odmak

subota, 17.05.2014.

Sunčana strana ulice

Priznajem znatiželjna sam pa sam malo prošetala po postovima novog urednika bloga.
Čitala sam ga i prije jer je oduvijek u žiži događaja. Ne sjećam se da sam ikad komentirala. Tražilo bi previše energije, a ja sam se opredijelila za guštajuću stranu života. Umorila sam se od ispravljana krivih Drina. Mislim da sam postigla određenu objektivnost. Jer, to je to. Postoji objektivno i subjektivno gledanje. Valja priznati da čovjek, jer je od krvi i mesa i nešto malo duše (ili nečeg misaonog uz nagone) nikad nije posve objektivan . Ali u nekoj razumnoj mjeri…
A na blogu.hr jasno su se, kao i u hrvatskom društvu formirale dvije strane. Lijeva i desna, uvjetno rečeno. Promislimo malo uz što se danas na ovoliki broj različitosti kod nas i u svijetu mogu vezati ti epiteti.
Desni su: Sve što se veže uz kapital i kapitalizam. Svi posjednici.
I vjernici! Koji glupani.
I domoljupci koji nikako, ali baš nikako ne vole vrijeme NDH, koju nisu ni upoznali pa imaju , možda krive predoždbe o tom periodu.
Do koje mjere ide to posjedništvo?
Predugo bi bilo čitati Kapital.
Uglavnom radnici bi trebali biti posjednici sredstava proizvodnje i jednako međusobno dijeliti dobit. Naravno po zaslugama.
A tko bi bili zaslužnici?
Možda bi mogli pročitati komunistički manifest. On nije tako dugačak kao Kapital. Isplatilo bi ga se pročitati. Ja jesam. (Inače ga imate kupiti i na hrvatskom prevodu. Pokupila samdjelove sa interneta na srpskom)
Iz manifesta:
„Ali buržoazija nije samo iskovala oružje koje joj donosi smrt; ona je stvorila i ljude koje će to oružje nositi - moderne radnike, proletere.
…….
Svi dosadašnji pokreti bili su pokreti manjina ili u interesu manjina. Proleterski pokret je samostalni pokret ogromne većine u interesu ogromne većine. Proletarijat, najniži sloj sadašnjeg društva, ne može da se podigne, ne može da se uspravi, a da se ne baci u vazduh cela nadgradnja slojeva koji sačinjavaju zvanično društvo.
……..
Ocrtavši najopštije faze razvitka proletarijata, mi smo pratili više ili manje prikriveni građanski rat u okviru postojećeg društva do one tačke na kojoj on izbija u otvorenu revoluciju i proletarijat nasilnim obaranjem buržoazije zasniva svoju vladavinu.
…….
S padom suprotnosti klasa u okviru nacija pada i neprijateljski stav među narodima.
……..
Eksproprijacija zemljišne svojine i upotreba zemljišne rente na državne izdatke.
2. Jako progresivni porez.
3. Ukidanje prava nasleđa.
4. Konfiskacija imovine svih emigranata i pobunjenika.
5. Centralizacija kredita u rukama države preko nacionalne banke s državnim kapitalom i isključivim monopolom.
6. Centralizacija celokupnog transportnog sistema u rukama države.
7. Umnožavanje nacionalnih fabrika, oruđa za proizvodnju, krčenje i poboljšavanje zemljišta po opštem planu.
8. Jednaka obaveza za sve, stvaranje industrijskih armija, naročito za zemljoradnju.
9. Ujedinjavanje rada zemljoradnje i industrije, uticanje na postepeno odstranjivanje suprotnosti izmedu grada i sela.
10. Javno i besplatno vaspitavanje sve dece. Odstranjivanje fabričkog rada dece u današnjem obliku. Sjedinjavanje vaspitavanja s materijalnom proizvodnjom itd.
…..
"Komunisti odbijaju s prezirom da kriju svoje poglede i namere. Oni izjavljuju otvoreno da se njihovi ciljevi mogu postići samo nasilnim rušenjem čitavog dosadašnjeg društvenog poretka. Neka vladajuće klase drhte pred komunističkom revolucijom. U njoj proleteri nemaju šta da izgube sem svojih okova. A dobice čitav svet…. „

