25
petak
svibanj
2007
ANIMEMANIJA
Petkom navecer Mala se veseli svom omiljenom crticu na televiziji.
Zapravo, veseli mu se vec cijeli tjedan. Svaki dan me ispituje je li crtic mozda vec danas, a ako nije, koliko jos dana treba cekati. Kad konacno stigne petak, uzbudjenje je na vrhuncu, i ona jedva doceka da se u 19.30 smjesti ispred ekrana.
Pocinju nove zgode legendarnog junaka u kratkim hlacicama, klinje iz vrtica po imenu Shin-chan !
Nisam slutila da ce se Mala razviti u takvu vatrenu obozavateljicu japanskog anime zanra. 'Crayon Shin-chan', kako se crtic zove, postoji u manga i anime verziji. Poznat je u mnogim stranim zemljama, a u Japanu trenutno se prikazuje petkom navecer na TV Asahi. Glavni lik Shinnosuke, odmila zvan Shin-chan, nestasni je djecarac vrticke dobi koji zahvaljujuci svom direktnom i neobuzdanom karakteru (ili upravo svojim mladim godinama) upada u svakakve neobicne i nezgodne situacije. Uvijek nosi crvenu majicu i zute kratke hlacice, iako povremeno i mijenja outfit. Glas mu je grlen i pomalo meketav. Nema dlake na jeziku, ponasa se razuzdano i izrazava dvosmisleno. Njegove sale cesto su jezicne prirode, ne bas tako bezazlene kao sto se cine u prvi mah.
U Japanu prodaju razne slatkise na temu svih mogucih anime likova.
Ova kutija bombona prikazuje Shin-chana i najpoznatije likove iz tog crtica.
Pitam Malu, zasto ti se toliko svidja Shin-chan ? Kaze ona, zato sto je smijesan. I slazem se, to je jedna od razina na kojoj se moze 'iscitavati' taj crtic. Jedan od tipicnih Shin-chanovih nestasluka jest njegova upravo neobuzdana potreba da u najnezgodnijem trenutku pred svima ekstaticno razgoliti straznjicu. Klinci od cetiri godine na to, naravno, vriste od smijeha.
Shin-chan i Mala su, osim toga, i vrsnjaci. Epizode nekako prate godisnja zbivanja u japanskom vrtickom i sirem drustvenom zivotu. Kad je Mala isla na razredni izlet, isao je i Shin-chan. Kao i Mala, Shin-chan u vrtic ide u uniformi, nosi torbicu preko ramena i u njoj svoj obento rucak i termosicu. U vrticu su tete, na igralistu prijatelji. Igraju se iste igre i vode slicni razgovori. Ponekad ga u vrtic na biciklu vozi mama - isto kao i ja Malu. Sve djeluje poznato.
Istovremeno, Shin-chan je i sasvim atipican klinac. Njegovi stosevi su zgodni, ali ne i preporucljivi za oponasanje u prilicno formaliziranoj svakodnevici Japana. Shinnosuke je 'cavlic koji izviruje'; u stvarnom zivotu slucajevi poput njega brzo budu 'zakucani'. Navodno je njegov autor izjavio kako Shin-chan predstavlja djecaka kakav je sam zelio biti.
Slatkisi, isti kakve Shin-chan jede u crticu !
Shin-chanovu obitelj cine mama, tata, sestrica i bijeli pas Shiro. Zive u relativnoj harmoniji koju povremeno poremeti neka slapstick-epizoda: bude tu Shin-chanovih groteskno izvucenih usiju nakon jos jedne nepodopstine, maminih udaraca u karate stilu od kojih tata vidi sve zvijezde, uz poneku lokalnu eksploziju frustracije i stresa s obje strane.
I mozda se zato sve moje znanice samo smijulje na spomen Shin-chana, u nelagodi prekrivajuci usta dlanom. Shin-chan je zgodan i smijesan, ali pedagoski naravno ne prolazi i kao majke, one taj crtic svojoj djeci u pravilu zabranjuju gledati ! Shin-chan je na listi 'nepozeljnih' crtica, cak i u nekim sluzbenim anketama. Shin-chan siri los utjecaj, i zato klinci mojih znanica doma gledaju uglavnom Doraemona i Anpanmana, i tu i tamo kakvog Disneya. Tako bar one tvrde.
Ali mi smo gaijini i ionako cudni, pa nam se valjda progleda kroz prste. Iako bi mozda sigurnije bilo drzati Malu na oku dok traje Shin-chan. Nikad se ne zna.
Simpaticni malac u svim pozama
komentiraj (34) * ispiši * #
17
četvrtak
svibanj
2007
SAPUNSKA SONATA
Moja prijateljica Yukiko obozava korejske TV-drame.
Svakog dana u vrijeme rucka, kad posvrsava svoje dnevne poslove, ona sjeda pred ekran i u DVD-aparat umece vec pripremljeni disk. Na njemu su snimljene najnovije epizode njene omiljene serije. Yukiko ih voli pogledati kad je sama, u miru i bez zurbe. Pred televizorom obicno usput pojede i rucak.
Otkako su njezine blizanke krenule u skolu, Yukiko je dosla na svoje. Ne mora vise spremati obento obroke. Skola joj je prakticki preko puta ceste. Nastava traje duze nego u vrticu, i zasad nema previse obaveza na roditeljskim sastancima.
Yukiko ne krije svoju strast. S ponosom mi pokazuje sliku svog omiljenog korejskog glumca na zaslonu mobitela. Druga slika tog ljepotana visi na kredencu njene minijaturne kuhinjice.
Yukiko ima majku koja zivi u Tokyju. Vikendom ili praznikom ona joj voli pricuvati djevojcice. Ali nije to klasicni baka-servis; Yukikina majka za to bas i nema previse vremena. Kao vatrena obozavateljica korejskih TV-drama, ona svoje vrijeme velikodusno posvecuje tom hobiju. Kod kuce uredno snima sve epizode svojih omiljenih serija. Kad pogleda sve DVD-e, prosljedjuje ih Yukiko, koja ih mirno gleda kod svoje kuce u vrijeme rucka. Ali to nije sve. Baka uredno salje i cijele pakete snimljenih DVD-ova svojim prijateljicama u Ameriku, koje su sve odreda - treba li to napominjati - ljubiteljice korejske TV-drame. Prijateljice salju dalje drugim prijateljicama, i tako se razvila mala prekomorska distribucija.
Yukikina majka njeguje velik interes za korejsku kulturu i obicaje. Pohadja tecajeve korejske kuhinje. Uci korejski jezik. A nedavno je s Yukiko i blizankama otisla i na cetverodnevno putovanje u Seoul. S lokalcima je cavrljala na korejskom.
Kao Yukiko i njezina mama, u Japanu zive desetci tisuca djevojaka i zena koje dijele istu strast.
Korejske sapunice vec nekoliko godina drmaju Japanom. Kao sto su to na hrvatskoj televiziji jos donedavno bile sve one silne spanjolske i meksicke serije u petstodevedesetisedam nastavaka, sa silnim vrtoglavim zapletima, bolnim kulminacijama i katarktickim raspletima. Glumci su odreda mladi, lijepi i zavodljivi, dijalozi secerni, a scenografija rajska. Na pocetku sve se cini idealno, zatim se nesto gadno zakomplicira i njih dvoje se moraju rastati, da bi na kraju ipak sve dobro zavrsilo i oni su ponovno zajedno.
Simplificirano i gledano izvana, u obje verzije (nasoj zapadnoj i ovoj dalekoistocnoj) radi se o identicnom receptu za uspjeh: macho Raul ce u teoriji naici na iste probleme i nedace kao i njegov korejski kolega, mladjahni Kim, i naravno uspjesno ih razrijesiti na isti nacin i na vlastito zadovoljstvo.
To je ipak samo na prvi pogled tocno. Bezbrojne su finese koje upucuju na to da Japanci (kao i gledatelji drugih istocnoazijskih nacija) drukcije dozivljavaju ovdasnje sapunice. U njima su cesto izrazene druge vrijednosti, drugi prioriteti, pa i drugo poimanje zivota nego u nasim zapadnjackim verzijama TV-trakavica.
