Lažne lazanje

četvrtak, 28.04.2016.


Predjelo ili glavno jelo ovisi o količini.








OSNOVNI SASTOJCI:

mljeveno meso

tijesto

bešamel umak

ribani sir







POTREBNE NAMIRNICE:

50 dkg tijesta (500gr)

75 dkg mljevenog mesa (750gr)

15 dkg sitno sjeckanog luka (150 gr)

10 dkg guljene rajčice i jedna velika žlica sosa od rajčice (100gr)

3 žlice ulja

1 dcl vina(100 ml)

ljuta papričica

origano

sol

ribani sir (Ribanac)


BEŠAMEL UMAK:

5dkg maslaca (50 gr)

5 dkg brašna (50 gr)

5 dcl mlijeka (500 ml)

muškatni oraščić

sol


Prvo sam napravila umak od mljevenog mesa (ragu bolognese).Na zagrijano ulje stavila sam sitno rezani luk i miješala ga
dok nije postao staklast.Na luk sam dodala mljeveno meso i pirjala ga dok sok iz mesa nije iskuhao,i meso promijenilo boju.





U meso sam dodala sitno rezanu rajčicu pelat , sos od pelata i malo vode(1dcl),ako je jako kisela doda se malo šećera.
Pelat se može zamijeniti pasiranom rajčicom ili koncentratom,po vlastitom ukusu.Miješala sam dok nije ukuhala sva tekućina.





Meso sam začinila posolila,stavila origani i jednu malu ljutu papričicu ( peperoncini),može i malo obične ljute parpike.Kratko
sam prodinstala da se okusi prožmu (ja ne dodajem vegetu jer skroz promijeni okus i meni više nije tako ukusno kao bez nje).






Zatim sam dodala bijelo vino ( postoji vino u tetrapaku namijenjeno baš za kuhanje,a cijena mu je puno pristupačnija od flaširanog
vinayes .Smanjila sam vatru i ostavila da se vino isparava.Umak je gotov kad u posudi ostane samo masnoća.






Kao i za prave lazanje napravila sam bešamel umak samo više gust da nebi kroz tijesto procurio na dno posude za pečenje.
U posudu sam stavila maslac ili margarin (nikada ulje ili nekakvu drugu masnoću),kad se maslac počeo topiti dodala sam brašno
( isti omjer maslaca i brašna),miješala,zaprška ne bi trebala porumeniti,kad se zapjeni par puta sam promiješala.






Najprije sam nalila malo mlijeka i pjenjačom dobro izmiješala da nema grudica,zatim sam dodala ostatak mlijeka i kratko
prokuhala.Umak sam posolila i dodala muškatni oraščic u prahu,još prokuhala i probala da se ne osjeti okus sirovog brašna.







Umak je gotov.





U međuvremenu sam skuhala i ocijedila tijesto.U zdjelicu sam odvojila dio bešamela i u njega stavila masnoću iz bolonjez umaka
(ne smeta ako ima i malo mesa),umake sam promiješala.Odvojila sam toliko da mogu u jednoličnom sloju prekriti posudu za
pečenje.






Na dno posude za pečenje stavila sam prezle,na njih sam žlicom stavila mješavinu umaka i "tapkajući" žlicom umake rasporedila
po cijeloj posudi (ne može se razvući žlicom jer se prezle dižu).





Stavila sam 1/3 kuhanog tijesta,zatim 1/2 bolonjez umaka pa drugu trećinu tijesta i na nju polovicu bešamel umaka i posula
ribanim sirom.





Nastavila sam sa slaganjem,druga polovica bolonjeza i zadnja trećina tijesta.Na zadnji red tijesta stavila sam pomiješani bešamel i bolonjez umak.Na hrpice sam nanijela sa žlicom i onda razmazala po cijeloj površini.










Složene "lazanje" posula sam prezlama(prezle daju gornju hrskavu koricu) i stavila peći u predhodno zagrijanu pećniću na 200 stupnjeva.






Trebaju se peći dok ne poprime zlatno žutu boju.Pred sam kraj pečenja posula sam ih ribanim sirom i vratila u pećnicu da sir porumeni i postane hrskav.








Prije nego sam stavila peći lazanje u pećnici sam "ispekla sir" (tostirala).Kad se ohladio istrgala sam ga ne jako sitno i uz standardne začine za salatu upotrijebila sam i njega,zgodno "krcka" u salati yes






Zašto lazanje?Zato što imaju sve sastojke kao i prave lazanje,razlikuju se u vrsti tijesta,malo u načinu slaganja,a možda i
najveća razlika je u vremenu pripremanja bolonjez umaka,njegova kvaliteta ovisi o dužini kuhanja,kuha se približno 3 sata.
Meni je ovo jako dobro,ako ste u žurbi može zamijeniti orginal yes





Probajte njami

Oznake: Tijesto, mljeveno meso, bešamel

ZAPEČENI GRAH

srijeda, 27.04.2016.

