Dva blagovanja i jedan Hovatinčić (Prvi Dio)
Večera
Dva puta godišnje skupljeno društvance. Jedva. Svi nekako prezauzeti. Kuhar - glazbenik u jednom, skuhao je mmmm večericu, morski plodovi na razne načine ne da mi se nabrajati, iako bi zaslužila. Domaći kruh. Na kraju i torta, specijalitet mame jednog od prisutnih.
Dva profesora teološko- filozofskog. Lumeni. Slušam njihova predavanja i lebdim iznad stolice, a Bog i bogme lebdim i do kuće. Natjera me ta produžena misao, nakon predavanja, razmišljanje na daljnje čitanje. Ispunja mi dušu. Udalji me od mog profanog pisanja. I znam sigurna sam da sam izišla iz Pećine i gledam u ideale. Boga ionako ne mogu spoznati. On mi je neshvatljiv, nedostupan. Možda dobrota, onoliko koliko je u ovom svijetu ima. Ljepota svakako.
Uvijek mislim kad smo u takvom sastavu da će poteći tako neka misao, slutnja transcendentalnog, ali svaki put, baš svaki put završimo na politici. 'Moje' sociologe sumnjala, agnostike – ateiste, u svakom slučaju pametne glave koji žive od anketa, dva i dva su četiri, nitko ne može izbaciti iz znanstvenog područja. Dokazi ovamo i onamo. Sve je jasno.
I tako redom aktualizacije. Pariz, Isill. Što se događa? Kakvo je rješenje?
Moja pametna sestra govori o nesposobnosti Francuske da uopće shvati što im se događa. To su naši građani. Druga treća generacija, govore velike francuske glave... o toj mladosti koja ubija nedužne građane Francuske, svoje sugrađane. Zemlje koja je izmislila Liberté, égalité, fraternité
Mislim : druga, treća generacija imigranata iz islamskog svijeta, getoizirana, bez bez budućnosti u zemlji u kojoj su njihovi stari vidjeli spas...
Ne samo oni, nastavlja moja sestra. Tu su svi mladi.., pogledajte koliko ih odlazi u Siriju. Mladi Europljani kršćanske i sekularne prošlosti - svejedno, bez perspektive, a islam im nudi odgovore. Daje im ideju, okvir. Zapadna civilizacija ništa više ne nudi.
Tako ide red grešaka iz prošlosti- povijesti kolonijalizma, red sadašnjeg stanja.
Teolozi, jedan od njih se nadovezuje, drugi sluša, zanimljivo je iako to nije njegovo područje. Ispituju se. Crkva i građansko društvo, pa smo tako već na Tuđmanu. Suprotiva mišljenja.
Satima!!! Crkva ga brani, a post građansko društvo misli da je KRIV.
Zatvaram uši i moždane. Otplovila sam u plavetnilo.
Neću više upadati u trans generacijske traume. Samo je jedan život ovakvi kakvog znam.
Nemam nikakvog utjecaja, osim primjera mog života. Načina života koji nije besprijekoran, nikako ni najmanje besprijekoran, ali učim i trudim se. Uzalud!?
U plavetnilu, raširenim jedrima dvoje Talijana u najboljim godinama, gospođa i njen suprug uživaju u neopisivim bojama hrvatskog mora i neba. Znam te osjećaje. Ježim se od ljepote. To su konačno ona nevidljiva vrata prema Bogu, Svemiru, kako tko hoće, a onda jedan novopečeni, bogataš kojeg ne zanimaju transcedencija ni duhovna stanja, nego samo sljepilo potencije, svojim moćnim sredstvom prelazi preko njih. Ovaj svijet protiv onog Svijeta.
I onda zemlja Hrvatska donosi najsramotniju presudu u povijesti pomorstva. Nije kriv!!!
Nije kriv, a VRLO SE DOBRO ZNA DA JEDRILICA KOJA IDE NA JEDRA; SAMO JOJ IME TO KAŽE, U PLOVIDBI NA NAJLJEPŠEM MORU NA SVIJETU: IMA PREDNOST.