Zapravo, daleko bi me odvelo da ovdje razglabam o pojedinostima iz scenarija korejskih drama. Da budem iskrena, ja te serije i ne gledam. Korejski original s japanskim titlovima jos uvijek mi ne zvuci tako privlacno. Ipak, cak je i meni, ravnodusnoj kakva jesam prema mladjahnom Kimu i njegovim carima, sasvim dobro poznato kada je i kako poceo taj 'korejski val' u Japanu.
Hocu reci, mozete zivjeti ovdje i ne znati tko je Shinzo Abe, kao kucanici to bi vam jos i oprostili, ali stanovati u Japanu i ne znati za lik i djelo bozanstvenog Yon-same iz 'Zimske sonate', bilo bi ravno najstrasnijoj ignoranciji.
Tko je on ? Punim imenom Bae Yong Joon, mladjusni i zgodjusni glavni glumac iz spomenute korejske TV-drame koja datira iz 2002. godine, a koja je vec ubrzo nakon toga osvojila sva srca u Japanu, Kini, Tajlandu, Maleziji, Sjevernoj Koreji i, odnedavno, Vijetnamu. 'Fuyu no Sonata' ili 'Fuyusona' na japanskom, serija u svega 20 epizoda (!) prati zivotni put mladog glavnog lika i njegove srednjoskolske ljubavi. Kao u uspjesnom kolacu s oblatnama, ide tu prvo red susreta i ljubovanja, zatim red prepreka i rastanaka, fatalnih nezgoda i pokusaja samoubojstva. Dodajmo malo secernog sirupa, jer njih dvoje se vole unatoc svemu. Zatim kap gorkog bademovog ekstrakta za amneziju, da nakratko zaboravimo prvobitni okus slastice. Par kapi limunova soka za ljubomoru i prevaru. Na kraju, unatoc teskim bolestima i nedacama, sve zavrsi dobro za naseg junaka, iako ne onako kako bi to obavio 'nas' Raul - kolac je slatko-gorak. (Pozeli li netko pogledati seriju, da mu ne kvarim dozivljaj.)
Bae Yong Joon, ili Yon-sama
Yon-sama, kako ga odmila zovu u Japanu, vrhunska je zvijezda ne samo u svojoj zemlji, nego i sirom Azije. Kad je 2004. godine nakratko posjetio Tokyo, u zracnoj luci obozavatelji su zamalo prouzrocili stampedo, zeleci slikati svog idola. Zene uzdisu za njim, ili vriste, ovisno o prilici. Prica se da je Akie Abe, supruga danasnjeg japanskog premijera, tada jednog od vodecih ministara u vladi, nagovorila supruga da joj rezervira sobu u tokijskom hotelu u kojem je odsjeo bozanstveni Yon-sama, kako bi ga mogla vidjeti izbliza. Prva dama Japana deklarirana je ljubiteljica korejskih drama; navodno su ona i njezin suprug s jednim drugim popularnim glumcem iz sapunica u Seoulu odigrali partiju golfa.
Yon-sama izazvao je pravi tsunami posjeta svojoj zemlji. Juzna Koreja omiljena je destinacija japanskih turista, prvenstveno zena mladje i srednje dobi koje zele posjetiti originalne lokacije sa snimanja svojih omiljenih drama. Ucenje korejskog jezika postao je novi hobi u Japanu. A odnedavno postoje i korejske povijesne drame koje su pocele privlaciti i japanske muskarce.
Japan i Juzna Koreja, a prosireno i Kina, desetljecima su bili u zategnutim odnosima. Promjena je vidljiva u zadnjih nekoliko godina. Obostrani interes za popularnu kulturu je velik. Kaze se da je Yon-sama, zajedno s brojnim drugim lijepim i mladim junacima malih ekrana koji ga slijede u stopu, vise ucinio za dobrosusjedske odnose u istocnoj Aziji nego sva politika i diplomacija zajedno.
'Zimska sonata' definitivno je otopila led.
Naslovnica 'Zimske sonate' s dvoje glavnih likova
komentiraj (22) * ispiši * #
seoska idila, 17.05.2007. 06:55 ma daj... znači sapunica kud se god okreneš.. kod nas i dalje haraju one mexičke. pošto sam ja radna žena ne gledam tu "drogu", ali zato moja mama ne diže slušalicu od telefona u doba kad traje neka od tih... (ne može ih sve pratiti jer ih sad ima kao pljeve, pa si je odabrala jednu - dvije..)
pjesak u gaćama, 17.05.2007.
08:31
Upravo sam gledao koreansku dramu sa glumicom Seon-yeong Ahn.
Zove se Seksy Teacher. Glumice su prezgodne.
Poprilicno zabavna komedija, veliko osvjezenje od standardnih americkih komedija.
Moram priznati da volim Japansku produkciju, i gledao sam vec dosta japanskih blockbustera. Njihovi filmoi su tako dobri da postoji puno popularnih američkih kopija.
Recimo puno ljudi ne zna da je Departed (vrlo vrlo popularan) zapravo besramna kopija japanskog filma Infernal Affairs, koji je po meni 100 puta bolji.
Ali za Koreansku filmsku produkciju jos nisam cuo, morat cu skinuti i par njihovih filmova.
Pozdrav iz Bahraina
Dani, 17.05.2007. 09:25 Baš bi htjela vidjeti kakva im je produkcija. Zgođušni su mi ti glumci na fotkicama... Kod nas još uvijek 'haraju' sapunice (uglavnom španjolskog govornog područja) i ne bi vjerovala koliko to ljudi prati. Tko voli, nek izvoli! Meni je pak sad poslastica serija 'Reži me'... ;)
fotkam, kuham, putujem..., 17.05.2007.
09:46
zgodjusan decko. ali ja sapunice nikako ne mogu gledati. nemrem si pomoci.
pjesak - ovo uopce nisam znala, za infernal affairs. ali isto tako malo ljudi zna da je onaj vanilla sky koji je producirao tom cruise u stvari 1:1 kopija spanjolskog filma rezisera alejandra amenabara "open your eyes", koji je meni osobno puno bolji nego vanilla sky sa puno losijom glumom holivudske top liste glumaca (cruise, cameron diaz etc). u oba filma je istu ulogu glumila i penelope cruz, u spanjolskom bolje nego ovom holivudskom. amenabar je inace napravio i "the others" s nicole kidman itd....otegnuo mi se komentar ali hocu reci da holivud ima takvo pomanjkanje ideja da mu je jednostavnije iskesirati lovu za licencu za kompletno kopiranje nekog stranog filma, naravno s holivudskim glumcima u glavnim ulogama.
jja, 17.05.2007. 17:15 Sudbina svih domacica je valjda sirom svijeta ista...imaju i ovdje sapunice ali domace....mislim da iole normalna osoba gleda to samo ako ju iste zateknu s temeperaturom u krevetu i nista joj drugo ni ne preostaje...
Memorial address, 17.05.2007. 20:24 Hehe, zakon :) Super sto pustaju strane drame i to. Jesi mozda cula za Tree of heaven? Ja razmisljam da li da downloadam i pogledam,a ne znam :/ Ili mi barem reci sto tamo na TV-u gledas pa da onda i ja mogu, tak da znam sto je dobro ^^ E hvala ti, i nastavi o novostima, jako mi se svida tvoj blog :)
GUŠTANJE, 17.05.2007. 23:22 Često spremam kinesko,al bi se volija pribacit na japansko,ima i šta finog tamo a?
GUŠTANJE, 17.05.2007. 23:23 Sorry sad sam tek vidija recepte :-)
teA, 18.05.2007. 09:27 joj ja sam prije te sapunice pratila ko luda, bila bi sva zivcana ako nisam stigla na pocetak il tako nesto.... al vise ne pratim jer sam skuzila da mi je bolje tako. gledam samo zakon brace i ponekad rezi me.
