< | ožujak, 2011 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Od 22.11.2007. (13:21)
Dominus Vobiscum
Ako koji kritičar,koji ovo pročita,umisli da ja ovdje od pretjerane pobožnosti pregonim,on me - jao - nerazumije,ili jer je tjelesan čovjek pa mu ne prijaju duhovne stvari,ili jer je čovjek svjetovan pa nemože primiti Duha Svetoga,ili jer je ohol prosuđivač koji osuđuje ili prezire sve što ne razumije. Ali mene razumiju duše koje se nisu rodile ni od krvi,ni od volje tjelesne,ni od volje muževlje ,nego od Boga (usp.Iv 1,13) i Marije,i ovo im se sviđa;a za njih i pišem sve ovo.... (sv. Ljudevit Marija Grignion Montfortski - Rasprava o pravoj pobožnosti prema Presvetoj Djevici Mariji, br.180)
--------------
1 Kor 1,27 Nego lude svijeta izabra Bog da posrami mudre, i slabe svijeta izabra Bog da posrami jake
Za sve ostalo možete me kontaktirati na:
defton85@gmail.com
-----------------------------------------------------
Zaštitnici bloga:
Sancte Michael Archangele,
defende nos in proelio;
contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium.
Imperet illi Deus, supplices deprecamur:
tuque, Princeps militiae Caelestis,
Satanam aliosque spiritus malignos,
qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo,
divina virtute, in infernum detrude.
Amen.
Sveti Josipe, tebi je bilo dano da budeš otac Sinu Božjemu, moli za nas u našim obiteljskim brigama, za naše zdravlje i za naš posao sve do naših posljednjih dana i udostoj se prići nam u pomoć u času smrti naše! Amen!
Mladić koji je zaljubljen u slobodu življenja, zaljubljen u život i Onoga koji mu ga podario.
Normalno je plesti kosu od nervoze, ne bi li se u hrabrost rascesljala. (evezmajevska)
Apstrakcija filmskog izraza kao jezika specifikuma, i apstrakcija umjetnickog akta uopste, de jue, predstavlja jednu vrstu sakralne ratifikacije, vlastite inferiornosti i vlastitog infalcizma. Bez obzira o kojoj se vrsti supremacije, na tom istom jeziku kao specifikumu radi i bez obzira na kojem nivou aspiracija mi o njemu govorili. No to svakako nije tema ove nase emisije. (TLN)
2014:
Prosipanje riječi
Odmakni se
Bacih vrijeme
Rijetko čitam poeziju
2013:
Nepostojeće poljane
Propušteno suosjećanje
Smrt i smrad
Bezbroj razloga
Napisat ću pjesmu
2012:
Radim do kasno u noć
Ekshumacija
Petak
Nove borbe
Što vidiš kad slušaš
Sve je bijelo, bijelo
2011:
Mt 16,13-20
Onoj koja je čista
Nestalno srce
Oprezan
Svirači apokalipse
Kršćanski moj živote
Običnost tehnološkog čovjeka
2010:
Smrt na dopustu
Balončić od sapuna u svemiru
U ovo doba godine
Operi me
O glavi
Grijeh iz prošlosti
Utisnuta u pore moga postojanja
Pucketanje prstiju
Djevojka u džepu
Sva naša sloboda
U plavetnoj noći
III. pjesma za Wilmu Ch. - Sjećanje na nju
Dan za danom
Nevina krađa
Duša u žici
Alo, probudi se
Prostr pred Gospodinom
Utvrde oko srca
Hostiji
Ljepota i smisao ili ljepota smisla
Urbani intelekt
Skriveni svijet
Pjesma pjesniku
U tišini Hrama
Nošen u naručju
Postupci
Pogled u dušu
Primavera
Svetom Josipu Zaštitniku Hrvata
Dječji koraci
Plač ratnika
Nanovo
Vertikalni vrtuljak
Identitet
Biser
Crtice iz Beskrajnosti
Ponekad poželim umrijeti
Sivilo
Prvi dan godine nove
2009:
Smisao
Traganje
Samoća
Miris jeseni
Utjeha poniženja
Treća Osoba
Vječna Hvala
Blagoslov
O djelima
Velikoj Gospi
Prijeći prag nade
Za nju
Ime
Žena i pas
Psalam
Duhovni labirint
Tamna noć
Recesija
Križ
Sjedinjenje
Tišina
Bez Boga bez Gospodara
Dijete Gnjeva
Sloboda
Istina
Šum Velikih Voda
Život
2008:
Kriza
Lice u Oblacima
Koliko te volim
Tele i Vizija
Ptica Lutalica
Stare stvari - II. Pjesma za Wilmu Ch.
