Fotografi svih zemalja naoružajte se...

ponedjeljak, 29.12.2014.

Zimska služba "for idiots"

[Ovo nije fotografska tema, ali kako imam dodira sa ljudima koji svake godine trpe medijsku maltretažu čim padne snijeg, osjećam potrebu o tome nešto napisati, op.a.]

Prošlih godina, kad god bi u Zagrebu pao snijeg, a ulice nisu bile očišćene doslovno istog trena, bez obzira na intenzitet i količinu padalina, mediji su se odmah raspisivali o tome kako je "snijeg iznenadio zimsku službu". Uz to, uobičajeno pravilo je da što su mediji (nakon dojava građana) žešće sraćkali po "neučinkovitoj" zimskoj službi, to je površni i prekomotni narod očekivao više od iste, a gradska je vlast, kako bi podilazila dotičnima koji se ne žele ili nisu u stanju mentalno i praktično prilagoditi zimi, naprezala zimsku službu do krajnjih granica izdržljivosti, po sistemu "budimo realni - zahtjevajmo nemoguće".

Kada je prije dvadesetak godina (1993. ili 1994, ne sjećam se točno, op.a.) u Zagrebu palo toliko snijega da je proglašena elementarna nepogoda, malo tko se bunio da ulice nisu očišćene iako je ondašnja zimska služba imala daleko manje opreme nego danas. Danas kada Zagreb ima najopremljeniju zimsku službu u Europi, još uvijek ima onih kojima zbog pretjerane potrebe za komocojom "to nije dovoljno". Štoviše bilo je čak i slučajeva gdje su pojedinci ili novinama ili na Facebook slali fotografije cesta zametenih snijegom ili ralica parkiranih uz cestu, popraćene opisima kako "ralice ništa ne rade", samo zato jer su vozači ralica stali negdje zbog gableca/dnevne pauze ili odlaska na WC, ili zanemarivši to da žive u nekoj totalno "nevažnoj " ulici.

Inače, najžešči kritičari zimske službe među građanima su oni koji su najviše lijeni sami uzeti lopate u ruke, oni koji nemaju zimsku opremu na autu (4 zimske gume ili lance) i/ili ne znaju voziti, ili pak nemaju pametnijeg posla pa idu izigravati samozvane dežurne redare (to najčešće rade penzioneri koji niti ne izlaze iz kuće) pa zivkaju telefonom zimsku službu. Naime fizički rad je takvima "za neke druge ljude", ali za verbalne dijarene i izigravanje "žrtve neučinkovite zimske službe" nije potreban ni velik napor ni puno pameti.

Evo samo nekih stvari koje prosječni, prekomotni "zagrepčanin" očito ne zna, niti se trudi doznati...:

** Svaka ralica u sklopu zimske službe ima svoj zadatak. Ralice ne bauljaju po gradu kak im se sprdne, već prilikom čišćenja prometnica imaju točno određenu rutu koju čiste, od točke A do točke B kroz točno određene ulice; najčešće je to ili neki kvart ili dio kvarta (ako je kvart veći). To je razlog zašto ralice ponekad nisu spuštene, a posipači soli isključeni.

** Ulice u gradu su klasificirane u tzv. prioritete. U prvu razinu prioriteta spadaju, i prve se čiste, glavne prometnice, a to su prometnice kojima prometuje javni prijevoz, mostovi i nadvožnjaci, brdske dionice, pristupi bolnicama i drugim važnijim objektima... U drugi prioritet uglavnom spadaju "kvartovske ulice" koje se spajaju na one ulice koje spadaju pod prvi prioritet, i one se čiste tek nakon što se očisti ono što sapda pod prvi prioritet. Nažalost ima onih koji misle da ralice moraju proći redom kroz baš svaku ulicu i uličicu koja im je "usput" na trasi, kao i onih koji misle da njihova "vukojebinska" sporedna ulica mora biti prva očišćena, jer ako nije, onda "zimska služba ništa ne radi".

** Dok snijeg pada, čišćenje nema neku pretjeranu svrhu osim malo razgrnuti snijeg i posoliti da se snijeg topi - ne treba biti genije da bi se shvatilo da će, ako snijeg neprekidno pada, nakon prolaska ralice uskoro opet biti snijega na cesti. Međutim postoje izrazito glupi ljudi koji naivno vjeruju da bi kroz njihovu ulicu ralica trebala prolaziti svakih 5 minuta, čim se malo snijega uhvati za kolnik ili čak da bi svaka ulica trebala imati svoju ralicu, te lamentiraju čim se cesta nakon prolaska ralice opet malo zabijeli od snijega, iako je uz malo opreza i zimsku opremu savsim prohodna za vozila...

