Nisam fan numerologije, ali za zabavu onima koji jesu:
Primijetite na reklami pored kako Alibaba brzo hvata poslovnu priliku...
nisu uzalud jedna od bogatijih firmi na svijetu.
Da mi se Hudi nasmije u lice, par minuta kasnije sam kopirao broj simulacije
za ponoviti, i bio je, naravno, 15.666. Toliko o numerologiji. Naravno da je
čista slučajnost, ali nije nimalo slučajno da smo se do tuda doveli. Sve se
zna i znalo se: Kinezi da imaju bombu koja radi tika-taka što se virusnog
izvora tiče, mi da imamo Kineze s bombom u ruci...
Ovdje su dobili prvo oni po glavi, pa će sada riješiti problem koliko
mogu-zabranili su već juhicu od šišmiša, a i koječega sličnog, a znate Kineze,
kad zabrane onda nisu tetice koje mašu prstom "ne ne!" nego onima koji
krše zakon slijedi kratki postupak, štrik ili strijeljanje. "Tetice" iz
udruga za ljudska prava mogu ići raditi svoje trajne frizure, a stričeki
na špricer ili whiskey.
Ili vino. Kinesko. Prvo probano ovdje, od jeftinijih, 50RMB, tj. isto
toliko kuna. Sasvim dobro, negdje oko Plavca za istu cijenu. Kalifornijska
su minimalno duplo skuplja, preporučam domaća.
A tko će nam riješiti problem s klimom, koji sami proizvodimo? Koga tu
treba obijesiti ili streljati? Trumpa? On je potrošna roba, idući koji
će doći će pogaziti njegove gluposti kako je on Obamine pametne stvari,
i ostat će nakon njega samo loš okus u ustima, da su si Ameri dozvolili
idiota za predsjednika. Valjda da dokažu da stvarno svatko može postati
predsjednik, čak i glupo primitivan bijelac, bully prototip, sa sumnjivim
poslovima s Rusima. Dakle, preostaje nam shvatiti da problem nije
u Trumpu, nego u nama.
Cijeli svijet je svojedobno kupio američku glupost da je željeznica
nepotrebna, preživjela. Evropa je neko vrijeme još pokušavala, ali
onda su avio-kompanije, na krilima državne pomoći, postale jeftinije
od privatiziranih ili neprivatiziranih željeznica. Nedavno sam pročitao-
ispravite me ako sam pogrešno shvatio-da avio prijevoznici u međunarodnom
prometu ne plaćaju porez na gorivo. Nije se onda za čuditi da mogu biti
jeftiniji od željeznice. Koja mafija im je to isposlovala?
Nijemci su nedavno konačno napravili ispravan korak i ukinuli PDV
na karte za vlak. Odmah su imali milion putnika u vlakovima više. I
isto toliko manje putnika u avionima, koji mnogo, mnogo više zagađuju.
Nastavit će sa tom politikom, a nadam se da će ih ostali slijediti-
brzi vlak je puno ekološkija verzija prijevoza, ne shvaćam kako je
moguće da nam to tako teško ide u glavu. Hauptbahnhof u Berlinu je,
sa svojom spektakularnom staklenom krovnom konstrukcijom, napravljen
ne za metro i uobičajene vlakove, nego je tamo trebao biti i priključak
za Maglev do Pariza i Londona. Nisu imali novaca za to, možda ga uskoro
nađu. Brzinom od 500 km na sat se u Evropi da stići svuda u mnogo kraćem
vremenu nego to može postići avionski promet, ako se uračuna vrijeme
dolaska do zračne luke i ostale peripetije.
Ne bi škodilo ni obnoviti stare kanale i riječni promet-vidim u Kini
kako promet na rijeci Yangtze i dalje lijepo napreduje, nije zastario.
Njezina pritoka, rijeka Hauangpu, koja prolazi kroz Šangaj, dolazi iz pravca
jezera kojima je kanalima kao ovaj u Songjiangu
povezana sa Suzhou. Tamo je proizvodnja svega i svačega, pa je rijeka puna
brodica i vijuga među naseljima:
Mi sve vozimo kamionima, koji mnogo više zagađuju po toni tereta. Da se i drugačije.
Ima još vremena za nas, ali malo, i mjesta za popravak, ali treba djelovati sada, a ne
čekati na Hudoga da nam da znakove da bu nam ...hudo. Bumo mu postali lovina:
Ili ovakvim gazdama:
Zastava sve veli. Vexilla Regis Prodeunt Inferni.
|