Nenasilje

< travanj, 2015 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Srpanj 2016 (4)
Lipanj 2016 (4)
Svibanj 2016 (5)
Travanj 2016 (4)
Ožujak 2016 (9)
Veljača 2016 (9)
Siječanj 2016 (7)
Prosinac 2015 (5)
Studeni 2015 (5)
Listopad 2015 (5)
Rujan 2015 (5)
Kolovoz 2015 (5)
Srpanj 2015 (8)
Lipanj 2015 (10)
Svibanj 2015 (6)
Travanj 2015 (15)
Ožujak 2015 (5)
Veljača 2015 (4)
Siječanj 2015 (26)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Dobrodošli na blog koji je kreiran sa ciljem poticanja i omasovljavanja aktivizma u lokalnim zajednicama kroz kampanje putem društvenih mreža i socijalnih medija. Dana 29.01.2015. blog je prebačen na uslugu blog.hr zbog bolje dostupnosti i održivosti objavljenih materijala.

Posjetitelji
Flag Counter



IN Fondacija


Kinderpostzegels


4 Types of Bullying We Are Shockingly OK With -- powered by Cracked.com

27.04.2015., ponedjeljak

Rješenje za vršnjačko nasilje

Ja sam Lana. I redovno posjećujem vaš blog. Vidjela sam da su se mnogi odvažili da vam pišu. Ja nemam problem sa vršnjačkim nasiljem. Nisam nasilna niti je neko nasilan prema meni. U razredu se svi dobro slažemo i ja ne znam da se u mojoj školi ikada dogodio neki nasilan incident. Nemamo čak ni verbalno nasilje. Šalimo se i zadirkujemo, ali se nikada nikome ne izrugujemo niti vrijeđamo. Vjerovatno se pitate kako je to moguće. Pa moguće je zato što svi puno radimo na prevenciji vršnjačkog nasilja. U našoj školi se često organizuju zajednički časovi. Npr. dva razreda skupa slušaju vani isti predmet, i to nam je prilika da se upoznamo i da nismo zatvoreni u mali svijet zvani "razred". Zbog ovoga jedni druge vidimo kao poznanike i prijatelje, pa puno bolje razmislimo kako ćemo se ponašati. A često imamo i radnje akcije u školi kada skupa uređujemo dvorište ili skupljamo stari papir ili tome slično. Ono što je daleko najvažnije jeste da jedni sa drugima komuniciramo. A ako smo stidni u školi imamo jednu kutiju u koju možemo staviti papir na kojem smo napisali šta nam smeta. I onda riješimo problem sa razrednikom. (Moramo napisati ko nam je razrednik)
I znate kako časovi odjeljenske zajednice prođu ili u nekoj bezveznoj priči ili se ne dogode? Eh, pa u mojoj školi toga nema, a nerijetko nekoliko razreda u isto vrijeme skupa ima čas odjeljenske zajednice. Skupa iznosimo probleme i skupa tražimo rješenja.
Kada bi svi radili kao mi bilo bi daleko manje nasilja.

Oznake: nasilje, rješenje


- 10:34 - Komentari (1) - Isprintaj - #

20.04.2015., ponedjeljak

Još malo pa 50 :-)

Evo, dragi naši CKD-ovci još malo pa ćemo imati 50 objavljenih tekstova. Hvala vam svima što šaljete svoje priče i što nam pomažete u nastojanju da javnost upoznamo sa problemom vršnjačkog nasilja i pokušamo ga zajedno riješiti. Nastavite da pišete jer nas svaki vaš tekst zaista mnogo raduje i jer nam tako kažete da i vi želite biti dio naše akcije za smanjenje vršnjačkog nasilja. Šaljite svoje priče, fotografije, svjdeočanstva, ili bilo što vam se učini zanimljivim za ovaj naš zajednički nenasilni blog. :-)

