelje jedne druge katedrale koju treba graditi: to je hram Duha Svetoga u našim dušama. Mi moramo najprije u nama izgraditi tu katedralu, a onda pomoći graditi katedrale u dušama naših bližnjih.
Bl. Ivan Merz
Moramo postaviti naš život na koncept stvarnosti, ne na koncept pravednosti.
Valerio Albisetti
Tko je ljubomoran, nesiguran je u sebe, u vlastitu sposobnost da ljubi, da živi neovisno, samostalno.
Valerio Albisetti
Temelj duhovnog života leži u neprestanom naprezanju naše volje. Spasitelj je to izrekao riječima: ''Neka svatko uzme svoj križ svoj svaki dan i slijedi me'' (Lk 9,23).
Bl. Ivan Merz
Kad neki čovjek želi samo primiti, ne daje ljubav, nego daje nesigurnost.
Valerio Albisetti
Euharistija, najjače sredstvo, za nas je na ovoj zemlji ona vatra koja u nama pali hrđe grijeha i daje života našoj duši, tako d ai ona usplamti novim žarom. Tada mi sami na sebi iskusimo riječi sv. Pavla koji veli: ''Živim ja, ali ne ja nego u meni živi Krist.'' (Gal,2,20). To je plod presvete Euharistije.
Bl. Ivan Merz
Griješiti je ljudski, životno, za žive; ustrajati je đavolsko, smrtno.
Valerio Albisetti
Svi gosti koji nam dolaze neka budu primljeni kao Krist, jer će on reći: ''Gost bijah i ne primiste me''.
Sv. Benedikt iz Nursije
Struktura Kristolike ljubavi je četverostruka: ljubiti drugoga kao samog sebe; voljeti svakog; biti onaj koji će prvi voljeti, opraštati i moliti; i, na kraju, biti onaj drugi stavljajući se na mjesto drugoga.
William Stainsby
Kapitalizam, i idealni ljudski sistem (neostvariv) nazvan Socijalizam – oboje izviru iz jedne vrsti uma i oboje su primjenljivi za jednu vrstu bolesnog društva.
Hilaire Belloc
Ono što nazivamo ''kapitalizmom'' izranja izravno u svim svojim granama iz izolacije duše. Ova izolacija dozvoljava neobuzdano natjecanje. Ono daje superiornoj lukavosti, i jednako superiornom talentu, jednu bezgraničnu karijeru. Daje svaku licenciju proždrljivosti i s druge strane lomi tjelesne kosti s kojima se ljudi održavaju u ekonomskoj stabilnosti.
Hilaire Belloc
Tko umire, prolazi iskustvo krajnje posljedice grijeha. Podlaže se punoj odgovornosti čovjekovih čina i preuzima na se istinu i sud, ali ne u pukome zdvajanju, već zahvaćen otkupljenjem koje izvodi Božja ljubav. Tako smrt više nije samo mračan užas kao krajnja posljedica grijeha; daleko više, smrt čovjeku omogućava sudioništvo u preobrazbi kojom Božja velikodušnost svršetak čini novim početkom, te smrt postaje prelaskom u novi život.
Romano Guardini
Duša i tijelo nisu jasno razgraničene cjeline. Duhovna duša neprestance izgrađuje tijelo. Ono što nazivamo ''tijelom'', u svakoj točki svoga postojanja i u svakome činu tvori jedinstvo s dušom. Kad bi se duša mogla potpuno odstraniti, ne bi više bilo niti tijela, nego bi preostala tek nekakva biološka tvorevina, ili bolje rečeno, mnoštvo kemijskih spojeva koji se međusobno razgrađuju.
Romano Guardini
U svim čovjekovim činima i doživljajima uvijek se nanovo ostvaruje umiranje staroga i uskrsnuće novoga čovjeka.
Romano Guardini
Mi gorimo od želje da pronađemo čvrsto ležište i krajnju čvrstu osnovu da na njemu sagradimo toranj što bi se dizao u beskraj, ali svaki se naš temelj drma, a zemlja se otvara u bezdane.
Blaise Pascal
Sila koja sudi svijet nije jednostavno ''istina'' ili ''ćudoredno dobro'', nego svetost.
Romano Guardini
Tko se nije odlijepio od materijalnih privezanosti, ne može istinski ljubiti ni Boga niti bližnjega.
Sv. Maksim Ispovjedalac
Ali ako smo neozbiljni, bezbožni i lijeni, te podlažemo razum tjelesnim nasladama, nećemo se boriti protiv demona, nego protiv sebe i svoje braće; i više nego braću, ljubit ćemo demone, za njih se boreći po ljudima.
Sv. Maksim Ispovjedalac
Jer tko god mrzi svoga brata, ubojica je (1 Iv 3,15). Zbog toga, svaka askeza bez ljubavi nema veze s Bogom. Zato, osuđujući naše licemjerje, reče: Ovaj me narod ustima hvali, ali njegovo je srce daleko od mene, i uzalud me časte (Mt 15,8; Iz 29,13).
Sv. Maksim Ispovjedalac
Onaj kime vladaju strasti, stvara svijet na svoju vlastitu sliku.
Anselm Grün
Samo kad je srce čisto od svih destruktivnih strasti, čovjek će i prema vani zračiti pozitivno.
Anselm Grün
Presveto Srce Isusovo je najjači faktor za rekristijanizaciju društva. Sav svjetovni poredak na zemlji bi trebao služiti da ljudi pripojeni Kristu, uskrsnu na vječnost. ''Idejno je katolicizam univerzalan, pojam koji označuje da je on intenzivan i ekstenzivan, tj. da on obuhvaća cijelog čovjeka (njegovu dušu i tijelo) i drugo, da je on univerzalan nosilac istine, morala i milosti.''
''Liturgija je centralna umjetnost, jer umjetnički prikazuje život Kristov, koji je centar povijesti.''Cijeli život od svoje duše treba stvarati remek-djelo tražeći Istinu-Svrhu.
Bl. Ivan Merz
Činjenica je da je Bog Otac i da želi sreću svoje djece. Zbog toga On na sebe uzima sve njihove terete. Osim toga Bog je ljubav, pa želi da i njegova djeca budu ljubav, dakle slobodni i od zabrinutosti koje su ''smetnja ljubavi''
Chiara Lubich
Ondje gdje se dvoje ljudi daju jedno drugome i zajednički daruju život djeci, dodiruje se svetost, misterij čovjekove biti, ono što nadilazi naše pravo na raspolaganje nama samima.
Joseph Ratzinger
Čovjekov život nije pokus. To nije ugovor o najmu, nego darivanje svojega ja tebi. A to darivanje čovjeka čovjeku može biti primjereno čovjekovoj biti samo u obliku potpune i bezuvjetne ljubavi.
Joseph Ratzinger
Spolnost čovjeka vodi u Stvoriteljevu blizinu, dovodi ga do najviše odgovornosti. On time sam odgovorno sudjeluje u izvorima života. Svaki je pojedinac Božje stvorenje – a istodobno je i dijete svojih roditelja. Stoga postoji određeno podudaranje Božjega stvaralaštva i čovjekove spolnosti. Spolnost je nešto snažno jer je u igri odgovornost za novoga čovjeka koji nam pripada, a ipak nam ne pripada, koji dolazi od nas, a ipak ne dolazi od nas. Iz toga, mislim, proizlazi da je sveta stvar dati život drugome i prihvatiti odgovornost za njegovo biološko podrijetlo.
