nedjelja, 11.11.2012.

Splice (2009)

Image Hosted by ImageShack.us

Sve u svemu: 3 / 5 zijev
Više o filmu: Imdb.com
Video

Dvoje znanstvenika koji se bave genetikom pokušavaju spojiti DNA od različitih životinja i stvoriti novu vrstu, hibrid prema kojem će oni postati slavni, a i time će protresti znanost. No u posljednjem pokusu u svoj pokus uključuju i ljudski DNA, a rezultat će im znatno promijeniti živote...

Image Hosted by ImageShack.us

Ne vidim ni jedan razlog pod kojim bi kritičari ovaj film svrstali u horror kategoriju. OK, ima ovdje nekoliko aspekata i ponešto krvavih scena koje bi mogle nazočiti da nije samo riječ o čistom sf trileru, ali pojmiti ovaj film u horror vode ne ide mi u glavu. No, dao sam si truda pogledati ga, čisto zato što me zanimaju filmovi koji se bave znanstvenim istraživanjima i pokusima, a kada sam pogledao trailer i slike prije nekog vremena, film me dodatno zaintrigrirao. Redatelj Vincenzo Natali možda će vam jedino biti poznat po filmu Cube, horror trileru iz 1997. godine za kojeg sam prije nalazio samo riječi hvale. Mogao bih ga uskoro ponovno pogledati. No, vratimo se na Splice. Riječ je o dvoje znanstvenika koje utjelovljuju Adrien Brody i Sarah Polley, a 'produkt' koji je izašao iz molekularne kapsule odglumila je odlična Delphine Chaneac, kojoj je maska hibrida savršeno pristajala i jako je kvalitetno napravljena. Unatoč dobroj ideji koja je ostala najboljim dijelom filma, moram reći da je film ipak sadržavao nemalen broj klišeja koji ga je na kraju udaljio od samog temelja, a u nekim se dijelovima elementi horrora razbijaju (ne)namjernim dozama humora što dodatno uništava sliku o ovako ozbiljnoj situaciji. Splice je dobar film, ali nažalost ne mogu reći ništa više od toga, a očekivao sam puno više. Film brzo prođe, nije težak za gledanje, ali je krivo realiziran, čak štoviše, unatoč vrlo dobrim efektima i pristojnoj glumi nije uspio priču razgraditi kako treba. Redatelj, koji je i ujedno jedan od scenarista, nije u svemu napravio kompletan posao.

Image Hosted by ImageShack.us

Da se malo zadržim kod efekata, koji su poprilično inovativni i stvarno ugodni za pratiti, razvoj hibrida po imenu Dren popraćen je zanimljivom koncepcijom računalnih svojstava i odlične animacije, a dijelovi koji su bili zahtjevni za napraviti vješto su izbjegnuti. Dok se sve činilo kako će Splice krenuti u nekom inteligentnom i pomalo kaotičnom smjeru, dobili smo jako jednostavan projekt koji se nekad čini čak i dječje tupast. Pri tome mislim na činjenicu da je film pokušao prikazati nekakvu moralnu poruku ili istaknuti neki znanstveni kodeks koji na kraju ispadne jako predvidljiv. Ako ste pogledali film Species, kojeg sam komentirao već na blogu, otprilike ćete već znati što ovdje možete vidjeti. Splice je, nasprem spomenutog filma, u većini segmenata bolji. Gluma je bila prilično dobra, ali kao definitivan minus naveo bih hladnog Adriena Brodya, kojemu nikako ne pašu ovakvi tipovi filmova. Njegovo lice više mi leži u dramskim ulogama poput one iz Pijanista, ili kao poremećnog tipa iz filma The Village...no ovdje mi nikako nije sjeo te je njegova drvena pojava utjecala na moje gledanje. Za ostatak ekipe ne mogu reći ništa zamjetno loše. Naveo sam da film nije naporan za gledanje, ali ono što u njemu možete vidjeti u krajnjem slučaju će vam postaviti nekoliko pitanja na koja film nije dao pravi odgovor. Dramski zaplet koji se događa poslije sredine filma u krajnju ruku bio je očekivan te se tako i dogodilo. Ne želim vam previše pričati da ne spoilam, ali vjerujem kako će vam nakon pola sata već biti jasno o čemu će biti riječi.

Image Hosted by ImageShack.us

Žao mi je što Splice nije ispunio moja očekivanja, a kako vidim, dosta se njih jednako žali. Jednostavno se kroz cijelo trajanje filma pitate: što ovdje nedostaje? i nećete pronaći odgovor. A taj nepronalazak odgovora dodatno je potkrijepljen sa plusevima i minusima koji se neprestano izmjenjuju. Trojka je ocjena koja savršeno pristaje ovome filmu. Doslovno niti smrdi, niti miriši, a mogao je zablistati s obzirom na odličnu početnu ideju.

19:01 | Komentari (0) | Isprintaj | #

<< Arhiva >>