morsky blog

četvrtak, 02.08.2007.

DOMAĆA SPIZA

Jučer sam bila strahovito vridna i učinkovita. Na poslu, mislim. Na ručku s Day - poslovično dobra ćakula. Doma, rezultat nula:nula.
I sad, vrimena ka u priči. Za pisati.
Ali nema inspiracije.

* * * * (ovo sad razmišljam) * * * *

Razmišljam o hrani. Valjda sam gladna.
Pa pokušavam u glavi oživiti dobra sjećanja iz želuca.

Ishrana na godišnjem odmoru:
TOP-TEN

1. Janje na ražnju - uvik na prvom mistu (dite iz ribarske obitelji, pa mi ribe priko glave). Obično uvik ide uz dobru ekipu i primjereno piće (bili gemišt). Neizostavno.

2. Janje na ražnju - again. Uz malo manje dobru ekipu. Nema veze.

3. Janjetina lešo. Juha spektakularno dobra. I meso.

4. Kovač pod peku - iako sam mislila da je to smrtni grih (kovač lešo ustavom je propisan način spremanja ove ribe), predomislila sam se.

5. Brancin od 6 kila lešo - drugi smrtni grih. Rezultat: prste lizat, juha-ludilo, meso lešo isto, isprobani brojni začini, sve super. Na gradele je malo dosadio.

6. Rižot od priljepaka i ogrca - neopisivo dobro.

7. Pašta sa šugom od sastojaka pod 6. plus malo prstaca plus jedan rak-grmalj. Ovo je jelo je još bolje uz spoznaju da vas nisu ulovili. Globa je srazmjerna kvaliteti.
(Inače sam ekološki osvještena, ovo je samo mala digresija, sprema se vrlo rijetko)

8. Srdele na ražnju - stari isprobani recept iz mog kraja. Ko ih proba zažali što ih je ikad sprema na gradele. Priprema je vrlo jednostavna, jedini je kumst svih ubost kroz isto misto.

9. Razna bijela riba na gradele. Zubac, podlanica, pic, fratar... One zvijeri od nekoliko kila velikodušno prepuštamo Talijanima. Nama su bolje porcijašice. Mmmm....

10. Kunjke - meni najdraže školjke. Ustvari, povlačim to. Meni su sve školjke najdraže.

11. Lignje na žaru, škampi na buzaru - ne treba trošiti puno riči na dva tako klasična jela siromašne dalmatinske kuhinje.

12. Srdele lešo - odlične, ali moraju biti super friške. Sad, na, iz mora.

13. Tuna ili palamida na gradele - jebo Japance i njihovu sirovu tunu, ovako je dobra...da dobra!

14. Pašticada s njokima - ako ste mislili da je to tipično jelo splitskog područja, prevarili ste se. Daleko porjeklo mu je talijansko, a ja je spremam po poznatoj Dalmatinskoj kuharici i ispadne mi, nije da se falin, fenomenalna. Ako mi mesar ne uvali krivi komad mesa.
***************************
Nisam ni primjetila da mi top-ten sadrži čertnaest naslova. Nema veze.
Top-14.
I nije to sve.
Poredak nije obvezujući. Osim prvog mista.
_____________________________________

- 10:48 - Komentari (2) - Isprintaj - #