Postoje ljudi koji, puni entuzijazma, fotografiraju razna prevozna sredstva - avione, vlakove, brodove, uglavnom sve ono što plovi, vozi ili leti. Među njima su svakako njazastupljeniji oni koji snimaju zrakoplove (tzv.planespotteri) i vlakove (tzv. trainspotteri).
Međutim, postoji jedan problem vezan uz dotične fotografe. Taj problem su službe sigurnosti. Naime, iako dotični spotteri svojim fotografiranjem ne rade ništa ilegalno, odnosno ni u kojem slučaju svojim fotografiranjem ne ugrožavaju dotična prijevozna sredstva, uvijek su na udaru sigurnosnih službi. Naravno iz "sigurnosnih razloga". Na meti su naravno svi oni sa malo boljom fotografskom opremom.
(public domain)
Kao sigurnosni razlozi najčešće se navode "opasnost od terorizma" (ili drugih sličnih subverzivnih akcija), zbog pretpostavke da svi teroristi obavezno "snimaju mete". Ta pratpostavka je naravno sasvim pogrešna (kao i većina svih pretpostavki) jer se iz pravih slučajeva terorizma i terorističkih napada vidi upravo suprotno, da teroristi prije svojih napada ne snimaju.
Naime, teroristi koji su se zabili u WTC nisu ništa snimali. Bombaši iz Londonske podzemne željeznice isto nisu ništa snimali. Timothy McVeigh koji je raznio zgradu u Oklahomi nije ništa snimao. "Unabomber" isto tako nije ništa snimao. Ekipa koja se spremala "tekućim bombama" srušiti zrakoplove - nije ništa snimala. Paletsinski samoubojice ne snimaju prije svojih napada. Pripadnici IRE, ETE i sličnih skupina prije svojih napada također nisu ništa snimali...
Inače, pretpostavka da teroristi snimaju svoje mete dolazi prvenstveno iz loših akcijskih filmova u kojima glavni junaci u nekom trenutku otkrivaju skrovište negatica u kojem se u svrhu dramatizacije radnje obavezno mora nalaziti pano sa fotografijama "meta".
U Americi je pak službena državna propaganda, a kojoj je cilj prvenstveno sijanje panike, čak otišla čak toliko daleko da pokušava prikazati svakog s kamerom u ruci kao potencijalnog terorista!. Gotovo identična stvar se događa i u Velikoj Britaniji.
No bez obzira na to što činjenice dokazuju upravo suprotno ustaljenim pretpostavkama sigurnosnih službi, dotični se i dalje toga slijepo drže, tako da se može jedino postaviti pitanje o njihovim intelektualnim kapacitetima, s obzirom da vrijeme uporno troše na potpuno nebitne stvari, tj. "preventivno" djelovanje protiv fotografa!
Do koje mjere se službe sigurnsoti troše vrijeme na gluposti dovoljno govore neke situacije iz nedavne prošlosti, kao npr. ona kada je jedan čovjek ukrao bakar iz aerodromske trafostanice na zagrebačkoj zračnoj luci, čime je onesposobio rasvijetu piste i ugrozio zračni promet; da stvar bude još smješnija, dotičnog kradljivca je zaustavio "obični" djelatnik zračne luke, a ne pripadnici službe sigurnosti kojima je to posao! (vjerojatno su zaštitari bili prezauzeti "opasnim" fotografima op.a.) (LINK)
Zanimljivo je i to da zagrebački aerodrom Pleso ima posebna pravila prema kojima se za svako fotografirane (i privatno i koercijalno) treba tražiti posebne dozvole, počeši od samog aerodroma, pa do dozvola zračnih prijevoznika čije se avione namjerava snimati... Zagreb-airport: Snimanje i fotograiranje
Događalo se da su ljudi koji su fotografirali na aerodromima, pa čak i oni koji nisu bili na poručju aerodroma, već snimali sa okolnih livada, cesta ili negdje dalje, na koridorima kojima se kreću zrakoplovi, bivali privođeni i zadržavani na ispitivanju od strane policije, pri čemu su bili rešetani glupostima tipa "zašto snimaju", "za koga snimaju", "što će im slike", "što namjeravaju" i tome slično...
No s druge strane, kad god se doista dogodi neka avionska nesreća, prva stvar koju te iste sigurnosne službe i policija čine jest da ispituju javnost ima li tko možda snimku nesreće i pada zrakoplova; odjednom su im planespoptteri, koje inače maltretiraju gdje god i kad god stignu, "najbolji prijatelji"...
Dogodilo se mnogo situacija da su upravo amaterske slike značajno pomogle u utvrđivanju okolnosti avionskih nesreća! Tako je jedna amaterska fotografija otkrila je da je uzrok pada zrakoplova Japan Airlines 123 lom repnog stabilizatora. Kod pada American Airlines 191, koji se srušio odmah nakon polijetanja, na amaterskoj fotografiji se vidi da je ovome otpao jedan motor. I kod nesreće Concorda, također su amaterske snimke pokazale što se događalo sa avionom neposredno prije pada...
Možda bi "ekspertima za sigurnost" (koji očito žive u svijetu svojih pretpostavki koje nemaju veze sa stvarnošću, op.a.) nacrtati da su u svim slučajevima padova zrakoplova, odnosno otmica, podmetanja bombi, sabotaža i sličnoga, najčešće bili odgovorni oni koji su se ukrcali u zrakoplove (i sa sobom unijeli bombu ili neko oružje) ili su radili na održavanju zrakoplova ili utovaru prtljage, a ne fotografi koji su stajali sa strane i pritiskali okidače na fotoaparatima.