Prilog ili uz dodatak salate samostalan obrok











OSNOVNI SASTOJCI:

grah

svježa junetina ili svinjetina

dimljeno suho meso ili mesnata slanina

luk

pečena paptika,,rajčica pelat






POTREBNI SASTOJCI:

70 dkg kuhanog graha (700 gr)

6 dcl juhe u kojoj de kuhao grah (600 ml)

15 dkg svježeg mesa (150 gr)

15 dkg suhog mesa ili mesnste slanine (150 gr)

30 dkg crvenog luka (300 gr)( težina luka je u ljusci)

2 veća češnja češnjaka

1 srednje velika mesnata crvena paprika

10 dkg rajčice pelat (guljene rajčice)

2 žlice ulja ili 1 žlica masti


Pripremila sam sve potrebne sastojke,onda ih sjedinila i prigotovila grah..

Slaninu sam izrezala na pruitće,stavila ju u ne zagrijanu posudu i na laganu vatru.Tako će se višak masnoće istopiti.Pojačala sam vatru da se slanina zapeče,ugasila vatru i ostavila dok sam pripremala ostale sastojke.


Mesna rolada








OSNOVNI SASTOJCI:

juneći ili svinjski odrezak

šampinjoni

domaća šunka (pršut)

sir



Ovdje je teško navesti točnu količinu potrednih namirnica.Količina ovisi o veličini odreska i o debljini rezanja šunke i sira.
Navedena količina je samo približna.O veličini odreska ovisit će Vam rolada,ne možete pogriješiti yes







POTREBNE NAMIRNICE:


60-80 dkg mesa (600-800 gr)

25 dkg šampinjona (250 gr)

20 dkg šunke (200gr)

20 dkg sira (sir koji nije jako topljiv)(200gr)

mljeveni biber

sol

Ako meso kupujete u mesnici najbolje je da tražite da vam od dijela svinjskog buta koji se zove "ruža" mesar odreže odrezak
načinom "leptr ili butterfly".Prvi rez se ne reže do kraja ostavi se ne odrezano 1,5 do 2 cm, drugi rez ide do kraja.Kad rastvorite imate veliki odrezak.Kod junetine je puno lakše naći dio mesa za veliki odrezak.800gr mesa je približno za 4 osobe.




Ako imate manje odreske od njih sami napravite jedan veliki (malo više posla ali se isplati.Ja sam koristila dva,složila sam ih tako da se preklapaju približno 2 cm.Odrezak sam istukla s batom za meso,a na mjestu gdje su se preklapali malo jače da se spoje.Dobila sam odrezak dimenzije 25x30 cm.(Crvena linija označava gdje su odresci spojeni).





Gljive sam izrezala na listiće i stavila na zagrijano ulje,nisam miješala,samo sam tavu povremeno protresla.,Miješanjem gljive ispuštaju tekućinu..Gljive sam kratko popržila( dok nisu porumenile).






Meso sam pobiberila,na njega složila sloj šunke,sloj sira i sloj gljiva.Napravila sam roladu,povezala ju tankom špagom,a krajeve zatvorila čačkalicama.Roladu sam posolila.










Roladu sam zapekla sa svih strana da ostane sočna i stavila ju u predhodno zagrijanu pećnicu na 180 stupnjeva 45 min(ovisi o debljini rolade).





ČOKOLADNA KAVA

nedjelja, 24.04.2016.

ODLIČNA I TOPLA I HLADNAfino






OSNOVNI SASTOJCI:

čokolada

slatko vrhnje

kava

voda






POTREBNE NAMIRNICE:

10 dkg tamne čokolade (100 gr)

1 žličica šećera

korica cimeta (može cimet u prahu)

4 žličice mljevene kave

4 dcl vode (400 ml)

2 dcl slatkog vrhnja (200 ml)

1 dcl tučenog slatkog vrhnja za ukrašavanje

malo čokolade za ukrašavanje


U lončić za kavu ulila sam vodu,dodala žličicu šećera,na vrh noža cimeta (ako je cimet u prahu treba ga jako malo jer mu je puno jača aroma nego korici cimeta).Čim je voda zakuhala maknula sam s vatre i umiješala mljevenu kavu.Ostavila sam sa strane dok nisam pripremila čokoladu.(Vidi se na slici)







U posudu sam nalila vodu i stavila na peć,kad je voda uskuhala stavila sam zdjelicu u nju natrgala čokoladu i ulila slatko vrhnje.
Miješala sam kuhačom sve dok nisam dobila glatku i sjajnu smjesu.







Kroz cjediljku sam u čokoladnu smjesu ulila vruću kavu (koristila sam malu cjediljku za kuhanje čaja jer je jako gusto pletena
da mi se ne ulije talog kave).Dobro sam izmiješala sastojke.