Joseph Ratzinger
Svetost je pustolovina, jedina što postoji.
Georges Bernanos
Svakoj je osobi potrebno integralno i integrirajuće obrazovanje – kulturno, profesionalno, znanstveno, duhovno i apostolsko – koje bi joj omogućilo da živi skladan unutarnji život i koje bi joj dopustilo da prenese nadu onome tko je traži.
Kršćanski identitet sve više postavlja stalan zahtjev za obrazovanjem, budući da je neznanje najopasniji neprijatelj naše vjere. Tko može reći da uistinu ljubi Krista, ako se ne trudi da ga bolje upozna?
papa Ivan Pavao II.
Lišen ljubavi, čovjek je žrtvom podmukle zamke koja sve više sužava vidokruge bratstva te istovremeno pojedinca tjera na to da sebe samog, vlastito ja i vlastita zadovoljstva pretvara u jedinu mjeru prosudbe. Sebično gledanje, uzrok osiromašenja istinske ljubavi vodi do najgorih zamki kakve su danas prisutne u svijetu mladih.
papa Ivan Pavao II.
On je taj koji vas poziva da mladost doživljavate kao radosno proljeće, kao ovo današnje sicilijansko proljeće, da ovo proljeće doživite u ugodnome iskustvu predaje: to je njegov dar, dar Kristov, dar ponuđen svakome od nas, kao i dar nas samih Njemu, dar nas samih drugima, po drugima, opet Njemu. Tu je perspektiva izgradnje druge kulture, jedne nove kulture, kulture ljubavi. Ovdje smo da stvaramo realnost, početnu ali objektivnu, taj veliki projekt kulture ljubavi.
papa Ivan Pavao II.
Koliko li patnji, koliko li tjeskoba i bijede uzrokuje nezaposlenost! Stoga prva i osnovna briga svih i svakog pojedinca, ljudi iz vlasti, političara, sindikalnih vođa i poslodavaca, mora biti ova: dati posla svima.
papa Ivan Pavao II.
Temeljno jedinstvo ljudskog roda, čije podrijetlo seže od Boga koji je Stvoritelj svega, zahtijeva da se nijedna skupina ne smatra nadređena drugoj. Jednako tako zahtijeva da se integracija gradi na stvarnoj solidarnosti i na slobodi razlikovanja. Stoga država ima dužnost poštivati i štititi razlike koje postoje među njezinim građanima te dopustiti da njihova raznolikost služi općem dobru.
papa Ivan Pavao II.
Ideološka neutralnost, dostojanstvo ljudske osobe, izvor svih prava, prvenstvo osobe pred društvom, poštivanje demokratski donesenih pravnih normi, pluralizam društvenih organizacija, nezamjenjive su vrijednosti bez kojih nije moguće trajno graditi zajednički dom na istoku i zapadu, svima dostupan i svijetu otvoren. Ne može postojati društvo dostojno čovjeka, a koje ne poštuje uzvišene i trajne vrijednosti. Kad čovjek sebe učini isključivim mjerilom svega, ne pozivajući se na Onoga od koga sve dolazi i kome se ovaj svijet vraća, onda on počinje robovati svojoj konačnosti.
papa Ivan Pavao II.
Sve su stvari nastale iz ništavila i teže k beskraju.
Blaise Pascal
Nema mira ako se ne poštuju prava svih naroda, a posebno onih najranjivijih.
papa Ivan Pavao II.
Bog čisti žešće i brže one koji su spremniji i jači za trpljenje, a mlitavije, naprotiv vodi veoma polagano i uza slabe napasti pružajući im češće odmor za osjete, da se ne bi vratili natrag; tako da ovi kasno dolaze do čiste savršenosti u ovom životu, a neki nikada.
Onima koji još imaju takozvanu hebetudo mentis ili prirodnu grubost, što je svaki čovjek stječe grijehom, i rastresenost duha na vanjske stvari, treba da se ta grubost rasvijetli, razbistri i sabere pomoću muka i tjeskoba duhovne noći.
Sv. Ivan od Križa
Ako smo svi prisiljeni na relativizam, to onda postaje novim totalitarizmom.
Joseph Ratzinger
U početku duhovnog čišćenja božanska vatra upravlja sve svoje djelovanje više na to da pripravi dušu negoli da je ugrije; ali tokom vremena, kad ju je već dosta ugrijala duša vrlo često osjeća ljubavni žar. S druge strane razum se pomoću tame sve više čisti i tada se često dogodi da teologija mistike i ljubavi dok užiže volju ranjava također i razum rasvjetljujući ga kojom tako ugodnom i slasnom božanskom spoznajom i svjetlošću, da se volja pomoću nje veoma zapali.
Sv. Ivan od Križa
Put trpljenja je sigurniji i korisniji negoli put uživanja i djelovanja: prvo, jer u trpljenju duša prima od Boga nove snage, dok u djelovanju i uživanju izlaže svoje slaboće i nesavršenosti; drugo, jer se u trpljenju vježbaju i stječu kreposti, a duša se čisti i postaje mudrija i razboritija.
Sv. Ivan od Križa
A središte duše jest Bog. Kad on stigne do njega svom sposobnošću svoga bića i svom snagom svoga djelovanja i svoje težnje, stigla je u svoje zadnje i najdublje središte u Bogu
Sv. Ivan od Križa
Bog ne daje odgovora na naše očajno pitanje: On daje sama sebe.
François Mauriac
Da vas Bog nije trebao tamo gdje jeste, ne bi vas bio tamo stavio.
Paul Claudel
Svaka je ljubav stvaralačka.
André Ferriére
Ponizni su, naprotiv, daleko od toga da bi htjeli biti učitelji bilo komu, uvijek su pripravni uputiti se i proslijediti putem koji je različit od onoga kojim idu, kad im se to zapovijeda, jer se ne uzdaju u se.
Sv. Ivan od Križa
Obitelj je škola žrtve. Tu se čovjek uči odricanju, gospodarenju sobom, posvećivanju i življenju za druge.
Antonio Federico Ozanam
Moramo uvijek ići protiv duha vremena.
Ana Marija Taigi
Budi noćni cvrčak. Kvasi svaku noć odar svoj, suzama svojim natapaj svoju postelju. Bdij i budi kao vrabac osamljen. Pjevaj duhom, pjevaj i razumom: ''Blagosivaj dušo moja Gospodina, i ne zaboravljaj ni jednoga dobročinstva njegova: jer on prašta sve opačine tvoje, i ozdravlja te od svih bolesti tvojih, i izbavlja od pokvarenosti život tvoj''.
Sv. Jeronim
Jesen nosi tajnu napuštanja života zajedno s nadom njegova povratka u proljeće. To je vrijeme svečane ljepote s bojama koje se mijenjaju, opadanjem lišća i ogoljenjem drveća. Ritam se života mijenja i svjesni smo da je vrijeme ispred nas zahtjevno. No, mali pupoljci, čvrsto zatvoreni, daju nadu topline i novoga života u određeno vrijeme.
Početkom mjeseca studenoga ljudi odlaze u crkve i na groblja sjećajući se svojih preminulih. Dušni dan budi izraze ljubavi i brige, bilo u euharistiji, bilo u osobnoj molitvi. Zašto je to tako značajno? Zato što je to bogat izričaj kršćanske zajednice. Okupljaju se obitelji i prijatelji unatoč kiši i hladnoći, izražavajući tako brigu za one koje vole. Ljudi donose cvijeće, pale svijeće i uređuju grobove, a poslije se okupljaju na zajednički obrok i prepričavaju stara vremena i prošle događaje.
