15

petak

prosinac

2023

ODLOMAK IZ DNEVNIKA 2015 GODINE - OKTOBAR - DIANNA DIVERNO


21. OKTOBAR 2015
ZAVET – (tekst koji je napisan za Miodraga Radojčin 20. Jula 2014, mada postoji već više od 15 godina

- kako je biti vojnik, slikar, detektiv, kriminalac, muškarac, car, princeza, sveštenik, časna sestra, dete, prostituka ili striptizeta – pitala sam se još u detinjstvu. Kako ući u sve te ličnosti da bi ih mogla opisati, pronikniti im u dušu, razotkriti ih do kraja i verno predstaviti čitaocima? Biti pisac koji piše bez predrasuda, poznavati sve na jednal način na koji Bog poznaje naše grehove, mane, vrline i dobrotu. Još tada, s rukom na Bibiliji, zaklela sam se da ću to učiniti, posvetiti se pisanju. Poštujem načelo Starog zaveta da kad nešto zavetuješ da ne oklevaš da to ispuniš.
Kada sam kao mlada devojka počela s pisanjem, da bih ispinila zavet da ću napisati 300 romana, podelila sam ih u:

1. Modernu – 100 romana
2. Patriotsku – 100 romana
3. Duhovnu – 100 romana

Držeći se zakletve iz oblasti moderne književnosti do sad sam se bavila temama s skoro svih kontineata, pisala sam o mnogim gradovima, planinaskim predelima, istoriji, dvorcima, manastirima, logorima, prijateljima i neprijateljima. Pravilo je da pišem o svemu, a takođe i kad negde budem odbijena da se više ne vraćam. To važi za region Srbije, Hrvatske i Mađarske – nema im povratka u smislu da ih predstavljam, jer bih time prekršila zakletvu.
Htela sam da kroz modernu književnost iskusim mnogo toga, i mudrost i ludost, da se poslužim Solomonovim rečima. Kako ću ostvariti drugi deo plana, tj patrotsku književnost vreme će pokazati, ali Bog je hteo da napišem prvih 100 dela, steknem materijalnu sigurnost i sama izabrem zemlju u kojoj ću se posvetiti u narednih 25 godina. Ostajući u isto vreme prijateljski okrenuta svim drugim zemljama. U mojoj viziji još tada počela sam da radim su tri grada – Monte Karlo (moguće da je reč o braku ili ljubavna veza, nemam pojedinosti,govorim o periodu od pre više od 15 god), Budimpešta grad za koji sam sentimentalno vezana i Njujork grad u kom ću nastaviti svoj rad.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.