Ovako mi je ostalo u lončiću od kave.





Čokoladnu kavu sam nalila u dvije velike čaše,stavila tučeno slatko vrhnje i ukrasila strugotinama čokolade.Jako ohlađenu
čokoladu sam skroz tanko rezala i tako dobila "strugotine.(Vidi se na slici)







Ne pijem kavu ali ovaj napitak mi je odličan i topao i hladan.Vidi se iz priloženog finoyes






Probajte,možda će Vas oduševiti kao i mene yes



CEZAR SALATA

četvrtak, 21.04.2016.


Cezar salata je potpun obrok,uz nju nam nije potrebno ništa više.









OSNOVNI SASTOJCI:

zelena salata

pileća prsa

panceta (ili mesnata slanina)

" pečene kockice kruha" (krutoni)

majoneza

začini







POTREBNE NAMIRNICE:

20-30 dkg salate (200-300 gr)

3 kriške kruha ili tosta

10 dkg pancete ili mesnate slanine (100 gr)

25 dkg pilećih prsa (250 gr)

2 češnja češnjaka




NAMIRNICE ZA PRELIJEV (DRESING):

4 velike žlice majoneze

1 srednja žlica senfa (žličica za čaj)

sok od limuna

1,5 dcl maslinovog ulja (150ml)

2 velike žlice vrhnja

sol,biber

2 česnja češnjaka



Navedena količina namirnica je samo smijernica koje se nije potrebno strogo pridržavati.Neka Vas vodi vlastiti ukus.
Gramažu salate je teško odrediti jer je mlada salata puno laksa od salate u glavici,možda Vam je ova količina krutona previše
ili premalo..Probavate i pravite vlastitu kreaciju Cezar salateyesMožete upotrijebiti samo jednu vrstu salate ili više.Upotrebljava
se mlada salata ili središnji dio salate u glavicu (žuti dio).


Za svoju Cezar salatu koristila sam mladu salatu "hrastov list" i središnji dio glavice "puterice.
Salatu sam očistila i oprala.Stavila sam ju u cjedilo da u njoj ne ostane vode (voda bi razrijedila Cezar dresing).Salatu sam stavila u hladnjak.





Dok se salata cijedila napravila sam kutone (kockice kruha s češnjakom i maslinovim uljem zapečene do žuto-zlatne boje).
koristila sam domaći kruh star jedan dan.Kruh treba biti malo tvrđi da se može natrljati češnjakom.
Natrljala sam kruh sa češnjakom,(može se koristiti i tost) i obrezala mu koru.





Položila sam kriške kruha jednu na drugu i izrezala na kockice što pravilnijeg oblika,veličina kockice 1-1,5 cm.Kockice sam stavila na papir za pečenje u lim.




Pećnicu sam predhodno zagrijala na 180 stupnjeva (pećnica bez ventilatora 200).Kockice kruha sam ravnomjerno pokapala
maslinovim uljem,promiješala ih da budu nauljene sa svih strana i rasporedila ih u jednom sloju po li






Tijekom pečenja nekoliko puta sam ih promiješala da porumene i budu hrskave sa svih strana..Kad sam bila zadovoljna bojom izvadila sam ih iz pećnice.





Poslje krutona pripremila sam pileća prsa.Upotrijebila sam deblji dio prsa da mi ne budu suha.U tavu sam stavila par kapi maslinovog ulja i meso zapekla sa svih strana.Zgotovila sam ga u pećnici.Meso sam stavila u lim za pečenje na papir i.stavila ga u zagrijanu pećnicu.







Pekla sam ga 15-ak minuta,5 minuta prije kraja pečenja posolila sam ga s obje strane i polila sa malo maslinovog ulja.Meso je
dobilo lijepu boju,izvadila sam ga,ostavila da se malo ohladi i izrezala ga na tanke ploške (nož na koso i pod koso sam rezala)..Meso se može peći i na gril tavi,samo trebaju biti odresci ,onda se reže na malo šire trake.





Dok se meso peklo ja sam pripremila slaninu (ili pancetu).Izrezala sam ju na tanke ploške,ne male jer se istopi kod pečenja.
Može se rezati i na dugačke trake kako god želite.Stavila ju na suhu tavu i laganu vatru da se istopi masnoća.





Kad se dio masnoće istopio vatru sam pojačala da se slanina zapeče i postane hrskava.





Stijenke zdjele u kojoj sam odlučila praviti salatu natrljala sam češnjakom,ulje koje pusti češnjak je dovoljno.Ostatci smrvljenog češnjaka mogu se upotrijebiti za nešto drugo.





U zdjelu sam stavila majonezu i senf




Zatim sam dodala sol i biber,maslinovo ulje i limunov sok i promiješala.





