Čime bolje ocrtati predanost modernom, novom, hipernovom, nego arhitekturom,
posebno kad polja pretvaraš u sveučilišni kampus.
Evo jednog takvog primjera iz našeg susjedstva ovdje u Šangaju, uočite skalu dolje lijevo...
Takvih kampusa je u ovom, novonastalom dijelu grada zapadno od centra Šangaja,
desetak. Kinezi stvarno sve što rade, rade sa velikim razmahom! Zato se taj dio grada
i zove Songjiang-Univerzitetski grad. Ma gradić mali slatki, svega dva milijunčića ljudi.
Što tu sve vidimo? Po mojem, arhitekt više nije imao ideja. To mu je bila već deseta
narudžba za kampus u tjedan dana i snašao se pogledom na svoj stol: miš, plastični držač
ljepljive trake, stapler (veli mi bing translator da je to na hrvatskom "heftalica", stvarno??),
pogledao je u kompjuter i vidio matičnu ploču i čipove RAM-a, utičnicu za ethernet,...
Ili to ja vidim previše? Arhitekt, sjedi, tri. Bandera za sad ostaje prazna, ali idući puta se
više potrudi i bit će još bolje.
Negdje u kineskim novinama sam pročitao da su nadležni ("Oni"-uvijek se u takvim prilikama
kao slučajno nađe neki lokalni partijski operativac koji je dao prijedlog, ili bar nadzire izvedbu
projekta) izdali direktivu da neboderi više ne mogu biti proizvoljnog oblika, nego nekog logičnog,
funkcionalnog...previše se umjetnici razmahali. Visinu su isto ograničili na pišljivih 500 m. Valjda su
učili od onog EU činovnika koji je svojevremeno regulisao da neće bre euuuropska mrkva da raste
nejednakih dužina, da ima da bude toliko i toliko cm dugačka i toliko i toliko široka i basta! A vi
tamo iz "regiona", Rumunji i...i ..., kako se ono zovu, Yvonne daj nađi kartu Europe ali da se vidi i
daleki Istok, znaš ono iza dalekoistočne, Austrijske granice, Azija ... no dobro, vi ostali naokolo,
se mislite, ako ste, ovaj, neprilagođeni!
Kinezi vlakove valjda isto ograničavaju na 500km na sat, nisam čuo da imaju brži u upotrebi, iako
su testirali Maglev na oko te brojke, ali ne cijelu kompoziciju...koja redovno vozi svega oko
400 km na sat. Moraju nešto ostaviti i za iduće generacije inžinjera!
|