Shin-chan, 18.05.2007. 12:24 hej partnerice ;) jel bi bilo moguće da napišeš post o troškovima života u Japanu. Mislim na one svakodnevne. Pričaj nam malo o nekim detaljima. Svakodnevica me zanima.
Shin-chan, 19.05.2007. 09:42 Jučer je bio neki Korejski film. Tako nešto neobično još nisam gledao. Spoj krvavog borilačkog filma....i izrazito srcedrapajuče obiteljske drame u stilu najboljih sapunica. Jako jako neobično. Ali bilo je fora za pogledati. Jel još netko gledao? Bilo je na Novoj.
Kiss me, 20.05.2007.
21:16
cool blog dizajn je strava i imam samo jednu malenu uslugu pppppppllllllllllllllllllliiiiiiiiiiiiiiizzzzzzzzz pooooooosaallllllljjjjjjjjjjjjjjjjjiiiiiiiiiiii mmmmmmmmiiiiiiiii
komennnnttttarrrrrr
bok Glory
...˘®°©...~™DoDo ¤~*ThE*~¤ FuCkEr™~...©°®˘..., 21.05.2007.
09:49
bas sam bio na "youtubu" i naišao na neku seriju "BoysLove" ili tako nešto?? Mislim da potheče iz Japana.
btw. Zanimaju me ti Google adSense oglasi. Što su, da li koštaju i kakve su koristi???
Tibica, 21.05.2007.
13:36
pa nije loš glumac;)
negho neki dan je u Večernjaku izašao članak o hrvatskom restoranu u Tokiju i odmah sam se sjetila tebe;)
romantales.mojblog.com, 21.05.2007. 14:56 Ovo si tako lijepo opisala, baš sam sa zadovoljstvom pročitala. Iako sam daleko od Japana ima jedan japanski glumac koji je meni bio taaaakoooo zgodan, doduše prije nekih 10-15 godina i još mu pamtim ime Daisuke Ryu.
Ohimesama Ayu, 21.05.2007. 23:50 istina, sve moje frendice (japanke) su lude za korejcima, ne samo Yon-samom, potpuno je digao popularnost korejcima. sad su korejci "in". ne znam jesi cula za kim-yong-kuka (pjevaca)?mmm..on je meni hot. a ovu seriju sam pogledala sam jednu epizodu i nije mi bas nesto. ne volim opcenito gledat tv, kamoli serije i sapunice pratit. al zgodni jesu u seriji, definitivno. wow.. njam :)
Klara, 22.05.2007. 09:10 to dokazuje da ljudi misle jedno a političari uvijek tupe nešto drugo
nihonkichigai, 22.05.2007.
17:42
HOĆEMO JAPANSKE SERIJE NA HRVATSKIM TELEVIZIJAMA !!!
Kućanice,da li se trenutno u Japanu prikazuje neka japanska
povijesna serija ?
Kada sam bio u Japanu prije koji tjedan kupio sam za 100 yena
nekakve magazine o japanskoj povijesnoj seriji "Yoshitsune"
iz 2005.Si gledala ?Izgleda predobro.
pozdrav
Kućanica u Japanu, 24.05.2007.
03:36
Najnovija informacija u vezi sapunica: australska vlada odlucila je lansirati japansku sapunicu na australskoj TV, i to kako bi u svoju zemlju privukli sto vise japanskih turista ciji je broj u opadanju. U serijalu bi nastupali poznati japanski glumci, a ambijenti i eksterijeri bili bi naravno australski: cuveni turisticki punktovi, prirodne ljepote itd.
@ seoska idila: jos uvijek te meksicke serije na televiziji ? Nevjerojatno...
@ Beautiful Fighter: nisam cula za Tree of Heaven, je li to korejska ili japanska produkcija ? Ja ovdje japanske filmove gledam uglavnom na DVD-u, ukoliko imaju titlove na engleskom. Na TV-u filmove gledam rijetko, a sapunice ne volim. U zadnje vrijeme svidjaju mi se suvremeni, 'uvrnuti' filmovi o japanskoj mladezi, npr. 'Summer Time Machine Blues' nedavno me jako zabavio. Volim i drame i filmove s povijesnom pozadinom, npr. 'Sunce' (ruska produkcija), 'Tokyo Tower' (japanska obiteljska drama). Povijesnih filmova ima toliko da zapravo ne znam odakle poceti, ne mogu ti jos nista preporuciti.
@ Shin-chan: spremas nam se u Japan ? ;-) Skoknut cu do placa da vidim posto su danas persin i daikon, izvjestaj slijedi :-)))
@ Mechanic Angel: Boys Love je japanska serija, ali ne pratim je. Sto se AdSensea tice, evo direktnog linka pa pogledaj:
https://www.google.com/adsense/login/hr/?hl=hr&sourceid=aso&subid=ww-hr-et -ads&medium=link
@ ohimesamaayumi: a ti si u Japanu, super... Ne znam tog korejskog pjevaca, ali mogu zamisliti kako izgleda. Evo sto mi je Yukiko rekla bas jucer: Zasto Japanke vole korejske glumce i pjevace ? Jer misle da su romanticniji, pazljiviji i bolji partneri od japanskih muskaraca. Barem to proizlazi iz onoga sto vide na televiziji. - Ovo mi se cini simptomaticno.
@ nihonkichigai: znas, povijesnih serija na TV-u ima trenutno toliko da im broja ne znam. Recimo, samurajske drame (trenutno ide neka pod nazivom 'Furinkazan' - samo kao primjer). Ima jako puno drama o odredjenim povijesnim razdobljima, dinastijama, shogunima, carevima i konkubinama... Korejskih drama ima jos vise. Popularne su i japanske drame - remake korejskih, npr. trenutno se prikazuje 'Hotelijer'.
Velika je steta sto nema nikakvog prijevoda, tako da za pracenje tih drama trebas relativno dobro znanje japanskog. Moje znanice kazu da ni one ne razumiju sve arhaicne izraze iz povijesnih serija.
nihonkichigai, 24.05.2007.
16:02
Puno Hvala na iscrpnom odgovoru !
pozdrav
korean fanatic, 17.08.2007. 12:17 Joj, ja sam gledala winter sonatu, obožavam choi ji woo, ona je odlicna glumica
$Skitnica$, 26.09.2008. 19:10 hahaha zanimljivo xD....viš mogla bi nabavit njihove sapunice...samo kaj ja ne obožavam korejskog glumca već pjevača...tae yang ^.^ slaaadak weeeee hehe...
08
utorak
svibanj
2007
DUG DUGUJEM
Prema istrazivanju jednog vodeceg japanskog dnevnog lista, u Japanu je na pomolu novi nacionalni problem.
U bogatom Japanu, drugoj industrijski najrazvijenijoj zemlji svijeta, neplacanje skolarina u vrticima, osnovnim i srednjim skolama opasno je uzelo maha. Spominju se goleme sume koje drzava potrazuje od neplatisa. A to su, naravno, roditelji, odnosno staratelji djeteta.
Samo u vrticima u velikim gradovima Japana ostaje nenaplaceno 3.4 milijardi yena skolarine. Brojke se s vremenom povecavaju. Pokazalo se da je izuzetno tesko utjerati dugove od pojedinih neplatisa. Neki duguju novac za skolske obroke, drugi za skolarine od po nekoliko mjeseci ili cak godina. I svi, dakako, imaju svoje razloge za to.
Gradski administratori sirom Japana dali su se u potragu za duznicima, iscrpljujuci u tome svoje talente i svoju upornost. Tom prilikom otkrili su neke prilicno zanimljive stvari.
Kao sto se i ocekivalo, medju neplatisama mnogo je roditelja slabijeg imovnog stanja, koji zive od svoje place i ne spajaju uvijek kraj s krajem. Skolarine u vrticima i skolama mnogima su previsoke. Tim roditeljima izlazi se u susret na nacin da im je omoguceno placanje na rate.