Ovakvi, konkretni, načini sjećanja naših preminulih dobri su jer smo mi duh u tijelu i želimo ostati povezani s rodbinom i prijateljima s kojima smo dijelili život, radosti i suze. Od nas su daleko koliko i Bog, a Bog nam je vrlo blizu.
Ljudsko i božansko spajaju ruke preko ponora koji se zove smrt, a čežnja koju osjećamo za konačnim ujedinjenjem donosi tajanstven mir u naša srca. U Božje vrijeme svi ćemo biti dobro. (www.prostorduha.hr)
Za koji tjedan će nam pred vratima biti blagdani Svih svetih i Dušni dan. Nakon tih dana ponovno ćemo zaključiti kako smo mi sami (ili neki naši kršćanski susjedi) u ulozi kršćanskih vjernika samo jedan sat vremena tjedno, obično nedjeljom prije podne. U preostalo vrijeme preko tjedna mi postajemo dio mase naroda s ulice koji se gubi u bujici pomodarstva, površnosti i isključivo potrošačkog mentaliteta.
Živimo u kaotičnoj sadašnjosti u kojoj su gotovo posve izgubljena vrijednosna mjerila. Mi vjernici to stanje tek konstatiramo, ali ne ustrajemo protiv toga. Nemamo smjelosti zaštititi svoju obitelj i svoj dom. Nemamo odvažnosti da sami prepoznamo i utiremo svoj put na kojem nećemo biti žrtva vlastite neodgovornosti. Već prije blagdana Svih svetih neki će kršćanski vjernici "okititi" svoje prozore i okućnice izrezbarenim i osvijetljenim bundevama u obliku demonskih lica. Posudit će filmove strave u videoteci i uživati u tome. Zdušno će surađivati s odgojiteljicama u vrtićima u školi. Velikodušno će otvarati svoje novčanike kako bi njihovo voljeno dijete imalo što krvaviji kostim za vrtićku ili školsku priredbu, kako bi što bučnije i razuzdanije u kafićima slavilo "Noć vještica" ili uobičajeno domaćim riječnikom rečeno "Halloween".
Nažalost, ljudi koji sve to podržavaju ustvari često ne znaju što čine. Stoga ih ovim tekstom želimo poučiti. "Noć vještica" ili običaj o kojem govorimo potječe iz davne keltske i poganske religije i od njihovih svećenika – druida. Taj poganski krvavi obred odvijao se posljednje noći u listopadu. Tada su druidi ubijali malu djecu i prinosili ih kao žrtve svom bogu mrtvih. Ukoliko jedna obitelj ne bi sama dobrovoljno druidima predala svoje djetešce, oni bi ubijali ostale članove obitelji.
U to davno vrijeme stari su narodi (vrlo daleko od Hrvatske!!!) prakticiranjem takvih obrednih ubojstava sijali strah diljem Engleske, Irske i Škotske. Uspomenu na takve obrede danas naivni ili nepoučeni ljudi na isti taj dan slave danas u Irskoj, Americi, Australiji, Novom Zelandu – a, nažalost i u našoj lijepoj domovini Hrvatskoj. Mi Hrvati se obično dičimo svojom kršćanskom vjerom, višestoljetnom kulturnom tradicijom i demokršćanskim načelima. Stoga je teško shvatiti koliko smo naivni: i svojoj povodljivosti za „stranim“ uzorima odmah i rado žrtvujemo najprije svoj identitet, a potom i ono što nam je najdraže – svoju djecu. Svaka sablasna bundeva na prozoru ili plotu, svaka proslava „Noći Vještica“ zapravo veliča smrt, ubojstvo i zlo. Slavljenje navedenih obreda grubo nasrće na dušu onih koji u tome sudjeluju, a to su naša djeca i mladež. Umjesto da ima utiremo put u život, mi ih učimo da se klanjaju bogu smrti.
Roditelj danas kao pojedinac može biti neuk, neupućen i nesmotren. Ali onaj koji je kršćanski vjernik, koji je više upućen i koji više zna nema pravo biti nesmotren, biti naivan. Inače nastaje propust. Taj propust može činiti i roditelj – vjernik, odgajatelj, učitelj ili vjeroučitelj. Propust možda čini čak i svećenik o župi, koji, kao moralni autoritet svojoj vjerničkoj zajednici, svake godine ponovno ne protumači što je u svemu tome dobro a što zlo. Naravno da nikakvo rješenje nije tek u pukoj konstataciji da „Noć vještica“ svetkuju mnogi od nas. Nikakva utjeha nije u tome da konstatiramo da to rade i naši dobri susjedi i znanci.
Ako je neki čovjek doista vjernik, on bi trebao uvijek i svuda biti zagovornik dobra, borac za dostojanstvo i kvalitetu tjelesnog, a napose duhovnog i duševnog zdravlja. Živimo u svijetu koji obiluje deklarativnim pravima, slobodama i mogućnostima uvažavanja drugoga i drugačijega. Kad čitamo ili slušamo o sebi i o pravima koja smo si izglasali, zamalo da i sami ne povjerujemo u takvu bajku. U našem stvarnom životu trudimo se da su nam djeca najdraža i najvažnija. Njih zato štite zakoni, uredbe, konvencije, organizacije, pravobraniteljstva... u našim je zakonima čak i zapisano da roditelj ima pravo odgajati djecu sukladno svojim moralnim i vjerskim načelima.
Zašto onda dopuštamo da nam loše društvo stalno krade naše roditeljsko pravo?
Zašto nikako ne uspijemo naći malo vremena i zajedno sa svojim djetetom porazgovaramo o tome što je dobro, a što je zlo?
Zar zaista ne znamo svom djetetu u toplini obiteljskog doma objasniti što je to blagdan Svih svetih i što je Dušni dan?
Zar ćemo, po običaju, i dalje naivno misliti kako će to umjesto nas odraditi netko drugi?
preuzeto iz lista Zvona (mjesečni list Čakovečkih župa, listopad 2011.)
,,Devet od deset tzv. novih ideja jesu naprosto stare pogreške. Katolička crkva ima kao jednu od najvažnijih zadaća sprječavati ljude da čine te stare pogreške; da ih čine uvijek i nanovo, trajno, kao što to ljudi i čine kada su prepušteni sebi… I ona dogmatski brani čovječanstvo od njegovih najgorih neprijatelja, tih sijedih, užasnih, proždirućih čudovišta - starih pogrešaka.’’ [1]
Prije nekoliko godina na svijetlo dana je izašao dugometražni ''dokumentarac'' Zeitgeist koji se bavi određenim teorijama zavjere, između ostaloga, u prvom dijelu filma koji ćemo ovdje analizirati, i kršćanstvom. Iznose se mnogi prigovori na Bibliju kao na najveću bajku ikad ispričanu. Ocjenjuje ju se kao hrpu astroloških podataka koji govore o nadolasku doba obilježenog jednim od znakova zodijaka. Povlače se paralele između poganskih božanstava i Krista želeći time ne samo osporiti Kristovu božansku narav nego i Krista kao povijesnu osobu.