Tomislavgrad
Srce u lancima
Kap u moru
Opomena
Čežnja
Ovaj svijet
Daleko od svijeta u zagrljaju jedne djevojke
Jutro
Riječ - pjesma za Mirjanu Markovic
Ruke prijatelja
Bijeg u San
Daleko od svijeta u zagrljaju jedne djevojke
Ovaj Svijet
Večernja razmišljanja
Moji stihovi
Snovi
Miss you
Spoznaja
Bol
Hram
Pod crvenim mjesecom
U svom imaginarnom svijetu
Dan Bolesnika
Svrha
Gospodar Lutaka
Bogatstvo
Majka
Ravnodušnost
Demoni pate je ne znaju voljeti
Dok smrt ne rastavi
More i planine
Zašto tražiš utjehu u pjesmama mojim - Pjesma za Wilmu Ch.
Zašto plačeš?
Papir
Crna Harpija
Dok spavam
2007:
Novogodišnja
Krik
Poklon
Oda gluposti
Ona koja
Reci mi
Forgive me Father
Nitko
Krv
Nada
Ove noći
Čekanje
Daleko od tijela
Prava Ljubav
------------------------------
Pjesmu nad pjesmama možete čitati na posebnom blogu
pjesmanadpjesmama.blog.hr
"'Isus je svojim učenicima prao noge, a ne mozak." (fra Miroslav Bustruc)
,,Gdje je Petar, tamo je Crkva; i gdje je Crkva, tu ne vlada smrt, nego vječni život.’’ (sv. Ambrozije)
,,Ne može imati Boga za Oca tko nema Crkvu za majku.’’
,,Tko skuplja negdje drugdje, izvan Crkve, taj rasipa Crkvu Kristovu.’’ (sv. Ciprijan)
,,Kršćanstvo je nadljudski paradoks pomoću kojeg dvije suprotne strasti mogu plamtjeti jedna uz drugu.’’
,,Devet od deset tzv. novih ideja jesu zapravo stare pogreške. Katolička crkva kao jednu od svojih glavnih zadaća ima sprečavati ljude od upadanja u takve pogreške... Ona dogmatski brani čovječanstvo od njegovih najgorih neprijatelja, tih sijedih, užasnih i proždirućih čudovišta starih pogrešaka.’’ (G. K. Chesterton)
,,Sa uistinu žalosnim posljedicama, naše doba, zapostavljajući svaki obzir u potrazi za konačnim uzrokom svega, nameće novotarije tako surovo da odbacuje nasljeđe ljudskog roda.’’ (Pio X.)
,,Snagom svoje službe da utvrđujem braću, izjavljujem da ni na koji način Crkva nema vlast podjeljivati ženama svećeničko ređenje i da ovu odluku svi vjernici Crkve moraju držati konačnom.’’ (Ivan Pavao II.)
Gospodin mi je svjetlost i spasenje, koga da se bojim?
Ps 26,1
Ljubi Boga i čini što hoćeš!
Sv. Augustin
Hodaj, nebo strpljive voli
Hodaj, možda se sve u dobro pretvori
Gibonni
Words can't say what love can do...
Bon Jovi
Ljubav nije grijeh, grijeh nije Ljubav
Načela treba čuvati za ono malo časova u životu kad načela trebaju, za sve ostale dosta je malo milosrđa.