Sljedeca grupa su roditelji koji neplacanje opravdavaju svojim visokim kreditima za auto ili stan. Takvi redovito obecavaju da ce platiti iduci mjesec, ili cim im stigne placa, ili 'ASAP' ('sto je prije moguce'). Ovakvi izgovori, bili opravdani ili ne, u urbanim sredinama cuju se sve cesce. Obecanja se daju u nedogled, a placa se rijetko.
I jos jedna grupa, 'noblesse oblige', jesu roditelji dobrog imovnog stanja koji 'iz principa' odbijaju platiti. Ti ocevi na razgovore u skolu dolaze u luksuznim uvoznim automobilima, a majke su vlasnice torbica s potpisom iz kojih viri najnoviji tip mobitela. U razgovoru s ravnateljem iznijet ce argumente poput:
1. Skolski obroci trebali bi biti besplatni, jer su dio obaveznog skolovanja;
2. Skolarine su ionako previsoke, treba ih smanjiti;
3. Primate placu iz nasih poreza !
Gradski oci su na sto muka.
Gradonacelnik Kawasakija Takao Abe osobno se ukljucio u naplacivanje dugova. Nedavno je zapoceo seriju razgovora s neplatisama koji gradu duguju vise od godinu dana vrticke skolarine.
U Kawasakiju se u medjuvremenu vise od 400 djece nalazi na listi cekanja za gradske vrtice.
Telefonskim putem od roditelja je tesko postici ista vise od jos jednog u nizu obecanja. Na roditeljskim sastancima ponavljaju se uvjeravanja i lijepe rijeci.
Stoga utjerivaci dugova odlaze na teren. Kucaju na vrata navecer, pritiscu na zvonce praznikom. 'Jednom sam tako pozvonio na vrata u dogovoreno vrijeme, ali nije bilo odgovora. Zato sam malo ostao cekati vani. Nakon sat vremena konacno su izasli, misleci da sam otisao', kaze jedan utjerivac.
U nekim slucajevima, ne nalazeci boljeg rjesenja, ravnatelji i ucitelji podmiruju tudje dugove iz vlastitog dzepa.
U posljednje vrijeme administracije nekih gradova odlucuju se na utjerivanje sudskim putem, a bilo je i slucajeva zapljene imovine najokorjelijim neplatisama.
Materijala za razmisljanje i vise nego dosta.
Umjesto zakljucka o ovom nadasve zanimljivom fenomenu neplacanja skolarina u Japanu, citiram ocjenu znanstvenika iz japanskog Instituta za istrazivanje suvremenog drustva:
"Ekonomski razvoj donio je sa sobom veliki porast potrosnje i potaknuo pojedince na nekontrolirano ispunjavanje osobnih zelja. To je rezultiralo time da sve vise ljudi misli samo na sebe, sto snizava razinu discipline i morala u staratelja".
Drugim rijecima, sto to radimo svojoj djeci, ostavljamo im u dug.
komentiraj (26) * ispiši * #
mouna, 08.05.2007.
18:07
Problem je u djeci, trebalo bi djecu zaposliti u tom japanu, sve ih poslati u Toyotu pa nek šarefe, onda ne bi imali vremena za vrtić i takve stvari tipa obroci, ko je molim vas vidio jesti u japanu, samo čipove sastavljet, nema jesti!!!
:)
Shin-chan, 08.05.2007.
18:21
Japanci će morati malo razmislim o nekim stvarima, o svojim idejama i svojoj tvrdoglavosti. O tome što i kako rade i koliko dugo će to moći ovako raditi. I trebaju znati da to što istovremeno pohađaju 2 (slovima:DVA) tečaja engleskog jezika, im apsolutno ništa ne koristi.
Oni i njihov engleski jezik...opsjednuti su njime. TOEIC jedan, pa TOEIC drugi, pa TOEIC treći....i tako unedogled.
samo biznis, a korist nikakva. kao i kod nas svi ovi informatički cefrtifikati.
Nije baš direktno vezano uz temu, al ajd dobro mora se i to reć.......
icedead, 08.05.2007. 19:08 evo prvi put san na tvom blogu i zanimljiv je vidim zasto se nalazi na cool blogovima , ok najvise me zivcira to sto neki prdonja od 30 god. moze spavat s curom koja ima 12 god. ali naravno te mlade japanke od 20 npr. izgledaju ka da im je 12 sto je super neman pojma kako uspijevaju ..............
icedead, 08.05.2007. 19:13 ali meni najlegendarniji japanac je SABURO SAKAI !!!!! r.i.p
icedead, 08.05.2007. 19:23 steta neman vrimena procitat sve valjda cu naci vrimena
seoska idila, 08.05.2007. 22:16 ma da, ali to ti se i kod nas dešava, najveći neplatiše školskih toplih obroka i vrtićkih školarina su dobrostojeći roditelji, a ako živiš u malom mjestu, gdje se svi znaju - ne znam kako ih nije sram...
bollywood, 09.05.2007.
09:10
bas sam sad citala kako mnogi u japanu zbog visokih stanarina,spavaju po internet kaficima
http://www.net.hr/tehnoklik/page/2007/05/08/0323006.html
a u istom textu sam procitala i o kapsula hotelima,pa posto ne znam kad cu stici do japana;)
aj ako stignes i budes imala volje, pofotkaj koji kapsula hotel da vidim(o) kako to izgleda
hvala unaprijed
icedead, 09.05.2007. 12:15 joj te kapsule san gleda negdje na jednom dokumentarcu to je prva liga ja mislin da sam cak to vidio u njihovim vlakovima tamo poslovni ljudi cesto u njima spavaju .....................................................
fotkam, kuham, putujem..., 09.05.2007.
13:26
nije mi jucer prosao komentar pa evo ponovno: tesko mi je povjerovati u ovo. stvarno to nisam ocekivala od japanaca. ali lijepo da nam prikazujes i tu sliku.
bollywood - odi na you tube i ukucaj: the killers, read my mind. tamo imas pred kraj spota te kapsule (inace je odlican cijeli spot a i pjesma). brrrrrr. meni je to previse klaustrofobicno.
pipi_piaf, 09.05.2007. 22:57 i ja orvi put na tvom blogu. prvo pohvala dizajnu, a onda i samom pismu! cuj, to da svi misle samo na sebe ide na dušu svakoga 'sebičnjaka' pojedinačno, ali bogami i na dušu onih koji su tu i takvu ideologiju/politički program/sustav smislili. i natjerali one ne baš čvrstih etičkih načela da počnu slijediti 'u se, na se i poda se'...
fotkam, kuham, putujem..., 10.05.2007.
10:05
kucanica u japanu - bas ti hvala za popis. odmah sam si zabiljezila nekoliko stvari koje zelim procitati. sad se naknadno podsjecam jos stvari koje volim. vec sam kinky napisala nekoliko a sad kad spominjes krimice, sjecam se i da sam bila luda za agathom christie (u osnovnoj skoli valjda ;))) a sada volim dva sicilijanca. to su: leonardo sciascia (ovaj mi je "stari prijatelj") i andrea camelieri. camelieria sam dala i muzu za citanje pa je izjavio da hoce odmah na siciliju :)))). marquez mi ne lezi sav. ovo novo s kurvama ne mogu dovrsiti kao niti autobiografiju. odlicna mi je bila ljubav u doba kolere ali toga sam se tek sad sjetila. mozda bi ti se to svidjelo??? coelha ne mogu citati. nije mi to dobro. probala jesam ali ne mogu ga bas provariti. maupassanta sam i ja jako voljela, isto u srednjoj skoli. ne znam niti ja kako bi mi se sada svidio. ali tada sam gutala i tolstoja i hugo-a (hrpu toga) koje vec godinama nisam taknula.
sto se tice murakamijevog nakon potresa....ta knjiga me stvarno jako potresla. radi se o jednostavnim ali genijalnim pricama. murakami at his best :). ono sa sarinom nisam citala.
Shinzo, 10.05.2007. 11:29 Ja vjerujem da će se taj problem već rješiti i da će sve opet biti ok, jer ipak su to mali radišni japanci koji sve mogu...
barba, 10.05.2007. 12:17 ma viruj mi nije ni u CH bolje. Ovdje je jos i gore jer je placanje vrtica proporcionalno visini place, a samo tu u Lausanne fali oko 1000 mjesta u vrticima. A ostale racune da ne spominjem....