Oznake: blog, zajedno


- 18:25 - Komentari (1) - Isprintaj - #

16.04.2015., četvrtak

Nasilje u svakodnevnom životu

Često razmišljam o prošlosti, o onim dobrim starim vremenima o kojima pričaju naše bake... Volim reći da sam jedna od one djece koja još živi u tom vremenu. Živim tu zato što želim. Smatram to svojom slabošću, jer nisam spremna da prihvatim realan svijet u kome odrastam. Nasilje je sastavni dio moga dana. Ne mogu zamisliti svoj radni ili neradni dan bez barem jednog slučaja nasilja u svojoj neposrednoj blizini; na televiziji, na internetu, u školi, na ulici, u sredstvima javnog prevoza i slično. Ono što većina ne želi prihvatiti jeste realna slika naše svakodnevnice. Svi smo mi nasilnici, svjesni ili pak nesvjesni, svi smo svjedoci nasilja, i svi smo opet, svjesne ili nesvjesne žrtve nasilja. Na kraju krajeva, teško je današnji režim života proživjeti bez nasilja. Živimo brzo, nemamo vremena da pazimo da osjećaje drugih ljudi. Ne volimo više onako iskreno i čisto kao što smo nekada voljeli. Izgubili smo osjećaj za drugo ljudsko biće. Nije li to žalosno?
Volim zamišljati vremena iz priča mojih djedova i baka. Zadovoljstvo mi je istraživati i čitati o njima. Ta divna vremena bila su ispunjena ljubavlju, srdačnošću, bezbrižnošću. Ljudi su istinski poštovali jedni druge i cijenili jedni druge. Mislim da se u tome krije tajna ljudske sreće. Ipak, koliko god da me usreći promišljanje o tim vremenima ljudske topline i bliskosti, toliko me i rastuži onaj povratak u tamnu realnost, gdje moram nastojati izbaciti emocionalno percipiranje svijeta, te naučiti mehanički prihvatati ili pak odbacivati ono što mi život donese. Tu se gubi čar istinskog življenja.
To nam je nasilje učinilo na globalnom nivou. Takvi smo ljudi postali, i takvi ćemo biti, sve dok sami sebe ne izjednačimo sa drugima, ne naučimo poštivati jedni druge, te živjeti u harmoniji i toleranciji. Tek kada na taj način iskorijenimo nasilje, moći ćemo živjeti bezbrižno. Ljubav nadjačava bilo kakav nasilan pristup, samo treba znati voljeti. Voljeti život, voljeti ljude.

Anđela Dimitrić, KŠC Srednja Medicinska Škola Sarajevo

Oznake: nasilje, ljubav


- 09:42 - Komentari (2) - Isprintaj - #

Pronalazak unutarnjeg mira

Imam sedamnaest godina. Moje ime nije važno. Mjesto gdje živim, ljudi koji me okružuju, sada nisu važni. Važna je moja priča, ono što sam proživljavala svakodnevno tijekom proteklih par godina. Izgledam dosta drugačije od većine mojih vršnjaka. Ne smatram da izgledam bolje ili gore od njih, samo nisam prosječnog tinejdžerskog izgleda. Volim kroz svoj izgled oslikavati svoj karakter, svoju kreativnu stranu. Shodno mome neuobičajenom izgledu, uvijek sam bila nasmijana, komunikativna, imala sam tu sposobnost da u bilo koje vrijeme sa bilo kim razgovaram o bilo čemu. Takva mi je bila priroda. Nažalost, vršnjaci u mojoj okolini nisu imali toliko otvoren um po pitanju moje neobične pojave. Kada sam završila osnovnu školu, jedva sam čekala da upišem srednju školu koja mi se činila najoptimalnijom za moj daljnji napredak u životu. U razredu sam, kao i u ostatku škole, naišla na kojekakve čudne poglede i odmjeravanja. To me nije iznenadilo jer sam na neki način već prihvatila takve poglede od strane drugih ljudi kao dio svoje svakodnevnice. Nakon što me dosta mojih kolega upoznalo, nakon što su se djelomično upoznali sa načinom moga razmišljanja o životu, počela sam dobijati kojekakve pogrdne komentare na račun moga izgleda i mojih izjava. Budući da sam veoma emotivna djevojka, neopisivo teško su mi padale te riječi. Mislila sam da su u pravu. Svakodnevno sam dolazila kući iz škole uplakana, razmišljajući o prebacivanju u drugu školu, a opet, bivajući svjesna da će me vjerovatno i tamo dočekati sličan pristup. Ometali su me u učenju, dok sam odgovarala na satu dobacivali su mi podrugljivo se smijući, narušavajući tako moju koncentraciju. Izgubila sam volju za učenjem. Nisam imala prijatelja, na odmorima sam bila sama, čitajući knjige ili jednostavno razmišljajući o svemu što se u proteklom periodu izdešavalo. Bojala sam se ljudi oko sebe. Nisam više imala hrabrosti da se bilo kome obratim, jer sam bila svjesna da će me dočekati ismijavanje i nerazumijevanje. Povukla sam se u sebe, postala sam sasvim druga osoba. Nisam se usudila da im se suprostavim jer oni svi izgledaju "prihvatljivo". Nisam se usudila da se obratim ikome za pomoć. Mislila sam da sam bespomoćna. U jednom momentu mi je sinulo - žrtva sam nasilja, osjećaj je grozan. Nikada nikoga neću kategorisati na bilo kojoj osnovi, nikada neću nikoga uvrijediti. Nitko ne zaslužuje ovu bol. Postoji li izlaz iz ovog kaosa?
Nakon nekog vremena, ipak, shvatila sam, moram okrenuti novi list. To sam i učinila. Sasvim slučajno, od mame sam za rođendan dobila knjigu o ljudskoj psihi i mislima. Što sam više čitala, to sam više uspjevala regenerirati svoju staru osobnost, bivala sam opet nasmijana, otvorenog uma i s osmijehom na licu. To su primijetili i ljudi oko mene. Nisu me doticali više ti komentari. Znala sam da je to odraz njihove osobnosti i vlastitog nezadovoljstva. Uspjela sam. Ubrzo su sve te pogrdne riječi nestale u izmaglici. Nije ih više bilo. Nakon što su uvidjeli da sam sigurna u sebe i da sam zadovoljna sobom, odustali su. Prevazišla sam nasilnike.
Svijet je pun različitosti i ne samo da ih trebamo prihvatiti, već ih trebamo voljeti, poštovati i cijeniti, jer upravo svu tu ljepotu čine te naše različitosti od osobe do osobe. Svaki cvijet cvjeta na svoj način, zašto ne možemo i mi? Naposlijetku, tolerancija je ono što nas čini pravim, zdravim ličnostima.

