Dnevnik bolesnika o svemu pomalo

Put u nigdje

Moje pravo je znati, pitati, provjeriti. Vođen misli želim i imam pravo znati . Poslao sam upit u desetak gradova, turističkih zajednica i agencija s ciljem da spoznam koliko i što pitani nude osobama s invaliditetom. Cilj je bio provjeriti pristupačnost, transparentnost, prilagođenost i volju pitanih gradova da odgovore na jednostavan upit.
Pitao sam
Pitanje za sve je bilo jednako.
„Poštovana/ i
s desetak prijatelja Osoba s invaliditetom u invalidskim kolicima (opp., sedam je otežano pokretno bez invalidskih kolica)odlučili smo ići na putovanje.. Putovanje bi bilo u studenom 2021 godine Zanima ponuda Vaše agencije/ zajednice vezana uz navedeno.. Naime budžet s kojim raspolažemo za put je oko 30 tisuća kn. Zanima me ponuda Vašeg grada i agencije/ grada da aktivno provedemo odmor putujući i istražujući Vaše mjesto. Zanima me što Vaš grad/ mjesto može ponuditi desetak osoba s invaliditetom u navedenom iznosu. Molim Vas da u povratnoj ponudi bude predviđena smanjena pokretljivost OSI( smještaj, prilagođenost obilazak samog mjesta...) .Postoji li adekvatna pristupačnost bar u većinu objekata iz ponude?
Unaprijed se radujem odgovoru, kao i mogućnosti da upoznamo Vaš grad.
Srdačno Vanja Krnić“
Odgovore sam očekivao pisanim putem. Prvi mi je poslao Zadar, a prvi telefonski poziv bio je od Vere Pudić, gospođe iz mog Slavonskog Broda. Nije joj bilo jasno zašto imamo toliko „para“ za obilazak grada. Kratko mi je objasnila da možemo u Muzej tambure, pa Spomen dom Dragutina Tadijanovića. Osupnut znanjem i pripremljenosti gospođe Pudić, koja je ponudila i da se proba organizirati prijevoz. Ljubaznost me kupila i samo znanje gospođe o položaju osoba s invaliditetom. Na neki način drago mi je da i u mome gradu postoje ljudi koji znaju, žele i mogu pomoći premda bila riječ o „putovanju“ u turističko istraživačke svrhe.
Također , izostavila je u potpunosti papirnato plišanu rodu , rad nepoznatog krpara iz turističke rute. Hvala joj. Slavonski Brod i prilagođenost još uvijek su dva suprotna pojma, ali napredak u komunikaciji i prilagodbi je tu. Nadam se da prilagodba neće trajati kao obnova Zagreba. Prilagodba kad i što više bude jednosmjerna, nego uključiva dogodit će se i to. Svim objektima bar na Korzu moći će pristupiti svi OSI bez obzira bili oni u kolicima ili ne. Šalim se ovim nemoguće je naći i jedan u potpunosti pristupačan objekt na Korzu.
Slavonski Brod slavodobitno pokazuje jedan djelomično prilagođeni novoizgrađeni stan za „ OSI“ u invalidskim kolicima. Pošto sam i sam osoba sa 100% invaliditetom, upit, gdje što i kako dovodi do bezbroj novih neprelaznih zidova. Pošto hodam, nisu OSI samo oni u invalidskim kolicima, što je s onima koji su trajno vezani za krevet i tuđu pomoć ni ne usudim se ni pitati. Korona nas sve već izluđuje, a što je s onima koji i bez korone žive u izolaciji?
Zadar
Grad u Dalmaciji koju je malo teže povezati s pristupačnosti osoba s invaliditetom drugi je odgovorio iznimno kvalitetno, čak su i mapu poslali.
„Kao turističko odredište s višestoljetnom tradicijom, Zadar je grad otvoren za sve putnike. Grad Zadar i zadarska Turistička zajednica uz veliku pomoć od strane udruga osoba s invaliditetom iz Zadra pristupili su EU projektu pod nazivom Tourism4All, koji je koordiniran u suradnji sa zadarskim Upravnim odjelom za EU fondove. Projekt je posebno osmišljen za osobe s invaliditetom i ima za cilj predstaviti ljepote grada, gradske atrakcije i druge sadržaje pogodne za invalide te lokacije i rute koje se mogu posjetiti.“ Izvor: https://zadar.travel/hr/istrazi/pristupacnost-u-zadru/
Zašto moj grad nema sličnu bar ponudu ili mapu, a oko nas ni kamena ni planine. Zadar je očigledno shvatio važnost osoba s invaliditetom. Za temeljitiju ponudu uputili su me na agenciju. Cilj je ostvaren i predstavljena pristupačnost jednog grada s upitom, Svojevremeno je naš grad izdan „Vodič za osobe s invaliditetom“ u Slavonskom Brodu, tad je bilo pristupačno samo 20ak % objekata.
Đakovo
„Poštovani gosp. Krnić,
zahvaljujemo na Vašem upitu, shodno istome šaljemo Vam sljedeće informacije:
Ponudu / Aranžman Vam može dati turistička agencija Orion Tours iz Đakova koja je i u prilogu ovog e-maila. TZ-ovi su neprofitne organizacije, ne smiju obavljati gospodarsku djelatnost, dakle turistička agencija je ta koja može naplatiti aranžman.
2. Ponudu / Aranžman možete očekivati sljedeći tjedan te će turistička agencija Orion Tours biti slobodna kontaktirati Vas za dodatne informacije.
3. Korisne informacije / Pristupačnost s obzirom na invaliditet:
- Katedrala sv. Petra - moguć ulaz i razgledanje osoba u invalidskim kolicima i osoba smanjene pokretljivosti
- Državna ergela Đakovo - moguć ulaz i razgledanje osoba u invalidskim kolicima i osoba smanjene pokretljivosti
- Muzej Đakovštine - moguć ulaz i razgledanje osoba u invalidskim kolicima i osoba smanjene pokretljivosti (prizemlje i kat)
- Mogućnost jahanja - obrt Equijoy, obrt za terapijsko jahanje i promicanje kvalitete života i zdravlja. „
Đakovo kao manji grad ima što za ponuditi Osobama s invaliditetom. Nisam napisao ni kad bi točno išao, ali ponuda je u pripremi
Pula
Iz Pule su poslali linkove prilagođenih objekata, ne mogu se pohvaliti da ih ima baš puno.
„Poštovani,
u nastavku Vam šaljemo linkove web stranica hotela koji su prilagođeni za ugošćivanje osoba s invaliditetom: Hotel Amfiteatar , Hotel Pula , Hotel Park Plaza Histria . Što se tiče razgledavanja kulturnih i povijesnih znamenitosti grada Pule možemo Vam preporučiti posjet Povijesnom i pomorskom muzeju Istre , Amfiteatru, galeriji arheološkog muzeja Sveta Srca i galeriji C8, za dodatne informacije o navedenim lokacijama možete poslati upit na e mail info(at)ami-pula.hr ili broj telefona 052/ 351 - 300. Isprike na kasnijem odgovoru, nadamo se da ćete uživati tijekom posjeta našem gradu.