Probala sam ,još malo posolila i dodala vrhnje Umiješala sam u glatku smijesu.Umijesto vrhnja može se koristiti jogurt samo jako oprezno da Cezar dresing ne postane prerijedak.





Salata se ocijedila.Složila sam listove jedan na drugi i izrezala na šire trake.




U zdjelu sa dresingom stavila sam izrezanu salatu i kutone,promiješala pomoću dviju vilica da ne smrvim salatu.





Salatu sam rasporedila na tri tanjura,na nju složila ploške mesa i pancete i pokapala po mesu dresing koji sam si odvojila.





Možda izgleda da ima puno posla,ja nisam požalila,probajte možda ne požalite ni Vi.Salata je dobila ime po kuharu koji ju je
prije 100 godina napravio,mala razlika je što je on pravio i majonezu,ako imamo volju možemo i mi njami

ZAPEČENA PILEĆA PRSA (GRATINIRANA PILEĆA PRSA)

utorak, 19.04.2016.



Gratinirati se može riža,povrće,tijesto,meso.Za gratiniranje koristimo bešamel umak,vrhnje pomiješano s jajima,mrvice za
pohanje,parmezan ili neki drugi sir.Kod gratiniranja dobijemo hrskavu zlatno smeđu koricu,a sastojci unutra su meki i sočni.


OSNOVNI SASTOJCI:

pileća prsa

vrhnje za kuhanje

ribani sir(ja sam koristila mozzarellu)






POTREBNE NAMIRNICE:

1kg pilećih prsa na kosti (1000gr)

5 dcl vrhnja za kuhanje (500 ml)

50dkg naribane mozzarelle (500gr)

sol,biber

masnoća za pečenje (maslac,ulje,po vlastitom izboru)


S mesa sam odstranila kožu i odvojila ga od kosti.Odstranila sam masnoću i napravila četiri podjednaka odreska.
(Možete koristiti i gotov pileći file).Odreske sam posolila i pobiberila s obadvije strane.





U posudu za pečenje nalila sam 6 velikih žlica suncokretovog ulja.Kad se ulje zagrijalo stavila sam odreske i pekla ih
dok nisu poprimili zlatno-smeđu boju s obje strane





Pečene odreske sam poslagala u keramičku posudu za pečenje.Dodala sam masnoće na kojoj su se odresci pekli.(Za gratiniranje treba izbijegavati emajlirane posude,koristite posude od vatrostalnog stakla,keramičke posude ili inox lazanjere).
Odreske sam prelila vrhnjem za kuhanje,vrhnje ih gotovo skroz treba prekriti.





Predhodno sam zagrijala pećnicu na 180 stupnjeva i stavila peći odreske zalivene vrhnjem.(Pećnica bez ventilatora 200
stupnjeva).Povremeno sam provjeravala i pekla dok dio vrhnja nije ukuhao,dio vrhnja upije meso,meso poprimi zlatno-smeđu
boju.Pećnicu sam pojačala na 250 stupnjeva,a posudu izvadila iz pećnice.Zapečeno meso sam prekrila ribanim sirom.





U međuvremenu se pećnica dodatno zagrijala,potrebna je visoka temperatura da se sir u što kraćem vremenu rastopi i
poprimi zlatno smeđu boju.Gratinirana pileća prsa su gotova.





Znamo da su pileća prsa suha,a ovim načinom spravljanja smo dobili sočne i mekane odreske.Dok se meso peklo skuhala
sam njoke i procijedila,ali sam u njima ostavila vode u kojoj su se kuhali. Posudu s masnoćom u kojoj sam pekla same odreske,
predhodno sam zagrijala i u nju stavila njoke.Voda koja je ostala u njokima rastopit će "talog" od pečenog mesa (karamelizirani
sloj).Njoke nisam miješala nego povremeno protresla posudu.Karamelizirani dio se otopio,voda je isparila i dobila sam ukusne
njoke lijepe boje.






Probajte,možda će Vam se svidjetifino




ČOKOLADNE KOCKE S JABUKAMA

srijeda, 13.04.2016.





OSNOVNI SASTOJCI:

čokolada

orasi

jabuke

jaja

margarin







POTREBNE NAMIRNICE:

20 dkg margarina (200 gr)(maslaca)

20 dkg šećera (200 gr)

15 dkg mljevenih oraha (150 gr)

15 dkg brašna (150 gr)

3 štangice otopljene čokolade (čokolada od 200 gr)

5 jaja

1 prašak za pecivo

5 jabuka



Šerbet (sirup napravljen od vode i šećera):

2 dcl vode (200ml)

4 velike žlice šećera

malo ruma (nije obavezan).

Pripremila sam suhe sastojke,pomiješala prašak za pecivo s brašnom zatim u to nasula orahe i izmiješala.




Ogulila sam jabuke.Odvojila bjelanjke od žumanjaka.U bjelanjke sam stavila prstohvat soli,izmiksala ih u snijeg.