Oznake: vršnjačko nasilje, nasilje, izgled


- 09:37 - Komentari (2) - Isprintaj - #

14.04.2015., utorak

Mediji kao uzrok vršnjačkog nasilja

Mediji se definišu kao sredstva komunikacije, kao što su radio, televizija, novine, časopisi, online portali, pomoću kojih se može doći do ili utjecati na širok spektar ljudi. S obzirom na svoju moć i ulogu, oni mogu odigrati veliku ulogu u odgoju mladih ljudi, ali i neispuniti ta očekivanja.

Mediji vrše snažan utjecaj u procesu formiranja svake osobe, u pozitivnom ili negativnom pravcu. Pozitivan utjecaj se ogleda u promoviranju pozitivnih vrijednosti i vrlina.

Međutim, u središtu modernih istraživanja jeste negativan utjecaj medija na način da izazivaju negativna svojstva kod osoba, koja mogu u većoj ili manjoj mjeri biti uzrok vršnjačkog nasilja.

Zbot toga što su djeca i mladi najviše prisutni uz medije, mediji na njih mogu ostaviti najveći utjecaj. Veoma je bitno u procesu odgajanja paziti na stranice, emisije i crtane filmove koje dijete posmatra. Djeca, pogotovo u najranijoj dobi, sklona su oponašanju drugih, pa svaka nasilna scena za njih može predstavljati nešto zanimljivo, ne znajući za prave posljedice svake od tih scena. To je naročito opasno.

Filmovi i u zadnje vrijeme reality show emisije najčešće promoviraju negativne vrijednosti poput nemorala, nasilja, krađe itd. Sve te scene mogu na mlade ostaviti posljedice na način da ih se prisjećaju i dok ne gledaju na njih, a to poslije može izazvati i osjećaj oponašanja. Upravo se kroz naizgled zabavni program pokušavaju promovirati ovakve negativne vrijednosti kako publika to, bukvalno, ne bi ni osjetila.

Mediji su opasna sredstva ako ih se na takav način i koristi. Još jedna opasnost koja ide uz medije jeste i njihova sveprisutnost. Doslovno su se uvukli u ljudske živote da niti jedan dan ne možemo zamisliti bez njih.

Pravilno ih koristimo jer od njih i imamo koristi, a izbjegavajmo njihove negativne utjecaje.

Oznake: mediji, Mladi, vršnjačko nasilje


- 12:22 - Komentari (1) - Isprintaj - #

Škola kao uzrok vršnjačkog nasilja

Poslije porodice koja je osnovna ćelija društva, drugo okruženje u kojoj mladi provode najviše vremena jeste škola. Zbog svog izuzetnog značaja i obaveze koju nosi sa sobom, školu prati i odgovornost da adekvatno radi s mladim ljudima, a sve u cilju što boljeg odgoja. Naravno, kada kažem škola mislim na sve uposlenike škole, od menadžmenta, pa sve do profesora, odnosno, nastavnika.

Mnoga djeca se upravo u školi suočavaju s prvim obavezama što im predstavlja drugačiju situaciju od one na koju su navikli u porodici. Sve to može izazvati različite pojave kod učenika: bilo one pozitivne ili negativne.

