Zmajevi Ratovi (2007)
Produkcija: Younggu-Art Movies
Redatelj i scenarist: Hyung-rae Shim
Foršpan filma: D-War (2007)
Uloge:
Jason Behr (Ethan)...............................Amanda Brooks (Sarah)
Robert Forster (Jack)............................Aimee Garcia (Brandy)
Chris Mulkey (Agent Frank Pinsky).......Elizabeth Peńa (Agentica Linda Perez)
Billy Gardell (Čuvar Zoološkog vrta)
Film je izašao u kina 8. veljače, 2007 godine (na Europskoj Filmskoj Tržnici)
Trajanje: 107 minuta (Njemačka verzija) / 90 minuta (J. Korejska verzija)
Buđet: 75,4 milijuna $
Zarada: 11 milijuna $ (SAD) / 53,6 milijuna $ (Svjetska zarada) / 54 mlijuna $ (Južna Koreja)
"Nakon što je progutalo slona...ta stvar me je gledala kao moja bivša žena." : Zoo Guard (u manjoj slici završio u luđačkoj košulji...najsmješniji lik u filmu)
SADRŽAJ:
"- Prema drevnoj Korejskoj legendi svakih 500 godina drveno reptilsko biće Buraki (200 metarska *Imugi zmija) želi se domoći moći zmaja Yeouijoo koji se nalazi u djevojci sa posebnim biljegom na ramenu u obliku zmaja. Kad bi se domogao Yeoujiooa dobio bi moć pretvorbe iz Imugi zmije u čistokrvnog zmaja što bi mu omogućilo da prkosi volji nebesa i da stvara kaos na Zemlji.
Nakon što mu to nije uspijelo 1507 godine, Buraki se vraća 2007 godine i daje se u potragu za djevojkom po imenu Sarah koja ima biljeg na ramenu i nosi moć zmaja - Yeouijoo. Burakiju u potrazi pomaže i njegov sluga zapovjednik njegovih zlih snaga. Djevojci Sarah pomaže mladi reporter Ethan Kendrick (koji je reinkrancaija ratnika Harama), no hoće li njih dvoje uspijeti pobijeći vojsci mraka i Burakiju, koji moderni Los Angeles pretvaraju u hrpu ruševina ili će dobro izgubiti bitku ovaj put?"
Lošija kopija "Gospodara Prstenova" u svom najboljem svijetlu
RECENZIJA:
"- Kad sam vidio prvi foršpan na netu bio sam oduševljen što ću uskoro moći pogledati još jedan monster movie nakon fenomenalnog "Gwoemul" (2006) tj "Domaćina". Sam film je u toj reklami prikazao neke vrlo spektakularne prizore, no što je najgore to i jesu bili najbolji dijelovi cijelog filma.
Upravo sam ga pogledao i mogu reći da je sam film veliko veliko razočarenje - dakako film ima dosta spektakularnih prizora, ali jednostavno to nije to (redatelj je previše gledao "Gospodare Prstenova").
Prvi veliki minus filma jeste to što je scenarstički napravljen katrastofalno, jer je sam film u pogledu tog dijela prepun rupa, potom su likovi vrlo plošni štoviše nezanimljivi, a radnja kako ide svom kraju je ubij me Bože.
Što se likova tiče niti su upotrebljeni kako treba (Robert Forster kao Jack recimo; iako zasigurno vrlo važan lik u filmu samo statira??) niti je gluma na nivou na kojem bi trebala biti kad su u pitanju veliki buđeti (pogotovo dvoje mladih glavnih glumaca koji su prikazali dugo neviđenu drvenu glumu, a da ne spominjem najgoreg negativnca ove godine ili da kažem ovih godina - Michaela Shamusa Wilesa kao zlog zapovijednika).
Zmaj i njegove smrtonosne ralje...
Sljedeći veliki minus kod ovoga filma jeste to što redatelj nema pojma o režiranju. Ne zna suzdržati neke scene, kompozicija nekih scena je vrlo manjakavo napravljena pa tako ponekad imamo nabacivanje CGI efekata bez ikakvog smisla i sa takvim pristupom ubija onu megalomansku veličinu koju imaju monster filmovi. Isto tako neki CGI efekti su napravljeni vrlo žalosno (isto tako i prikazi bitki na početku filma više naliče na stare wuxia filmove sa ograničenim buđetom).
