Zivot u Zabolandu

24.11.2020., utorak

Povijest četvrtkom II dio

Rene je djelovao simpatično i imao je prijateljski izraz lica. No činilo mi se da ima prilično stresan posao.

Nisam ništa rekao, ali sam si puno toga mislio. Sve je išlo stvarno prebrzo i nije mi bilo točno jasno zašto. Znao sam da je ovo moja jedinstvena šansa, te da ako je želim iskoristiti moram igrati poker i držati se hladnokrvno. Oni znaju da još nikada nisam držao nastavu u Žabolandu, ali svejedno su toliko zainteresirani, baš za mene. Naravno postoji ta kombinacija, bivši sportaš, trener u školi i nastavnik u školi. Lijep primjer za učenike, baš ove škole. Malo su me prošli trnci kada sam čuo da ću morati odžati probno predavanje, jer to znači da ću biti ocijenjen na osnovu jednog sata, ali sam se brzo smirio i pomirio s time. Inače tipično moje iskustvo iz Žabolanda, možeš ti imati papire i diplome kakve hoćeš, nitko to ne gleda. Pokaži ti nama da znaš raditi posao, pa ćemo onda dalje. Nitko me niti u jedno trenutku nije pitao ništa o diplomi, studiju, pedagoškim predmetima, te vrijedi li to uopće u Žabolandu. Niti riječi.

Rudi, nastavnik povijesti mi je obećao poslati program za utorak i četvrtak, ono što moram predavati još istog dana. Gledam navečer mail – ništa. U petak provjeravam mail petnaest put na dan – ništa.

„Je li on dobro zapisao moju email adresu?“

„Što ako to dobijem tek u ponedjeljak? Pa neću sve stići pripremiti. Da zovem Renea?“ – po glavi su mi se rojile misli. Očito mi nije bilo svejedno.

U subotu kasno popodne konačno mail od Rudija. Tema: Ponovi gradivo iz poglavlja „Razdoblje perika i revolucija“ prije testa provjere znanja. Način rada je na tebi. Sretno!

Prevedeno misli se na europsku, svjetsku i žabolandsku povijest u 18. st. s naglaskom na Američku, Francusku i Batavsku revoluciju.

Mail je bio kao zeleno svjetlo i ja sam se bacio na materiju. Prosvjetiteljstvo, ideje Johna Locka, Jean-Jacquesa Rousseaua, Montesquieu i trodioba vlasti (genijalna ideja, rekao jedan moj žabolandski prijatelj, šteta kaj ne funkcionira), pa sve do Bostonske čajanke, Deklaracije nezavisnosti, Georga Washingtona, trgovine robovima, Luja XVI, giljotine, Marseljeze, Robesprierra, te perioda patriota u Žabolandu (ili kako se onda zvao Republika sedam ujedinjenih Nizozemskih) i na kraju stvaranja Batavske Republike pod Francuzima.

(ovo gore specijalno za moje bivše kolege)

Od Franka sam dobio knjigu o povijesti žabolanda, koja je bila daleko opsežnije nego gradivo, koje učenici moraju znati. Na internetu sam prevrtio filmiće, istražio gradivo na žabolandskom i hrvatskom, pronašao zgodne priče i anegdote, proučio pitanja, koja bi mogla doći na testovima, nazvao neke starije nastavnike, za par savjeta, napravio plan za interaktivni sat, vježbao izgovor svih imena i važnih izraza.... Toliko sam bio u tome da mi je od nedjelje do četvrtka svaki dan bio isplaniran na najjače. Nigdje nije bilo praznog hoda. Samo što nisam knjigu pod jastuk stavio. Ups.. oni nemaju knjigu. Svo gradivo je iz online sučelja, koje koriste i djeca i nastavnici. (Malo staromodno za moj ukus, još prije šest i više godina sam bio u školama, koje su s kompjutere prešle opet na knjige i bilježnice, jer su djeca tak i onak cijeli dan za kompjuterom ili telefonom, pa da barem u školi malo odmore oči.)

U utorak poslije hokeja sam došao pratiti dva sata, no od toga nisam imao puno koristi. Svega 15 minuta je Rudi držao lekciju, ostatak sata su učenici samostalno rješavali zadatke na računalu ili nisu, ali su barem trebali. Nakon ta dva sata sjeo sam kratko s Rudijem, postavio neka pitanja, predstavio mu svoj plan, on je rekao da dobro zvuči i da će me on ocijeniti u četvrtak.

Oznake: kolač, povijest, nastava, Zwolle


<< Arhiva >>