Kad pogledamo dublje u pozadinu, na znanstvenu utemeljenost ideja koje su u filmu promiču kao i njihovu idejnu vrijednost, uviđamo da zapravo ne nalazimo bitno novi sadržaj, već samo novo ruho u koje su zaodjenute stare, već opovrgnute ideje. Naime, u prvim stoljećima kršćanstvu su najveće suparništvo pravila gnostička strujanja i sljedbe, koje su zabacivale vrijednost vjerskog pristanka i držale da se do spasenja dolazi neposrednim spoznajnim uviđajima, skrivenima većini a pridržanima samo izabranima. Tako su gnostici, nastojeći sinkretističkim duhom zaodjenuti i kršćansku poruku, stvarali posebna evanđelja, navodno utemeljena na takvim ekskluzivno prosvijetljenim spoznajama i nudili alternativu navodnog kršćanstva zaodjenutog u groteskno, mitološko ruho. Takvim se teorijama kršćanstvo lišavalo svake povijesne osnove. Nasuprot tome, izvorno i autentično kršćanstvo je svoje temelje postavljalo na svjedočanstvima očevidaca Isusovog djelovanja i trajnoj predaji apostolskih nasljednika. Gnoza je tako vodila do neznanstvene, privatno – kvazivizionarske religioznosti, dok je kršćanstvo postavljalo vjerodostojne povijesno-empiričke osnove, na kojima se bazirao pristanak na objavljene vjerske istine.
Na isti način kao i antički gnosticizam, tako i jedan dio ateističkog miljea nastoji svoja uvjerenja obojati specijalnim varijantama evanđelja, proizašlima iz pogrešnog koncepta znanosti. Tako bi sve religije – uključujući i kršćanstvo kao jedan u nizu bitno identičnih varijacija, bile samo mitološke projekcije utemeljene na astrologiji. Isus Krist bi bio samo jedan u nizu mitoloških bogova, simboličkih, imaginarnih likova, proizašlih iz štovanja prirodnih elemenata. Drugim riječima, autori Zeitgeista time nam nude eksplikaciju vlastitog poganstva, anakrone religioznosti koju je kršćanstvo odavno nadvladalo. Ono se pokušava potkrijepiti ekskluzivnim spoznajama – tvrdnjama o podudarnosti Isusovog lika s antičkim poganskim bogovima, neutemeljenima na ikakvim znanstvenim izvorima u pravom smislu riječi, već izmišljenim tvrdnjama koje su potpuno strane akademskom području povijesti religija. U nastavku ćemo konkretizirati o kojim se to tezama radi.
Sunce
Mnoge stare civilizacije su Sunce smatrali božanstvom, ili mu pripisivale neku božansku moć. Kako se u sv. Pismu predstavlja Isusa kao 'mlado Sunce s visine' (Lk 1,78), želi se implicirati da je kršćanstvo ovu ideju prekopiralo iz poganskih religija. No, zaboravlja se da je ovdje Sunce uzeto kao prirodni fenomen koji je dio sveopćeg ljudskog iskustva – kao pokretač životnih procesa. Odatle sv. Pismo uzima simboliku kako bi slikovito prikazala Božje djelovanje u ljudskoj povijesti (kao i drugih elemenata – vode, vjetra, meda, mlijeka, različitih strana svijeta), utemeljeno na stvarnim događajima. Ovdje baš naprotiv, sv. Pismo demitologizira poganske koncepte, ne smatrajući Sunce više božanstvom, nego prirodnim elementom stvorenim od Boga. Još veći pokazatelj apsurdnosti Zeitgeistove teze je poveznica između engleskih homofona za Sunce (Sun) i Isusa kao Božjeg Sina (Son), koja nema nikakve veze s izvornim antičkim jezicima, nego je umjetno stvorena na temelju suvremenog jezika koji kao takav prije 2 tisućljeća nije ni postojao.
Horus[2]
Postoji mnogo priča o tome tko i što je bio Horus, te mnogo legendi i mitova vezano za njega. Poznat je sukob Horusa i Seta, a još poznatija Kristova pobjeda nad Sotonom. Osim toga što su i Set i Sotona zli te im ime počinje sa istim slovom nema nikakvih drugih paralela. Isto tako Horusu se pripisuje rođenje 25. prosinca, što je jednostavno netočno. Horus je rođen 15. Lipnja. Horusu je majka bila Izida, a dokumentarac joj pripisuje i drugo ime 'Meri' te djevičanstvo no te informacije jednostavno ne možemo saznati ni iz kakvih izvora. Isto vrijedi i za navodno djevičansko rođenje (koje se u filmu pogrešno naziva 'bezgrešnim začećem') – Horus je začeti snošajem Izide s mrtvim tijelom Ozirisa, koje je Set rasjekao na 14 dijelova i raspršio ih po zemlji, a Izida prikupila 13 njih i napravila umjetno spolovilo. Što se tiče navodne povezanosti Horusa sa zvijezdom na Istoku ni toga nema u izvorima, niti ima kakvog spomena o posjetu trojice kraljeva. Laž je također da je bio učitelj s 12 godina. Istina je zapravo da ga je majka skrivala kao malog dok dovoljno ne stasa za egipatskog vladara. Horus nije imao nikakvo javno djelovanje niti ga je Anubis krstio (Anubis se povezuje s balzamiranjem i parfumerijom, a ne krštenjem vodom). Nije imao 12 učenika nego 4, kako se spominje u pogrebnim obredima, ili čak 16 kako se spominje u nekim drugim izvorima. Vuče se poveznica i sa imenima, ali Horus je znan kao Horus na krokodilima, Gospodar Istoka, Gospodar neba, Spasitelj svoga oca, Majčin stup. Nije raspet na križ (ova metoda kažnjavanja je izmišljena puno poslije nastanka mitova o Horusu), umro i treći dan uskrsnuo. Bilo mu je ozlijeđeno oko, ali nemamo bilješke njegove smrti, za razliku od njegovog oca Ozirisa koji je bio raskomadan te ponovno sastavljen od strane svoje žene Izide. Drugim riječima, radi se o potpuno neutemeljenoj i netočnoj teoriji.
Atis[3]
Grčko božanstvo s utjecajem negrčkih mitova. Što se tiče djevičanskog rođenja to je malo prenategnuto. Bogovi s Olimpije su si odsjekli svoj spolni ud te ga bacili iz čega je izraslo drvo badema. Kad je plod bio zreo ubrala ga je Nana, kćer frigijskog riječnog boga Sangariusa, stavila u prsa, a badem je nestao i ona je ostala trudna, Kad je rodila Atisa napustila ga je. Nije raspet nego se pod borom kastrirao, a kasnije je navodno vraćen u život, no zapravo je postignuto da mu raste kosa te da mu se miču prsti. Neki to smatraju njegovim uskrsnućem iako nema spomena trodnevnoj smrti ni grobu, a ni sam pojam Atisovog uskrnuća ne spominje se do 150. god. po Kr.
Krišna[4]
Indijsko božanstvo. Nije rođen od djevice nego je njegova majka Devaki imala već 7 djece prije njega sa mužem Vasudevom (informacija je iz Mahabharate). Rođen je u kraljevskoj obitelji, a tekstovi eksplicitno kažu da je rođen osmog dana u mjesecu smanjujućeg Mjeseca koji bi padao između sredina kolovoza i rujna. Ranjen je lovčevom strijelom, umro i bio uzet na nebo, ali nema spomena uskrsnuću.