Najveći problem kod svega toga jeste što je redatelj filma ujedno i scenarist (ponekad ubitačno loša kombinacija za neke filmove, pa tako to vrijedi i kod ovoga) i koji nije imao nekih jakih filmskih ostvarenja, ali se bogme nije niti proslavio zadnjim svojim monster filmom - 2001 Yonggary (1999), pa je pitanje kako se ovaj južno korejski Uwe Boll uspio dočepati ovako skupog projekta, koji pod njegovom palicom izgleda kao najskluplji Sci-Fi Channelov projekt.
Zgrada prepuna zmajeva (rijetka i dobro napravljena CGI scena)
Kad se pogleda da je Joon-ho Bong sa svojim monster remek djelom "The Host" i buđetom od tričavih 11 milijuna $ napravio jedan od najboljih filmova u 2006 i najboljih monster filmova svih vremena....čovjek se zapita vrijedili li uopće gledati "D-War" (koji dođe skoro 7 puta više zelembaća) ili se baciti na neka ostvarenja od prije 74 godine (King Kong) ili čak na reprizu gledanja Bongovog filma (film to zaslužuje svakim svojim kadrom)...pa mislim da je to ipak stvar izbora, ali ako se mene pita...pa ipak sam za to da film zaslužuje biti pogledan (ali vjerujem da ćete ga odmah brzo zaboraviti) zbog par stvarno dobro napravljenih CGi scena, ali ponajviše zbog toga da čovjek nauči razlikovati dobar od lošeg filma o titanskim čudovištima koji razaraju gradske metropole.
Borba zmaja i Imugi zmije - dobra i zla
Završna riječ:
- Hyung-rae Shim je napravio vrlo loš posao (dobio vrlo skupu igračku sa kojom se nije znao na pravi način igrati) i scenaristički i redateljski, pa mu je cijeli film postao prezentacija CGI efekata (vjerujem da je mnogo love otišlo baš na njih, a opet je većina takvih prizora začudo vrlo loše nabavljeno) bez radnje, bez zanimljivih likova, ali sa vrlo malo jako dobrih scena (kretnje Burakija po L.A.-u, borbe zmajeva i helikoptera, dvoboj 200 metarskih Imugi zmija na kraju filma i to je sve)... film vrijedi jednom pogledati (ako nemate vremena onda preporučam pogledati prvih 18 minuta i zadnjih pola sata kada krene dernek po ulicama Los Angelesa), a ako ste probrani gledatelj onda ipak preporučam Gojira/Godzilla filmove u produkciji kuće TOHO....
*Imugi - biće iz Korejske mitologije, vrlo slično zmaju iz mitologije Dalekog Istoka. Po nekima je biće koje mora preživjeti 1000 godina da bi se pretvorilo u odraslog zmaja, dok je za druge prokleto biće koje nikada neće postati zmaj. No, svi se slažu u jednom - da su to skromna bića nalik na pitone, koja obitavaju u vodama ili pećinama. Samo viđenje tog bića donosi sreću vidiocu. (možda su vodene zmije iz kriptozoologije baš Imugi?)
Zmaj izbliza... (nice zar ne?)
Planet Vampira (1965) / Terrore nello spazio (1965)
Produkcija: America-International Pictures (AIP) / Castilla Cooperativa Cinematográfica / Italian International Film
Redatelj: Mario Bava
Prema kratkoj priči Renata Pestriniera: "Un nolte de 21 orc" (One Night of 21 Hours)
Uloge:
Barry Sullivan (Kap. Mark Markary).............Norma Bengell (Sanya)
Ángel Aranda (Wess).................................Evi Marandi (Tiona)
Stelio Candelli (Brad / Mud)........................Franco Andrei (Bert / Garr)
Fernando Villena (Dr. Karan)......................Mario Morales (Eldon)
Ivan Rassimov (Carter / Dervy)..................Federico Boido (Keir)
Alberto Cevenini (Toby Markary / Wan)
Film je izašao u kina 15. rujna, 1965 godine
Trajanje: 86 minuta / talijanska verzija 88 minuta
Buđet: oko 100 000$
Staloženi kapetan Markary i njegova zabrinuta posada
SADRŽAJ:
"- U bliskoj budućnosti svemirski brodovi Argos i Galliot su poslani da istraže nepoznat planet Aura. Kad Galliot izgubi vezu sa Argosom, počnu se događati vrlo ozbilnje i neobjašnjive stvari. Posada se uslijed slijetanja na planet počne ponašati vrlo neobično i jako nasilno jedno prema drugime. Na kapetanu Markaryju je teška odluka da li da istražuje nesvakidašnje događaje ili da se orjenitra na pronalazak Argosa...a onda njegova posada pronalazi Argos prazan, bez posade, a čudne se stvari počnu događati oko Galliota.
