Fotografima se danas gotovo svakodneno događaju neugodne situacije. Bilo zbog slučajnih prolaznka kojima jako smeta njihov (malo veći) fotoaparat, bilo zbog nadobudnih roditelja koje svakog sa fotoaparatom doživljava kao opasnost za svoje potomstvo, bilo zbog kakvog zaštitara koji ne razlikuje fotoaparat od cigle ili vatrenog oružja.
Te situacije variraju od onih verbalnih (različitog intenziteta) koje su brojno najčešće, pa do pravih fizičkih okršaja u kojima je glavna poanta sačuvati fotografsku opremu i živu glavu.
Neki će možda reći da je zdravlje važnije od fotoaparata, no osobi koja je amater, i kojoj oprema nije osigurana, bilo kakvo oštećenje iste se najčešće mjeri u tisućama i desecima tisuća kuna, a ako napadač pobjegne prije dolaska policije (što je uglavnom redovita pojava), realno je izuzetno mala vjerojatnost da će oštećena osoba putem suda dobiti bilo kakvu naknadu za oštećenu opremu, i da će odgovorna osoba biti uopće kažnjena.
Danas je sve je manje ljudi koji znaju na kulturan način dati do znanja fotografu da ne žele biti snimljeni. Puno češće se događa da umjesto toga fotograf mora slušati prijetnje i uvrede. Samo iz razloga što se danas prosječna populacija uglavnom satoji od narcisoidnih egomanijaka, agresivnih paranoika i PTSP-ovaca raznih vrsta. Svi oni redovito čovjeka s fotoaparatom u rukama gledaju ko da je pao s marsa, pogledom tipa "što sad ovaj hoće?" i doživljavaju kao nekakvu "opasnost" ili pak kao vreću za udaranje i ispucavanje svojih frustracija.
Prirodno, postavlja se pitanje kako reagirati u takvim neugodnim situacijama.
Ako se radi o verbalnim incidentima, tada je moguće reagirati na nekoliko načina:
1. Ako netko u blizini glasno komentira fotografa, ili pak iz daljine dobacuje nekakve prijetnje i/ili uvrede, takvu je osobu najbolje ignoriratim, jer takvi najčešće time samo žele privući pažnju na sebe ili isprovocirati sukob.
2. Ako pak dođe do "razgovora", tada treba maksimalno nastojati biti "bezobrazno pristojan" - treba omogućiti ovom drugome da pred svima pokazuje svoju razinu (ne)kulture psovkama i prijetnjama, dok bilo kakav odgovor takvoj osobi treba biti smiren i izuzetno ljubazan.
Naime, ljudi koji "po defaultu" nastupaju agresivno i bahato, najčešće očekuju isti takav odgovor, a koji je pak onda njima povod za njihove daljnje (fizičke) postupke, koje zatim racionaliziraju tim e da se "oni samo brane" (od onoga što su zapravo sami izazvali).
3. U određenim situacijama je čak moguće biti i "pristojno bezobrazan" - na pristojan način (tj. bez eksplicitnih uvreda i vulgarnosti) ljudima ukazati na njihvu zabludu, neki nedostatak, ili ih pak dovesti u situaciju da ih se "tuče" njihovim vlastitim "oružjem".
Tako je ponekad dobro na nečije zahtjeve ili pitanja odgovarati pitanjima. Ako netko tvrdi da je snimaje zabranjeno, teba postaviti protupitanje tipa gdje je znak, tko je zabranio, ili tko su uopće oni da smiju bilo koga pozivati na odgovornost (ako se ne radi o policiji ili zaštitaru, već o nekom samozvanom "čuvaru reda").
S druge strane, ako se pak dogodi fizički nasrtaj, postoji također više mogućih načina kako reagirati:
1. Pokušati pobjeći - iako se neki možda neće složiti s ovime, u svakom slučaju je bolje očima jedne agresivne budale ispast kukavica, nego riskirati razbijenu opremu te posjet bolnici ili groblju.
2. Ako udaljavanje ili bijeg nisu mogući tada treba razmotriti sve moguće legalne načine samoobrane. Elektrošoker ili papreni sprej u džepu nisu loša opcija kao predostrožnost za takve sitacuje. A u nedostatku istih, ukoliko do neizbježnog fizičkog okršaja dođe, treba pokušati dohvatiti napadačeve "mekane" dijelove jer je i najjači čovjek jak samo onoliko koliko je jak njegov najslabiji dio. No ono što je bitno, ako do fizičkog okršaja dođe bitno je samo upamtiti to da je napadač onaj tko uputi prvi udarac!