Pjenasto sam izradila margarin (maslac) u njega dodala šećer i miksala dok se šećer nije rastopio,zatim uz miksanje dodavala jedan po jedan žumanjak.




U dobivenu masu dodala sam rastopljenu čokoladu.Rastopim ju tako što čokoladu stavim u jednom sloju u tanjur,polijem
vrućom vodom za nekoliko sekundi čokolada se otopi,vodu izlijem i ostane samo rastopljena čokolada.Miksala sam dok nisam dobila jednoličnu masu.




U masu sam dodala mješavinu oraha i brašna i snijeg od bjelanjaca.1/3 brašna s orasima,1/3 snijega.Više nisam koristila mikser nego silikonsku lopaticu (može i kuhača).Umiješala sam prvu trećinu miješajući kružno odozdo prema gore,ponavljala sam postupak dok nisam potrošila sav snijeg i sve brašno i orahe.




Dobila sam jednoličnu masu,bez grudica snijega.Pola mase sam stavila u namaštenu i pobrašnjenu posudu za pečenje.
Jednolično ju rasporedila po posudi i naribala jabuke.Na jabuke sam stavila drugu polovicu,ravnomjerno ju rasporedila i zagladila.




Predhodno sam zagrijala pećnicu na 180 stupnjeva i pekla 50 min.(U pećnici bez ventilatora malo duže).U 2 dcl vode (200ml)
stavila sam 4 žlice šećera kad je zakipjelo,šećer se otopio vrući šerbet sam prelila preko vrućeg kolača.U šerbet se može staviti malo ruma ako volite.Kad se kolač ohladio prelila sam ga čokoladnom glazurom koju sam napravila od 15 dkg (150gr) kuhinjske čokolade,15 dkg margarina (150 gr) i jedne žlice ulja.Sve sam rastopila na laganoj vatri uz miješanje i pazeći da ne zakuha.
Ohlađen kolač sam izrezala na kocke i poslužila ga s tučenim slatkim vrhnjem i čipsom od jabuke.



VARIVO OD PORILUKA S DOMAĆOM KOBASICOM

utorak, 12.04.2016.

Jednostavno i brzo,meni i ukusno,probajte yes




OSNOVNI SASTOJCI:


poriluk

krumpir

domaća kobasica






POTREBNE NAMIRNICE:


1 veliki poriluk ili 2 manja

25 dkg krumpira (250 gr)

15 dkg domaće kobasice (150 gr)

3 velike žlice ulja

3 velike žlice brašna

1 dcl vrhnja (100 ml)

sol,mljeveni biber,povrtni začin (vegeta ili slično)


Domaću kobasicu možete zamijeniti hrenovkama,dimljenim mesom samo ga prije treba skuhati jer mu je potrebno puno vremena za razliku od poriluka koji se kuha kratko.Svježe meso svinjetina ili junetina isto trebaju biti termički obrađeni jer će ostati tvrdi i žilavi.Jedino meso peradi (piletina,puretina) stavlja se sirovo.


Poriluk sam oprala,odrezala mu dio gdje se listovi odvajaju.To iskoristim za salatu.Tvrđe je i intenzivnije od ostalog dijela poriluka.Poriluk sam izrezala na kolutiće debljine 5 mm.Ogulila sam krumpir i izrezala ga na kockice veličine 1 cm.Kobasicu sam izrezala na malo deblje kolutiće (tanje od poriluka).





Poriluk je često dospijevao na "crnu listu" povrća najčešće zbog načina na koji je bio izrezan.Prerezalo ga se cijelom dužinom na dva ili četiri dijela i rezali "prutići" dužine 3-4 cm.Dodavalo mu se sirovo meso.Dok se meso skuhalo,poriluk se raskuhao,a zbog njegove vlaknaste strukture ostali su samo "končići" koji su u ustima "smetali".To je razlog zašto ja režem na kolutiće.yes


Sve namirnice sam stavila u posudu za kuhanje i dodala hladnu vodu(oko2,5 l).





Nakon desetak minuta kuhanja dodala sam začine sol,mljeveni biber i vegetu i ostavila da kuha na laganoj vatri.





Kad je krumpir bio kuhan napravila sam tamnu zapršku,na ugrijano ulje stavila sam oštro brašno i miješala dok zaprška nije porumenila, ugasila sam plin i dodala crvenu papriku (ako ostavimo na kuhalu paprika postaje gorka),promiješala i stavila u kuhani poriluk.(ja ne stavljan vodu u zapršku nego ju kuhačom po malo stavljam u jelo koje kuham,ne naprave se grudice i za par sekundi znam da li je dovoljno gusto).Kad dodajem zapršku malo se zapjeni i čuje se "cvrčanje".