Isto tako, po pitanju fotografiranja vlakova situacija je vrlo slična kao i sa fotografiranjem zrakoplovima; trainspotteri su nerjetko na meti zaštitara ili policije, koji ih tjeraju sa kolodvora, zabranjuju snimanje ili traže dozvole za snimanje, iako su prostori uz prugu javne površine.
(foto: Toco1980, sva prava pridržana)
Usput, kako je nedavno u Podsusedu vlak naletio na nekakvu eksplozivnu napravu, a u medijima neki spominju čak i mogućnost da se radi o terorizmu, moglo bi se (po dobrom starom običaju sigurnosnih službi) dogoditi da se iz "sigurnosnih razloga" i "radi prevencije" opet sigurnosne službe okome na trainspottere.
No, čini se da se zaboravlja ili namjerno zanemaruje to da su spotteri svih mogućih vrsta zapravo oni koji će prvi, ukoliko zamjete nešto sumnjivi i nenormalno, to dojaviti policiji i sigurnosnim službama, i što je najvažnije, to i snimiti, kako bi, ako se doista dogodila neka ilegalna aktivnost, za to postojao dokaz.
< | siječanj, 2013 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Fotoaparat nije oružje, a fotografiranje nije zločin. Međutim, nakon terorističkih napada u New Yorku (2001.) i Londonu (2005.), i pojave zloupotrebe interneta i fotografije, demagogijom i djelovanjem raznih "velikih moralista", dušebrižnika, birokrata i drugih lažnih autoriteta, fotografi i videografi su od hobista, umjetnika, turista i profesionalaca, u očima javnosti pretvoreni u "teroriste", "voajere", "pedofile" i "dežurne krivce za sva zla koja se događaju u svijetu".
Mole se svi koji imaju potrebu komentirati da se drže teme posta i bontona! Svi nesuvisli i nebulozni komentari, te komentari koji budu sadržavali uvrede, omalovažavanja, provokacije, trolanje, spam i slično će biti obrisani bez pardona, a komentatori blokirani.
(Napomena: Moguće je da u starijim postovima nedostaju slike i videi, i da linkovi na slike, videe ili druge web stranice ne rade, zbog toga što su u međuvremenu te stranice, slike, ili videosnimke uklonjene, preimenovane, ili je onemogućeno njihovo linkanje)
Važniji članci na blogu
Hrvatski zakoni
131. vs 144.
Vrste nasilja nad fotografima
Birokratsko nasilje
Kome i zašto smetaju kamere
Razlikovanje pojmova za idiote #1
Razlikovanje pojmova za idiote #2
Za domaće pilote dronova
Zašto je dobro imati auto-kameru
Murphijevi zakoni fotografije
Murphijevi zakoni fotografije 2
Zašto takav naziv bloga?
Fotografski blogovi
Bablfotograf rip
Bergaz naopačke rip
Delicatus
Fotografske priče
Geomir
hawkeye_1306
Klik-Po Europama rip
Kojekakve rip
Let lastavica
Nachtfresser
Nepoznati Zagreb
Splitkarenje u po bota rip
VladKrvoglad
Ostali blogovi
Alexxl
Čarapa Floyd
Euro smijeh
Plastično je fantastično
Saddako's apprentice
Semper contra rip
U zvijezdama piše
Ostali linkovi
Blog.hr
Google
Kontakt
toco1980blog(at)net.hr
Copyright © Toco1980
Sva prava pridržana.
Nije dozvoljeno korištenje materijala s bloga bez odobrenja autora, osim onih dijelova koji su zasebno označeni kao (cc) creative commons ili public domain.
Listopad 2024 (1)
Kolovoz 2024 (2)
Srpanj 2024 (2)
Lipanj 2024 (2)
Svibanj 2024 (5)
Travanj 2024 (2)
Ožujak 2024 (2)
Siječanj 2024 (3)
Prosinac 2023 (6)
Studeni 2023 (1)
Listopad 2023 (1)
Rujan 2023 (3)
Kolovoz 2023 (5)
Srpanj 2023 (4)
Lipanj 2023 (9)
Ožujak 2023 (1)
Veljača 2023 (4)
Siječanj 2023 (13)
Prosinac 2022 (10)
Studeni 2022 (12)
Listopad 2022 (3)
Kolovoz 2022 (1)
Srpanj 2022 (6)
Lipanj 2022 (8)
Svibanj 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Ožujak 2022 (10)
Veljača 2022 (10)
Siječanj 2022 (13)
Prosinac 2021 (8)
Studeni 2021 (10)
Listopad 2021 (15)
Rujan 2021 (5)
Kolovoz 2021 (7)
Srpanj 2021 (9)
Lipanj 2021 (4)
Svibanj 2021 (5)
Travanj 2021 (10)
Ožujak 2021 (15)
Veljača 2021 (8)
Siječanj 2021 (14)
Prosinac 2020 (12)
Studeni 2020 (4)
Listopad 2020 (9)
Rujan 2020 (6)
Kolovoz 2020 (10)
Srpanj 2020 (17)
Lipanj 2020 (4)
Početak