Djetetu kojem ranije nije bila usađena ljubav prema školi, učenju, pisanju, čitanju itd. može predstavljati problem što se naglo susreće s tim. Česte su situacije u kojima baš iz revolta djeca ne žele raditi to, nego ometaju druge kolege. Upravo to može biti početak agresivnog ponašanja koje može dovesti i do vršnjačkog nasilja.

U kasnijem školovanju, kada učenik pređe s razredne na predmetnu nastavu mogu se desiti različite situacije jer učenik više nema učitelja koji ga nadgleda i prati njegovo ponašanje čitav dan. Sada to radi više nastavnika, ali u kratkom vremenskom periodu, tako da se i ne mogu primijetiti određene devijacije na pravi način.

Učenik se u školi susreće s društvom koje mu često zna biti zanimljivije od situacije u porodičnoj atmosferi. Iako je prisutan i pozitivni vršnjački utjecaj, negativni vršnjački utjecaj može ostaviti katastrofalne posljedice po mladu osobu. To može dovesti do toga da učenik ne izgradi vlastite stavove, da stalno bude povodljiv, a to onda može dovesti i do mnogo većih problema.

Škola kao odgojno-obrazovna ustanova mora raditi u skladu s njenim zadatkom kako bismo u budućnosti imali što manju stopu vršnjačkog nasilja. Vjerujem da nam je to svima cilj.

Oznake: kolač, vršnjačko nasilje, negativni vršnjački uticaj


- 12:20 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Porodica kao uzrok vršnjačkog nasilja

Često se porodica spominje kao jedini faktor koji je odgovoran za pojavu vršnjačkog nasilja. Mnogi smatraju da roditelji ne postave odgojne norme od samoga početka ili ne prate odgoj djeteta, pa samim time i dijete postane nepravilno odgojeno.

Sve češći razvodi brakova razaraju porodičnu atmosferu pa djeca nemaju pravu kontrolu nad sobom. Također, prethodni rat nam je donio mnogo razorenih porodica u kojima, najčešće, maloljetnik nije imao priliku da odrasta uz oba roditelja. Sve to može utjecati na loš odgoj, odnosno, maloljetniku se nije posvećivalo dovoljno pažnje.

Istraživanja koja su sprovedena nakon rata pokazala su da 30% mladih ljudi koji su skloni nasilju potiče iz porodica u kojima su supružnici razvedeni. (Dr. Suada Buljubašić, Maloljetnička delinkvencija, str. 71.)

Loša materijalna situacija u porodici također može biti jedan od poduzroka pojave agresivnosti, a kasnije i vršnjačkog nasilja kod maloljetnika. Maloljetnik može smatrati da njegovi roditelji nisu dostojni da se brinu o njemu, pa odlučuje da sam preuzima stvari u svoje ruke, a sve na račun drugih učenika.

Međutim, postoji još jedan od razloga zašto porodica može biti uzrok pojave vršnjačkog nasilja. Nekada roditelji svojoj djeci obezbijede sve, pa i više od onoga što im je potrebno i na takav način njihova djeca traže nove izazove koji im mogu izgledati privlačnijim jer su se zasitili starih navika. Ovaj uzrok rijetko se pojavljuje, ali se ipak može pronaći.

Porodica, kao osnovna ćelija društva, ima nesumnjivo najvažniju ulogu u odgoju mlade osobe i, kao takva, dužna je obezbijediti sve uslove kako bi se mlada osoba uspjela „pravilno odgojiti“. Potrebno je uložiti puno truda, rada i discipline da se dođe do takvih rezultata, ali bolje i to, nego da imamo problematične vršnjačke nasilnike koji postaju prijetnja drugima.

