[proširena i dorađena verzija teksta originalno objavljena u sklopu jednog drugog teksta (OVDJE). ]
Danas, kada fotografa (i "fotografa") ima više no ikad, isto tako pojavljuje i mnoštvo najrazličitijih fotografskih natječaja. Međutim, dok na prvi pogled više-manje svi natječaji djeluju privlačno za ljude koji su jako uvjereni u svoje fotogafske sposobnosti, ipak po pitanju samih natječaja nije sve sjajno i bajno. Postoje fotografski natječaji koje je, iz nekih vrlo konkretnih razloga, zapravo bolje izbjegavati u širokom luku:
1. NATJEČAJI GDJE O POBJEDNIKU ODLUČUJE PUBLIKA
Postoje fotografski natječaji gdje o pobjedniku ne odlučuje nepristrani žiri sasatvljen od fotografa, slikara, povjesničara umjetnosti i ljudi drugih sličnih kompetentnih profesija, već o pobjedniku odlučuju isključivo glasovi publike.
Za takve natječaje je karakteristično to da su najčešće "on-line", odnosno da su sve (ili gotovo sve) poslane fotografije vidljve javnosti čitavo vrijeme trajanja natječaja, iz prostog razloga kako bi publika mogla glasati za svoga "favorita", odnosno "lajkati" njihovu fotku.
Međutim tu postoji veliki problem u tome što na takvim natječajima uglavnom neće pobjediti objektivno najkvalitetnija fotografija, već gotovo sigurno fototografija onog autora koji je poslao svoj rad na natječaj, te nakon toga uspio mobilizirati najviše prijatelja, rodbine, susjeda i kolega da glasaju (tj. "lajkaju") baš za njegov rad, a koji u krajnjoj mjeri može biti i neka totalna bezvezarija.
S druge strane, oni koji na ovakve natječaje stvarno pošalju vrhunske radove, ali niti žele niti imaju koga angažirati da im "na silu" ide "lajkati" sliku, moraju se pomiriti da nemaju nikakve šanse za pobjedu.
2. NATJEČAJI SA NEBULOZNIM PRAVILIMA SUJDELOVANJA
Svaki fotografski natječaj ima određena pravila sudjelovanja, na koja sudionici automastki pristaju čim pošalju svoj rad. Naime, uz obavezu na svim natječajima da je pošiljatelj rada ujedno i autor, uz eventualne uvijete da fotografija nije prije objavljivana i tome slično, u većini stoji i stavka da se organizatorima prepušta pravo na reproduciranje slike u publikacijama, novinma i sličnim mjestima za potrebe koje su usko vezane uz sam natječaj. Međutim, tu se stvari ponekad znaju itekako zakomplicirati...
Na nekim natječajima, u uvjetima natječaja stoji to da autor slanjem fotografija u potpunosti prepušta pravo na korištenje fotografija organizatoru i izvan okvira samog natječaja, bez ikakve naknade, za bilo koju svrhu, uklučujući i komercijalnu (ili nešto u tom stilu), a to je zapravo samo "recept" kojime si organizator na "jeftin način" (zapravo besplatno) pokušava osigurati veliku zalihu odgovarajućih fotografija.
Isto tako bilo je natječaja na temu ulične i dokumentarne fotografije gdje su organizatori (i to pod sankcijom diskvalifikacije sa natječaja) zahtjevali od autora da za svaku poslanu fotografiju na kojoj su ljudi moraju poslati i potpisan "model release" od svake osobe koja se nalazi na slici, a što je naravno nemoguće (valjda imbecili od takvih organizatora očekuju da svaki fotograf nakon okinute fotografije trči za svima koji su mu se našli u kadru, ili da npr. ode tražiti neku specifičnu osobu u grad od nekoliko milijuna ljudi jer baš tu fotografiju želi poslati na natječaj!?)
Ovakvih bisera ima još... no općenito, čim uvjeti natječaja zvuče u najmanju ruku čudno, ili su su pak zbunjujući, to je zapravo znak za oprez.
3. "ONE-MAN-SHOW"
"One-man-show" su natječaji gdje pristigle fotografije ocjenjuje samo jedna osoba, a koja je istovremeno i organizator samog natječaja.
To je ujedno i glavni problem u takvoj vrsti natječaja, jer je vrlo velika mogućnost da će pobjediti onaj autor koji slučajno (ili "slučajno") pogodi upravo ono što subjektivno odgovara ocjenjivaču, a ne onaj autor tko napravi i pošalje objektivno najbolju fotografiju. Isto tako, može se dogoditi da "pobjednik", bez obzira na kvalitetu radova, bude neki rođak ili prijatelj, ili pak neki autor koji se karakterom ili imidžem svidi ocjenjivaču...