Dioniz[5]
Grčko božanstvo. Sin Zeusa i princeze Semele, a u nekoj drugoj verziji njegove kćerke Perzefone, čime otpada djevičansko rođenje. Nema spomena rođenja na 25. prosinac. Znanstvenici tvrde da je njegov rođendan slavljen 6. siječnja u Aleksandriji. Da bi se optužilo kršćane za kopiranje poganskih religija navodi se da je Dioniz pretvarao vodu u vino što nije istina. On je punio prazne posude vinom, ali to je i za očekivati kad je on božanstvo vina. Nije bio jedinorođeni sin jer je Zeus imao više sinova, i nema spomena o raspeću.
Mitra[6]
Jedino božanstvo koje je moglo doći u kontakt s kršćanstvom. Rođen je iz kamena, a ne od djevice. Mitra je u iranskoj verziji imao jednog sljedbenika, a u rimskoj verziji dvojicu tako da teza o dvanaest sljedbenika otpada. Također nema izvora koji bi govorili o Mitrinoj smrti, a ako nema smrti naravno slijedi iz toga da nema trodnevnog ležanja u grobu niti uskrsnuća. Što je zanimljivo, nije kršćanstvo kopiralo mitraizam već je obratan slučaj, a o tome piše Tertulijan u čije je vrijeme kopiranje i počelo.
Kao što smo vidjeli, u povlačenju paralela između Krista poganskih božanstava koriste se mnoge laži, izvrtanja i natezanja. Nema nijedne poganske figure koje bi Krist Isus bio kopija.
Astroteološke značajke Biblije
Počinju Kristovim rođenjem. Navodno se na 24. prosinca tri zvijezde Orionovog pojasa (što bi se preklapalo s tri kralja koji su se došli pokloniti Isusu – Krista su prema Matejevom Evanđelju posjetili mudraci, a njihov broj nije spomenut, nego samo broj i vrsta darova, i radi se o kasnijoj predaji) poravnavaju sa zvijezdom Sirius čiji pravac ukazuje mjesto izlaska Sunca u jutro 25. prosinca. Nema ništa neobično kod poravnavanja ovih četiriju zvijezda jer one leže na istom pravcu cijelo vrijeme. Stvar je u tome što se Orion, a time i njegov pojas, ne vidi u zimsko vrijeme.
Želi se također implicirati da je grad Betlehem 'izmišljen' kao astrološka projekcija zviježđa 'Djevica', kojemu bi drugi naziv bio 'kuća kruha' (što je prijevod ovog hebrejskog naziva). No, dovoljno je već pogledati koliko puta Stari zavjet spominje ovaj grad[7] i da, prema tome, prorok Mihej kad naviješta mjesto Kristovog rođenja (Mih 5,1), ne govori o nekoj imaginarnoj lokaciji.
Također se tvrdi da od 22. do 24. prosinca u podne ima najnižu točku koja je kada padne noć u blizini zviježđa Južnoga križa, a onda od 25. prosinca Sunce počinje podizati svoju podnevnu točku. Zeitgeist ovdje vidi smrt, tri dana u grobu te Uskrsnuće, a pripisuju nama kršćanima da smo rekli da je sve to proživio Sin (Son), a ne Sunce (Sun) – što je apsurdna paralela s kojom smo se već susreli. Također, zviježđe Južnoga križa stari narodi nisu poznavali kao zasebno nego su te četiri zvijezde gledale u sklopu velikog zviježđa Kentaura (tako stoji u Ptolomejevom katalogu zvijezda). Tek ako se ide dalje na jug može se Križ prepoznati kao zasebno zviježđe neovisno o Kentauru, ali to se nije zbilo sve do otprilike 16. st. kad su počela putovanja u južnu hemisferu što je mnogo kasnije od vremena pisaca Novoga Zavjeta.
Navode se sličnosti između starozavjetnog Josipa i Isusa, po kojemu bi Isus bio samo izmišljena Josipova kopija. Kao prvo, autori ove mitologije očito su smetnuli zdravu logiku da netko za 'izmišljanje prijevare' ne bi koristio svim Židovima dobro poznati lik, i da su, baš naprotiv, ove sličnosti od kršćane uvijek viđene samo kao potvrda Isusovog mesijanstva, kao jedan od brojnih tipoloških navještaja novog Mesije. Ne samo da je Josip Isusov predznak, nego su to svi najznačajniji starozavjetni likovi – počevši od Adama, pa preko Abrahama, Melkisedeka, Izaka, Mojsija, Davida, Izaijinog sluge patnika, pa do Danielovog Sina čovječjeg. Kao što znamo, svi se ovi likovi međusobno vrlo razlikuju, no među njima ima nekih proročanskih karakteristika koje upućuju na Krista. Tako je i Josip, koji, prodan od svoje braće, kao kraljev namjesnik svoju braću spašava, simbol Isusa kao Božjeg Sina koji, postavši nama sličan po utjelovljenju, osuđen od ljudskog roda, svojom žrtvom kog Boga spašava. S druge strane, Isus nije djelovao u Egiptu već u Judeji, nije počeo djelovanje sa 17 nego sa 30 godina, nije prodan za 20 nego 30 srebrnjaka, i to od jednog učenika, ne sviju, i nije primao snove. Hitler i Napoleon dijele puno sličnosti, a nitko razuman neće tvrditi da se radi o istoj osobi.
Zatim se analizira astrološko značenje broja 12 i astrološka razdoblja. Poredano je nekoliko stvari iz sv. Pisma koje imaju broj 12 – od čega je točno da ima 12 Izraelovih plemena, Isusovih učenika i sudaca, dok je više od toga proroka (17), kraljeva (19) i prinčeva (Ahab ih ima 70). Navodi se da Biblija prati tri razdoblja koja prethode jednom bitnom četvrtom. Predmojsijevsko bi bilo doba bika, s prijelazom u ovna simboliziranim razbijanjem zlatnog teleta i činjenicom da su Židova puhali u ovnov rog. Kršćansko bi bilo doba ribe – uzeto iz činjenice da je riba bila simbol prvih kršćana i da su Isusovi učenici bili ribari, a novo doba, koje dolazi u trećem tisućljeću, bilo bi doba vodenjaka.
O ovim astrološkim teorijama, Noel Swerdlow, stručnjak za astronomiju i astrofiziku sa Čikaškog sveučilišta, odgovara sljedeće:
,,U antici, zviježđa su promatrana samo kao skupine zvijezda i između njih uopće nije postojala definirana granica. U astrologiji su znakovi zodijaka prikazani kao zamišljen pojas od 12 dijelova gdje svaki zauzima veličinu od 30 °, izmjerenih u proljetnom ekvinociju u ravnini ekliptike. Zbog precesije točke ekvinocija i solsticija se polako sve više pomiču prema zapadu i stoga više ne odgovaraju prvobitnom položaju zvijezda i zviježđima. U kojem se zviježđu nalazi točka ekvinocija za astrologiju nema bitno značenje. Ideje o dobu ribe ili dobu vodenjaka temelje se na smještaju proljetnog ekvinocija prema položaju zvijezda tih zviježđa. Granice zviježđa odredila je Međunarodna astronomska unija u svrhu izrade zvjezdanih karata koje nikada nisu imale ikakvo astrološko značenje. U vrijeme antike nitko nije govorio o tome kako je kršćanska riba simbol ulaska u doba ribe jer se ovdje radi o tvrdnji koja je iznikla iz moderne astrologije, vjerojatno tek u 20. stoljeća.’’[8]
Odatle je jasno da je Zeitgeistova teorija potpuno proizvoljno konstruirana, da bi je se zatim pokušalo metodom 'proof-textinga' verificirati elementima koji su izvađeni iz konteksta i pogrešno protumačeni. Nema apsolutno nikakvih naznaka da je u Bibliji razbijanje zlatnog teleta bilo viđeno kao simbol 'novog astrološkog doba', niti da je ovnov rog imao neku mističnu važnost za Židove. Simboliku ribe znamo - gr. IHTYS je akronim za naslov 'Isus Krist Sin Božji Spasitelj', a neki Isusovi učenici bili su ribari, ne iz mitsko-astroloških razloga nego jer se radilo o tada uobičajenom zanimanju. Isto tako, 12 jest jedan od nekoliko brojeva (3, 7, 10, 100) koji imaju neko teološko značenje – označavaju savršenstvo i puninu, te se u sv. Pismu koriste u različitim kontekstima. Kršćanstvo ne da nije nastalo na poganskim praksama pobožanstvenja prirodnih elemenata, nego ih je, baš naprotiv, potpuno demistificiralo, na temeljima izričito postavljenim već u Starom zavjetu.