Koraljna, 10.05.2007. 15:31 Japanci su mi oduvijek bili ono totalno sebicni i bez ikakog filinga za bližnjeg svoga. Materijalisticni i škrti... o.k. kultura življenja je kod njih takva ali mom mozgu je totalno nedokučiva činjenica da bi se oni radije razveli nego dobili otkaz na poslu, da bi radije ostali bez ljubavi i prijateljstva nego bez para... Tužno
Bastard, 10.05.2007. 15:44 Ovo se može vrlo lako riješiti. Nek izbace iz vrtića i škola djecu onih koji imaju novaca, a ne plaćaju. Pa nek idu u privatne vrtiće i škole. Done deal.
almost Poznata, 10.05.2007. 21:04 to je problem i kod nas,konkretno u vrtićima,ali evo kako mi to rješavamo:prvo ide opomena roditeljima,nakon toga tužba i dijete više ne može dolaziti....pa da vidiš kako onda odma plate(većina)....
riprendere, 11.05.2007. 13:24 a ja mislio da samo ja ne plaćam račune redovito :D
greentea, 11.05.2007.
23:59
haj, kućanice! evo da konačno saznam tko si i gdje si. ovo mi se sve čini vrlo zanimljivo, pa ću te čitati unazad čim uhvatim malo slobodnog vremena. a, sviđa mi se i onaj mali riječnik japanskog sa strane.
što se tiče plaćanja vrtića...pa, zar japanci nisu čuli za isključenje djece iz vrtića? naročito ako roditelji imaju novaca,a ne žele plaćati. klinjo ne može u vrtić i gotovo! u čemu je probem?
pozdravčić:)))
S, 12.05.2007.
16:13
Nije toliko problem u novcu! Problem je što se u društvu pojavljuje nova, dosad nepoznata vrsta, a to je pojedinac (ili kako si ga ti jednom ilustrirala na svojoj Maloj) "čavlek"
Društvo nije spremno prihvatiti pojedinca, odnosno u ovom slučaju sankcioniorati pojedinca koji je iz bilo kojeg razloga odlučio krenuti suprotno od mase drugih.
U zapadnom svijetu postoje pravila, ali pravila podrazumijevaju da će postojati neki koji će ih htjeti kršiti, pa sukladno tome, postoje i korektivne mjere. To ovdje ne postoji.
Do nedavno nije bilo zamislivo ne platiti porez, ne platiti vrtić, čak i neplatiti NHK (HTV pretplatu). Sada je broj "čavleka" sve veći...
I mislim da će ih individualizam dokrajčiti. Ovaj sustav gdje jedni drugima dišu za vratom u vlaku, gledaju u tanjur iz zahoda kod kuće može funkcionirati samo kad svi slijepo slijede pravila i ne pitaju se "je li pravilo logično ili ne".
Inače, glede NHK pretplate, Japanski ne razumijem dovoljno da bih mogao pratiti TV program, a uredno su mi dostavili pamflet na engleskom, da neovisno o svemu moram plaćati pretplatu. Sad kad se "inkasator" pojavi na vratima, uredno se prebacim na hrvatski, i uspješno ga sprašim s vrata :-)
VKSLING, 12.05.2007. 17:16 pozz
cokolinoekstra, 12.05.2007. 20:09 pa moram priznati da niti ovdje u belgiji situacije nije nis bolja. oni koji si mogu priustitui su brojni istinu za volju ali doseljenici jako tesko
samohranamajka, 13.05.2007. 21:00 Gle, ja u Japanu, a nisam ni znala!
Kućanica u Japanu, 15.05.2007.
11:12
Mozda se neplacanje skolarina u Japanu u prvi mah nama i ne cini neka velika vijest. No, u Japanu to je relativno nova pojava koja je mnoge zatekla. Slazem se s komentarom kolege U Zemlji Izlazeceg Sunca da problem nije toliko u novcu, koliko u mentalnom sklopu ljudi koji iz raznih razloga tjeraju svoj neposluh. Vlasti se jednostavno ne znaju nositi s problemom neplatisa, jer takvih prije nikad nije ni bilo. A svaki kolektor dugova zna da sto je dug stariji, teze se naplacuje.
Mozda se cini cudno, ali direktno sankcioniranje u smislu iskljucivanja iz vrtica/skole (zasad) nije opcija. Takve mjere za japansko drustvo jos su uvijek predrasticne. Tradicionalno, iskljucenje iz grupe ili zajednice najteza je kazna za Japanca. U doba samuraja to je bilo ravno smrti. Danas je problem dosegao takve razmjere da masovna iskljucenja i ne bi bila opcija.
Bit ce zanimljivo pratiti kako vlasti s vremenom rjesavaju taj problem.
@ Shin-chan: sto se TOEIC-a tice, meni se cini kao da tu govoris o nekome koga poznajes ;-) Hej, kako Japanci nastoje nauciti engleski, i sto sve cine da ostvare taj cilj, o tome bi se dalo jos pisati...
@ icedead's: to se u Japanu zove 'rorita', iliti Lolita kompleks.
@ seoska idila: istini za volju, u Japanu ima i roditelja koji se stvarno srame zbog neplacanja, pa tako kad se odluce platiti, predaju novca ugovaraju na nekom javnom mjestu, podalje od svoje kuce, bojeci se reakcije i komentara susjeda.
@ bollywood: spavanje po internet kaficima jos je jedna recentna pojava i zanimljiv fenomen koji uzima maha. Sto se fotkanja kapsula tice... tesko, ali sve je moguce.
@ Amata: slazem se, i kao sto vidis, problem ima dublje uzroke.
@ U Zemlji Izlazeceg Sunca: kod mene se inkasator jos nije pojavio, iako dosta gledam NHK :-)
Kućanica u Japanu, 04.02.2009. 14:52 @ anonimni: bas sam se dobro nasmijala na ovo... eh, da, nije dobro biti uvijek ozbiljan, zar ne? ;-)
02
srijeda
svibanj
2007
ZLATA VRIJEDNI PRAZNICI
Nakon Uskrsa, hanamija i teleportiranja po trokutu Hrvatska - Nizozemska - Japan, ja evo nastavljam u revijalnom tonu.
Jer, ne radi nam se bas nesto ovih dana. Ulijenismo se. Taman se Muzic, Mala i ja vratili s dugih praznika, odspavali jetlag, kad nas zatekose praznici sljedeci po redu, ovi nasi japanski. I kud ces, sta ces, nego moras slaviti. Nema ti druge. Kad se u Japanu nesto slavi, slavi se kolektivno. Kud svi Japanci, tud i mi.
I to nema bas nikakve veze s Praznikom rada, koji je ostatak svijeta proslavio jucer. U Japanu to ni ne postoji. Nego su se umjesto toga, Japanci vec po tradiciji raspistoljili i cijeli ovaj prvi svibanjski tjedan proglasili praznicnim !
Tko misli da u Japanu samo rade i rade bez predaha i malo drze do odmora, prilicno se vara. Kraj travnja i pocetak svibnja u Japanu cine takozvani Golden Week (Zlatni tjedan) - niz praznika povezanih u dugi kolektivni dopust za vecinu zaposlenih, izuzevsi usluzne djelatnosti i promet.
Ovako se Golden Week slavi ove godine:
29. travnja - rodjendan bivseg cara Showe. Kako je padao u nedjelju, sljedeci dan (30. travnja) bio je praznik.
Zatim se malo predahnulo, 1. i 2. svibnja natrag na posao, da nam zivi, zivi rad. Istini za volju, neke firme zatvaraju svoja vrata i ta dva dana, pa se to spaja s ostatkom tjedna.
3. svibnja (cetvrtak) - Dan Ustava. Eto nam ga sutra sezdesetog po redu, praznik pa jos i jubilarac.
4. svibnja - Dan zelenila. Gdje ces nego u svibnju, punom smilja i bosilja.
