Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toco1980foto

Marketing

Zimska služba "for idiots"

[Ovo nije fotografska tema, ali kako imam dodira sa ljudima koji svake godine trpe medijsku maltretažu čim padne snijeg, osjećam potrebu o tome nešto napisati, op.a.]

Prošlih godina, kad god bi u Zagrebu pao snijeg, a ulice nisu bile očišćene doslovno istog trena, bez obzira na intenzitet i količinu padalina, mediji su se odmah raspisivali o tome kako je "snijeg iznenadio zimsku službu". Uz to, uobičajeno pravilo je da što su mediji (nakon dojava građana) žešće sraćkali po "neučinkovitoj" zimskoj službi, to je površni i prekomotni narod očekivao više od iste, a gradska je vlast, kako bi podilazila dotičnima koji se ne žele ili nisu u stanju mentalno i praktično prilagoditi zimi, naprezala zimsku službu do krajnjih granica izdržljivosti, po sistemu "budimo realni - zahtjevajmo nemoguće".

Kada je prije dvadesetak godina (1993. ili 1994, ne sjećam se točno, op.a.) u Zagrebu palo toliko snijega da je proglašena elementarna nepogoda, malo tko se bunio da ulice nisu očišćene iako je ondašnja zimska služba imala daleko manje opreme nego danas. Danas kada Zagreb ima najopremljeniju zimsku službu u Europi, još uvijek ima onih kojima zbog pretjerane potrebe za komocojom "to nije dovoljno". Štoviše bilo je čak i slučajeva gdje su pojedinci ili novinama ili na Facebook slali fotografije cesta zametenih snijegom ili ralica parkiranih uz cestu, popraćene opisima kako "ralice ništa ne rade", samo zato jer su vozači ralica stali negdje zbog gableca/dnevne pauze ili odlaska na WC, ili zanemarivši to da žive u nekoj totalno "nevažnoj " ulici.

Inače, najžešči kritičari zimske službe među građanima su oni koji su najviše lijeni sami uzeti lopate u ruke, oni koji nemaju zimsku opremu na autu (4 zimske gume ili lance) i/ili ne znaju voziti, ili pak nemaju pametnijeg posla pa idu izigravati samozvane dežurne redare (to najčešće rade penzioneri koji niti ne izlaze iz kuće) pa zivkaju telefonom zimsku službu. Naime fizički rad je takvima "za neke druge ljude", ali za verbalne dijarene i izigravanje "žrtve neučinkovite zimske službe" nije potreban ni velik napor ni puno pameti.

Evo samo nekih stvari koje prosječni, prekomotni "zagrepčanin" očito ne zna, niti se trudi doznati...:

** Svaka ralica u sklopu zimske službe ima svoj zadatak. Ralice ne bauljaju po gradu kak im se sprdne, već prilikom čišćenja prometnica imaju točno određenu rutu koju čiste, od točke A do točke B kroz točno određene ulice; najčešće je to ili neki kvart ili dio kvarta (ako je kvart veći). To je razlog zašto ralice ponekad nisu spuštene, a posipači soli isključeni.

** Ulice u gradu su klasificirane u tzv. prioritete. U prvu razinu prioriteta spadaju, i prve se čiste, glavne prometnice, a to su prometnice kojima prometuje javni prijevoz, mostovi i nadvožnjaci, brdske dionice, pristupi bolnicama i drugim važnijim objektima... U drugi prioritet uglavnom spadaju "kvartovske ulice" koje se spajaju na one ulice koje spadaju pod prvi prioritet, i one se čiste tek nakon što se očisti ono što sapda pod prvi prioritet. Nažalost ima onih koji misle da ralice moraju proći redom kroz baš svaku ulicu i uličicu koja im je "usput" na trasi, kao i onih koji misle da njihova "vukojebinska" sporedna ulica mora biti prva očišćena, jer ako nije, onda "zimska služba ništa ne radi".

** Dok snijeg pada, čišćenje nema neku pretjeranu svrhu osim malo razgrnuti snijeg i posoliti da se snijeg topi - ne treba biti genije da bi se shvatilo da će, ako snijeg neprekidno pada, nakon prolaska ralice uskoro opet biti snijega na cesti. Međutim postoje izrazito glupi ljudi koji naivno vjeruju da bi kroz njihovu ulicu ralica trebala prolaziti svakih 5 minuta, čim se malo snijega uhvati za kolnik ili čak da bi svaka ulica trebala imati svoju ralicu, te lamentiraju čim se cesta nakon prolaska ralice opet malo zabijeli od snijega, iako je uz malo opreza i zimsku opremu savsim prohodna za vozila...

** Voziti ralicu je fizički i psihički vrlo zahtjevno jer vozač mora istovremeno upravljati kamionom u teškim vremenskim uvjetima, paziti na položaj ralice i rad posipača, voditi računa o drugim sudionicima u prometu. Onaj tko u životu nije vozio ništa veće od automobila, ne može ni zamisliti kako je voziti ralicu, ali može laprdati gluposti sve u 16; bilo je ispod medijskih i Facebook napisa i slika komentatora koji su bulaznili u stilu da bi vozači trebali voziti bez odmora, gableca, odlaska na WC, 24 sata dnevno... Za one koji ne znaju, zakonski, vozač ne smije voziti više o 9 sati dnevno i više o 4 sata u komadu!

** Strojevi (kamioni i ralice) se kvare od upotrebe, a posipače treba i napuniti kad se isprazne. To je razlog zašto se ponekad zna dogoditi da "u gradu ima malo ralica" i da neka ralica "samo vozi, a ne čisti snijeg" (vraća se u bazu, ako ne ide na početnu točku svojeg zadatka). Svi kamioni dok ne voze za zimsku službu, uglavnom voze materijal na gradilišta (beton, asfalt, šoder) i kvare se od same upotrebe, te mogu i za vrijeme dok su u zimskoj službi negdje ostati u defektu. Postoje oni koji misle da su kamoni zimske službe u garaži čitavu godinu i da izlaze na ulice samo onda kad pada snijeg, te da su uvijek savršeno ispravni.

Post je objavljen 29.12.2014. u 10:54 sati.