Ostali mitovi i povijesni izvori
Ep o Gilgamešu i Biblija imaju dosta sličnosti u izvještaju o općem potopu no imaju i razlike. Značajna razlika je u tome što je Bog u Bibliji govorio o specifičnim lokacijama te o detaljnim instrukcijama za gradnju arke (za koju neki kažu da je genijalna konstrukcija te da ju je gotovo nemoguće prevrnuti) dok se u epu radi o kocki što je bizarni dizajn. Mnoge kulture donose izvještaje o općem potopu te je vrlo moguće da se taj događaj dogodio te kao takav ostao u sjećanjima starih naroda, a starozavjetni autor nam prenio autentični izvještaj.
Zeitgeist kaže da od rimskih povjesničara, odnosno nekršćanskih izvora, nije bilo nijednog koji bi spominjao Isusa. No navode trojicu ''branitelja'' povijesnog Isusa – Plinija Mlađeg, Svetonija i Tacita. Detaljniju analizu ovih izvora iznijet ćemo u zasebnom tekstu. Ovdje je dovoljno samo ukratko razmotriti okolnosti nastanka izvora. Ne radi se o ''braniteljima'' ili apologetima nego su to svjetovni povjesničari, te ako uzmemo u obzir zabačenost Judeje te skromne početke kršćanstva, koji nisu mogli izazvati veliku pozornost Carstva, dostupnost izvora odgovara realnim okolnostima. Ako bismo uzimali malu količinu podataka kao temelj za odbacivanje povijesti onda bismo mogli otpisati postojanje Aleksandra Velikog i Julija Cezara te gotovo cijele antičke povijesti[9].
Zaključak
Kao što je konstatirano u uvodu, evidentno je da se film Zeitgeist temelji na tezama dokazano nevaljane ili vrlo upitne znanstvene vrijednosti. Ovdje se zapravo, unatoč pozitivističkoj paroli, nudi jedan specifičan, gnostičko-mitološki oblik vjere o Isusu, metodološki identičan s antičkim vjerskim aberacijama. Drugim riječima, još jedno 'apokrifno evanđelje', ovaj puta u suvremenom, kvaziznastvenom ruhu.
Marko Ivančičević
1 G. K. Chesterton, Why I am a Catholic, http://fatimanow.blogspot.com/2007/12/why-i-am-catholic-g-k-chesterton.html
2 Za iscrpnu argumentaciju i izvore, vidi: http://www.philvaz.com/apologetics/HORUS.htm
3 Usp. http://www.philvaz.com/apologetics/JesusEvidenceCrucifiedSaviors.htm#Attis
4 Usp. http://www.philvaz.com/apologetics/JesusEvidenceCrucifiedSaviors.htm#Krishna
5 Usp. http://www.philvaz.com/apologetics/JesusEvidenceCrucifiedSaviors.htm#Dionysos
6 Usp. http://www.philvaz.com/apologetics/JesusEvidenceCrucifiedSaviors.htm#Mithras
7 http://www.biblegateway.com/keyword/?search=bethlehem&version1=DRA&searchtype=all&limit=none&wholewordsonly=no
8 M. Licona, A Refutation of Acharya S's Book, The Christ Conspiracy, http://www.answeringinfidels.com/answering-skeptics/answering-acharya-s/a-refutation-of-archary-ss-book-the-christ-conspiracy-pt-1.html
9 ,,Gotovo svi izvori o životima pojedinih ličnosti i događajima iz antičke povijesti koje danas znamo, potječu iz svega nekoliko knjiga nekolicine autora. To su Herodot, Tukidid, Plutarh, Plinije, Svetonije i Tacit. To su, dakle, antički povjesničari kojima zaslužujemo sveukupnost našeg današnjeg znanja o starim Grcima, grčko-perzijskim ratovima, Aleksandru Makedonskom, Kleopatri i Antoniju, rimskim osvajanjima, Juliju Cezaru, te ostalim rimskim carevima. Ali i o mnogim drugim osobama i događajima koje danas smatramo povijesnim činjenicama.
No, ne samo da danas nemamo niti jedan sačuvani originalni rukopis iz razdoblja njihovog života, već razmak između razdoblja u kojem su oni živjeli i najstarijih sačuvanih rukopisa njihovih djela varira između 750 i 1300 godina... U svakom slučaju, što se same autentičnosti Novog zavjeta i Isusovih tvrdnji tiče, ako dvojimo oko njihove autentičnost, trebali bi dvojiti i oko autentičnosti svih drugih knjiga nastalih u približno isto vrijeme, a samim time i čitavu antičku povijest, pa tako i u samo postojanje nekih povijesnih ličnosti kao što su Aleksandar Makedonski, Julije Cezar i sl., ali i u autentičnost nauka svih antičkih filozofa počev od Platona, Aristotela, pa na dalje.'' (http://www.katolik.hr/crkvamnu/svjedocanstvamnu/233-ispovijest-biveg-agnostika)
Preuzeto sa http://katolik.hr/nekatolickeskupinemnu/ateizammnu/497-zeitgeist-pseudoznanstveni-ateizam-u-ruhu-gnoze.
Kao tradicionalni katolik koji je svoju vjeru naslijedio o tradicionalnih katolika, nisam dugo pomišljao na nešto poput duhovnog života ili duhovnosti. Išlo se na Misu jer se na Misu ide, ispovijedalo se jednom godišnje, dva puta maksimalno, pričešćivalo se nakon ispovijedi i to je to, nekad se "postilo" i slično. No, u jednom trenutku u životu, otkrio sam bogatu duhovnost koju imamo u katoličkoj vjeri i kako nam ona može pomoći da se približimo Bogu, Ocu, Sinu i Duhu Svetomu i da dademo jedan puniji smisao i viši cilj vlastitom životu.
Oživjeti duhovni život je u principu stvar volje, probuditi se iz tradicionalne i nominalne uhodanosti i htjeti nešto više, zahtjeva puno napora. Nekada nam se može dogoditi da iznenada okrenemo život na nekoj duhovnoj obnovi, seminaru, na Euharistiji gdje nas dotakne milost Božja i mi na nju odgovorimo, ali to nije jedini način obraćenja. Dovoljno je pokazati interes prema Gospodinu i poslužiti se sakramentima (vidljivim znacima Njegove nevidljive ljubavi) i molitvom i odgovore na pitanja koja postavljamo dobivamo zagarantirano.
