Mercedes Benz W120 190

30.07.2020.

Vozio sam se iz pravca Barica prema Živinicama, i moje izvježbano oko opazi parkiranog Mercedesa Pontona s kraja 50-tih, zaustavih se i snimih ga sebi i vama za uspomenu. Izuzetan automobil u savršenom stanju, tek registrovan i spreman za duga putovanja. Proizvodio se od 1953.-1963. godine, nasljednik ovog modela je raskošni W110 ili Repaš kako su ga zvali.Zahvaljujem se na susretljivošću vlasniku i njegovoj rodbini, uživao sam biti uz ovakav automobilski dragulj.




Sjećanje na Dan ustanka naroda BIH

26.07.2020.

Prvi ustanak naroda u Jugoslaviji desio se 07.jula 1941. godine u Srbiji, zatim su se nizali ustanci u Crnoj Gori, Sloveniji, Hrvatskoj i naravno Bosni i Hercegovini kada su oslobođeni Drvar i Grahovo 27. jula 1941. godine. Nakon stvaranja socijalističke države svi ovi datumi su obilježavani kao službeni praznici uz narodna veselja, isticanje zastava, obilazak spomenika i grobalja partizana, održavani su spomen marševi...
Zadnjih godina sve je drugačije, te praznike obilježava nekolicina udruženja, ove godine neće biti ni toga zbog stanja epidemije virusa Corona. Ali mi smo ipak odlučili obilježiti ovaj dan jednim prisjećanjem dugogodišnjeg aktiviste Fahira Spahića upravo na Partizanskom groblju u Živinicama.



Fićo iz 1981.

24.07.2020.

Iako koncepcija Fiata 600 svoje korijene vuče iz daleke i predaleke 1955. godine, ona i danas predstavlja zanimljivo rješenje za naše životne prilike. Zastava 750 danas se čini idealnom za loše puteve, za naše finansijske prilike jer registracija košta oko 330KM (165eur), dijelovi su povoljni i još uvijek se mogu nabaviti i u prodavnicama auto dijelova ali i putem interneta, a dosta toga možete popraviti po sistemu sam svoj majstor. Ako vam treba automobil s kojim ćete sigurno biti primijećeni Fićo je pravi izbor, pa čak i gradske gužve i pretrpana parkirališta za njega nisu nikakav problem.


Priča o mostovima

23.07.2020.

Svaki most ima svoju priču, osim one od kad datira i ko ga je gradio, puno je zanimljivija priča o tome ko je i zbog čega njime prolazio. Mostova ima svuda na svijetu, mostovi su poput ljudi, dakle, svakakvi, ima ih jednostavnih, jeftinih, modernih, nakićenih...Negdje su mostovi iznad potoka, iznad rijeka, ili čak ispod njih nema nikakve vode, a ipak su mostovi koji nekome nešto znače. Negdje neko obori neko stablo i tako premosti dvije obale, i tako brzo sagradi most. Mostovi ne vežu samo obale već i ljude.


Reportaža Bosanska kuća

18.07.2020.

U osmansko i austrougarsko doba na putu Tuzla-Zvornik postojao je Ćorsuljića han, zadnjih deset godina tu tradiciju baštini Bosanska kuća čiji je vlasnik iskusni ugostitelj Ševal Ćorsuljić. Ovaj restoran se nalazi na podjednakoj udaljenosti od Tuzle i Kalesije, što iznosi po 10 kilometara, tako da gosti iz tih pravaca najviše i svraćaju u Bosansku kuću. Ona je tu poput hana u davna vremena da putniku namjerniku pruži odmor i okrijepljenje. Cijela avlija odiše tradicijom starinske bosanske avlije u kojoj su izlistala stabla, ruže, zumbuli, kadifice, lavadna i bršljani.

Prava je draž popiti bosansku kahvu pod krošnjom oraha, ili u jednom od šadrvana dok su oko vas obrisi starine koja očarava.
Prava je rijetkost da gosti daju ime nekom ugostiteljskom objektu, ali to je moralo biti tako kada je Ševal počeo graditi objekat koji je poprimao obrise koji su prolaznike i komšije asocirali upravo na staru bosansku kuću. Danas je ovo dobro poznata lokacija označena i na google mapama, tako da je nije teško pronaći. Kada ste već pronašli Bosansku kuću koja vas je vjerujemo zadivila svojim šarmom, onda morate probati specijalitete koji se ovdje nude.




Dizel Fićo s motorom od motokultivatora !?

16.07.2020.

Ponovni trend rasta cijena nafte i preskupe registracije vozila za naše prilike natjerat će mnoge da razmisle o nekoj alternativi. Električna vozila su skupa, manja gradska na elektro pogon imaju često jedno sjedište i idu samo do 50km/h, nemaju skoro nikakav prtljažnik. Ugradnja plina sve je manje isplativa, jer morate obnavljati atest, i plaćati skuplju registraciju, imati uredno održavan PP aparat, češće mijenjati svjećice i ulje tako da sva isplativost pada u vodu. E sad zamislite Fiću koji troši 2,5 litra dizela na 100 kilometara, po cijeni na dan 09.07.2020. to je 1,71x2,5=4,27KM, a isti taj Fićo može "juriti" do 75km/h, treba samo ugraditi LDA motor kakvi još uvijek ponegdje pogone agregate, pumpe, motokultivatore, plovila i razne mašine, nisu čak ni skupi. Postoji i mogućnost ugradnje malolitražnog dizel motora moderne konstrukcije koji bi Fići dao i daleko bolje performanse.


Najstariji Fićo u BIH

13.07.2020.

Najstariji Fićo u Bosni i Hercegovini nalazi se upravo u Živinicama. Vlasnik Mirzet Halilović kupio ga je 18.11.2006. godine, te ga pažljivo restaurirao. Inače ovaj Fiat 600D proizveden je 1961. godine, i dosta se razlikuje od Fića na koje smo navikli.

Ovo je stari tip ovog vozila koji se sa kontra vratima proizvodio od 1955.-1968. godine, njegovi farovi znatno su manji, naprijed ima hromirani gril, ravne branike, tanka sjedišta, tanji volan i još niz razlika u odnosnu na Zastavu 750 iz sedamdesetih i osamdesetih.

Ljubav prema starim vozilima kod Halilovića se rodila iznenada kada je u februaru 2006. godine u Šerićima primijetio a zatim i kupio Fiću iz 1968. godine, kojeg je ubrzo obnovio, a nakon njega još nekoliko Fića je doveo u perfektno stanje, a sada je posvećen restauraciji Volkswagen kombija. Sa svojim oldtimerima je učestvovao na mnogim susretima ljubitelja starih vozila a sa ovim Fićom stigao je do Minhena.

Halilović je uspješan maratonac koji bilježi vrhunske rezultate čak i na takmičenjima svjetkog ranga, upravo se sprema za Londonski maraton, a učestvovao je u Berlinu, New Yorku i Chikagu. U planu je da istrči maratone u Tokiju i Bostonu.



<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.