Nije kriv što je živ, a oni to više nisu!
< | studeni, 2015 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Vratila sam se malo unatrag u svom slušanju određenih predmeta zbog psihologije religioznosti, iako se predmet službeno zove psihologija religije, ali pravi je naziv onaj prvi jer objašnjava zašto su ljudi (neki) religiozni.
Psihologija, kao i ostale naučne discipline vade se na statistike, ispitivanja , postotke, eksperimente. Razne teorije koje padaju u vodu kad se pojave nove, kao i cjelokupna nauka do sada. Po meni ništa manje maglovito nego i ostale discipline kao filozofija od koje je sve počelo.
Počelo je od riječi. Od logosa. Sve na logosu počiva. Da se čovjek smrzne. Ili bude sretan. Pitanje je opstanka. Velike obmane, iako kad se uštipnem znam da boli, ako i to nije varka.
Kako god mladi profesor mogao bi mi biti sin, a studenti moja unučad. A ja sam zadovoljna.
Pitanje je koje sebi postavljam: kuda nas Institucija vodi?
O tom malo kasnije.
Drago mi je kako profesor uvlačeći nas u temu, tumačeći neku od teorija, pušta, ali pri tom i kanalizira naše rasprave. Kažem naše jer i ja se na kraju uključim iako odlučim da neću.
Šaroliko je to društvo. Sastavljeno od onih koji će kasnije, ili su već, ostati u nekoj od zajednica, redovničkih ili više svjetovnih. Ima tu muškarca i žena, bolje rečeno dječaka i djevojčica, a muškarci su ovdje kod mene na prvom mjestu jer je odnos snaga takav i u Crkvi. Hoću reći u propovijedima i obraćanjima uvijek kažu. Braćo i sestre. ( Iako komunizam koji ih je u svemu imitirao nije govorio drugovi i drugarice, nego baš obrnuto.) Ima i onih koji će se razočarati. Već sam ih srela. Ima budućih vjeroučiteljica i vjeroučitelja, onih koji su izišli iz duboko religioznih sredina, ali i onih koji se prvi put susreću sa religioznošću. Neki će nastaviti nešto drugo. Jedan dječak je umro. Od tumora. Bili smo od početka zajedno. Drag i pametan dječak. Njegova me smrt jako pogodila.
No dakle ovaj put, u sklopu teme, o časnoj sestri iz Italije koja je pjevala na nekim od onih natjecanja u pjevačkim i inim natjecanjima. Je li njen nastup, način ponašanja, izabrana pjesma u skladu s njenim pozivom? Mislim da je to postavljeno kao pitanje?
Rasprava se razbuktala.
A joj!!!
Što je to 'poziv' htjela sam pitati. Posvećenost Bogu. O.k. To mi je jasno, ali kako bi ta posvećenost Bogu trebala izgledati. U današnje vrijeme kad je mali čovjek iskorišten do maksimuma, iznevjeren, gubi na svaki način tlo pod nogama i više ne zna kome bi trebao vjerovati. A još ga čeka smrt.
U moje doba (ha ha ha) Crkva je bila svijetla točka. Mnogima od nas. Nisam tih 45 godina nikad doživjela ništa ružno. Učila sam i govorili su mi ono što me je zanimalo. Nikad nisam osjetila da me vjeroučitelj gleda kao predmet ... što ja znam ... recimo seksualnih naznaka koje danas isplivavaju na površinu i u tim redovima. U školi jesam.
Iako i tamo i ovamo je ljudski, ne opravdano, ali ljudski - čovjek je i seksualno biće i nije lako s tim vladati (hercegovci imaju poslovicu: potisnuto jače sve to više skače- odnosi se na nešto drugo, ali može se i tu primijeniti), iako bi svećenici baš zato jer su odabrali služiti Bogu trebali više misliti na disciplinu tijela i duha. O disciplini tijela imam svoje mišljenje, ali o tome ako me tko upita u komentarima.
