četvrtak, 08.11.2012.

V/H/S (2012)




Sve u svemu: 3,5 / 5 party
Više o filmu: Imdb.com
Video

Grupa huligana koji se bave raznoraznim vandalskim poslovima dobivaju ponudu od anonimne stranke da provale u jednu kuću i ukradu jednu VHS kazetu. Kako je kuća puna kazeta, počinju pregledavati jednu po jednu i prisustvuju užasima koji se na kazetama nalaze...




Ovaj novi horror neka je vrsta omnibusa, gdje je većem broju redatelja ponuđeno da svatko napravi svoju priču koja će biti snimana found footage stilom, a koja će kasnije biti upakirana u cjelokupnu radnju. Priče su potpuno različite, zanimljiva je stvar da nitko nije imao nikakav limit što će raditi, osim toga da tehnika snimanja mora biti prilagođena temeljnoj ideji, a ta je da ti huligani snimaju svoje postupke i akcije, pa kad puste neku kazetu, počinje priča nekog redatelja. Zanimljiv je koncept na koji je film napravljen, sviđa mi se što je uvedeno nešto novo, a fama oko VHS kazeta davno je pala u zaborav, pa se na neki način film pokušava dotaknuti nečeg novog, upakovano u staru tehnologiju. Iako svaka priča ima svoj plus i minus, drago mi je što su to uglavnom solidno odrađene priče koje imaju svoj početak i kraj, sa nekoliko minornih rupa u tijeku radnje, a naravno, neke su bolje, neke su lošije. Pokušat ću o svakoj priči i o onoj glavnoj reći po par rečenica, čisto da vas uputim u to čega su se razni redatelji dosjetili. Iako film možda traje predugo (puna dva sata), sadrži pet pričica koje su me uspjele prikovati uz stolicu i unatoč nekim poteškoćama u kvaliteti, slabijoj glumi kod nekih i vidljivim grješkama, V/H/S je horror kojeg preporučam, a to je nažalost jedan od rijetkih u 2012. godini. Čak sam se i uspio stresti na par jezivih scena, a ovaj je film namijenjen prvenstveno za solo gledanje, smatram da bi ekipa od više ljudi mogla uništiti atmosferu koju film donosi.




Kako sam već spomenuo, film je sniman found footage stilom, tako da smo dobili još jedan u nizu ovog popularnog načina snimanja, no u ovom filmu mi taj način čak nije ni smetao.
Nakon što su provalili u kući gdje su zatekli truplo vlasnika kuće, kreću pregledavati kazete. S obzirom da je i stanje u toj kući bilo jezivo i čudno, gledatelj ostaje u nedoumici i sa brojnim pitanjima te nastavlja sa užitkom gledanje.
Prva priča govori o trojici mladića koji unajmljuju sobu u jednom motelu i kako odlaze u noćni provod pronaći partnerice. Uspjeli su u svojim nastojanjima i odvode dvije cure natrag u sobu. Svi su bili vidno alkoholizirani osim jedne cure koja se ponašala jako tajnovito, da bi na kraju otkrili da je riječ o demonu koji proždire muškarce. Ovo mi je jedna od najboljih priča, dosta je jeziva, ideja je super, realizacija ok. Jedna zanimljivost krije se kod načina snimanja, a taj je da je kamera bila 'stavljena' u naočale jednog od likova, kako bi snimali svoje 'avanture'. Jako dobra priča.
Druga priča djelo je poznatoga Ti Westa, koja govori o dvoje mladih kako medeni mjesec provode putujući po Americi. Zaustavljajući se kako bi prespavali u jednom motelu, čudne im se stvari počnu događati kada im netko pokuca na vrata i provali u sobu. Ovaj dio mi je li-la, mogu reći da sam više očekivao kada je priča počela. Puno se toga moglo napraviti, no nažalost sam završetak me razočarao i nisam baš ostao zadovoljan.
Treća priča vrti se oko skupine teenagera kako odlaze u šumu na provod. Tipičan početak spriječen je netipičnim ubojicom koji počne klati teenagere. Ovo mi je osobno najslabiji segment, jednostavno mi se priča najmanje urezala u pamćenje i nije mi se svidio ni odabir glumaca, ni priča. Ubojica mi je također slabo osmišljen i smatram da je ova priča mogla biti izbjegnuta.
Četvrta priča mi je najjača po ideji, odnosno najsmješnija. Par se čuje preko Skypea (a mi gledamo VHS kazetu hm) i djevojka govori dečku kako osjeća da je u njenoj kući duh. Sad, sa ovim današnjim Paranormal aktivnostima i sličnim filmovima, dobili smo poprilično isprazan segment koji priču paradoksira sa modernim i starijim tehnologijama. No dobro, ovaj veliki propust nastojao sam ignorirati. Priča je sasvim ok, dosta kratko traje, 15-ak minuta tako da mi je brzo i proletjela te nisam stvorio neki poseban dojam o njoj. Solidno.
Peta je priča većini gledatelja najbolja, govori o momcima koji za Halloween planiraju otići u jednu napuštenu kuću. Atmosfera je idealna, iako je kuća dosta dobro opremljena. Radnja koja se krije iza ovog segmenta je jeziva, inovativna i zanimljiva. Kraj je također jako upečatljiv i redatelj je odlično prikazao ono što je htio prikazati. Ovaj segment je odličan.




Nakon ovih pet priča koji traju različito, neke po 20, a neke po 15 minuta, glavna priča se također završava na dosta nelogičan, ali misteriozan način.
V/H/S je kolekcija horror priča koja me nije razočarala. Dobit će nešto između dobre i vrlo dobre jer stvarno ima neke svoje odlične dijelove, dok su drugi solidni, ne mogu reći da su promašaji. Ukratko, njegove 'kazete' uspjele su me zadržati za ekranom.

15:59 | Komentari (0) | Isprintaj | #

<< Arhiva >>