--
Kontaktirali su me još i Osijeka, Karlovca. Uglavnom svi su me determinirali kao odlučnog putnika s devet iako ne znam kojih imenom i prezimenom suputnika. Svakako bi odabrao Zadar, iako je Zagreb po prilagođenosti bar 99 godina ispred nas. Umalo sam otišao na put, a da se od papirnato plišane rode nisam pomakao ni bliže ni dalje. Temeljno ljudsko pravo je pravo na slobodu kretanja, ali ono postaje upitno s pandemijama, ne brigama lokalnih zajednica, ako i postoji ista ona je samo pro forme.
COVID 19 traje već podosta i slobodu kretanja sveo je na minimum iako isti pogađa sve.
„Prema podacima HZJZ, 26. siječnja. 2021. je bilo ukupno 225.648 zaraženih osoba, od čega je bilo 26.811 osoba s invaliditetom. Od 4684 osoba umrlih od posljedica COVID-19, njih 1766 bile su osobe s invaliditetom.“
Izolacije i prestanak odvijanja rehabilitacijskih, socijalnih i obrazovnih programa za različite kategorije djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom već jest, a tek će pokazati( već pokazuje) svoje posljedice na području fizičkog, psihičkog, emocionalnog i socijalnog zdravlja pojedinaca i cijelih obitelji. Redovite zdravstvene potrebe osoba s invaliditetom su stavljene u drugi plan već podosta vremena.
Naravno moje putovanje otpada iako umalo da odem zbog ljubaznosti svih. Poželjan bi bio neki sponzor i da nađe još samo devet OSI za put.