Uskoro strašna istina dolazi na vidjelo...mrtva posada Argosa, koja se međusobno pobila, se počne pojavljivati i prijetiti preživjelima sa Galliota."
RECENZIJA:
"- Evo jednog filma koji se vrlo slabo spominje u SF krufovima a trebao bi jer to zaslužuje i kao jedan od najboljih, ali zasigurno najneobičnijih SF filmova ikada. Iako je Bava prvenstveno redatelj horor žanra (podžanrovi - giallo i gothic) odvažio se na tu njemu nesvojstveno područje (prvi i jedini put kao redatelj) i to sa jako dobrim uspijehom.
Iznenađuje kako je Bava sa minimalno mogućim buđetom napravio tako mnogo (pitanje je kako bi to još bolje izgledalo sa pristojnim buđetom), a sve zbog odlično provođenih ideja i tehničkih riješenja, ali i zbog toga što je uz sebe imao Antonioa Rinaldija, sjajnog kamermana, sa kojim je uspio prikazati vrlo relaistično interijer i okoliš tajanstvenog planeta Aure.
Ono što je najdojmljivije jeste ta gotička struktura koja se proteže kroz cijeli film i tako daje jaku i jezovitu atmosferu u kojoj uz tmurnu glazbu prevladava okoliš (neprestana izmaglica koja leluja po planetu i tako daje crtu onostranog...kao da nešto stalno vreba protagoniste filma iz te magle).
Ozračje vanzemaljskog okoliša panete Aura
Uz veliki posao što je napravila montaža i sama kamera, ono što je po mome skromnom sudu odlično jeste sama priča, bez obira što drugi kritičari rekli (na netu većina njih baš kritizira priču u pogledu da je manjkava), koja po meni odlično funkcionira kao kritika tzv. civiliziranog društva (napredniji podređuju slabije), ali i kao kolorit moralnih dilema modernog čovjeka (cijela jedna civilizacija bori se da preživi pa makar to značilo neku vrstu kraja druge).
Zbog ovih skrivenih poruka (pogotovo odlično napravljen kraj, koji je iznenađujuće šokantan i skoro kao da doziva sličan kraj u "Invaziji Tjelokradica" iz 56') dosta gledatelja nije shvatilo poantu filma (jer su ga gledali kao običnu SF akrobaciju...što film definitvno nije) i zbog toga mi je jako žao.
Na straži (jesu li filmski X - Man od njih posudili krecije svojih odijela?)
Sam film balansira na rubu trivijalnosti i trasha (smješno oružje, izgled planeta i letjelice u svemiru kod kojih se vidi da su makete), no to je sve kako sam naglasio zbog vrlo malog buđeta (jadni Bava se snalazio kako je znao...i opet podcrtavam dobro se stari meštar snašao). I ovo je dosta kritičara osporavalo talijanskom redatelju, no nisu imali za pravo jer nisu shvaćali u kojoj se situacija nalazio.
Što se tiče glumaca oni su solidno odradili svoj dio posla (jedna sasvim solidna ali i skoro nepoznata međunarodna ekipa glumaca), no cijela zasluga ide na adresu Barrya Sullivana kao odvažnog i vrlo smirenog kapetana Marka Markaryja (jedan od najboljih kapetana u SF-u što sam ikada vidio).
Da zaključim:
Zaboravio sam spomenuti da je film sigurno inspirirao Dana O'Bannona za njegov scenarij na čijem je temelju kasnije nastao "Alien" (1979) Ridleya Scotta, pa iako su u više navrata govorili da "Planet Vampira" nikada nisu gledali (kako da ne..volio bih da usporedite scene iz ta dva filma tj. scena kad i u jedno i drugom filmu gl. likovi pronađu okamenjene kosture neke nepoznate vrste svemiraca) malo im ljudi vjeruje (a i oba filma djele sličnu atmosferu, ali i imaju više horor elemenata nego što to običan SF film inače ima).
I za kraj vjerujem da neću puno pogriješti ako kažem da je ovo uz "Peti Element"najbolji europski SF ikada.