I na kraju, naravno, ne treba niti spominjati to da su obično oni najglasniji i najbahatiji uvijek mirni ko bubice ako se u blizini nalaze organi reda. Ili pak ako je fotograf dvometraš od 130kg.
< | ožujak, 2011 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Fotoaparat nije oružje, a fotografiranje nije zločin. Međutim, nakon terorističkih napada u New Yorku (2001.) i Londonu (2005.), i pojave zloupotrebe interneta i fotografije, demagogijom i djelovanjem raznih "velikih moralista", dušebrižnika, birokrata i drugih lažnih autoriteta, fotografi i videografi su od hobista, umjetnika, turista i profesionalaca, u očima javnosti pretvoreni u "teroriste", "voajere", "pedofile" i "dežurne krivce za sva zla koja se događaju u svijetu".
Mole se svi koji imaju potrebu komentirati da se drže teme posta i bontona! Svi nesuvisli i nebulozni komentari, te komentari koji budu sadržavali uvrede, omalovažavanja, provokacije, trolanje, spam i slično će biti obrisani bez pardona, a komentatori blokirani.
(Napomena: Moguće je da u starijim postovima nedostaju slike i videi, i da linkovi na slike, videe ili druge web stranice ne rade, zbog toga što su u međuvremenu te stranice, slike, ili videosnimke uklonjene, preimenovane, ili je onemogućeno njihovo linkanje)
Važniji članci na blogu
Hrvatski zakoni
131. vs 144.
Vrste nasilja nad fotografima
Birokratsko nasilje
Kome i zašto smetaju kamere
Razlikovanje pojmova za idiote #1
Razlikovanje pojmova za idiote #2
Za domaće pilote dronova
Zašto je dobro imati auto-kameru
Murphijevi zakoni fotografije
Murphijevi zakoni fotografije 2
Zašto takav naziv bloga?
Fotografski blogovi
Bablfotograf rip
Bergaz naopačke rip
Delicatus
Fotografske priče
Geomir
hawkeye_1306
Klik-Po Europama rip
Kojekakve rip
Let lastavica
Nachtfresser
Nepoznati Zagreb
Splitkarenje u po bota rip
VladKrvoglad
Ostali blogovi
Alexxl
Čarapa Floyd
Euro smijeh
Plastično je fantastično
Saddako's apprentice
Semper contra rip
U zvijezdama piše
Ostali linkovi
Blog.hr
Google
Kontakt
toco1980blog(at)net.hr
Copyright © Toco1980
Sva prava pridržana.
Nije dozvoljeno korištenje materijala s bloga bez odobrenja autora, osim onih dijelova koji su zasebno označeni kao (cc) creative commons ili public domain.
Listopad 2024 (1)
Kolovoz 2024 (2)
Srpanj 2024 (2)
Lipanj 2024 (2)
Svibanj 2024 (5)
Travanj 2024 (2)
Ožujak 2024 (2)
Siječanj 2024 (3)
Prosinac 2023 (6)
Studeni 2023 (1)
Listopad 2023 (1)
Rujan 2023 (3)
Kolovoz 2023 (5)
Srpanj 2023 (4)
Lipanj 2023 (9)
Ožujak 2023 (1)
Veljača 2023 (4)
Siječanj 2023 (13)
Prosinac 2022 (10)
Studeni 2022 (12)
Listopad 2022 (3)
Kolovoz 2022 (1)
Srpanj 2022 (6)
Lipanj 2022 (8)
Svibanj 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Ožujak 2022 (10)
Veljača 2022 (10)
Siječanj 2022 (13)
Prosinac 2021 (8)
Studeni 2021 (10)
Listopad 2021 (15)
Rujan 2021 (5)
Kolovoz 2021 (7)
Srpanj 2021 (9)
Lipanj 2021 (4)
Svibanj 2021 (5)
Travanj 2021 (10)
Ožujak 2021 (15)
Veljača 2021 (8)
Siječanj 2021 (14)
Prosinac 2020 (12)
Studeni 2020 (4)
Listopad 2020 (9)
Rujan 2020 (6)
Kolovoz 2020 (10)
Srpanj 2020 (17)
Lipanj 2020 (4)
Početak