Albert Camus
Ora et labora! Moli i radi!
Sveti Benedikt
Ono što je nastalo djelovanjem onog što se naziva mojim ja…
...osjećam da dolazi od strane nečega većeg od tog ja u
meni…
James Clerk Maxwell
Ništa neka te ne straši,
ništa ne uznemiruje.
Sve prolazi.
Samo Bog ostaje isti.
Tko je strpljiv sve postiže.
Tko ima Boga ima sve.
Jedino Bog dostaje."
Sv.Terezija Avilska
Odbijajući postojanje više autoriteta, ateizam danas oslobađa
ljude od odgovornosti koja bi ih mogla
spriječiti da jedni drugim ne nanose zlo.
Francis S. Collins, Božji jezik
Nađeni Bog - Antun Branko Šimić
Ne traži Boga mišlju; u praznini
u kojoj se misao, tamna sjenka, gubi
Uza te Bog je, uvijek u blizini,
U stvarima oko tebe, u zvuku i muku.
Bog ti je uvijek najbliži od svega
Diraš ga rukom, gledaš ga u boji neba
Bog ti se smiješi iz jednog dragog lica
i plaši te iz svake stvari: nema tajne
Ne pružaj miso u praznu daljinu
Uza te Bog je. Otvori sva čula:
na tebe svjetlost s ljetnog neba pljušti
Bog oko tebe sja treperi, miriše i šušti
Molitva na putu - Antun Branko Šimić
Bože
koji si me do ovog časa doveo nevidljiv
vodi me i dalje koncu mojih želja
Ne ostavi me
umorna i sama nasred puta
Obrazi su moji blijedi
i moje misli nemočno k'o moje ruke vise
Bože
daj da novo plavo jutro
iz umora digne moje misli
da kroz blijede ruke prođe mlaz crvene sviježe krvi
Budi
nad mojom glavom moja pratilica zvijezda
PJESMA STVOROVA
sv. Franjo Asiški
Svevišnji, svemožni, Gospodine dobri,
tvoja je hvala i slava i čast
i blagoslov svaki.
Tebi to jedinom pripada,
dok čovjek nijedan dostojan nije
ni da ti sveto spominje ime.
Hvaljen budi, Gospodine moj,
sa svim stvorenjima svojim,
napose s bratom, gospodinom Suncem:
od njega nam dolazi dan
i svojim nas zrakama grije.
Ono je lijepo i sjajne je svjetlosti puno,
slika je, Svevišnji, tvoga božanskoga sjaja.
Hvalite i blagoslivljajte
Gospodina moga,
zahvaljujte njemu, služite njemu svi
u poniznosti velikoj.
Hvaljen budi, Gospodine moj,
po bratu našem Mjesecu i sestrama Zvijezdama.
Njih si sjajne i drage i lijepe
po nebu prosuo svojem.
Hvaljen budi, Gospodine moj,
po bratu našem Vjetru,
po Zraku, Oblaku, po jasnoj Vedrini,
i po svakom vremenu tvojem,
kojim uzdržavaš stvorove svoje.
Hvaljen budi, Gospodine moj,
po sestrici Vodi,
ona je korisna, ponizna, draga i čista.
Hvaljen budi, Gospodine moj,
po bratu našem Ognju, koji nam tamnu rasvjetljuje noć.
On je lijep i ugodan, silan i jak.
Hvaljen budi, Gospodine moj,
po sestri i majci nam Zemlji.
Ona nas hrani i nosi, slatk enam plodove,
cvijeće šareno i bilje donosi.
Hvaljen budi, Gospodine moj,
po onima koji opraštaju iz ljubavi tvoje
i podnose rado bijede života;
blaženi koji sve podnose s mirom,
jer ćeš ih vječnom okruniti krunom.
Hvaljen budi, Gospodine moj,
po sestri nam tjelesnoj smrti,
kojoj nijedan smrtnik umaći neće.
