Avantura s Mercedesom iz 1957.

04.12.2021.

Opet samo za vas prije zvanične objave ;)



Slični ljudi se privlače, često nas sudbina svojim valovima nanese do njih, tako sam sasvim slučajno na moje veliko oduševljenje naišao na starog Mercedesa ali tada nisam sreo njegovog vlasnika, no sudbina je htjela da ja ponovno dođem do Mercedes Phontona iz 1957. godine, i da baš u njemu krenem na avanturu zajedno sa mojim prijateljem Damirom Suljićem koji je prije nekoliko godina svojim vrijednim i spretnim rukama ovog Mercedesa stavio u funkciju, a od tada baš do danas tj. 25.11.2021. godine, nije imao duže relacije od nekih 30-40km u jednom danu. Zato je današnja avantura izazov i za taj stari Mercedes. Navikao sam putovati Fićom iz 1961. godine, ali za promjenu ovoga puta idem u E-klasi s kraja 50-tih godina, koja ima benzinski motor od 1900ccm, snage 75KS. Damir i ja odlazimo do garaže u kojoj spava ovaj predivan automobil, u njega pakujemo opremu za snimanje, on pali iz drugog pokušaja i onda izlazi na put. No prije Mercedesa, palimo stari Audi 60 iz 1971. godine, kako bi i njega pripremili za nove avanture. Upalio je, i još nedostaju neke sitnice do registracije, a do tada posvećujemo pažnju Mercedesu.

Starac od 64 godine „veselo šapuće” , a njegov zvuk različit je u odnosu na Mercedesov zvuk na koji smo navikli,a to je dobro znani zvuk starih dizelaša, ovaj je srećom benzinac pa lijepo zvuči poput nekog Fiata. Svi imamo svoje ljubavi, tako vlasnika ovog Mercedesa uvaženog gosp. Peju i mene osim ljubavi za oldtimerima vežu i ljubav za slikarstvom, antikvitetima, putovanjima i starim kulama. Baš smo Damir i ja krenuli na Dan državnosti Bosne i Hercegovine ka kulama odakle se ta ista državnost nekada branila. Lagano se vozimo ka Gračanici, na pravcima Mercedes razvija ugodnih 80 km/h, a već pri 90 km/h javlja se jaka buka, jer u ona vremena dizajneri su imali neke druge zadaće, a aerodinamičnost je bila sporedna stvar. Mercedes svakako plijeni pažnju, za razliku od Fiće ovdje je primijetna doza luksuza koja se ogleda u kvalitetu materijala, drvenim umecima, i za ono vrijeme tu je simbol prestiža radio-aparat, koji je svakako u funkciji. U Gračanici stajemo kod tamošnjeg Ćire, koji je tu kao simbol na uskotračnu prugu koje odavno nema, ukinuta je 1967. godine. Nakon toga idemo u mjesto Soko, gdje je u doba Osmanske okupacije bilo sjedište Sokolske nahije, tj. utvrda Sokol koja svoje korijene vuče iz vremena Kraljevine Bosne, a tu uz tvrđavu nekada je bio i dvorac kojeg su osvajači pretvorili u džamiju. Dolazimo pod ostatke zidina te kule, i osmatramo krajolik, zaključujemo da su utvrde građene na najljepšim mjestima, a onda nas i fascinira kako su drevni graditelji donosili toliko velike kamene blokove na ovakve litice. Hladno je i maglovito, pa nastavljamo put dalje prema Srebreniku, gdje nas čeka tamošnja kula.

Put od Gračanice do Srebrenika ima svoje čari, prelijepe krajolike i vrijedi proći ovuda, dolaskom u Srebrenik surećemo jedan Mercedes w123 izuzetno lijep i očuvan, mašemo vozaču i on nam uzvraća. Isti se prepoznaju i susreću! Idemo uz uspon koji naš Mercedes dobro savladava, komentarišem kako bih te uspone teško savladao sa Fićom, ali eto sudbina je htjela da do stare kule u Srebreniku stignem raritetnim Mercedesom. Ispod kule je magla, koja liči na more, žalim što nije bolja vidljivost kako bih uživao u pogledu, ali šta je, tu je.

Obilazimo odaje stare kule i ona može samo da fascinira putnika namjernika. Srebrenik se spominje 1333. godine, u Povelji kojom se bosanski ban Stjepan II Kotromanić odriče Stona i još nekih teritorija. Neki izvori navode da se tu rodio Tvrtko I Kotromanić 1338. godine, koji će nešto kasnije postati ban , a 1377. godine sebe proglašava kraljem. Eto odaja u kojima su se rađali, ženili, brigu brinuli upravo kraljevi. Lijep osjećaj znati da hodate njihovim tragovima.

Sjedok davnih i slavnih vremena, kamena kula, koja dominira krajolikom, ćuti kao da opominje. Mercedes se savršeno uklapa u svaki krajolik, a ovdje pored bajkovite kule daje osjećaj da se snima filmska scena. Mrak se prikrada zidinama stare kule, a mi moramo kući. Vremešni ali savršen Mercedes se zakotrljao prema Srebreniku, kroz koji smo se lagano provozali, a onda smo učivajući u zvuku njegovog motora prelazili kilometre dok na Previlama konačno nije granulo sunce, kao nagrada za naš uspješno odvežen put, nasmijali smo se tome, konstatujući da smo se cio dan kretali pogrešnom stranom svijeta. Ali barem automobil nije pogrešan, uspješno je položio test, i već želimo nove avanture, gdje nas čekaju krajolici, kule, jezera, rijeke, a možda i samo more.

Ali stižu snjegovi, i niske temperature, tako da će nove avanture sa Mercedesom pričekati sunčane dane, i cvjetne grane drveća da kroz ravne livade, brežuljke i obale izmame prijatan osmjeh na lice, jer oldtimeri gdje god se pojave oduševe ljude.

Emir Nišić


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.