Ne postoji neki plan za oživjeti katolički duhovni život, ali ipak se neke stvari mogu izdvojiti kao korisne i važne za život općenito:
Ispovijed - ispovijed je po meni prvi korak zbližavanja s Bogom, jer u biti to nam je najteže, priznati se grešnikom i tražiti oprost. To ide nekako protiv naše pale naravi i baš zbog toga, zbog priznanja naše grešnosti i želje da budemo oslobođeni od nje, Gospodin u ispovjedaonici iskrenim pokajnicima daje velike milosti za novi početak."Čvrsto odlučujem da neću više griješiti", kako molimo u molitvi kajanja, jer ključ uspjeha koji nas vodi u novu transcendentalnu stvarnost. Za dobru ispovijed je potrebno napraviti dobar ispit savjesti i naći svećenika koji će imati strpljenja s nama. Iako svaki svećenik je dobar ispovjednik, preporučam da se ode kod onih koji su na dobrom glasu kao ispovjednici, pošto imamo mogućnost izbora. Ispovijed se preporuča jednom mjesečno, ali iz iskustva, mislim da je svaka dva tjedna idealan pristup ispovijedi.
Pričesti, sveta Misa, Euharistija - kako sveti Pavao naučava, za ispravno pristupiti Euharistiji - svetoj Misi potrebno je se ispravno ispovijediti i biti čisti o bilo kojeg smrtnog grijeha. Zašto? Jer na svetoj Misi smo jednom nogom već zakoračili u Nebo. Većina nas ne pozna što se to na Misi događa i što je zapravo liturgija - bogoštovlje i zašto je red Mise onakav kakav jest. Preporučam odličnu knjigu Scotta Hanha "Gozba Jaganjčeva", gdje nam autor približava preko Knjige Otkrivenja što se to zapravo na Misi događa. No, uz Evanđelje koje se čita na Misi, najbitnija je Pričest, blagovanje Tijela i Krvi Kristove. Komadić Kruha koji primamo u Pričesti jest sam Isus Kristu u svojoj punini božanstva. On nam se tu nesebično daruje i Pričest je najbliže što ćemo Bogu biti u ovome životu. Pričest briše lake grijehe i zato dolazimo u stanje Milosti svaki put kada se pričestimo. Kako je Gospodin tada prisutan u nama možemo se obratiti za bilo što, pričati s njima kao s bratom, sestrom, majko, ocem, prijateljem. Gospodin je po Pričesti 15 minuta prisutan u nama dok se kruh ne sagradi u nama, stoga potrebno je iskoristiti svaki sekund na molitvu, zahvaljivanje, slavljenje i razgovor. Također se preporuča ići na Misu preko tjedna i to više puta, a u ovo doba u kojem živimo zahtjeva svakodnevno hranjenje Božanskim Tijelom. Vrhunac je nedjeljna sv. Misa.
Razmatranje Svetog Pisma - Sv. Pismo nije dovoljno čitati samo 15 minuta dnevno, potrebno ga je upijati, potrebno je usađivati u dušu, u srce, u razum. Riječ Božja će se posaditi u nama kao sjeme i rast će i polako će donositi plodove koji će preoblikovati naš nutarnji, a i vanjski život. Zato je potrebno razmatrati, kontemplirati Riječ Božju, tj. imati misaonu molitvu. Jedan od meni dražih načina jest razmatranje dnevnog Evanđelja. To možete obaviti na www.prostorduha.hr ili uzeti vaš Novi zavjet i moliti pola sata (i više) nad Evanđeljem u vašoj sobi, kapelici ili crkvi.
Klanjanje Presvetom Oltarskom Sakramentu - posjećivati Isusa u crkvama i odati mu počast i zadovoljštinu je jedan od temelja za uspješan duhovni život. Crkve u većin gradovima su otvorene iz jutra do podne, i posljepodne tako da se ima vremen uvijek otići posjetiti Gospodina. Također postoje kapelice sa cijelodnevnim klanjanjem Presvetom Oltarskom Sakramentu. Više o klanjanju imate ovdje.
Krunica - krunica blažene Djevice Marije je u biti sažetak Evanđelje, nije puko nabrajanje (iako se nekada pretvori i u to). Kvalitetnom molitvom krunice možemo produbiti našu vjeru i bliže doživjeti Isusov život. Potrebno je svaki dan moliti i razmatrati otajstvo. Nekada je razmatrati teško, no onda je potrebno svjesno moliti. Na kraju je bitno, da smo to vrijeme molitve krunice izdvojili za Gospodina, Majka Marija će nas sigurno zagovarati kod svoga Sina. Općenito, marijanska pobožnost je jedan od odličnih načina da se približimo Isusu, jer Majka je ona koja mu je najbliža od ljudih. Treba imati na umu da se mi ne molimo Majci Mariji, nego molimo za Njezin zagovor kod Boga, slično kao što je izraelski narod molio Mojsija da ga zagovora pred Gospodinom.
Duhovno štivo - svakako je potrebno čitati kvalitetno duhovno štivo, a Bogu hvala u katoličkoj tradiciji imamo toga na pretek. Preporučam vam da svratite u knjižare Verbum, Kršćanske Sadašnjosti i Teoviziji i nađete sebi par dobrih knjiga, poput "Puta" sv. Josemarie Escrive, "Nasljeduj Krista" Tome Kempenca ili "Filotea - Uvod u pobožni život" sv. Franje Saleškog. Djela svetaca i njihovi životopisi su neiscrpan izvor duhovnih radosti, osobno ih smatram produženom Riječi Božjom.
Katekizam Katoličke Crkve je nužna literatura, preporučam također 15 minuta dnevno, radi vlastite naobrazbe.
Zajednica - u raznim župama na ovim našim prostorima postoje zajednice koje mogu pomoći u napredovanju u vjeri, ali postoje neke koje mogu i unazaditi. Ovo nije nužno jer svi smo u jednoj velikoj zajednici zvanoj katolička Crkva, no ne možemo sami, i ako znamo ljude vjernike koji imaju onu crtu svetosti mislim da je se korisno povezati s njima i održavati prijateljstvo i onu bratsku povezanost koja se podrazumijeva kod Kristovih učenika.
Sve je potrebno potkrijepiti djelima i svjedočenjem za Krista i Crkvu. Vjera bez djela je mrtva vjera, kao što kaže sv. Jakov. Treba samo ustrajati i biti vjeran Kristu i Nauku Crkve. Isto tako, biti katolik znači prihvaćati ono što Crkva naučava o vjeri, životu, moralu i etici.
Kakva su vaša iskustva u katoličkoj duhovnosti, što vi preporučate? I da li je post nužan za duhovni napredak?
Čitanja su na ovoj stranici.
Iz 45, 1. 4-6
Izaija opisuje odabir perzijskoga kralja Kira kao Božji znak za svoj narod. Bog uzima Kira za ruku kako bi pokorio Babilon te kako bi Izraelu oslobodio put iz babilonskog sužanjstva nazad u Palestinu. Kir je "stranac" i Jahvu upoznaje tek kad mu ovaj daje vlast nad čitavim ondašnjim svijetom. Tako Kir postaje simbolom za veliku istinu da Izraelov Bog prelazi nacionalne granice te da je on jedini Gospodin.