Jao onima koji u smrtnom umiru grijehu;
a blaženi koje ti nađeš po volji presvetoj svojoj,
jer druga im smrt nauditi neće.
Hvalospjev ljubavi - Sv. Pavao
Kad bih sve jezike ljudske govorio,
i anđeoske,
a ljubavi ne bih imao,
bio bih mjed što ječi
ili cimbal što zveči.
Kad bih imao dar prorokovanja
i znao sva otajstva
i sve spoznaje,
i kad bih imao svu vjeru
da bih i gore premještao,
a ljubavi ne bih imao - ništa sam!
I kad bih razdao sav svoj imetak
i kada bih predao tijelo svoje da se sažeže,
a ljubavi ne bih imao
- ništa mi ne bi koristilo.
Ljubav je velikodušna,
dobrostiva je ljubav,
ne zavidi,
ljubav se ne hvasta,
ne nadima se;
nije nepristojna,
ne traži svoje,
nije razdražljiva,
ne pamti zlo;
ne raduje se nepravdi,
a raduje se istini;
sve pokriva, sve vjeruje,
svemu se nada, sve podnosi,
ljubav nikad ne prestaje.
Sada spoznajem djelomično,
a sada ću spoznati savršeno,
kao što sam i spoznat!
A sada ostaju vjera, nada i ljubav
- to troje -
ali najveća je među njima ljubav.
Poznati o Bogu - "Predajem svoju dušu u ruke Boga, moga Stvoritelja, potpuno vjerujući u Isusa Krista, svog Spasitelja." (Shakespeare)
"Biblija je knjiga takvog sadržaja, da je to najbolji dokaz njezina božanskog podrijetla. U njoj se nalazi povijest svijeta, povijest Božje providnosti od početka svijeta pa do konačnog uništenja svega stvorenoga."
(I. Kant, 1724 - 1804, filozof)
Riječi prije smrti: "Predajem svoju dušu u ruke Boga, moga Stvoritelja, potpuno vjerujući u Isusa Krista, svog Spasitelja."
(W. Shakespeare 1564 - 1616)
"Objava Božja, za kojom čeznemo, nije nigdje na svijetu tako lijepa kao u Novom zavjetu."
(Goethe, 1749 - 1832, pisac, biolog, teorijski fizičar)
"Kada Krist ne bi bio Bog, bio bi Bog tko je Evanđelje izmislio."
(Goethe, 1749 - 1832, pisac, biolog, teorijski fizičar)
"Sve je Život, Život unutar Života, manje unutar većeg, a sve unutar Božanskog Duha."
(E.A. Poe, pjesnik, pisac, otac detektivskog romana, esejist, novelist, književni kritik)
"Postoje samo tri bića vrijedna poštovanja: svećenik, vojnik, pjesnik. Koji zna, koji ubija, koji stvara."
(C. Baudelaire, 1821 - 1867, pjesnik, esejist)
''Ako je ikada čovjek bio Bog ili Bog čovjek, Isus je bio oboje.''
(Lord Byron, 1788 - 1824, pjesnik)
"Samo je jedan kralj, a to je Isus Krist."
(Elvis Presley, 1935 - 1977 glazbenik)
''U Bibliji nema ničega što bi znanstveniku prouzrokovalo probleme sa Isusom Kristom.''
(Sir Ambrose Fleming, 1849 - 1945 znanstvenik, fizičar)
"Bog misli u genijima, sniva u pjesnicima i spava u ostalim ljudima."
(Peter Altenberg, 1859 - 1919, pisac, pjesnik)
''Koja god iznenađenja budućnost može donjeti, jedno je sigurno: Isus nikada neće biti nadmašen.''
(Ernest Renan, 1823 - 1892, filozof, pisac)
"Kroz kakvo ako ne slomljeno srce je mogao moj gospodin Isus Krist ući u moj život."
(Oscar Wilde, 1854 - 1900)
"Nitko se ne protivi nauku Evanđelja, a da ne pada u bezumlje."