Oznake: porodica, obitelj, roditelji, vršnjačko nasilje, učenik, maloljetnik


- 12:16 - Komentari (0) - Isprintaj - #

13.04.2015., ponedjeljak

Mladi i kriminal

‘Maloljetnog silovatelja okrio pas tragač’ , ‘Dva pokušaja ubistva i masovna tuča –među osumnjičenima ponovo maoljetnici’ samo su neki od naslova koji govore o teškim krivičnim djelima koja počine malojetna lica. Zastupljenost maloljetnika u krivičnim radnjama iz dana u dan raste. Aktuelnost tog problema stvara strah među građanima,a po pitanju maloljetničkog prestupništva poduzima se jako malo. Prema statističkim podacima maloljetnici godišnje počine i do nekoliko stotina krivičnih djela u našoj državi. Ovaj problem zahtijeva detaljnu analizu i traženje rješenja. Neophodno je angažovanje ne samo organa vlasti i stručnih lica već cijelog društva, pa tako i samih maloljetnika. Ključnu ulogu imaju porodica i škola. Porodica i škola su dva okruženja u kojima mladi provode najviše svog vremena. Većina psihologa smatra da nasilno i delikvntno ponašanje maloljetnika potiče upravo iz porodičnog okruženja. Često je delikventno ponašanje upravo naučeno ponašanje unutar porodice. Upravo zbog toga je potrebno roditelje upoznati sa problemom maloljetničnkog prestupništva i posljedicama koje ono ostavlja. Škola kao vaspitno-obrazovna ustanova ima bitnu ulogu u prevenciji maloljetničkog prestupništva. Zabrinjavajuće je to što veliki dio krivičnih djela čine povratnici. Postavlja se pitanje ko je odgovoran za to? Da li je to policija, sudstvo ili porodica? Ipak, traženjem krivca se neće mnogo postići. Bitnije je da se poduzmu mjere prevencije maloljetničkog prestupništva kako se broj krivičnih djela ne bi stalno povećavao. Ono što je povezano sa krivičnim djelima maloljetnika jeste upotreba narkotika jer među maloljetnim delikventima postoji veliki broj ovisnika o narkoticima. Maloljetni prestupnici ostavljaju mnoge negativne posljedice. Prije svega, oni sami sebi oduzimaju normalno odrastanje, a psihičke posljedice su velike. Veliku bol nanose žrtvama svojih krivičnih radnji. Žrtva može da osjeća posljedice čak i nakon 40 godina, a kod cijelog društva se stvara osjećaj nesigurnosti i straha.
Jovana Tatić - SŠC "Petar Kočić" Srbac

Oznake: Mladi, kriminal, narkotici


- 09:20 - Komentari (1) - Isprintaj - #

10.04.2015., petak

Ruka podrške

U vremenu u kojem vlada tehnologija, razum i iskrivljavanje tolerancije, sve je više nasilja koji ljudi trpe bojeći se za svoju budućnost. Iako bi trebao vladati mir i ljubav, danas to nije tako, većina ljudi samo pokušava iskoristiti najbolje od svega bez obzira na to kakvu posljedicu po druge ima. Zbog ovakvog mentalnog sklopa ljudi koje danas poznajemo, sve je više nasilja kako psihičkog tako i fizičkog. Poznajem mnogo osoba koje su bile zlostavljane i nisu smjele potražiti pomoć jer su se bojale da će se to nasilje povećati. Većina tih osoba je bila žrtva vršnjačkog nasilja koje je jedno od najčešćih danas jer se po većini razlikuju od drugih. Nasilnici su tako jedino naučili postići neki uspjeh ili zadovoljstvo, što je poražavajuća istina.
Možda ja kao maloljetnica ne mogu toga mnogo postići, ali pozivam sve ljude da pokušaja zajedno da pomognu svim akterima nasilja pogotovo žrtvama jer svi oni trebaju našu pomoć.
Postoji poslovica koja govori o tome da ne treba da se baziramo na stvari iz prošlosti jer su prošle niti da se previše nadamo nečem jer ne znamo hoće li doći. Već trebamo da zastanemo na trenutak i počnemo djelovati sada jer za to imamo samo jednu priliku. Zato počnimo graditi novu i ljepšu budućnost pružajući ruku podrške svima.

Anđela Dimitrić - KŠC Srednja medicinska škola Sarajevo

Oznake: nasilje, Podrška, razum


- 13:36 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Globalna situacija međuodnosa

Današnja globalna situacija međuodnosa ugrožena najviše zbog nedovoljne komunikacije i nepravilnog odgoja djece te kao posljedicu toga imamo nasilne maloljetnike.
Koliko sam mogla zapaziti veliki je problem današnjice fizičko maltretiranje i zanemarivanje kao psihički oblik nasilja. Ipak mišljenja sam da je mnogo teže trpiti uvrede od strane vršnjaka, vrijeđanje bez povoda, odbacivanje i distanciranje bez praga tolerancije prema drugoj osobi osim nanošenje BOLI. Čovjek i njegova osobnost po meni nije dovoljno istražen u psihičkom smislu, ali krenuvši od sebe zasigurno znam kakav utjecaj na njega može imati okolina. . amo jedna riječ može dovesti drugu osobu u stanje depresije, tuge, a pogotovo konstantna verbalna vrijeđanja. Sama priroda ostvarivanje odnosa s drugima, ali sa dosta pažnje jer kada jednom osoba osjeti da je ugrožena od strane druge osobe često bliske osobe. Ona se zatvara u sebe...
Povučenost je najgore stanje koje se može dogoditi jer tada dolazi do interpersonalnog sukoba , preispitivanja sebe i na kraju do takvog stanja da ne mogu to niti opisati. Možda i do poremećaja ličnosti.
Ovaj problem pothitno treba rješavati na više nivoa radi naše BOLJE BUDUĆNOSTI, jer i sama poznajem ovakve žrtve, a nekada ne znam kako im pomoći!?