Kažem im: danas se na nas vjernike gleda kao na čudake. Ovdje na blogu svi će se s tim složiti. Znam da u društvu, vrlo često šarolikom , rijetko i s oprezom govorim o vjeri. Inače izgledam kao muslimanke koje po Europi šetaju onako kamuflirane ( ne zamjeram samo žalim žene. Strašno je to nepovjerenje i kazna za ne znam što. Muška moć) i unose nemir i ljutnju. Žene su u većini poznatog svijeta mukotrpno izborile pravo glasa, još ne možemo govoriti o ravnopravnosti, da bi mirno gledale vraćanje u daleku prošlost.
Znam, sve se više zapetljavam. Skačem sa teme na temu, ali ako pogledamo i taj početak pred 2000 godina Isus se nije zatvorio unutar debelih zidova svojih interesa i uživao u razmišljanju i samoći. Hodao je unaokolo i tumačio. Govorio je o vrijednostima koje bi trebali slijediti kako bi život i patnja, naročito patnja imali smisla. Nije to bilo jednostavno. Osuđivan i prozivan od pismoznanaca, onih koji su 'znali što treba a što ne treba raditi po zakonu' do tragične smrti na križu da nam pokaže da za ideale i idealno treba žrtvovati i život.
Pismoznanci, farizeji itd. govorili su iz Institucije židovske vjere. Dugo su se kroz povijest vukli uz jednog Boga. Opominjani na razne načine (događaji, proroci itd.) da ustraju na putu pravde. Stvarali zakone i zakonike, ponavljali ih dok Bog nije odlučio među svoj izabrani narod poslati i samog Sina. I što Sin radi?
Ne zatvara se u kule bjelokosne jer dolazi od Boga i sam Božji sin.
Donosi nadu i onima koji su od nade daleko.
Druži se s najgorima. Kaže: nisam došao spasiti pravednike, nego one koji to nisu.
Draža mu je bila nesretna žena koju su zbog preljuba kamenovali ( U Iranu to i danas rade), nego oni koji se IZVANA drže zakona. Izvana gladac unutra jadac ili obrnuto.
Nije meni laka. Koliko sam godina naslagala a još se pitam i mučim, ali se i radujem.
Razveselila me je ta mlada časna. Onako smišno skakući u svom odjelu redovnice. Lijepoga glasa i puna radosti.
I njene druge redovnice ozarene i sretne što ih tako divno predstavlja. Svega su se odrekle. Ukinimo im još to malo radosti. U kut i klečanje na soli.
A onaj istetovirani 'glazbenik' ...valjda. Pun sotonskih tetovaža! Pa što!?
Ovaj je svijet pun raznih vragova. Sve naše političke stranke vrve njima.
Sanaderi, Vidoševići i slični njima. Zagrebe li se po svim strankama svugdje ih ima.
Knezovi ovoga svijeta. Isus je poslao svoje učenike da evangeliziraju.
Može se to raditi i u zatvorenim redovničkim samostanima, ne kažem , ali mlada časna sestra napravila je puno svojim nastupom.
Pokazala je da su i redovnice ljudska bića i možda nekom dala priliku da razmisli o Bogu. Možda je i od nas otjerala kojeg vraga .
Želim joj najbolje u životu pa kuda god je on u budućnosti vodio.
skaska
Lion Queen
pametni zub
propheta nemo
Trill
ANCHI, i to je život
borgman
Zona Z.
wiseguy
feby
inspektor Clouseau
NEMANJA
DivanSkitnje
anasta
Pupa
greentea
bjeli vuk
sebi pripadam
delfina
onakojatrcisvukovima
Catma
Koraljka
promatram, razmišljam
Gandalf
Wall
Don Blog
Zvone Radikalni
Preko ruba znanosti
MODESTI BLEJZ
Cerovac komentira
Arhangel
Babl
Irida
tragicnamisao
Pero Panonski
NF
Sanja
Big Blue
Helada
saraja azra