(Voltaire, 1694 - 1778, pisac, povjesničar, filozof)
"Kristov je nauk da u čovjeku ima nešto što nas uzdiže iznad ove trke, strahovanja i uživanja. Tko Krista pravo shvati, osjeća se kao ptica koja prvi put sazna da ima krila i da može letjeti. Taj osjećaj daje slobodu, a oduzima strah."
(Lav Tolstoj, 1828 - 1910, pisac)
"Ako netko želi biti ateist, mora razloge za to tražiti izvan znanosti."
(Christian de Duve, 1917 - , znanstvenik, dobitnik Nobelove nagrade)
"Po svom nauku Krist je najveći čovjek, najveći genij što ga ljudska povijest pamti, on je najveći muž svih vremena, koga nije moguće natkriliti."
(Schäfer, racionalist)
"Krist živi u Crkvi na dva načina: u svetoj hostiji pod prilikama kruha, a u Sv. pismu pod koprenom ljudske riječi".
(Johannes Kepler, 1571 - 1630, matematičar, astronom, astrolog)
"Svim ljudima vjera u Boga usadena je u srce. Lažu oni koji kažu da ne vjeruju u Božje postojanje; jer noću i u samoći sumnjaju."
(Lucije Enej Seneka mlađi, 4. pr. Kr. - 65 po.Kr., rimski pjesnik, filozof, političar)
''Nije nikakva slučajnost sto su upravo najveći umovi svih vremena ujedno bili i duboko religiozni.''
(Max Planck, 1858 - 1947, otac moderne fizike, začetnik kvante teorije, dobitnik Nobelove nagrade)
"Malo filozofije vodi nas u ateizam, ali duboka filozofija dovodi čovjeka ponovno do religije."
(F. Bacon, utemeljitelj metodologije znanosti, filozof, esejist, državnik)
"Evenđelje je tako lijepo, da bi onaj tko ga je izmislio, kad bi bilo izmišljeno, bio vredniji divljenja nego sami opisani heroj."
(Rousseau, 1712 - 1778, filozof, pisac, skladatelj)
"Nevjera i praznovjerje, oboje su strah od vjere."
(Soren Kierkegaard, 1813-1855, danski filozof, teolog i književnik)
"Potpuni ateist stoji na predzadnjoj stepenici do najpotpunije vjere."
"Savjest bez Boga je nešto grozno. Može zabludjeti u najgori razvrat."
''Zapad misli mudro voditi svijet, ali ukoliko odbacuju Isusa natopiti će ga krvlju.''
"Još nisam sreo neznabošca. Susretao sam samo nespokojne."
''Bog je stvorio svijet na najbolji mogući način.''
(Fjodor Mihajlović Dostojevski, 1821-1881, pisac)
"Tko poriče Boga, sličan je onomu koji poriče sunce; nema smisla, ono i dalje sja."
(Julius Langbehn, 1851-1907, njemački pisac, kritičar kulture)
"Evanđelje čini ljude najboljim građanima zemaljske domovine jer ih uči kako će postati nebeski građani."
(Bossuet, 1627 - 1704, biskup, teolog, govornik)
"Evanđelje je najljepši dar koji je Bog poklonio svijetu."
(Montesquieu, 1689 - 1755, socijalni kritičar, politički mislilac)
"Strašno je to s njime. On hoće sasvim nevino dokazati Bogu najgrublje kiksove iz astronomije! Kako, Bog nije dovoljno pomno studirao astronomiju prije nego što je sastavio Sveto pismo? Dragi prijatelju!"
(Bertolt Brecht, 1898 - 1956, pjesnik, kazališni direktor)
"Želiš li znati kako treba urediti svoj život? Pročitaj Govor na gori. U njemu je sadržano sve."
(Truman, 1884 - 1972, predsjednik Sjedinjenih američkih država)
"Riječ je Božja kruh koji hranu našu dušu."