U manifestu se tumači kako je svaka promjena vlasti htjela dobitnike učiniti klasom koja će preuzeti sredstva i imovinu i privilegije klase koju ukidaju i kako se to postiglo u svim promjenama, ali je klasa koja je došla na vlast postupala jednako kao i ona prije nje. Kao feudalci, ili buržuji i u drugim promjenama.
Iz gornjeg izlazi:
Proletersku revoluciju su vodili komunisti pa su i oni na vlasti uglavnom za sebe sačuvali privilegije.
Ostali, koji nisu tamo pripadali su se snalazili. Bili su uglavnom simpatizeri. Ničim nisu pokazali da su protiv. Ne kažem da među komunistima i njihovim simpatizerima nije bilo i čestitih ljudi. Ljudi se rado vežu uz neku ideju. U nešto moraš vjerovati. Ali i strah je ljudska osobina. Posve je razumijem. Poslije stradanja oca ničim se nisam htjela isticati. Pokušavala sam proći između kapi. Jedina 'pobuna' je bila odlazak u crkvu, ali sve to, to neisticanje nije bilo dovoljno da cijela obitelj prestane ispaštati. Kako god ni danas nam nije nešto bolje, da ne bi mislili. Jednako kao i večina neprekidno smo na krivoj strani, na ničijoj strani.
Eto to je subjektivno gledanje, a objektivno bi bio moj komentar na blogu Eduarda Prangera:
Potpuno se s tobom slažem. Taj dečko Šimunić je možda manje kriv jer je živio u sredini koja je emigrirala i cijelo vrijeme živjela u uvjerenju da je NDH izlaz za Hrvatsku. Puno se njih borilo u drugom ratu kao što si se ti borio u Domovinskom. Nisu svi bili zločinci, ali Hrvatska je u drugom ratu pristala na rasne zakone nacionalsocijalizma i to je za Hrvatsku vrlo neugodno i sramotno razdoblje. Svaki poklik ili sintagma koja podsjeća na NDH trebala bi biti zabranjena.
Na sreću puno je Hrvata bilo u partizanima. Cijele su se obitelji dijelile i bile jedni na jednoj strani drugi na drugoj. Grozno vrijeme , ne ponovilo se.
Ono što i danas dijeli Hrvatsku je vrijeme vladavine komunizma (u izgradnji) gdje su također na razne načine pale mnoge žrtve, a rata više nije bilo. Iako.., rekla bih da je i domovinski rat na neki način posljedica neraščišćenih odnosa iz tog perioda kao što je drugi rat posljedica već nečeg. Ništa ne branim. Nikako ne branim zločine niti mi je to na kraj pameti, ali svaka posljedica ima svoj uzrok, i svaki uzrok ima svoju posljedicu. U svakom slučaju bih zabranila nacističke i fašističke parole, ali bi također otvorila rasprave o razlikama između antifašizma i komunizma. Potomci nisu krivi za ono što su radili roditelji i djedovi, ali krivi s u ukoliko ta lažna uvjerenja prenose na mlade generacije. A, bojim se da nam se upravo sad nešto takvo događa i potpuno nas nepotrebno dijeli jer imamo prečih briga, a to je kako spriječiti odljev mladih školovanih ljudi i uopće neko opće beznađe koje zahvaća ljude u ovoj državi- domovini koju svi skupa dijelimo.
Toliko, a sad ću čitati nešto dobro i hodati sunčanom stranom ulice.

Oznake: krive Drine

17.05.2014. u 18:49 • 6 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< svibanj, 2014 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Veljača 2017 (2)
Siječanj 2017 (3)
Prosinac 2016 (3)
Listopad 2016 (1)
Rujan 2016 (2)
Kolovoz 2016 (3)
Srpanj 2016 (4)
Lipanj 2016 (6)
Svibanj 2016 (6)
Travanj 2016 (6)
Ožujak 2016 (4)
Veljača 2016 (3)
Siječanj 2016 (4)
Prosinac 2015 (6)
Studeni 2015 (5)
Listopad 2015 (5)
Rujan 2015 (2)
Kolovoz 2015 (2)
Svibanj 2015 (3)
Travanj 2015 (1)
Veljača 2015 (3)
Siječanj 2015 (3)
Prosinac 2014 (2)
Studeni 2014 (5)
Listopad 2014 (3)
Rujan 2014 (2)
Kolovoz 2014 (2)
Srpanj 2014 (3)
Lipanj 2014 (3)
Svibanj 2014 (3)
Travanj 2014 (1)
Ožujak 2014 (2)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (1)
Studeni 2013 (1)
Listopad 2013 (2)
Rujan 2013 (4)
Kolovoz 2013 (6)
Srpanj 2013 (4)
Lipanj 2013 (4)
Svibanj 2013 (4)
Travanj 2013 (2)
Ožujak 2013 (3)
Veljača 2013 (1)
Siječanj 2013 (5)
Prosinac 2012 (4)
Studeni 2012 (6)
Listopad 2012 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