-------------------


Ostavila sam da prokuha,u međuvremenu sam pripremila vrhnje.Razmutila sam vrhnje u zdjelici dolila mu tekućine iz variva
(da se smanji razlika temperature vrhnja i variva i spriječi "zgrušavanje" vrhnja,posebno lako se "zgruša" vrhnje sa malim udjelom mliječne masnoće). Vrhnje sam polako ulila u varivo.






Promiješala sam varivo s vrhnjem,nisam dozvolila da zavrije.Varivo od poriluka je gotovo i spremno za serviranje i jelo njami





Ako imate malu djecu napravite "kornet" od poriluka i napunite ga vrhnjem pospite crvenom slatkom paprikom,možda poriluk sa "sladoledom" bude zanimljiv vašim malim ljudima sretan, crvena paprika je bogata c vitaminom."Kornet" ćete napraviti tako da od svijetlog lista poriluka izrežete kvadrat,savijete ga u oblik korneta, prorežete kroz obadva sloja rupicu i provučete trakicu,zavežete trakicom koju ste izrezali isto od lista poriluka,obrežete gornje vrhove da budu okrugli.


ČOKOLADNE TORTICE

subota, 09.04.2016.

Kolačići vrijedni truda fino







OSNOVNI SASTOJCI:

čokolada

šećer

maslac ili margarin

brašno

jaja






POTREBNI SASTOJCI:


TIJESTO :

20 dkg brašna (200 gr)

4 dkg čokolade u prahu (40 gr)

6 dkg šećera (60 gr)

14dkg maslaca ili margarina (140 gr)

1 jaje


KREMA:

2 jaja

6 dkg šećera (60 gr)

4 dkg čokolade (40 gr)

15 dkg maslaca ili margarina (150 gr)


Izvagala sam brašno,šećer i čokoladu u prahu.Pomiješala sam suhe sastojke i dodala na listiće izrezan hladan margarin.
(Ja pravim s margarinom).





Rukom sam zdrobila margarin i pomiješala ga s ostalim sastojcima.Takvu krupnu i nepravilno grudastu masu sam mrvila
između dlanova (pokretima sličnim kao da pravim kuglice) , dobila sam jednoličnu smjesu kojoj sam dodala jaje.





Zamijesila sam tijesto.Ovo tijesto je dosta mekano,to je zbog velikog udjela masnoće.(što više masnoće to je pečeno tijesto
prhkije i ukusnije yes





Od tijesta sam oblikovala valjak,podijelila ga na dva dijela,rukom pritisnula da tijesto bude tanje,dobila sam dva pravokutnika koja sam zamotala u foliju i stavila 30 minuta u hladnjak.Tako se tijesto stvrdne i ne mora se koristiti puno brašna
kad se valja i izrezuju kolačići.





Nakon pola sata izvadila sam tijesto,pobrašnila dasku za miješenje (što manje brašna),razvaljala sam tijesto na debljinu 5 mm.Izrezivala sam kolačice promjera 3,5 cm.Kolačice sam stavljala u lim na papir za pečenje.Pekla sam ih 10 min. na 180 stupnjeva,ako je pećnica bez ventilatora onda malo duže.kad su kolačići pečeni posvijetle,ne smiju imati tamnije rubove.





Dok je tijesto bilo u hladnjaku pripremila sam kremu.Na peć sam stavila posudu s vodom da zakuha.Izmiksala sam cijela jaja sa šećerom,da postanu pjenasta.Posudu s jajima sam stavila na posudu s vodom i nastavila miksati na pari.(Posude bi trebale biti odgovarajuće veličine,da para ne izlazi).Miksala sam dok smjesa nje postala gusta (ostaju tragovi od mješalica).





Dodala sam rastopljenu čokoladu.Stavim čokoladu u jednom sloju u tanjur,polijem vrućom vodom,za par sekundi čokolada se otopi,vodu izlijem i čokoladu dodam u kremu.





Kad se doda čokolada krema "sjedne" i postane rjeđa.Nastavila sam miksati na pari dok se krema nije počela ponovo zgušnjavati,gotova krema promijeni boju,posvijetli.Možda će Vam izgledati rijetka,hlađenjem se zgusne


.


Kremu sam stavila da se hladi.Pjenasto sam izmiksala margarin i u njega dodala hladnu kremu.





Ovako izrađenom kremom kremala sam kolačice.Može se koristiti slastičarska vrećica ili žličica.Debljina kreme je kao debljina kolačića.Kolačić,krema,kolačić.





Gotove kolačice sam umočila u čokoladnu glazuru koju sam napravili od 10 dkg (100 gr) čokolade za kuhanje i 10 dkg (100 gr )margarina.
Čokoladu i margarin zagrijavam dok ne dobijem jednoličnu glazuru (ne smije zakuhati) Kolačiće umočim u glazuru,
umočim samo gornju plohu, može i cijeli gornji kolačić.Na ohlađenu glazuru stavila sam puslice od kreme,u neke listić badema.
Tortice lijepo izgledaju kad se na glazuru stavi polovica oguljenog badema,badem se stavlja prije nego se glazura stvrdne.