5. svibnja - Dan djece. Djevojcice su 3. ozujka imale svoj dan, a 5. svibnja je red na djecacima. Obitelji s muskom djecom po tradiciji ce izvjesiti koinobori zastavice.
6. svibnja nije nikakav poseban praznik, ali je nedjelja pa ce se praznici jos malo produziti.
Sarene koinobori zastavice povodom Dana djecaka 5. svibnja predstavljaju ribu sarana, kojih obicno bude po 5 u nizu. Saran je po tradiciji simbol hrabrosti i snage, jer pliva protiv struje. Te osobine pozeljne su i za svakog djecaka. Obitelji u kojima ima barem jedan djecak vjesaju ove ukrase s balkona. Ovih dana koinobori posvuda u Japanu leprsa na vjetru.
Koinobori kravata, originalna ideja !
Golden Week mnogima je doslovce zlatno doba za putovanja i susrete. Obitelji ce se razmiliti po svim obalama arhipelaga. Mnogi ce krenuti na dugo ocekivane praznike u inozemstvo, uglavnom u azijske zemlje ili na ne tako udaljeno otocje. Posjecuje se udaljena rodbina i prijatelji, neki od srca a neki 'pod mus', iz osjecaja obveze. Drugi putuju za vlastiti uzitak, najcesce na turisticka odredista sirom zemlje. Naravno, neki ce jednostavno ostati kod kuce i uzivati zasluzene praznike na svoj nacin.
Golden Week vrijeme je nevidjene guzve u Japanu. Putuju milijuni Japanaca, svi u isto vrijeme i kako se na prvi pogled cini, u istom smjeru. Od sutra svi ce shinkanseni i zrakoplovi biti puni. Na cestama ce vladati kilometarske guzve. Zlatni savjet glasi: ne putujte u Japan za Golden Week, ako bloga znate.
Rekoh, slavuckamo i mi pomalo. Skoro da smo se Muzic i ja pozeljeli pridruziti putujucim milijunima. No, nekako bas pred praznike Muzic se razbolio. Kronicni bronhitis. Vratio se od lijecnika s propisanom terapijom, koja ne obecaje previse obiteljskih izleta ovih dana. Grceci se od kaslja, Muzic je jos istog popodneva sjeo i uz pomoc Nelsonova japansko-engleskog rjecnika proucio lijekove i njihov sastav. Pokazalo se dakle da mu sljeduje cijela farmako-epopeja, cak 17 razlicitih pilula dnevno u trajanju od 5 dana. Nisam ni sumnjala. Japanski doktori uglavnom nikoga ne salju kuci prazne ruke. Nego, evo vam tu nesto tabletica, pa par kapsula, jedan antibiotik, i za svaki slucaj nek' se nadje i sirup i inhalator, ako nista drugo ne pomaze. Odaiji ni !
Uz nadu da ce Muzic nakon posjeta lokalnom vracu ubrzo ozdraviti, a ja se za praznike otisnuti bespucima blize mi okolice i mozda snimiti stogod zanimljivo za ovaj blog, oprastam se za danas...
(Inace jos uvijek mogu po susjedstvu slikati lonce s cvijecem. Ne slave Japanci uzalud Dan zelenila.)
komentiraj (20) * ispiši * #
Daniel825, 02.05.2007.
17:33
Zakon blog!!! Posjeti moj pa ostavi komentar.
POZZZ!!!!!
fru fru, 02.05.2007. 18:17 Dobro na nam se vratila!
$ DORA $, 02.05.2007.
18:28
cool blog dođi do mene i ostavi mi komentar
plizzzzzzzzzzzzz
seoska idila, 02.05.2007. 18:44 a ovi gore navalili... no da, ako je takav krkljanac - možda je i bolje što morate ostati blizu kuće.. he he..
newyorcanka, 02.05.2007. 18:52 mi smo neki dan bile na hanami i sakura matsuri u brooklynu i sve me skupa uvjerilo da sasvim sigurno moram japan...
Dubaika2, 02.05.2007. 22:53 Ovdje nema praznika do daljnjega. Praznik rada sam provela radno. :)
teA, 03.05.2007. 09:49 ovo je zanimljivo. dobro je znat da se i oni odmaraju osim sto rade po cijele dane... ^^
jja, 03.05.2007.
10:47
Da li je zaista pozeljna osobina u Japanu, plivati protiv struje? Mi smo imali prosli tjedan Dan djevojcica, cijeli grad je bio okrenut naopacke, sve u sluzbi ljepseg spola. Muzu vibre zdravilice!
17 tableta? Uf, jadan zeludac. I jetra.
Dani, 03.05.2007. 12:52 Nas čekaju neki praznici u lipnju kad ćemo moći spajati vikende. Jedva čekam! Preslati su mi ti lepršavi šarančići. Nek mužić što prije ozdravi!
Shin-chan, 03.05.2007. 15:32 Informativan post!! Toliko detalja. Baš su me zanimale tako neke stvari. Naravno jedva čekam slike tvog susjedstva.
Miyu, 03.05.2007. 15:59 Iznenadilo me da je "plivati protiv struje" poželjna osobina za dječake u Japanu. Nekako uvijek postoji ta predrasuda o japancima koji se pod svaku cijenu uklapaju u svoje društvo, ne izražavajući svoju individualnost i drugačiji način razmišljanja. Tako da me je ovo doista zapanjilo i molim te ako bi još mogla reći nešto više o tome. Jako sam zainteresirana. Pogotovo kad se sjetim one njihove izreke "Deru kugi wa utareru" (The nail which sticks out will get hammered) koja se uvijek naglašava pri raspravama o kolektivizmu u Japanu. Ponekad i pretjerano bez stvarne podloge ali osobina "plivanja protiv struje" doista nije nešto što bi očekivala za japance :) Veselim se detaljnijem objašnjenju ^_^
Chicago Chick, 04.05.2007. 10:57 i u kini isto imaju golden week pa se zalete u hong kong u shopping. lokalci u HK isto ne izlaze na ulice :))
Chicago Chick, 04.05.2007. 10:59 bas sam danas provela dva sata na aerodromu u tokyu, vracajuci se iz HK, pa me drma jet lag. [pozdrav!
fotkam, kuham, putujem..., 04.05.2007.
11:48
bas idem do mojeg japanca u kvartu. mozda i on drzi ove sarane :))).
imam pitanjce...kakva imena japanci rado daju djevojcicama ?
Shin-chan, 04.05.2007.
15:45
Japanci djevojčicama uglavnom daju ženska imena.
sorry lipa mare nisam mogao odoliti!! :)
btw smatram japanska ženska imena jako lijepima. Ali kad ih prevedeš na hrvatski, zapravo dobiješ obično ime samo na japanskom...otprilike. Eto npr. Yukiko bi bila Snježana. Drugi primjer...neznam. Ali znam da se isto kao i kod nas mjenjaju popularna imena svakih desetak godina. Prije su vrlo lako moglo odrediti koje ime je žensko a koje muško. Jer ženska imena su redovito završavala na -ko. Npr. Chieko, Hisako ili već sam rekao za Yukiko, Taeko, Fumiko itd. Ta su se imena davala od prije recimo 60 godina pa do osamdesetih godina. Nakon toga su došla modernija imena sa drugačijim završetcima i sada je malo teže odrediti koje je muško a koje žensko. E sad će kučanica reći "Čekaj malo čiji je ovo blog?? Šta on odgovara na pitanja namjenjena meni??" Pozdrav draga Kučanice :D
nihonkichigai, 05.05.2007.
12:50
ne kuzim kaj ne kuze za ove sarane da idu protiv struje,postoji slika koja to
prikazuje,saran koji se penje uz vodopad,kad stigne do gore pretvara se u
zmaja,osim toga saran u japanaca i kineza simbolizira hrabrost i upornost,
u srijedu sam dozivio guzvu zlatnog tjedna na tokyo st.,prestrasno,
tko to nije vidio ne zna o cemu se tu radi
Vražja posla, 07.05.2007. 15:00 E, mogli bi i kod nas proglasiti koji tjedan u godini Golden weekom. Baš bi nam dobro došao. :-)
fotkam, kuham, putujem..., 07.05.2007.