(Sertillanges, 1863, 1948, filozof i duhovni pisac)
"Jedini razlog zašto mnogi misle da je teško spoznati Božje postojanje i bit duše je to što svoj duh nikada ne odvajaju od osjetila i ne izdižu ga iznad tjelesnoga svijeta."
(René Descartes, 1596-1650, francuski filozof, matematičar i prirodoslovac)
"Gdje prestaje strah Božji, započinje oslobađanje strasti i vladavina mentaliteta koji će svijet potopiti u krvi."
(Gottfried Wilhelm Freiherr von Leibniz, 1646 - 1716, njemački filozof, matematičar, politički pisac, znanstvenik)
"Zamislivo mi je da čovjek, gledajući na zemlju, tvrdi kako nema Boga, ali ne razumijem kako bi mogao gledati u nebo i poricati Boga."
(Abraham Lincoln, 1809-1865, američki političar, predsjednik Sjedinjenih američkih država)
"Nikada više nećeš moliti, nikada se više odmoriti u beskrajnom povjerenju. Uskraćuješ si pravo da staneš pred krajnju mudrost, dobrotu, najvišu silu. Nemaš stalnoga čuvara i prijatelja za tvojih sedam samotnosti. Čovječe odricanja, želiš li se odreći svega toga? Tko će ti dati snage za to? Nitko još za to nije imao snage."
(Friedrich Nietzsche, 1844-1900, njemački filozof i klasični filolog)
"Moderna fizika neminovno nas vodi k Bogu, a ne od njega. Nijedan utemeljitelj ateizma nije bio prirodoznanstvenik. Svi su oni bili osrednji filozofi."
(Arthur Stanley Eddington, 1882-1946, engleski astronom)
"Nema Boga, sve je jači glas masa. Time, međutim, i čovjek postaje bezvrijedan, ubijan u proizvoljnom broju, jer je ništa."
(Karl Jaspers, 1883-1969, njemački filozof egzistencijalizma, pisac)
"Ateizam je okrutan i mučan pothvat. Vjerujem da sam ga izveo do kraja."
(Jean-Paul Sartre, 1905-1980, francuski književnik i filozof)
"Čovjek bez religije je poput putnika bez cilja, ispitivača bez odgovora, borca bez pobjede i umirućega bez novoga života."
(Dom Helder Pessôa Câmara, 1909 - , brazilski katolički teolog, nadbiskup, borac za socijalnu pravdu)
"Od pamtivjeka bič božji baca na koljena ohole i silne. Razmišljajte o tome i padnite na koljena."
(Albert Camus 1913 - 1960, pisac, novinar, filozof)
''Vjerujem u Boga, i nastojim genetikom čitati i razumijeti njegov jezik.''
(Francis S. Collins, 1950 - , fizičar, genetičar)
"Što se tiče Božanskog Tvorca prirode, moja ga teorija izvanredno osvjetljuje i iz nje proizlazi nužnost da ga priznamo i njegova najveća i beskrajna moć, mudrost, providnost, što sve u nama izaziva duboko poštovanje, a u isto vrijeme zahvalnost i ljubav, pa stoga posve otpadaju ništavne sanjarije onih koji smatraju da je svijet slučajno nastao ili da je mogao biti sazdan nekom fatalnom nužnošću, ili da odvijeka postoji sam po sebi upravljajući se po nekim svojim nužnim zakonima."
(Ruđer Bošković, 1711 - 1787, fizičar, astronom, filozof, teolog, diplomat)
Znanstveni materijalizam obvezuje i samog Stvoritelja; on Boga stavlja u lance, kao što je u Apokalipsi okovan sotona. On u svemiru ne ostavlja ništa slobodno.
Gilbert K. Chesterton
Sloboda je prikriveno ime za ljubav.
André Frossard
Deterministi su nas došli porobiti, a ne osloboditi. Oni bi zaista svoje načelo mogli nazvati ''lanac'' kauzalnosti. To je najgori lanac koji je ikada sputavao ljudsko biće.
Gilbert K. Chesteron
Ništa nije tako slično ljubavi kao požuda, ali ništa joj nije tako oprečno.