Anđela Dimitrić - KŠC Srednja medicinska škola Sarajevo

Oznake: odnosi, nasilje, zlostavljanje, sukob


- 13:26 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Zašto ovoliko govorimo o problemu vršnjačkog nasilja?

Moderno društvo bori se s različitim problemima. Okupirani mnogim problemima često znamo zanemariti probleme kojima treba posvetiti više pažnje po pitanju prevencije ili rješavanja istih. Brz način života je, također, jedan od razloga zašto se gubimo u definisanju prioriteta.

Takva situacija je i s problemom vršnjačkog nasilja. U gomili problema s kojim se surećemo zaboravljamo na ovaj problem koji može biti početak novih. Ne trebamo neki poseban dokaz za ovu tvrdnju; dovoljno je da znamo da nemamo sistematski planiran program prevencije ovog problema na nivou države, pa tako puno toga moramo raditi napamet, neplanski i bez nekih posebnih metoda.

U jednom od svojih tekstova koje sam pisao ranije spomenuo sam i ovo:
„Vršnjačko nasilje je izuzetno veliki problem iz nekoliko razloga:
1) Akteri vršnjačkog nasilja su djeca. Ako djeca budu nasilna u toj dobi, šta onda očekivati kada budu odrasli;
2) Nadležne institucije malo ili nimalo rade na prevenciji vršnjačkog nasilja. Ovako veliki problem koji može u budućnosti izazvati niz novih problema je najčešće zanemaren i na njega nadležne institucije gotovo i ne obraćaju pažnju;
3) Društvo ne prepoznaje opasnost ovog problema i u borbi s vremenom ljudi ga najčešće ostave zanemarenim. Roditelji malo vremena posvećuju svojoj djeci i najčešće takva djeca budu akteri vršnjačkog nasilja;
4) Mediji izvještavaju o ovom problemu tek kada dođe do posljedica.“

Kako i mi, debatanti, ne bismo bili zbunjeni članovi društva, kako bismo mogli pravilno raspoznavati prioritete, kako bismo mogli biti aktivni građani, MI DAJEMO SVOJ GLAS da ovaj problem spriječimo, odnosno riješimo, onoliko koliko možemo.

Možda ne možemo mijenjati zakone, ali možemo upoznavati naše vršnjake o posljedicama ovog problema. Možda ne možemo organizovati sjednice Parlamenta na kojima će se govoriti o ovom problemu, ali možemo organizovati javnu debatu gdje ćemo dati svoj doprinos. Možda ne možemo odgojiti dijete, ali mu možemo ukazati na greške u njegovom ponašanju i u saradnji s roditeljima, razrednicima i pedagozima aktivno sudjelovati u prevenciji sljedećih slučajeva vršnjačkog nasilja.

Zbog toga što drugi ne govore o ovom problemu, MI MORAMO GOVORITI!. Što su drugi tiši, mi smo glasniji i neka znaju da ćemo nastaviti!