Tortice su gotove,ostavite ih na hladnom do sljedećeg dana i uživajte u njima fino




Ja sam od ovih namirnica dobila 38 gotovih tortica.

PILEĆA RAGU JUHA

četvrtak, 07.04.2016.


Pileća ragu juha ubraja se u guste juhe.Karakterističo za guste juhe je da se zgušnjavaju dodavanjem vrhnja u koje je umućen žumanjak.






OSNOVNE NAMIRNICE:

pileća prsa

mrkva

noklice (žličnjaci)

kiselo vrhnje






POTREBNI SASTOJCI:

1/2 pilećih prsa

2 velike mrkve (ili 3 manje)

1 manji korijen peršuna

1dcl kiselog vrhnja(100 ml)

1 žumanjak

2l hladne vode

1 velika žlica vegete (ili nekog drugog povrtnog začina)

sol i kurkuma



Za noklice(žličnjake):

1 jaja

1/2 žličice soli

2 velike žlice ulja

4 velike žlice brašna


Mrkvu i peršun sam očistila,s mesa sam odstranila kožu,tamne dijelove i jedan dio masnoće,dio sam ostavila.U posudu sam stavila povrće,meso i hladnu vodu.






Stavila sam kuhati,posudu nisam poklopila.Kad je juha uskuhala smanjila sam plin da juha lagano kuha i da se ne zamuti.
Nakon pola sata kuhanja vilicom sam probala povrće.Skuham ga da ostane malo tvrđe da se daljnjim kuhanjem ne raspadne..





Izvadila sam mrkvu,meso i korijen peršuna.Mrkvu i meso sam izrezala na male kockice i vratila u juhu,a peršun nisam
vraćala (kockice veličine 5 mm).





Dok sam čekala da juha ponovo uskuha napravila sam noklice. U jaje sam dodala sol i ulje razmutila ga vilicom (nisam
koristila pjenjaču jer kad dodam brašno pretvrdo je i ne može se umiješati pjenjačom) ,dodavala sam žlicu po žlicu brasna i
miješala sve dok nisam dobila glatko tijesto.






Noklice sam ukuhavala najmanjom žličicom (žličica za crnu kavu) 1/3 žličice tijesta,što sitnije to bolje.Nije baš praktično jer je žličica kratkayes







Kad sam ukuhala sve noklice dodala sam vegetu i sol , ostavila da kratko kuha na kaganoj vatri.Kad se noklice dignu na površinu kuhane su,ali ipak je najbolje probati.Noklice su bile kuhane , stavila sam kurkumu (može i bez nje ako ne volite).






Dok su se noklice kuhale pripremila sam vrhnje.U vrhnje sam umutila žumanjak,dodala žlicu juhe,umutila,još jednu žlicu juhe i opet umutila.(Dodavanjem juhe smanjuje se razlika u temperaturi vrhnja i juhe i tako se spriječi da se vrhnje ne zgruša kad ga stavimo u vrelu juhu).




Vrhnje sam ulila u juhu,promiješala i odmah ugasila plin.Ne smije prokuhati jer će vam se vrhnje i žumanjak "zgrušati" , imati
ćete punu juhu mrvica koje baš ne izgledaju lijepo.(Ako vam je izvor topline struja,uklonite s kuhala da se ne nastavi kuhati)





Juha je gotova i spremna za posluživanje.Nadam se da ćete probatinjami


RAJČICA PELAT

srijeda, 06.04.2016.





Svima nam se dogodilo da nam je ostala rajčica koja je omekšala,a takvu ne volimo u salati.Tu rajčicu isto možemo iskoristiti.
Potrebno nam je samo malo vremena i volje yes .Napravimo rajčicu pelat,a nju možemo koristiti za razne umake,variva čak i za
pizzu.Rajčicu sam oprala,nožem izrezala dio gdje je bila peteljka.






Pripremila sam posudu s vodom,kad je voda zakuhala,stavila sam rajčicu i kuhala pola minute.Izvadila ju na dasku za rezanje

.


Kao što se vidi na slici kožica se već sama počela odvajati.Primila sam za dio odvojene kožice i ogulila rajčicu


.


Rajčicu pelat možemo koristiti izrezanu na kockice ili sok,po našoj želji. Za razliko od kuhane rajčice koju pripremamo za zimu
ovakva ima okus po svježim rajčicama.













Rolada od maka s višnjama

subota, 02.04.2016.