4. NATJEČAJI SA (PRE)VISOKOM KOTIZACIJOM
Za sudjelovanje na nekim natječajima plaća se kotizacija, tj. "ulaznica" na natječaj. Kotizacija se plaća ili po svakoj prijavljenoj fotografiji, dok na drugima autor plaća kotizaciju bez obzira na broj prijavljenih fotografija. Taj novčani iznos može biti manji ili veći, no problem je da se ponekad upravo pomoću kotizacije pokrivaju troškovi nagradnog fonda i organizacije. Pogotovo ako organizatori natječaja nemaju nikakve sponzore, a nagrada za pobjednika natječaja je novčana.
Naime, kod takvih se natječaja (sa previsokom kotizacijom) gotovo uvijek fond nagrada podmiruje upravo novcem od kotizacija, s time da sav višak novca od kotizacija ide u džep organizatora. Za sve učesnike, osim za pobjednika (ili eventualno prvih nekoliko mjesta), takvi natječaji su efikasno bacanje novca.
I na kraju, jedan link:
Foto natječaji ili Kako za male pare skupiti hrpu fotki
< | svibanj, 2014 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Fotoaparat nije oružje, a fotografiranje nije zločin. Međutim, nakon terorističkih napada u New Yorku (2001.) i Londonu (2005.), i pojave zloupotrebe interneta i fotografije, demagogijom i djelovanjem raznih "velikih moralista", dušebrižnika, birokrata i drugih lažnih autoriteta, fotografi i videografi su od hobista, umjetnika, turista i profesionalaca, u očima javnosti pretvoreni u "teroriste", "voajere", "pedofile" i "dežurne krivce za sva zla koja se događaju u svijetu".
Mole se svi koji imaju potrebu komentirati da se drže teme posta i bontona! Svi nesuvisli i nebulozni komentari, te komentari koji budu sadržavali uvrede, omalovažavanja, provokacije, trolanje, spam i slično će biti obrisani bez pardona, a komentatori blokirani.
(Napomena: Moguće je da u starijim postovima nedostaju slike i videi, i da linkovi na slike, videe ili druge web stranice ne rade, zbog toga što su u međuvremenu te stranice, slike, ili videosnimke uklonjene, preimenovane, ili je onemogućeno njihovo linkanje)
Važniji članci na blogu
Hrvatski zakoni
131. vs 144.
Vrste nasilja nad fotografima
Birokratsko nasilje
Kome i zašto smetaju kamere
Razlikovanje pojmova za idiote #1
Razlikovanje pojmova za idiote #2
Za domaće pilote dronova
Zašto je dobro imati auto-kameru
Murphijevi zakoni fotografije
Murphijevi zakoni fotografije 2
Zašto takav naziv bloga?
Fotografski blogovi
Bablfotograf rip
Bergaz naopačke rip
Delicatus
Fotografske priče
Geomir
hawkeye_1306
Klik-Po Europama rip
Kojekakve rip
Let lastavica
Nachtfresser
Nepoznati Zagreb
Splitkarenje u po bota rip
VladKrvoglad
Ostali blogovi
Alexxl
Čarapa Floyd
Euro smijeh
Plastično je fantastično
Saddako's apprentice
Semper contra rip
U zvijezdama piše
Ostali linkovi
Blog.hr
Google
Kontakt
toco1980blog(at)net.hr
Copyright © Toco1980
Sva prava pridržana.
Nije dozvoljeno korištenje materijala s bloga bez odobrenja autora, osim onih dijelova koji su zasebno označeni kao (cc) creative commons ili public domain.
Listopad 2024 (1)
Kolovoz 2024 (2)
Srpanj 2024 (2)
Lipanj 2024 (2)
Svibanj 2024 (5)
Travanj 2024 (2)
Ožujak 2024 (2)
Siječanj 2024 (3)
Prosinac 2023 (6)
Studeni 2023 (1)
Listopad 2023 (1)
Rujan 2023 (3)
Kolovoz 2023 (5)
Srpanj 2023 (4)
Lipanj 2023 (9)
Ožujak 2023 (1)
Veljača 2023 (4)
Siječanj 2023 (13)
Prosinac 2022 (10)
Studeni 2022 (12)
Listopad 2022 (3)
Kolovoz 2022 (1)
Srpanj 2022 (6)
Lipanj 2022 (8)
Svibanj 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Ožujak 2022 (10)
Veljača 2022 (10)
Siječanj 2022 (13)
Prosinac 2021 (8)
Studeni 2021 (10)
Listopad 2021 (15)
Rujan 2021 (5)
Kolovoz 2021 (7)
Srpanj 2021 (9)
Lipanj 2021 (4)
Svibanj 2021 (5)
Travanj 2021 (10)
Ožujak 2021 (15)
Veljača 2021 (8)
Siječanj 2021 (14)
Prosinac 2020 (12)
Studeni 2020 (4)
Listopad 2020 (9)
Rujan 2020 (6)
Kolovoz 2020 (10)
Srpanj 2020 (17)
Lipanj 2020 (4)
Početak