1 Sol 1, 1-5b
Zajednica u Solunu je prva kršćanska zajednica na europskome tlu. Njezini članovi dolaze iz rimskog i grčkog kulturnog kruga. Premda su zbog svoje kršćanske vjere izloženi represiji i imaju bolna iskustva, ne plivaju sa strujom svijeta koji ih okružuje i ne povode se za većinom. Umjesto toga, svoje nade polažu u Božjega Duha koji im daje snagu i uporište. - Kao i u ono vrijeme, i mi si danas moramo postaviti pitanje, gdje je potrebno plivati protiv struje i nadati se da će Bog preskočiti granice koje se nama čine nepremostivima.
Mt 22, 15-21
Ljudsko zajedništvo nije moguće bez općevažećih pravila i dogovora. Zato, "dajte caru carevo", dajte državi ono što joj pripada, u suodgovornosti i brizi za zajedničko dobro. No nemojte zaboraviti ono što je još važnije: "Dajte Bogu Božje!" Što pripada Bogu? Prema Isusu, Božje je "sve". Državi dugujemo novac, a Bogu sebe samoga. Tko živi od pripadnosti Bogu, u ne podliježe dokraja nijednoj ljudskoj sili. Ne povlači se iz svijeta, nego zauzima stav te po Božjem oblikuje društvo. Skeptičan je prema svakoj politici koja obećava spasenje u budućnosti. Jer spasenje dolazi isključivo s Božjim kraljevstvom, a ono često dolazi kao "razorna vatra u naš tako čvrsto ustrojeni svijet svkidašnjice" (Helmut Thielicke). Tu vatru Božjega kraljevstva kršćani bi uvijek iznova morali raspirivati u vremenima kad se politička, društvena i crkvena praksa nađe u opasnosti da prezre dostojanstvo čovjeka kao Božje slike.
Molitva
Bože neba i zemlje, mi ne pripadamo nijednoj svjetskoj sili, nego samo tebi. Zato je naša zadaća u svijetu se zauzimati za ciljeve tvojega kraljevstva. Ojačaj našu odvažnost da se odupremo svemu što je u suprotnosti s uspostavom tvojega kraljevstva, a istodobno nam pomozi da prihvaćamo i ispunjavamo svoje građanske dužnosti. To te molimo po Isusu Kristu, koji je svoj život stavio u službu tvojega kraljevstva. Amen.
preuzeto s http://www.benedictus.info/liturgijske_meditacije.html
Kako su rijetko podržavani od strane medija i servisa na kojim se nalaze, katoličke stranice i katolički blogeri i općenito katolički autori ne mogu doći do izražaja, jer se na neki način nad njima vrši diskriminacija. Čak sam i nedavno čitao jedan članak kako Google, Facebook i ostali web moguli blokiraju kršćanske stranice zbog navodnog sadržaja koji potiče mržnju i netoleranciju.
Često tražimo dobar sadržaj, ali on nekada tako teško skriven u ovome žutilu. Bogu hvala, postoje ljudi koji ne zakopavaju svoje talente, nego ih otkrivaju na različitim stranicama, blogovima i servisima. Treba samo znati koristiti se googlom kako treba.
Počet ću s blogerima, po meni nekima od najzanimljivijih:
Emino srce - blog jedne obične obiteljske žene koja nastoji svoj život ispuniti Kristom. Često donosi razna razmišljanje o svakojakim temama, a možda najdragocjeniji su njezini izljevi duše gdje često i donosi, možda i previše, svoj odnos s Gospodinom. U svakom slučaju, to je jedan od onih blogova gdje uvijek možete svratiti i na naučiti nešto o vjeri, sebi i životu.
Tamo gdje je srce - zanimljiv blog, isto tako jedne obične žene koja bilježi događanja s katoličkim pogledom na njih. Uvijek ima interesantnog sadržaja i često zabavnog. Pohvalio bih njezin poseban odnos s drugim blogerima i način ophođenja s čitateljima.
Ri apostol - blog jednog vjeroučitelja. Ima dobre tekstove, često donosi komentare na aktualna događanja. Čitateljstvo bloga je uvijek protiv njega i uglavnom su to ljudi koji ga poznaju (što se može vidjeti iz komentara) ali mu zavide i rugaju se zbog njegove vjere. Sviđa mi se njegova oštrina i britkost načina na koji piše.
Očima vjere - još jedan vjeroučiteljski blog, ali ovaj put je vjeroučiteljica. Moja dobra prijateljica i poznanica. Ima dugu blogersku karijeru, možda jednu od najduži, otvarala je često više blogava. Draga mi je zbog iskrenog, jednostavno odnosa s Kristom i pogled koji ima na svijet, pogled očima vjere.
Sljedeća tri bloga "I na toj stijeni ću sagraditi Crkvu svoju...", Toma Blizanac i brat Marko, Splendor Domini su blogovi par excellence, barem po mom ukusu. Karakterizira ih apologetika, tradiconalizam i to onaj žešći, barem kad se govori o liturgiji i uređenju Crkve. Imaju zanimljivi članaka, nešto prevode, nešto sami pišu. Trude se i njihov rad je prepoznat. Ja ih posebno cijenim zbog njihove odanosti Crkvi i crkvenoj tradiciji, prepoznali su duhovno bogatstvo Crkve i zaljubili se u njega. Blogovi jesu tematski slični, ali se razlikuju po načinu pisanja.
Katolik s dna kace - relativno nov blog, nisam ga stigao tako često čitati, ali blizak je s gornjom trojicom, no ipak je zrno blaži od njih. Svakako vrijedi biti na listi blogova koji se moraju čitati, jer donosi dosta zanimljivih tema, pomalo neobični iz katoličke perspektive.
Slijedi nekoliko stranica koje su meni osobno drage i svakodnevno svratim na njih:
Prostor Duha - odličan servis za obaviti razmatranje. U pauzi na poslu svakako će poslužiti. Ima jednostavan vodič kroz molitvu nad dnevni Evanđeljem. Preporučam svakome.
Katolik.hr - Definitvno najbolja katolička stranica što se tiče apologetike u Hrvatskoj i šire. Svaka čast ljudima koji ju vode. Često su tuženi od raznih LGBT organizacija, no koriste svoje pravo na drugačije mišljenje. Stranica koja mi je doslovce hrana za dušu.
Raskrižje - Hrvatski Katolički Portal - portal koji svojom originalnošću, vizijom i uspjehom stvarno oduševljava. Tekstovi su odlični, na akademskoj razini, kolumnisti su dobro probrani. Portal ima zajamčen uspjeh. To jedan od onih portala na koji dođete i znate da na njemu nećete naći smeće, nego kvalitetno štivo dostojno vaše inteligencije.
Dragi čitatelji, to bi bili neki od blogova i stranica koje manje više redovito pratim. Ima te li vi kakve preporuke, koje su vaše omiljene kršćanske stranice i blogovi?
Danas je blagdan sv. Franje, moga najdražeg sveca. On oduševljava tolike i dan danas je uzor temeljitog življenja Evanđelja. Njegov siromaštvo duhom, a ono materijalnom me potiče iznova da preispitam koliko sam navezan na ovaj svijet i na ono sve što on nudi i koliko je moje pouzdanje u Providnost.
Da je franjevaštvo živo u punini svjedoče ovi mladi fratri u srcu njujorški geta:
Kako vi vidite navezanost na zemaljska dobra? Što je za vas siromaštvo duha? I koliko vas oduševljava sv. Franjo?
PS. Odsiječen sam ovih dana od interneta i pun sam obaveza tako da neću biti redoviti kao prije u pisanju. Hvala na razumjevanju! :)
Bog vas blagoslovio.
Defton.