|
astrosailor
četvrtak, 18.08.2011.
Buldožer. Žuti. Paška idila s... bagerom.
Godišnji odmor doma, na Pagu, podrazumijeva i šetnje prelijepim brdima, u
mjesečevoj scenografiji. Krenem na najviši vrh otoka, Sv. Vid, izlazim prema
vrhu.
Sad ću neupućenima objasniti da je riječ o nevisokom brdu, svega 350m nad morem, ali pogled koji puca s njega na srednjejadranske otoke je prelijep. Maun, Olib, Silba, Premuda, Molat, Ist, Dugi... za dobra vremena vidi se sve do Velikog Kornata i do vrha Gran Sasso u Apeninima. U smjeru Venecije Ilovik, Lošinj, Cres, Rab... krug zatvaraju planine na kopnu, Učka, Snježnik i Velebit. Sve to nad Pagom, koji je kamenit do bola i sve skupa je nestvarno.
Dakle, dođem spreman za "uobičajenu" ljepotu kad ono... u smjeru
Šimuna, pod ravnicom ispod samog vrha, u golom kamenu pašnjaka... što ja to vidim?
Buldožer. Žuti.
I pod njim cesta. I iza njega cesta, koju je očito probio negdje iz smjera
Šimuna.
Vjerujte, bilo mi je kao da će sad na nebo nagrnuti Vogonska flota (jasno,
aludiram na Vodič po Galaksiji za autostopere Douglasa Adamsa). Ali mi je
bilo jasno da je to vjerojatno Šimunska (teška) konjica za kojom će
slijediti Paška flota, predvođena junačkim i neustrašivim Vođom Fabijanićem
ili nekim drugim (t)ićem.
U nevjerici se spuštam s brda prema konju, pardon buldožeru, stvarno, i
inspekcija izbliza potvrđuje da me oči još služe: Buldožer. Žuti.
Namjera jasna: osvojiti kotu broj taj i taj, Sv. Vida! Ili bar Lokvu podno
vrha.
Provjera kod lokalnih upućenika u tematiku dala je slijedeće mogućnosti:
a) ovčari iz Šimuna žele moći dolaziti autima na lokvu podno Sv. Vida, gdje
se skupljaju ovce i najlakše ih je tamo pobrojati i provjeriti jesu li sve na broju
b) višespomenuti junak Fabijanić, svemoćni Vladika Paški, najdemokratskijim putem probran i izabran od naroda, je odlučio postaviti restoran na Sv. Vidu, na sveopću radost naroda. Usput bi bila popravljena i crkvica navrh Sv. Vida. Na još veću radost i veselje naroda, koji će to sve s osmjehom na licu platiti nametima, ovaj, porezima i prirezima. Hrvatski, a posebno paški puk je blagodaran, općepoznata činjenica.
c) popravak crkvice, vidi tekst poviše o narodu.
a) mi je, kao ljubitelju čiste prirode nedraga, ali prihvatljiva, jasno mi
je da lokalno stanovništvo tu mora živjeti i raditi. Nemam ništa previše
protiv nje, ako bi stvarno bila riječ samo o lokalnim ovčarima, a ne da se
dozvoli ulazak automobilima bilo kome tipa turisti s Zrća ili ikakvi ostali u taj teren.
b) bi morala biti zabranjena zdravim razumom i zakonom o zaštiti prirode i
zdravog razuma
c) mi se čini nepotrebnom, za popravak crkvice vući cestu preko ovakve
ljepote prirode? Buldožer? Pa neće tamo valjda neki Biskupski Dvori u mramor kamenu izrasti, to je stara kapelica navrh brda, može se to i manje
agresivnim sredstvima. Uostalom, postoji li studija o obnovi te crkvice?
Arheološki stručnjaci?
Kako bilo da bilo, buldožer, žuti, je tamo, i označava ne samo namjeru, nego
i jako konkretno djelovanje, dejstvovanje, čak. Ovim tekstom želim skrenuti pažnju na buldožer, žuti, i molim planinare i nadležne da provjere što se događa podno tog vrha. Moramo očuvati našu prirodu, to nam je najveće blago i svetinja. Nitko to neće učiniti za nas.
Kao primjer ljepote dajem slikicu Lastinog Repa s iste šetnje:
A ovo je dotični vrh, gledan sa sjeverne strane:
Ne dozvolimo da te ljepote budu pregažene ljudskom glupošću.
|
ponedjeljak, 01.08.2011.
Autotransportno ne-Poduzeće Požega
Obično čitamo u novinama o našim ne baš najljubaznijim konobarima ili trgovcima, o dogodovštinama turista koji preko interneta uplate apartman s pogledom na more a dobiju nedovršenu garažu s pogledom na apartman u postanku. Ili o cijeni koktela u noćnom klubu pomnoženoj sa deset. Ali ne sjećam se da bi netko komentirao naše autoprijevoznike, obično su poduzetni i trude se zaraditi svoj novac. Osobno imam samo najbolja iskustva s njima, jer su mi stajali uvijek i svuda, kad god je trebalo na mojim putešestvijama s otoka u brda i doline Lijepe Njihove. Nikad mi se nije dogodilo da me ostave na cjedilu. Do pred par dana.