19:12
draga kucanice,
ukoliko imas vremena, na mojem blogu te ceka mali zadatak. bilo bi mi drago da ga ispunis ;)
bollywood, 07.05.2007. 20:23 vidis,vidis,a ja mislila to japanci sibaju samo red,rad i disciplina;)kad ono,maltene da su bosanci;)
Kućanica u Japanu, 09.05.2007.
14:25
@ JJA, Miyu: upravo kao sto kaze nihonkichigai, hrabrost sarana pozeljna je osobina. No u svakodnevnom zivotu Japana i nije bas pozeljno 'opirati se struji', to je tocno. Hrabrost i upornost isplate se na drugi nacin. Upravo ne-opiranjem struji postize se najvise, uz potrebnu dozu strpljenja i izdrzljivosti.
@ Dani: hvala. Muzic je u medjuvremenu vec bolje :-)
@ Shin-chan: hvala na prilogu, zasto ne :-)
Evo jos jednog primjera koji mi je pao na pamet: Shizuka bi na hrvatskom bila Mirna.
Primjeri imena koja postoje u muskoj i zenskoj varijanti: Kei, Rei, Kaori - sigurno ih ima mnogo vise.
@ lipa mare: u Japanu je prilikom odabira imena za dijete (musko ili zensko, bez vece razlike) neobicno vazno voditi racuna o nekoliko stvari: o znacenju karaktera kojim ce se pisati ime (velika vecina imena izrazavaju se u karakterima, osim naravno jako modernih ili stranih, koja su pisana katakanom); zatim o kombinaciji karaktera; nadalje o broju poteza unutar karaktera (postoje 'sretni' i nesretni' brojevi poteza !).
Upadljivo mi je da Japanci imena dozivljavaju kao nesto sto nosi puno znacenje, a cesto je i nabijeno subznacenjima. Kako mi biramo imena, cini mi se da vise vodimo racuna o tome kako ona zvuce, podsjecaju li nas na neku dragu osobu, jesu li trenutno u modi, djeluju li narocito originalno, itd., itd.
U japanskih roditelja svjesnih tradicije odabir imena vrlo je ozbiljna stvar za koju se odvaja dosta vremena. Moje znanice cesto su mi objasnjavale zasto su odabrale upravo to-i-to ime za svoje dijete; obicno mi na cijelom listu papira napisu sva znacenja, tumacenja, kombinacije... fascinantno.
Sigurna sam da ces za svoju curicu odabrati najljepse ime ! Sretno !
A pozivu cu se uskoro rado odazvati :-) Ne moras me dvaput pitati, knjige su mi omiljena tema.
Zvrk, 25.05.2007. 08:31 Meni ovaj gologuzac izgleda jako nevino u usporedbi s njihovim manga crticima.
fotkam, kuham, putujem..., 25.05.2007. 09:14 a jel mama razumije te crtice ;))))
ja uredno cenzuriram sto se smije gledati a sto ne....
Dani, 25.05.2007. 09:20 Preslatko! Baš sam to htjela pitati - razumije li malecka te crtiće? Ima li i tih likova u svim mogućim izdanjima - na majicama, čašama, kemijskama i sl.?
Casperius, 25.05.2007. 11:18 gledao sam to na RTL II, nije mi bas nesto iako sam obozavatelj animea. taj mi anime bas i nije prikladan za djecu pogotovo sto shin-chan stalno aludira na sex s uciteljicom.
Lucca, 25.05.2007. 11:20 Mislim da je to čak i bilo na jednom hrvatskom kanalu ovdje... Znam da sam gledao jednu epizodu gdje Shin-chan...umm...gricka uši jednom frendu... >_>
Ovo nije..., 25.05.2007. 11:34 uh uh, ja nikad ne bi moga živit u japanu... zapravo se i sam selim jako brzo u nepoznatu zemlju s nepoznatim jezikom među nepoznate ljude... onda budem i ja pisa o događajima... mislim pa zato i imam tri bloga, ne? da nešto pišem hehe
luki 2, 25.05.2007. 11:58 Draga moja, imas prekrasan blog, koji redovno pratim! ne stizem pisati komentare, ali sada sam odlucila ostaviti makar mali trag...Prekrasno! Moj blog (kada Ti se bude dalo!) luki2.blog.hr
Toliko od mene, srdacni pozdravi od Luki+Goldie
PS: Ponekad Ti zavidim, ali onda ipak znam - sve u svoje vrijeme!!!! Nista ne treba pozurivati! Ionako nista ne mozemo bas previse promijeniti...Pusa, Luki+Goldie
Shin-chan, 25.05.2007. 12:27 YESSS!! SUKI SUKI SUKI DESU!!!!
SUGOI NE!
:D
Shin-chan, 25.05.2007. 12:36 šta klinci od četiri godine!? na tu foru vrištim od smijeha i ja! .P
906090, 25.05.2007. 12:47 mislim da se prvi put javljam u komentarima pa osjećam potrebu reći : dobar dan, ja sam maja. uglavnom izdajem dječje časopise i najdraži dio putovanja u inozemstvo mi je stati pred kiosk i vidjeti što oni djeci prodaju. i jako sam sretna već u sloveniji na kisoku a da mi je Japan..... daj mi molim te, molim te reci što prodaju uz časopise, jesu polurani stripići ili više bojanke - zabavnici i sl. koji su im najpopularaniji i gdje bi ih možda mogla vidjeti (bar naslovnice da pokradem ideje :)) na webu? hvala i pozdrav
ljelja, 25.05.2007. 12:54 Svako vrijeme i kultura ima svog subverzivnog predškolca:) Svakako bi bilo bolje da malići gledaju crtiće, i nauče se nositi sa budućim (školskim) nedaćama. Najveći postotak školaraca samoubojica je među japanskom djecom.
Shin-chan, 25.05.2007. 13:06 shin-chan je doista jedan neobičan anime. kombinacija sadržaja za dijete i roditelje. Ako si neki roditelj da truda i sjedne sa djetetom pred tv. siguran sam da bi ubrzo shvatio genijalnost takvog humora i postao jednaki fan kao i njegov klinac. Zaista je tako. Onaj dio za roditelje je stvarno nepodoban za djecu. Ali te su fore u takvom obliku da (ja barem mislim tako) mala djeca ne mogu shvatiti takav vic za odrasle i da u njemu ne mogu ništa loše vidjeti i naučiti. Njih zanima samo onaj dio u vrtiću, slatkiši, izleti, igre i dječje nepodopštine. Iskreno sumnjam da tako mala djeca mogu shvatiti da se Shin zapravo pali na svoje tete u vrtiću i mamine prijateljice. Mislim da djeca u stvarnosti mogu vidjeti i čuti gore stvari od rođenih roditelja. Shin je...kao neka preslika pravog života, normalne obitelji sa malim djetetom. To što se tamo spominje to je stvarnost, ali prikazana u smiješnom svijetlu. Ne ozbiljnom, grubom ili bilo kako štetnom za djecu. Ima scena koje su tako zabavne i tako poznate svima. Više puta Shinovim roditeljima u goste dođe društvo. Jede se sushi, ispija sake, pjeva karaoke i nakon svega duboko u noći, roditelji pozaspiju na podu, dok se djeca još uvijek igraju i uživaju u svemu. Vjerujem da bi se mnogi prepoznali u Shinovim roditeljima. Ne svi ajd dobro. Eto Kučanica je sebe već prepoznala ;) NE u toj alkoholnoj sceni doduše!!! To je zapravo sve tako nevino napravljeno. Shin ne može nikome naštetiti :)
Poruka Maloj:
"Svaka ti čast!! SHIN je naš heroj! Imaš super ukus. Samo tako dalje! :)"
vampire_heart, 25.05.2007. 13:10 joj meni je shin-chan supeeeer!! ahha...gledala sam ga prije na satelistkoj, na njemackom kanalu RTL II
hehe
inace nice blog ^^
Alba)*(Love stoned, 25.05.2007. 14:04 shin-chan ima privlačne reklame : )
Fighterica :), 25.05.2007. 15:37 ajme... ja bih tako htjela živjeti u japanu... san mi je poči u Japan barem na mjesec dana... :(
a crtiće jednostavno obožavam... nisam shin chana još gledala... više volim onak neke mistične D
ZASORA, 25.05.2007. 20:27 =D Ola!
gomen ako moja prisutnost nekome smeta na blogu, ali jednostavno sam morala svratit
čim sam vidila sliku na blog.hr-u xD
taj anime (i druge) sam gledala pred par godina kad su ga prikazivali na njemačkoj televiziji, RTL 2....