Oznake: vršnjačko nasilje, Problem, rješenje


- 13:22 - Komentari (0) - Isprintaj - #

09.04.2015., četvrtak

Nasilje

Koliko često čujemo riječ nasilje dnevno, tjedno, mjesečno; na vijesitma, dnevnicima, u nekim drugim medijima, a da li se ikada dublje zamislimo o nasilju kao činu, a ne samo o nasilju kao riječi koju svakodnevno čujemo i redovito zanemarimo? Što je to zapravo nasilje? Nasilje je svjesno i namjerno ugrožavanje nečijeg fizičkog, psihičkog i emotivnog blagostanja gdje nasilnik osjeća zadovoljstvo a žrtva se osjeća ugroženo. Koliko često čujemo pojam „nasilje“, a nikada se ne zapitamo kakav je to problem? Kako se osjećaju žrtve? Kakva trauma je izazvala nasilno ponašanje kod nasilnika ili koji je drugi razlog takvog ponašanja kod osobe? Pojam nasilje veže za sebe cijeli niz pitanja na koje najčešće ne znamo odgovore. Čuli smo za bezbroj istinitih priča o nasilju, čuli smo- na žalost, za mnoge negativne posljedice i svjesni smo štete koja se nasiljem nanosi društvu kao cjelini, ali i žrtvi/nasilniku. Uprkos tome, zajednica i dalje ne poduzima adekvatne mjere za suzbijanje, smanjenje ili čak obustavljanje nasilja u našoj sredini.
Nasilje kao čin je začarani krug iz kojeg se veoma teško izlazi, odnosno kompleksan sustav teško objašnjiv. Recimo, kako će zdravo odrasti osoba koja je žrtva nasilja u svojoj porodici? Da li će ta osoba uspjeti da se uz nasilje razvije u zdravu ličnost? Ovaj primjer vuče za sobom druga pitanja, npr. Zašto je nasilnik koji je vršio nasilje nad spomenutom osobom postao nasilnik? Da li će spomenuta osoba jednoga dana kada odraste vršiti nasilje, hoće li biti dobar bračni partner, roditelj, prijatelj ili jednostavno hoće li biti potpuno zdrava, funkcionalna i psihološki stabilna individua u društvu.
Iz ovog primjera zaključujemo koliko je nasilje ozbiljan problem i koliko drugih ljudi obuhvata. Nasilje je pojava o kojoj se mnogo govori, malo razmišlja a još manje se poduzimaju mjere za smanjenje i obustavljanje.
Ajla Sarajlić - KŠC Srednja medicinska škola Sarajevo

Oznake: nasilje, nasiljnik, smanjenje, Problem


- 08:42 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Recidivizam: problem unutar problema

Recidivizam se definiše kao povrat, odnosno ponovno vršenje prekršaja ili krivičnih djela (Suada Buljubašić, Maloljetnička delinkvencija, str. 220.). Ovom problemu se poklanja sve veća pažnja jer je sve više onih koji se vraćaju prestupima, odnosno postaju recidivisti.

Recidivizam je problem unutar problema iz više razloga. Neki od njih su:
1. Sistem je zakazao u određenom dijelu;
2. Recidivista ponovo ugrožava druge;
3. Recidivista je potencijalni nasilnik, ubica, pljačkaš i sl.

Osoba koja se vraća činjenju određenih nedjela, u ovom slučaju vršnjačkog nasilja, vjerovatno je nedovoljno kažnjena čim je osjetila da ta kazna ne predstavlja neku prepreku za sljedeću radnju. Potrebno je pomaknuti granice za nekoliko stepenica iznad kako bi se postigli bolji rezultati jer se maksimumom traži optimum, a optimumom najčešće dobijamo minimum.

Recidivista ponovo postaje prijetnja drugim ljudima i zbog toga se ljudi ponovo počinju osjećati nesigurno. Umjesto da osiguravamo bezbjednija mjesta mi dobijamo situacije gdje se roditelji boje poslati svoje dijete u školu upravo iz straha od mladih koji su već stekli „reputaciju“ nasilnika.

Kada se zaista utvrdi da se određena osoba nekoliko puta vratila činjenju prekršaja i ugrožavanju sigurnosti drugih, onda s pravom možemo razmišljati o tome da takva osoba veoma lahko može postati u budućnosti nasilnik, ubica, pljačkaš i sl. Da ne bismo dobijali ovakve situacije problem moramo rješavati u korijenu, odnosno, ne trebamo ni dozvoliti pojavu recidivizma. Dovoljan nam je broj „jednokratnih“ vršnjačkih nasilnika da se osjećamo nesigurno, a da ne govorimo o onima koji su svoje ime obilježili konstantnim napadima.

Zajedno gradimo sigurnu budućnost.

Oznake: recidivizam, krivično djelo, kazneno djelo, maloljetnik, vršnjačko nasilje


- 08:39 - Komentari (0) - Isprintaj - #

06.04.2015., ponedjeljak

Priča o nasilju

Ja bih da podijelim sa vama priču o ogovaranju, koje je danas zastupljeno u svakom društvu. Ogovaranje kao sam čin je jedna vrsta zlostavljanja, odnosno verbalno i psihičko nasilje nad pojedincem. Ogovaranje je postalo normalan vid komunikacije među vršnjacima, i na žalost skoro je nemoguće biti prihvaćena jedinka u društvu ako ne učestvuješ u ogovaranju, odnosno ako ne ogovaraš ili ne širiš glasine koje u većini slučajeva nisu ni istinite. Postavlja se pitanje koliko je zdravo jedno društvo u kojem je ogovaranje sastavni dio svakodnevnice, tj. psihičko maltretiranje nekoga. Za ne bismo mi kao ljudska bića trebali razvijati emocije prema drugim ljudima koji nas okružuju? Zar ne bismo trebali imati više razumijevanja i solidarnosti prema drugima? Postaviti se u nečiju situaciju i razmisliti kako je toj osobi, odnosno žrtvi nasilja? Ovaj problem nije prihvaćen kao ozbiljan, međutim radi se o ozbiljnom problemu kojem se treba pristupiti na ispravan način, a početi od pravilne ljudske komunikacije sa ljudima iz naše okoline. Ogovaranje kao čin ugrožava nečiji status u društvu, a mi kao razumna ljudska bića trebamo ga prihvatiti ozbiljno i pokušati riješiti na najadekvatniji mogući način.