Zato bi svaki SF znalac morao pogledati ovaj pomalo šundovski film (sa najrealnijim vanzemaljskim okolišem prikazanim u 60-tima) kojeg ja svrstavam u jedinstvene klasike SF žanra uz jednog "Forbidden Planet" (1956) ili "The Day the Earth Stood Still" (1951)... Long Live Mario Bava!
THE SCENA:
Ima ih čak tri ali da ne pokvarim užitak sa trećom scenom reći ću da je to sam kraj filma, aostale dvije su redom:
a) Ustanak reanimiranih mrtvaca iz grobova (vrlo jezovito odrađeno)
b) Scena koja je inspirirala "Aliena" (1979)...i iako se film zove "Planet Vampira" film baš nema puno veze sa bilo kakvim vampirima...
30 Dana Noći (2007)
Produkcija: Ghost House Pictures / Columbia Pictures / Dark Horse Entertainment
Redatelj: David Slade
Uloge:
Josh Hartnett..........šerif Eben Oleson
Melissa George.......Stella Oleson
Danny Huston.........Marlow
Ben Foster..............Stranac
Mark Boone Jr.........Beau Brower
Mark Rendall.......... Jake Oleson
Film je izašao u kina 19. listopada, 2007 godine
Trajanje: 113 minuta
Buđet: 32 miliona $
Zarada: 39, 13 miliona $
Foršpan filma - 30 Days of Night (2007)
Dolazak...vampirolikih zvijeri (brod u daljini)
SADRŽAJ:
"- U malom gradiću Barrowu na najsjevernijem dijelu arktičkog kruga 152 stanovnika se priprema za 30 dana bez danjeg svijetla. Na samom početku tog perioda počnu se događati vrlo čudne stvari - najprije budu pobijeni svi psi u mjestu, a onda gradić ostane i bez struje i telefonske veze.
Uskoro stanovnici počinju nestajati, a onda se pojavljuju krvožedni stvorovi - vampiri. Šerifu i nekolicni preživjelih ne preostaje drugo nego se sakriti i nekako ostati živim slijedećih 30 dana. Namirnica je malo, sniježne oluje sve jače i haldnije, a stvorovi sve gladniji i bliži....hoće li mladi šerif i njegovi bližnji preživjeti taj težak ispit...?"
RECENZIJA:
"- Kad sam čuo da će se krenuti u adaptaciju grafičke novele (ili kako bi neki krivo upućeni rekli stripa) vrlo dojmljivog imena "30 Days of Night" u kojem vampiri igraju glavnu ulogu malo bi bilo reći da sam bio ushićen (iako nisam imao tu sreću da čitam djelo Stevea Nilesa znao sam o kakvom je remek djelu riječ).
Moja očekivanja su bila sve veća i veća što je film bio bliže kraju snimanja. A kad sam vidio prvi pravi foršpan bio sam u ekstazi...
Prvo što sam uzviknuo nakon gledanja ovog iznimnog horor filma jeste to da je - Ghost House Pictures (produkcijska kuća Sama Riamija specijalizirana samo za horor filmove) napokon krenuo u ozbiljne horor vode. Da. Nakon što nam je ta ista kuća servirala neuspjehe poput - "The Messengers" (2007) i "Boogeyman" (2005), sa ovim uradkom nam je vratila vjeru u odlične horore koji će biti isporučeni u slijedeće dvije godine (remake "Evil Dead" koji dolazi 09').
Šerif i njegova vjerna sjekira...
Da se vratimo filmu gornjeg naslova, koji bi se kod nas mogao prevesti kao - 30 Dana Noći. Prvenstveno veliki plus samog filma je bio onoga dana kada je Raimi odlučio za redatelja uzeti Davida Sladea, koji se odlično predstavio svojim prošlogodišnjim trilerom (kod nas nepravedno zapostavljenom u recenzijama) "Hard Candy".
Slade je iako vrlo mlad redatelj (69' godište) sa malim redateljskim stažom (bio redatelj spotova) odmah pokazao da zna režirati i da je jedan od majstora napetosti i jeze. Već sada mogu reći da je nanovo preporodio vapirski podžanr, kojega je na životu držao samo Blade (no to lako možemo i zanemariti, jer je ipak bliži superherojskom žanru).
Ako bi se držali 'čistokrvnog' vampisrkog filma...onda mogu reći da se nije vidio bolji još od "From Dusk Till Dawn" (1996) Roberta Rodrigueza.