24.09.2021. u 11:04 | 0 Komentara | Print | # | ^

Ki bi da bi

Ja to mogu , ja to hoču, ja to moram. Nakon tolikih ja kao neki magarac jutros skužim da me ne ide moja borba za normalne pokrete.
Samomotivacija nekad ne pali, jutros mi je bilo vruče i doživio sam prvi svoj vlastiti burn out. Doslovno sam osjetio da me oblijeva znoj i da ne mogu više, kuham. Ne volim kad nešto ne mogu, onda mi je moto e baš hoću upravo to.Terapeutkinja koja se do ibera trudi. Pogledaj što si sve navukao na sebe, pa da ti ne bude vruće. Debelu trenerku, majicu, duksu i potkošulju ispod i još zimske patike. Pa ono mislio sam da je vani zima i utoplio se do želje za samoskidanjem kao da sam u Finskoj sauni.Naravno nakon pregirajavanja došao sam kući i skinuo se u sve kratko i smrznuo se kao....,sve u svemu uvijek grintam. Dida Toni je u pravu Vježbaj p.... ti materina!" B

20.09.2021. u 21:36 | 1 Komentara | Print | # | ^

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

Travanj 2024 (2)
Veljača 2024 (3)
Siječanj 2024 (3)
Prosinac 2023 (4)
Listopad 2023 (1)
Kolovoz 2023 (1)
Svibanj 2023 (1)
Travanj 2023 (2)
Ožujak 2023 (2)
Siječanj 2023 (2)
Prosinac 2022 (2)
Studeni 2022 (2)
Listopad 2022 (5)
Rujan 2022 (5)
Kolovoz 2022 (8)
Srpanj 2022 (4)
Lipanj 2022 (4)
Svibanj 2022 (6)
Travanj 2022 (8)
Ožujak 2022 (2)
Veljača 2022 (1)
Siječanj 2022 (3)
Prosinac 2021 (3)
Studeni 2021 (5)
Listopad 2021 (4)
Rujan 2021 (2)
Srpanj 2021 (1)
Lipanj 2021 (2)
Svibanj 2021 (2)
Ožujak 2021 (1)
Veljača 2021 (1)
Siječanj 2021 (1)
Prosinac 2020 (2)
Studeni 2020 (1)
Listopad 2020 (2)
Rujan 2020 (1)
Kolovoz 2020 (2)
Srpanj 2020 (4)
Lipanj 2020 (2)
Travanj 2020 (2)
Prosinac 2019 (1)
Studeni 2019 (2)
Listopad 2019 (2)
Kolovoz 2019 (1)
Lipanj 2019 (2)
Veljača 2019 (1)
Studeni 2018 (1)
Rujan 2018 (1)

Opis bloga

Bok, dolazim iz Slavonskog Broda, zovem se Vanja Krnić i žrtva sam pogrešnog liječenja.Imam 43 godine. Preživio sam bakterijski endokarditis, , ugradnju mehaničkog zaliska, dva moždana itd.Ovim blogom pokušat ću na svoj način) opisati sudski proces.., svoju bitku za zdravlje..Liječnik , inaće bivši šef brodske zaraze Nenad Pandak mi je liječio tuberkolozni meningitis( otišao u susjedni Oman, ako mu se tamo ovako omane...), a od tubekoloze nije bilo ni t.Pobjegao je nakon dugih 14 pravomoćno je presuđeno da mi je život uništen liječničkom greškom, a moj život?
Živjela naša divna Hrvatska!

Kontakt

krnic1980@gmail.com

facebook stranica

Dnevnik bolesnika

Dnevnik bolesnika o svemu pomalo