morsky blog

srijeda, 23.01.2008.

dva danijela

Bili su iz istog mista. Iz istog školja. Dva Danijela. Pedesetak godina razlike.
Dva djetinjstva i dvi mladosti, na istom mistu.

Obojica su slušala huk topova u daljini. Tamo daleko u kontinentu. Na koji su obojica jedva stupili nogom. Daleko priko mora.

Obojica imala sedamnaest-osmnaest godina kad ih je odvelo. Dica.
Matere neutješno plakale. Molile Boga da in vrati sina. Jednoj prvorođenca, drugoj jedinog sina.

Prvi Danijel je svoju kalvariju prolazija kroz Bosnu, Slavoniju, Srbiju. Zarobljavali ga Njemci, ustaše, domobrani.
Iša je di ga je nosija vihor.
Ka da ga se pijavica na moru dovatila. Nikako pustit, a kad te pusti, ljosnićeš da će ti bubrige izbit. Ne znaš šta je gore. Bože, neka me spusti na meko. Na more.

Reka je Bogu svome: Daj me izvuci živog iz ovih govana, daj mi dobre čizme da se vratin doma, spasi me Bože moj, platiću sto misa za duše u čistilištu!
Dušama koje se muče, koje se iskupljuju, koje pate.
Ka šta je njegova patila gledajući ludilo oko sebe.
Bože, vrati me na moj mirni školj. Živoga. Neka opet vidin mater, ćaću, more moje!

Uslišalo ga. Naša dobre čizme na mrtvom Njemcu, zaklopija mu oči, izmolija Očenaš i izuja ga. Obuo natekle i izranjene noge i krenija doma. Doma, doma! Na svoj školj.

I nikad, do smrti nije zaboravija svoj zavit.
Bija je u paklu, živija u čistilištu. Nadati se da je otiša u Raj.
Molim se za to.


I onda je doša drugi rat.
Drugi Danijel doša je na red.

A dite je bija.
Nije ni počeja živit još.
Sve isto. Pokupilo ga i odvelo tamo di nije u životu svom kratkom bija. Nije dospija.

Ali on se nije vratija na svoj školj.
Nikada više živ.
Jedva i mrtav doša. Nisu ga tili dat. Ni reć di mu je grob.
Život svoj mladi da je za sve naše duše u ovom čistilištu na zemlji.
Iz oka starog Danijela krenule su suze...

Fala ti Danijele.


(Vojno redarstvena akcija "Maslenica" 22. siječnja - 31. ožujka 1993. god. kojom je oslobođen velik dio zadarskog zaleđa i koja je obilježila prekretnicu u Domovinskom ratu i najavila oslobođenje, ulila nadu da će ludilo ipak jednom završiti.

Danijel je jedan od 112 vojnika koji su poginuli u toj akciji.)


Photobucket


- 10:11 - Komentari (20) - Isprintaj - #