David je uspio u svom vampirskom djelu prikazati jezu vrlo vjerodostojno i to u neobično depresivnom tonu, ali isto tako i napetost koja se vuče kroz cijeli film i prisutna je u svakom kadru, sa tim da filmu ne nedostaje akcije (ubijanje građana od strane vampira) i krvoprolića (sjekirama se glave kidaju, vampiri se bacaju u mašine za mljevenje željeza...). Likovi su uvjerljivi (pa i Josh Hartnett), a radnja tečna bez da ima nekakvih komplikacija ili skretanja sa puta.
Glavni vampiri (lijeva slika Arvin, Marlow velika slika, te vampirica Iris desna manja slika) - pogledajte oblik lica...zar ne izgledaju kao rođaci Maxa Schrecka (vjerno prenesena bestijalna energija, pa tako nisu nimalo slični ljudima, kao u većini drugih filmova...više su nalik zvjerima, a tek kad počnu urlikati...da ti se krv sledi)
Velika pohvala ide kameri Jo Willemsa (tmurna i jako siva fotografija, gdje do izražaja dolaze samo krv i snijeg od svijetlijih boja), te Sladeovim malim kamermanskim idejama i bravurama (neobični kutevi snimanja, a pogotovo snimanje iz ptičije perspektive...ali o tome nešto kasnije.)
Sami vampiri su nešto najjebenije što sam vidio u zadnjih 10-12 godina i drago mi je da ih se netko sjetio prikazati malo drugačije tj. da su se keratori distancirali od klišejiziranih vampirskih kreatura koje smo viđali u serijalu o Buffy (a koje je palilo tamo negdje polovicom 80-tih).
Ovdje su i ranjivi i brzi i vrlo vrlo jaki, ali što je najvažnije tako su divlji i nemilosrdni da Reaperi iz "Bladea 2" se prema njima čine kao mala djeca. Isto tako da ne zaboravim fenomenalnu glumu Dannya Hustona kao glavnog vampira Marlowa, koji sa svojim vampirskim govorom i nemilosrdnim aktima daje nešto najbolje što je mogao dati horor, a što se tiče vampirskih vođa (a da nije Dracula).
Da ne bude sve na hvalospjevima spomenut ću kao jedini rijetki minus (ali vrlo mali minus) jeste malo vodnjikav kraj i to prvenstveno mislim na borbu Marlowa sa mladim šerifom Ebenom Olesonom, koja je trebala biti malo drugačije izvedena... ali sve u svemu ovo je jedan od najboljih horor filmova u zadnih 10 godina i uz - "Altered" i "28 Weeks Later" najbolji horor film godine, jer ima sve što pravi film tog žanra mora imati - jezu, napetost i odlične zle negativce, a uz to nema niti malo pretjeranog i nepotrebnog grafičkog nasilja (vrlo efektna scena i pravi primjer toga jeste kad šerif jednog od glavnih likova koji se treba pretvoriti u vampira ubija u susjednoj sobi...bez 'gore' scena...samo zvuk sjekire i svi znamo što je šerif napravio) kojeg su današnji moderni horor filmovi prepuni (Hostel i ostale gadarije).
Definitivno film koji morate...ali morate pogledati..."
THE SCENA:
Evo napokon film koji ih ima par i to stvarno odličnih...idemo redom:
- Pokolj građana Barrowa od strane Marlowovih vampira iz ptičije perspektive (ovakva scena nije viđena još od remaka "Dawn of the Dead" i scene sa sudarom i benziske pumpe)
napad djevojčice vampira i njeno obezglavljenje nije baš za svačiji stomak
vampir ostaje bez ćunke uz pomoć par udaraca sjekire (što ćeš kad nije bilo Laurie Strode pa da to učini jednim udarcem kao u Halloween: H2O)
Cijeli mjesec prosinac će biti rezerviran samo za SF filmove (uz poneko fantasy iznenađenje i naravno top listu)...a pred sami kraj ćemo odati počast najboljim i njagorim filmovima koji su se pojavili ove godine...
Uz malo sve to najavljivam da otvaram i drugi blog pod imenom
Mimirovo Vrelo
koji će se hvatati svih mogućih tema sa pregršt zanimljivih stvari, informacija...ako ste voljeli TV-kalendar voljet ćete i ovaj blog (prvi post bi trebao osvanuti u terminu utorak/srijeda)...
Nadam se da ćete podržati i ovaj moj drugi blog
p.s. - prije SF-a, ipak ću baciti još jednu horor recenziju filma kojeg sam upravo pogledao...
< | prosinac, 2007 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv