Htio bi se obogatit!
Kažu da je pohlepa za novcem kao mračni oblak koji pomućuje um ljudi. Zato tko je predan novcu - tko ljubi novac, ne može ljubiti Boga (Mt 19,23-30). Kada bi danas upitali nekog mladića: „Koja je tvoja najveća želja?“, najčešći odgovor bio bi: „Htio bih se obogatiti!“ Kad bismo isto upitali već bogatog čovjeka, odgovorio bi: „Htio bih biti još bogatiji!“. Postoje i prečice za novac kao mamac za opsesivne „biogataše“ pa mnogi misle da je kockanje jedan od načina za brzo bogaćenje. Zato je u kladionicama (kockarnicama) često gužva. Ima ekstrema koji su spremni založiti i svoje imanje kako bi imali novac za igru kao stečenu ovisnost. Država, kako bi zaradila, licemjerno podupire igre i kockanje za novac. Kockanje ( kao droga) stvara psihološku ovisnost. Zna li tko nekog da se obogatio kockanjem. Ako netko i jest, kasnije takve često sretnemo kao skitnice izvrnutih džepova. Kocka je uništila i uništava mnoge brakove i mnoge obitelji. Želja da se postane bogat i još bogatiji pohlepom zaposjeda čovjekovo srce. Bogati su često škrti. Zašto? Bogati škrtac nije posjednik, već je zaposjednut. Novac ga kontrolira. Želja za bogatstvom ne štedi srce mnogih ljudi koji ne biraju načine da do njega dođu. Na drugoj strani samo onaj koji je odvojen od bogatstava ovog svijeta može osjetiti nadnaravno bogatstavo pohranjeno za vječnst. U odnosu na vječnost dužina života čovjeka na zemlji je kao kap u odnosu na more. Ljudi odvojeni od suvišnog bogatstva, po svojoj vjeri, žive i osjećaju puninu života, ljubav, mir i radost. Tema o bogaćenju i novcu je preširoka da bi se mogao ukratko uspješno obraditi, zato izdvajam iz komentara: „Tko ljubi novac, ne može ljubiti Boga. Bogataša, koji nije rasvijetljen riječju Božjom, zaposjeda nečisti duh oholosti. I zbog tog duha govori: „Ne trebam Boga!“. Bogati bezumnik zaposjednut je željom da postane neovisan, te od svake osobe i situacije želi isisati i izvući novac. On je kao mrav koji se nikad ne odvaja od strvine“. Kao primjer gornjem tekstu naveo bi Taladnskog kralja Mahu koji se odriče i odbija dati pomoć za četvoro svoje djjece jer ih je iz nekog razloga otpisao, a opsjednut je svojim psom koji sjedi za stolom te kojem se dvorjeni klanjaju.
Ovdje mi nije bila namjera kritizirati bogatstvo i bogaćenje nadarenih ljudi prema svojim sposobnostima i talentima. Dapače, pošteno stečen novac u rukama dobrih ljudi može stvoriti i stvara boljitak cijele zajednice i on služi na zadovoljstvo mnogih. Pošten osnos prema radu i novcu zasut je darovima neba koji se dobrom čovjekui vraćaju kao blagoslov.
(EuM nedjeljom do 12)
komentiraj (8) * ispiši * #