Anime je smiješan XD !
=)
P.S. jedna moja prijateljica uči japanski =) a evo i bloga...
Yoruichin-blog
pa ako hoćeš zgodna je osobica za razgovor =)
Č.Č.
Mara, 25.05.2007. 21:34 Obožavan ovaj crtić. Baš se lijepo nasmijem kad ga pogledan. :)
Šteta što ga nema na hr televiziji, ja sam ga gledala na njemačkom, odličan je!
Kužim zašto joj se toliko sviđa. :)
Nessa, 25.05.2007. 21:36 Pa ne zvuči baš tako loše, čini se simpatičan crtić :-)
pjesak u gaćama, 25.05.2007. 22:31 E super moja tema. Mogu reci da izvrstan poznavatelj japanskih anime crtica, i japanskog anime zanra. Veliki obozavatelj.
Inace ovaj crtic, usporedno sa hrpom ostalih se prikauzje na RTL2 izmedu 12 i 15h u Hrv.
Crtici su sinkronizirani na njemacki naravno.
Ja sam ovaj crtic gledo kojih 10-ak puta.
NE svida mi se bas ovaj stil crtanja, ali zabavan je. Naravno presto sam jer je ipak i za mene malo predjetinjast.
Sailor moon je moj favorit jos uvijek.
A sto se tice pedagoskih mjera, to mi je tako cudno, svi zenski likvi su prilicno obdareni, uvijek ima nekih nestasnih scena di se muski spotakne i uhvati curu za guzu sisu, ali ocito su mozda crtici za 10-godisnjake, ali ipak, mogu navest primjera di su likovi polaznici osnovne skole. Cudna zemlja.
Hihihi. Pretjero sam. Pozdrav
fuhrer, 25.05.2007. 22:40 hahahahahahahaha,taj sam ja crtic gledo prije na njemackom,urnebesan je,hahaha
Hikari, 25.05.2007. 23:04 Ja obozavam anime...Shvacam tvoju malu :-)
Super mi je kod japanaca to sto ne rade crtice samo za djecu,vec i za odrasle....
seoska idila, 26.05.2007. 08:47 ako se dobro sjećam, prije par godina su neki odrasli (koji naravno nisu imali djecu ili su već dobrano odrasla) digli prašinu oko Teletubbisa, kako su nastrani i sl. A zapravo su super crtići za malce od 3 - 5 godina...
Arachidus, 26.05.2007. 18:06 khm..
teA, 26.05.2007. 19:53 haha kako slatko =) volim crtice i bas mi je sad dosao gust da i ovog pogledam, al nema toga na nasoj televiziji
pozz
nihonkichigai, 27.05.2007. 19:51 manganime manija me zaobišla,na sreću ili na žalost,pitanje je sad...?
pozdrav iz Galaksije Dugave
Memorial address, 27.05.2007. 21:08 Shin-chan totemo kawaii!! Nee?? Sorry, morala sam -_-" necu vise obecajem, svidjaju mi se ti animei, puknem od smijeha kad ih gledam. I sto se tice Tree of Heaven, mislim da je to korejska serija...
Blue Marine, 29.05.2007. 20:31 ja bi htjela živjeti u japanu i anime/manga sam fan.malo i japanskog znam i to mi je baš ludo.tamo svi vole mangu ili anime za razliku od hrvata koji nemaju pojma što je to....
naj naj mi je sailor moon (bishojo senshi sailor moon) i ah!my goddess (aa!megami-sama)
d shewinjo..aka SHEWA, 31.05.2007. 20:24 ej blog ti je strava
samo tako nastavi
ajde molim te svrati malo do mene jer sam ja
tek sad napravio blog pliiiiizzzzzzzzzz
bartulisica, 01.06.2007. 15:47 preodlicni su,najbolja je kutija,hahaha,predobro je.taj crtic sam jedan put negdi gleda i predobar je
Mtraceurs, 02.06.2007. 23:46 uvijek sam volio gledat animee i citat mange ali ne ove za djecu nego one malo brutalnije
Kućanica u Japanu, 05.06.2007. 14:15 @ lipa mare, Dani: s vremenom od tog crtica razumijemo sve vise... mozda na kraju shvatimo da to vise i nije to, hehe... Anime likova ima na mnogim predmetima, igrackama, biljeznicama, pernicama i sl., neki su vise a neki manje popularni. Jedino je Hello Kitty vjecna !
@ luki: hvala
@ Shin-chan: Kureyon Shin-chan ga daisuki ! (uvijek vicu na spici, ne znam cuje li se to i u sinkroniziranoj verziji).
Hvala na slobodnom prilogu o crticu, sve si rekao; sa gotovo svime se slazem, kao i toliko puta do sada.
@ Maja 906090: djecji casopisi, sto se toga tice Japan je idealna zemlja, produkcija je ogromna. Postoje casopisi za sve uzraste, pocevsi od vrtica, nizih razreda osnovne skole, pa nadalje. Moja Mala u vrticu prima casopis od Gakken-a (mislim da je to izdavacka kuca), koji je prekrasno likovno opremljen i pun ideja i zadataka za klince njenog uzrasta. - Tesko bi mi bilo reci naslove najpopularnijih casopisa, jer ih stvarno ima jako mnogo. Pogledaj neke naslovnice na www.kumonshuppan.com, i mozda i naruci koji broj, sigurna sam da ce te inspirirati. - Sto inace vole japanski klinci: osim klasicnih bojanki i stripica, jako su popularne naljepnice (seals - u malom formatu), zatim zadaci tipa 'labirint', origami i razne druge tehnike savijanja i lijepljenja papira (Japan, naravno...), itd., itd. Sve je divno ilustrirano, nevjerojatno sareno i veselo, do granica kica, ali djeca to vole.
Shin-chan, 05.06.2007. 15:01 Hvala tebi još jednom što si pisala o meni toliko omiljenom Shin-chanu. I sam se sebi čudim koliko i zašto mi je tako omiljen lik. Mogao bih ga gledati u bilo koje doba. Čak i umjesto nekog kino filma. Jednostavno ubacim dvd i uživam uvijek iznova u toliko simpa humoru. Dunja naravno okreče očima i govori "Zašto Saša? Zašto!!!" .P Al šta da radim kad mi se toliko sviđa ^ ^
pozdrav!
Simca-chan, 25.03.2008. 21:45 ja obožavam mangu i anime... no nikad nisam čula za taj shin-chan... volim naruta i death note... blog je super! moj san koji se nikad neće ostvarit je da odem u japan... T.T trenutno učim japanski... da je shin-chan za djecu od 5 godina onda bi naruto ili naruto shippuuden bio za djecu od 2 godine... ali ipak ima golišavih scena... htjela sam pitati... kako je u japanu? kakvi su ljudi? čime se bavite? kakvi su uvijeti? idete li na anime konfekcije? XD
pozdravite kćer! lijepo provedite vrijeme...
pozdrav iz zagreba!
Pustolov pred vratima, 16.05.2009. 17:35 joj. anime su zakon :)
i anime o kojem pričaš u ovom postu mi se čini baš sladak. (^^) a osim toga, ono što je netko napisao nekoliko postova iznad... za teletabise, da, kako glupo! crtić je sasvim oke bio, to što im se ne sviđa ne znači da moraju i drugima uskraćivat sreću i radost dok gledaju taj crtić...al to nije anime ;P