OSNOVNI SASTOJCI:

jaja

mak

slatko vrhnje

višnje




POTREBNI SASTOJCI:(biskvit)

5 jaja

5 velikih žlica šećera

4 velike žlice vrhom pune mljevenog maka

2 velike žlice brašna

1/2 praška za pecivo

1/2 male žličice cimeta

3 velike žlice vode


(nadjev)

2,5 dcl slatkog vrhnja(250ml)

1 dcl mlijeka(100 ml)

150 grama višanja iz kompota

1 šlagfix (po Vašoj želji)




Za ovu roladu nisam koristila vagu,sve sam mjerila žlicom.
.

Izmjerila sam sve suhe sastojke (mak,brašno,prašak za pecivo i cimet).



Maka sam stavljala više nego brašna (kao što se vidi na slici).Sastojke sam pomiješala.




Cijela jaja sam izmiksala , dodavala sam žlicu po žlicu šećera,nakon druge žlice šećera ulila sam jednu žlicu hladne vode,
a dvije nakon zadnje žlice šećera.Miksala sam dok nije postalo pjenasto.






U dobivenu smjesu dodavala sam žlicu po žlicu suhih sastojaka i lagano miješala silikonskom lopaticom (može i kuhačom).
Često se dogodi da suhi sastojci "sjednu" na dno posude,zbog toga ne miješam u krug vodoravno, nego odozdo prema gore..





Papir za pečenje izrezala sam u veličini lima za pečenje (32x34cm).Stranice lima namazala sam margarinom,a dno samo na
uglovima da se papir prilijepi za lim.Stranice sam pobrašnila da se biskvit tijekom pečenja odvoji od lima.Pećnicu sam predhodno
zagrijala na 180 stupnjeva.U lim sam izlila pripremljenu smjesu i ravnomjerno ju rasporedila.




Biskvit sam pekla 15 min u pećnici s ventilatorom (ako je pećnica bez ventilatora potrebno ga je peći 5 min. duže.(Kad vidite
da se biskvit odvojio od stranica lima za pečenje gotov je.)Dok se biskvit pekao pripremila sam suhu kuhinjsku krpu,na nju sam
stavila papir za pečenje.Pečen biskvit sam okrenula na krpu s papirom i odvojila papir na kom se pekao.





Biskvit sam urolala zajedno s krpom i papirom za pečenje i ostavila da se kratko ohladi.Kad se malo ohladio odmotala sam
ga i tada pažljivo urolala bez krpe i ostavila da se ohladi potpuno.




Dok se biskvit hladio pripremila sam tučeno slatko vrhnje.Vrhnje mora biti hladno.Miksala sam ga dok nije postalo toliko
čvrsto da nije moglo kliziti niz stjenke posude za miksanje.(Ako stavljate šlagfix stavite ga kad se vrhnje zapjeni).






U tako izmiksano vrhnje stavila sam 1 dcl mlijeka da bi vrhnje bilo manje masno,lakše,nježnije.Mlijeko nisam stavila sve
odmah nego sam ga dodavala trećinu po trećinu.Kad sam nalila prvu trećinu tučeno vrhnje se razrijedilo,miksala sam do
čvrstoće kakva je bila prije dodavanja mlijeka,postupak sam ponovila dok nisam potrošila sve mlijeko.






Biskvit sam razmotala na kuhinjskoj krpi,namazala ga tučenim vrhnjem 1,5 do 2 cm,posložila višnje,može i više višanja,
mogu i svježe višnje,samo izvadite koštice.






Pažljivo sam urolala biskvit s vrhnjem i višnjama pazeći da ne oštetim vanjsku kožicu biskvita i da bude dovoljno čvrsta
rolada.









MP

Oznake: mak, slatko vrhnje, višnje

Punjena jaja

petak, 01.04.2016.

Ovako pripremljena jaja mogu se poslužiti kao prilog ili kao hladno predjelo.




OSNOVNI SASTOJCI





OSNOVNI SASTOJCI:

jaja

majoneza

sirni namaz

hren

rotkvice

domaća šunka





.


Tvrdo skuhamo7 jaja,prerežemo ih po dužoj strani i izvadimo žumanjke.


NADJEV OD ŽUTANJAKA:

7 žutanjaka

2 velike žlice majoneze

2 rotkvice

sol,biber


Vilicom zdrobimo žumanjke,dodamo majonezu,sol,biber i dvije sitno izribane rotkvice.Napravimo glatku kremu.








NADJEV OD SIRNOG NAMAZA:

125 gr sirnog namaza

2 žličice hrena

50 gr domaće šunke


U sirni namaz stavimo hren,izmiješamo u glatku masu.Šunku sameljemo ili izrežemo na sitne kockice i umiješamo ju u smjesu sirnog namaza i hrena.




(Takvim nadjevom su punjena jaja na naslovnoj fotografiji bloga)


Smjesu stavimo u slastičarsku vrećicu i punimo bjelanjke.










njami

Ja sam ih poslužila uz kuhano dimljeno meso i salatu od rotkvica sa mladim lukom.

Oznake: sirni namaz, majoneza, hren, rotkvice, jaja