VEDRINA

Vratila sam se malo unatrag u svom slušanju određenih predmeta zbog psihologije religioznosti, iako se predmet službeno zove psihologija religije, ali pravi je naziv onaj prvi jer objašnjava zašto su ljudi (neki) religiozni.

Psihologija, kao i ostale naučne discipline vade se na statistike, ispitivanja , postotke, eksperimente. Razne teorije koje padaju u vodu kad se pojave nove, kao i cjelokupna nauka do sada. Po meni ništa manje maglovito nego i ostale discipline kao filozofija od koje je sve počelo.
Počelo je od riječi. Od logosa. Sve na logosu počiva. Da se čovjek smrzne. Ili bude sretan. Pitanje je opstanka. Velike obmane, iako kad se uštipnem znam da boli, ako i to nije varka.

Kako god mladi profesor mogao bi mi biti sin, a studenti moja unučad. A ja sam zadovoljna.
Pitanje je koje sebi postavljam: kuda nas Institucija vodi?

O tom malo kasnije.

Drago mi je kako profesor uvlačeći nas u temu, tumačeći neku od teorija, pušta, ali pri tom i kanalizira naše rasprave. Kažem naše jer i ja se na kraju uključim iako odlučim da neću.

Šaroliko je to društvo. Sastavljeno od onih koji će kasnije, ili su već, ostati u nekoj od zajednica, redovničkih ili više svjetovnih. Ima tu muškarca i žena, bolje rečeno dječaka i djevojčica, a muškarci su ovdje kod mene na prvom mjestu jer je odnos snaga takav i u Crkvi. Hoću reći u propovijedima i obraćanjima uvijek kažu. Braćo i sestre. ( Iako komunizam koji ih je u svemu imitirao nije govorio drugovi i drugarice, nego baš obrnuto.) Ima i onih koji će se razočarati. Već sam ih srela. Ima budućih vjeroučiteljica i vjeroučitelja, onih koji su izišli iz duboko religioznih sredina, ali i onih koji se prvi put susreću sa religioznošću. Neki će nastaviti nešto drugo. Jedan dječak je umro. Od tumora. Bili smo od početka zajedno. Drag i pametan dječak. Njegova me smrt jako pogodila.

No dakle ovaj put, u sklopu teme, o časnoj sestri iz Italije koja je pjevala na nekim od onih natjecanja u pjevačkim i inim natjecanjima. Je li njen nastup, način ponašanja, izabrana pjesma u skladu s njenim pozivom? Mislim da je to postavljeno kao pitanje?

Rasprava se razbuktala.

A joj!!!

Što je to 'poziv' htjela sam pitati. Posvećenost Bogu. O.k. To mi je jasno, ali kako bi ta posvećenost Bogu trebala izgledati. U današnje vrijeme kad je mali čovjek iskorišten do maksimuma, iznevjeren, gubi na svaki način tlo pod nogama i više ne zna kome bi trebao vjerovati. A još ga čeka smrt.

U moje doba (ha ha ha) Crkva je bila svijetla točka. Mnogima od nas. Nisam tih 45 godina nikad doživjela ništa ružno. Učila sam i govorili su mi ono što me je zanimalo. Nikad nisam osjetila da me vjeroučitelj gleda kao predmet ... što ja znam ... recimo seksualnih naznaka koje danas isplivavaju na površinu i u tim redovima. U školi jesam.

Iako i tamo i ovamo je ljudski, ne opravdano, ali ljudski - čovjek je i seksualno biće i nije lako s tim vladati (hercegovci imaju poslovicu: potisnuto jače sve to više skače- odnosi se na nešto drugo, ali može se i tu primijeniti), iako bi svećenici baš zato jer su odabrali služiti Bogu trebali više misliti na disciplinu tijela i duha. O disciplini tijela imam svoje mišljenje, ali o tome ako me tko upita u komentarima.

