petak, 05.10.2012.

Alien (1979)

Image Hosted by ImageShack.us

Sve u svemu: 5 / 5 thumbup
Više o filmu: Imdb.com
Video

Posada svemirskog broda Nostromo probuđena je iz sna kako bi provjerila SOS signal koji dolazi s obližnjeg planeta. Dok istražuju, otkrivaju da se ustvari ne radi o signalu za pomoć nego o signalu upozorenja, jer na tom području se nalazi nešto jako opasno...

Image Hosted by ImageShack.us

Kako sam i najavio u prethodnoj recenziji, danas ću vam predstaviti svoje mišljenje o jako popularnom filmskom hitu, legendarnom djelu Ridleya Scotta, Alienu. Prije nešto više od pet godina na ovoj se adresi već nalazila recenzija ovog filma te još od drugog i trećeg nastavka, ali su recenzije bile pune spoilera i praktički cijele su se sastojale od otkrivenih informacija te tijeka radnje, pa sam tih nekoliko prvih recenzija s veseljem obrisao. Zaželio sam se ovog serijala još početkom godine, kada sam čuo da će izaći nekakva spojnica na serijal, a zove se Prometheus, o kojemu će kasnije biti riječi. No sve u svemu to mi je poslužilo da ovaj blog osvježim sa pravim remek djelima, a tokom ovih godina sam nažalost nailazio više na promašaje, nego na potpune zgoditke.
Vjerujem da vam se ne mora puno govoriti o ovom filmu, spada u jedne od klasika žanra, a svakako se može ubrojiti među najbolje filmove svih vremena. Pogledao sam Director's Cut verziju iz 2003. godine, sa digitalno poboljšanim rješenjima i jasnijom slikom. Svakako je toplo preporučam. Kako smo u narednih 30 godina dobili uzaludne spinoffove serijala, Alien je po meni i dalje na tronu ovakvih tipova filmova. I teško da će ga nešto srušiti, jer ako ćemo uspoređivati današnju tehnologiju i ondašnju, onda svakako kapa dolje redatelju i cijeloj ekipi koja je od sebe dala maksimum i Alienu priuštila najveću filmsku nagradu, jednog Oscara.

Image Hosted by ImageShack.us

Radnja prati posadu broda kako se upućuje na planet, pa s njega odlazi sa još jednim putnikom. Priča je kvalitetna, odlično posložena i jako je laka za pratiti. Nema nikakvog kompliciranja, što je svakako pošlo filmu za rukom da pridobije ogromnu pozornost gledatelja, pogotovo u ono vrijeme, kada je ovakva tehnologija bila gotovo nevjerojatna za vidjeti. Svakako pažnju valja dati i efektima, koji su u potpunosti maestralni, a to dokazuju i česte pojave nakaznog vanzemaljca, razne svemirske putanje i sam brod koji je kompjuterskom tehnologijom uspio predočiti zanimljivu sliku i omogućiti uživljenost u cijeli projekt. Ako je film imao neke propuste oko vizualnih dijelova ili oko opreme broda, savršeno su prikriveni i ne ostavljaju nikakav dojam neprofesionalnosti. Glumci su također odlično odabrani, glavna heroina Sigourney Weaver koja utjelovljuje časnicu Ripley je odlična, a tu su u Ian Holm, Tom Skeritt...i ostatak ekipe koja se uvjerljivo nosila u skladu sa situacijama.
Sva ta pozornost koja se okupila oko filma rezultirala je sa još tri nastavka, pa smo tako dobili serijal koji se bavi ovim monstrumom, a o njemu se vjerujem ne treba puno govoriti, osim da je jedan od najopasnijih i najneuništivijih antagonista koje smo ikad susreli. Napetih scena ovdje ima napretek, a sam tagline filma koji glasi 'In space, no one can hear your scream' savršeno je uspio dočarati atmosferu kakva je u filmu. Jako malo izlaza, bezbroj opcija za umrijeti, mala količina protagonista, nezgodan neprijatelj...pravi horror.

Image Hosted by ImageShack.us

Alien je u najmanju ruku preokrenuo žanr naopačke. Kvaliteta koju sadrži dovela je na sam vrh žanra, te je postao obavezno štivo za svakog filmoljupca. Osobno mi je ovo jedan od najdražih horror filmova, čisto remek-djelo. Recenzija izgleda subjektivno, ali vjerujte mi, nemam ni jedne riječi zamjerke barem za prva dva dijela ovog uspješnog serijala. Ako još niste, obavezno pogledajte redateljevu verziju.

14:09 | Komentari (0) | Isprintaj | #

<< Arhiva >>