Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nenasilje

Marketing

Mediji kao uzrok vršnjačkog nasilja

Mediji se definišu kao sredstva komunikacije, kao što su radio, televizija, novine, časopisi, online portali, pomoću kojih se može doći do ili utjecati na širok spektar ljudi. S obzirom na svoju moć i ulogu, oni mogu odigrati veliku ulogu u odgoju mladih ljudi, ali i neispuniti ta očekivanja.

Mediji vrše snažan utjecaj u procesu formiranja svake osobe, u pozitivnom ili negativnom pravcu. Pozitivan utjecaj se ogleda u promoviranju pozitivnih vrijednosti i vrlina.

Međutim, u središtu modernih istraživanja jeste negativan utjecaj medija na način da izazivaju negativna svojstva kod osoba, koja mogu u većoj ili manjoj mjeri biti uzrok vršnjačkog nasilja.

Zbot toga što su djeca i mladi najviše prisutni uz medije, mediji na njih mogu ostaviti najveći utjecaj. Veoma je bitno u procesu odgajanja paziti na stranice, emisije i crtane filmove koje dijete posmatra. Djeca, pogotovo u najranijoj dobi, sklona su oponašanju drugih, pa svaka nasilna scena za njih može predstavljati nešto zanimljivo, ne znajući za prave posljedice svake od tih scena. To je naročito opasno.

Filmovi i u zadnje vrijeme reality show emisije najčešće promoviraju negativne vrijednosti poput nemorala, nasilja, krađe itd. Sve te scene mogu na mlade ostaviti posljedice na način da ih se prisjećaju i dok ne gledaju na njih, a to poslije može izazvati i osjećaj oponašanja. Upravo se kroz naizgled zabavni program pokušavaju promovirati ovakve negativne vrijednosti kako publika to, bukvalno, ne bi ni osjetila.

Mediji su opasna sredstva ako ih se na takav način i koristi. Još jedna opasnost koja ide uz medije jeste i njihova sveprisutnost. Doslovno su se uvukli u ljudske živote da niti jedan dan ne možemo zamisliti bez njih.

Pravilno ih koristimo jer od njih i imamo koristi, a izbjegavajmo njihove negativne utjecaje.


Post je objavljen 14.04.2015. u 12:22 sati.