Kažem im: danas se na nas vjernike gleda kao na čudake. Ovdje na blogu svi će se s tim složiti. Znam da u društvu, vrlo često šarolikom , rijetko i s oprezom govorim o vjeri. Inače izgledam kao muslimanke koje po Europi šetaju onako kamuflirane ( ne zamjeram samo žalim žene. Strašno je to nepovjerenje i kazna za ne znam što. Muška moć) i unose nemir i ljutnju. Žene su u većini poznatog svijeta mukotrpno izborile pravo glasa, još ne možemo govoriti o ravnopravnosti, da bi mirno gledale vraćanje u daleku prošlost.

Znam, sve se više zapetljavam. Skačem sa teme na temu, ali ako pogledamo i taj početak pred 2000 godina Isus se nije zatvorio unutar debelih zidova svojih interesa i uživao u razmišljanju i samoći. Hodao je unaokolo i tumačio. Govorio je o vrijednostima koje bi trebali slijediti kako bi život i patnja, naročito patnja imali smisla. Nije to bilo jednostavno. Osuđivan i prozivan od pismoznanaca, onih koji su 'znali što treba a što ne treba raditi po zakonu' do tragične smrti na križu da nam pokaže da za ideale i idealno treba žrtvovati i život.

Pismoznanci, farizeji itd. govorili su iz Institucije židovske vjere. Dugo su se kroz povijest vukli uz jednog Boga. Opominjani na razne načine (događaji, proroci itd.) da ustraju na putu pravde. Stvarali zakone i zakonike, ponavljali ih dok Bog nije odlučio među svoj izabrani narod poslati i samog Sina. I što Sin radi?

Ne zatvara se u kule bjelokosne jer dolazi od Boga i sam Božji sin.
Donosi nadu i onima koji su od nade daleko.
Druži se s najgorima. Kaže: nisam došao spasiti pravednike, nego one koji to nisu.
Draža mu je bila nesretna žena koju su zbog preljuba kamenovali ( U Iranu to i danas rade), nego oni koji se IZVANA drže zakona. Izvana gladac unutra jadac ili obrnuto.

Nije meni laka. Koliko sam godina naslagala a još se pitam i mučim, ali se i radujem.

Razveselila me je ta mlada časna. Onako smišno skakući u svom odjelu redovnice. Lijepoga glasa i puna radosti.
I njene druge redovnice ozarene i sretne što ih tako divno predstavlja. Svega su se odrekle. Ukinimo im još to malo radosti. U kut i klečanje na soli.

A onaj istetovirani 'glazbenik' ...valjda. Pun sotonskih tetovaža! Pa što!?
Ovaj je svijet pun raznih vragova. Sve naše političke stranke vrve njima.
Sanaderi, Vidoševići i slični njima. Zagrebe li se po svim strankama svugdje ih ima.

Knezovi ovoga svijeta. Isus je poslao svoje učenike da evangeliziraju.
Može se to raditi i u zatvorenim redovničkim samostanima, ne kažem , ali mlada časna sestra napravila je puno svojim nastupom.
Pokazala je da su i redovnice ljudska bića i možda nekom dala priliku da razmisli o Bogu. Možda je i od nas otjerala kojeg vraga .

Želim joj najbolje u životu pa kuda god je on u budućnosti vodio.

Linkovi

Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
T-Com.hr

razgovaram, čitam i svađam se, ali to mi ne ide baš od ruke.

skaska
Lion Queen
pametni zub
propheta nemo
Trill
ANCHI, i to je život
borgman
Zona Z.
wiseguy
feby
inspektor Clouseau
NEMANJA
DivanSkitnje
anasta
Pupa
greentea
bjeli vuk
sebi pripadam
delfina
onakojatrcisvukovima
Catma
Koraljka
promatram, razmišljam
Gandalf
Wall
Don Blog
Zvone Radikalni
Preko ruba znanosti
MODESTI BLEJZ
Cerovac komentira
Arhangel
Babl
Irida
tragicnamisao
Pero Panonski
NF
Sanja
Big Blue
Helada
saraja azra