Ajla Sarajlić - KŠC Srednja medicinska škola Sarajevo

Oznake: Mladi, ogovaranje, verbalno nasilje


- 10:18 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Kako vidim problem vršnjačkog nasilja

Prema mom mišljenju, niko ne treba govoriti o nekom problemu dok ne počne raditi ono što je u njegovoj moći da ga i spriječi. „Zasitio“ sam se kritičara, odnosno, ljudi koji apsolutno ništa ne rade, ali su fenomenalni u optuživanjima drugih. Takve ljude smatram parazitima koji određeni problem samo povećavaju.
Isto važi i za problem vršnjačkog nasilja. Da samo deset dana pratimo bosanskohercegovačke medije mogli bismo vidjeti koliko se tekstova o ovom problemu objavi u rubrici „crna hronika“. Ne bi to toliko bilo sporno da se i u rubrikama „porodica“, „zdravlje“, „život“, „kultura“ i dr. objavljuju, također, tekstovi o ovom problemu, ali koji će govoriti o prevenciji, savjetima i načinima borbe protiv ovoga problema.
Ni na jedan problem ne gledam samo iz jednog ugla, pa je takav slučaj i s problemom vršnjačkog nasilja. Mnogi optužuju djecu, odnosno osnovnoškolce i srednjoškolce kao glavne krivce za ovaj problem. Istina, oni jesu glavni akteri ovoga problema, ali nisu jedini krivci. Dr. Suada Buljubašić u knjizi Maloljetnička delinkvencija u jednom od poglavlja napominje da se djeca mogu roditi s potencijalom da budu življa, energičnija i agresivnija, ali ti potencijali se moraju razviti u toku djetinjstva kako bi bili prisutni u životima mladih. Dakle, jasno se može zaključiti da nemarnim odnosom i nepažnjom roditelja koji na pravilan način ne odgajaju svoju djecu upravo oni mogu postati agresivni, a nakon toga i nasilni. Nažalost, mnogi zaboravljaju ovu drugu stranu, zaboravljajući ulogu koju imaju roditelji, a u prvi plan stavljaju aktere vršnjačkog nasilja, odnosno, mlade.
Još jedan faktor koji itekako može utjecati na ovaj problem jesu škole, tj., nastavnici, pedagozi, učitelji, profesori i dr. stručna lica. Svojim aktivnim djelovanjem po pitanju prevencije ovog problema možemo očekivati bolje rezultate, ali pasivnošću nastavnika, pedagoga, profesora i drugih možemo samo povećavati ovaj problem. Djeca u školi svaki radni dan provedu najmanje četiri-pet sati što je sasvim dovoljno vremena da se na njih ostavi utisak. Čak je to i zakonom propisano pa tako nastavnici/profesori moraju u svojih 45 minuta zastupiti koliko-toliko odgojnu dimenziju, bez obzira da li se radi o času matematike ili pedagogije.
Da sumiram, dijete koje se rodi s potencijalom za agresivnost, a pritom ga roditelji ne odgajaju onako kako bi trebalo, nastavnici mu ne posvećuju dovoljno pažnje, a i mediji ne rade ništa po pitanju prevencije, dobija „plodno tlo“ da tu agresivnost pretvori u nasilje, a jednom kada se tako nešto desi teško se ispravlja.
S druge strane, zamislimo dijete koje ima odgovorne roditelje koji se brinu za njega i koji redovno komuniciraju s razrednikom i pedagogom. Samo neke nepredviđene situacije mogu dovesti do toga da to dijete postane nasilnik. Zato je veoma bitno da svi, a kada kažem svi mislim na svaku jedinku u društvu, radimo aktivno po pitanju prevencije vršnjačkog nasilja, a ne da budemo paraziti, kako sam spomenuo ranije, koji će se samo žaliti na društvene probleme, a da pritom ne daju nikakav doprinos.

Oznake: vršnjačko nasilje, porodica, obitelj, crna hronika, Mladi, mediji


- 10:12 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.