Vozači Autotransportnog ne-Poduzeća Požega, s autobusom registarskih oznaka ZD 742-GK, na liniji Zagreb-Novalja-Zadar, 21-vog srpnja 2011 godine, u 4:30 ujutro na trajektnom pristaništu Prizna za Pag, su me uspjeli iznenaditi. Čini se da su dotični u noći sa srijede na četvrtak doživjeli europsko prosvjetljenje i odlučili se slijepo držati onog što si oni zamišljaju Europom.
Prešao sam s 15-godišnjim sinom preko Kamniških i Savinjskih Alpi i nakon silaska do Ljubljane sjeo na šibenski autobus do Rijeke i dalje prema jugu. Kad smo došli do pristaništa u Prizni oko 1h u noći, vidjeli smo da je idući trajekt u 4:30 ujutro. Izvukli smo vreće za spavanje i pričekali u praznom pristaništu na klupici.
Ujutro kupujem karte za trajekt, silazim natrag prema pristaništu i pored mene prolazi autobus. Veselo prilazim do vozača koji su pripalili cigarete, i pitam da li imaju dva mjesta do Kolana. Oni bezbrižno odgovaraju da imaju (autobus je poluprazan) i odlazim reći sinu da spakira stvari za u autobus. Za dvije minute smo pri ulazu u autobus, kad ono, vozači odmahuju glavom i ozbiljno kažu “ne možemo vas uzeti, provjerili smo, nemamo cjenik”.
Rano je jutro i ja sporo shvaćam, pa ih gledam: “molim?” Ponavljaju istu nevjerojatnu rečenicu. Ja mislim da nemaju na listi Kolan, koji je malo mjesto, pa velim “pa upišite Pag, svejedno mi je” ali oni ne, da nas ne mogu uzeti jer nemaju Priznu na popisu. Ja velim neka upišu Jablanac ili Senj, ali oni odmahuju i ozbiljno mi kažu da im je prethodna stanica Zagreb. Gledam, slušam, i ne vjerujem svojim ušima, vozači ulaze u autobus, trajekt je spreman za ukrcaj.
Odlazimo sa sinom do obližnjih auta, njih desetak, mahom turisti i dva kombija. Pitam vozače kombija, ne mogu nas uzeti. Počinje ukrcaj. Prelazimo na trajekt, iza nas staje autobus, ignoriramo se s vozačima. Još sam lagano u šoku od tolike gluposti u rano jutro, ali sam dovoljno priseban da izvadim mobitel i stanem ispred autobusa, zapisujući broj.
Mlađi vozač izlazi i u stilu “nemoj se ti ljutiti” pita “vidio sam da ste zapisali broj tablice?”. Ja odgovaram, mirno, “Da, zapisao sam”. Na što mi on krene objašnjavati da “što da im uđe kontrola” (koja sigurno čeka u Novalji na njih u 5 sati ujutro, već ih vidim), i da “moraju čuvati posao”. Na što mu ja odgovaram da se vozim cijeli život lokalnim i nelokalnim linijama, i da mi se još nije dogodilo da me ostave u ranu zoru s djetetom na cjedilu, ovako kako su oni to napravili. Da razumijem da oni rade svoj posao, ali da je negdje očito greška.
Trajekt vozi kratko, a i ne da mi se u ranu zoru učiti nekoga zdravom razumu, pa odlazim sa sinom do slovenca koji sjedi sam u praznom Peugeotu, ali očito je i njemu prerano jutro za dobru volju. Silazimo pješice s trajekta i onako, reda radi, podignemo palčeve. Naravno, svi, uključno s autobusom, prolaze uredno ispred nas bez zastajkivanja.
Uputim se prema kućici gdje prodaju karte i pitam čovjeka unutra za ideju kako doći do Kolana. On mi ukazuje na broj taxija nalijepljen izvana, vadim mobitel i zovem, za 15-ak minuta dolazi taxi (cijena-prava sitnica, skoro kao karta za autobus od Zagreba, ali bar je bio ljubazan i radio svoj posao). Čovjek isto ne vjeruje kad mu pričam naš doživljaj s autobusom. Kao ni itko kome sam ovu priču, na žalost glupo istinitu, ispričao.
Upravo zbog te nevjerice, kao i vlastitog čuđenja što se to dogodilo vozačima, pišem ovaj tekst. I dalje se iskreno i pomalo zabrinuto nadam, da je negdje došlo do greške u prijevodu reda i poretka ili čega god. Netko je tu imao problem, i to nisam bio ja sa svojim sinom, nego Autotransportno ne-Poduzeće Požega koje zaslužuje da propadne ako će tako tretirati putnike, ili dvojica ne-vozača za koje mislim da ne zaslužuju biti nazvani vozačima, zadovoljilo to “kontrolore” ili ne.
S iskrenim pozdravom svim pravim Vozačima,
Astrosailor
|
|
|