** Voziti ralicu je fizički i psihički vrlo zahtjevno jer vozač mora istovremeno upravljati kamionom u teškim vremenskim uvjetima, paziti na položaj ralice i rad posipača, voditi računa o drugim sudionicima u prometu. Onaj tko u životu nije vozio ništa veće od automobila, ne može ni zamisliti kako je voziti ralicu, ali može laprdati gluposti sve u 16; bilo je ispod medijskih i Facebook napisa i slika komentatora koji su bulaznili u stilu da bi vozači trebali voziti bez odmora, gableca, odlaska na WC, 24 sata dnevno... Za one koji ne znaju, zakonski, vozač ne smije voziti više o 9 sati dnevno i više o 4 sata u komadu!

** Strojevi (kamioni i ralice) se kvare od upotrebe, a posipače treba i napuniti kad se isprazne. To je razlog zašto se ponekad zna dogoditi da "u gradu ima malo ralica" i da neka ralica "samo vozi, a ne čisti snijeg" (vraća se u bazu, ako ne ide na početnu točku svojeg zadatka). Svi kamioni dok ne voze za zimsku službu, uglavnom voze materijal na gradilišta (beton, asfalt, šoder) i kvare se od same upotrebe, te mogu i za vrijeme dok su u zimskoj službi negdje ostati u defektu. Postoje oni koji misle da su kamoni zimske službe u garaži čitavu godinu i da izlaze na ulice samo onda kad pada snijeg, te da su uvijek savršeno ispravni.

29.12.2014. u 10:54 • 10 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>



< prosinac, 2014 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Blog za promicanje kulture fotografije, prava fotografa i borbe protiv ljudske gluposti

Fotoaparat nije oružje, a fotografiranje nije zločin. Međutim, nakon terorističkih napada na WTC u New Yorku (2001.) i podzemnu željeznicu u Londonu (2005.), te nakon pojave interneta i digitalne fotografije, fotografi i fotoreporteri su demagogijom raznih "velikih moralista", dušebrižnika i drugih lažnih autoriteta, od hobista, umjetnika, turista i profesionalaca, pretvoreni u "teroriste", "voajere", "pedofile" i "dežurne krivce za sva zla koja se događaju u svijetu".

Mole se svi koji imaju potrebu komentirati postove da se drže teme i bontona. Nesuvisli komentari, te komentari koji budu sadržavali uvrede, provokacije, trolanje, spam i slično će biti brisani bez pardona.

(Napomena: Moguće je da u starijim postovima nedostaju slike ili videi, odnosno da linkovi na slike, videe ili druge web stranice ne rade, zbog toga što su u međuvremenu stranice, slike, ili videosnimke ukonjene, preimenovane ili je onemogućeno njihovo linkanje)

Linkovi

Važniji članci na blogu
Hrvatski zakoni
131. vs 144.
Za domaće pilote dronova
Zašto je dobro imati auto-kameru
Murphijevi zakoni fotografije
Murphijevi zakoni fotografije 2
Zašto takav naziv bloga?

Fotografski blogovi
Bablfotograf
Bergaz naopačke
Fotografske priče
Geomir
Klik-Po Europama
Kojekakve
Nachtfresser
Nepoznati Zagreb
Splitkarenje u po bota

Ostali blogovi
Alexxl
Bitke kroz povijest
Euro smijeh
Plastično je fantastično
Saddako's apprentice

Ostali linkovi
Blog.hr
Google

Kontakt
toco1980blog(at)net.hr

Copyright

Copyright © Toco1980
Sva prava pridržana.

Nije dozvoljeno korištenje materijala s bloga bez odobrenja autora, osim onih dijelova koji su zasebno označeni kao (cc) creative commons ili public domain.

Arhiva

Siječanj 2020 (1)
Studeni 2019 (7)
Listopad 2019 (6)
Rujan 2019 (5)
Kolovoz 2019 (14)
Srpanj 2019 (11)
Lipanj 2019 (9)
Svibanj 2019 (8)
Travanj 2019 (7)
Ožujak 2019 (14)
Veljača 2019 (10)
Siječanj 2019 (10)
Prosinac 2018 (13)
Studeni 2018 (14)
Listopad 2018 (19)
Rujan 2018 (14)
Kolovoz 2018 (12)
Srpanj 2018 (20)
Lipanj 2018 (18)
Svibanj 2018 (25)
Travanj 2018 (20)
Ožujak 2018 (19)
Veljača 2018 (23)
Siječanj 2018 (23)
Prosinac 2017 (22)
Studeni 2017 (29)
Listopad 2017 (30)
Rujan 2017 (25)
Kolovoz 2017 (19)
Srpanj 2017 (30)
Lipanj 2017 (29)
Svibanj 2017 (31)
Travanj 2017 (31)
Ožujak 2017 (26)
Veljača 2017 (25)
Siječanj 2017 (31)
Prosinac 2016 (16)
Studeni 2016 (19)
Listopad 2016 (13)
Rujan 2016 (13)
Kolovoz 2016 (15)
Srpanj 2016 (15)
Lipanj 2016 (13)
Svibanj 2016 (7)
Travanj 2016 (7)
Ožujak 2016 (5)
Veljača 2016 (19)
Siječanj 2016 (23)

Početak