Blaise Pascal
Birati se može samo između Boga i idolopoklonstva. Druge mogućnosti nema. Jer sposobnost obožavanja leži u nama i upravljena je nekamo ili na ovom svijetu ili na drugom.
Simone Weil
Treba znati i to da Bogu moramo na tri načina iskazivati čast. Prvo, kao Ocu koji nas je oblikovao, obnovio, odgojio. Drugo, kao Gospodinu koji nas je istrgnuo iz neprijateljevih ralja, čuvao nas od paklene tamnice i napokon nas doveo u svoj vinograd. Treće, kao Sucu pred kojim smo optuženi, pred kojim nam je dokazana krivnja i pred kojim smo to priznali. Optužuje nas glas naše savjesti, dokazuje nam krivnju naš vlastiti život, a sve to potvrđuje pogled božanske mudrosti.
Sv. Bonaventura
Svijet je prepun dobrih izreka; samo propuštamo da ih primijenimo.
Blaise Pascal
Živo biće postaje roba na ''tržištu ideja''. Princip vrednovanja je isti na tržištu ljudi kao i na tržištu roba: na prvom mjestu se prodaju ljudi, na drugome roba.
Erich Fromm
Vjera je čin razuma koji na zapovijed volje koju pokreće Bog milošću daje pristanak božanskoj istini.
Sv. Toma Akvinski
Prestajemo biti gospodari tehnike i umjesto gospodara postajemo njeni robovi, a tehnika – nekada vitalni element stvaranja – pokazuje svoje naličje kao boginja destrukcije (kao indijska božica Kali), kojoj su ljudi voljni žrtvovati sebe i svoju djecu. Dok se još uvijek – svjesno – nadamo boljoj budućnosti, kibernetski ljudi potiskuju činjenicu da su postali obožavatelji božice destrukcije.
Erich Fromm
Svaki od nas nosi u sebi temelje jedne druge katedrale koju treba graditi: to je hram Duha Svetoga u našim dušama. Mi moramo najprije u nama izgraditi tu katedralu, a onda pomoći graditi katedrale u dušama naših bližnjih.
Bl. Ivan Merz
Moramo postaviti naš život na koncept stvarnosti, ne na koncept pravednosti.
Valerio Albisetti
Tko je ljubomoran, nesiguran je u sebe, u vlastitu sposobnost da ljubi, da živi neovisno, samostalno.
Valerio Albisetti
Temelj duhovnog života leži u neprestanom naprezanju naše volje. Spasitelj je to izrekao riječima: ''Neka svatko uzme svoj križ svoj svaki dan i slijedi me'' (Lk 9,23).
Bl. Ivan Merz
Kad neki čovjek želi samo primiti, ne daje ljubav, nego daje nesigurnost.
Valerio Albisetti
Euharistija, najjače sredstvo, za nas je na ovoj zemlji ona vatra koja u nama pali hrđe grijeha i daje života našoj duši, tako d ai ona usplamti novim žarom. Tada mi sami na sebi iskusimo riječi sv. Pavla koji veli: ''Živim ja, ali ne ja nego u meni živi Krist.'' (Gal,2,20). To je plod presvete Euharistije.
Bl. Ivan Merz
Griješiti je ljudski, životno, za žive; ustrajati je đavolsko, smrtno.
Valerio Albisetti
Svi gosti koji nam dolaze neka budu primljeni kao Krist, jer će on reći: ''Gost bijah i ne primiste me''.
Sv. Benedikt iz Nursije
Struktura Kristolike ljubavi je četverostruka: ljubiti drugoga kao samog sebe; voljeti svakog; biti onaj koji će prvi voljeti, opraštati i moliti; i, na kraju, biti onaj drugi stavljajući se na mjesto drugoga.
William Stainsby
Kapitalizam, i idealni ljudski sistem (neostvariv) nazvan Socijalizam – oboje izviru iz jedne vrsti uma i oboje su primjenljivi za jednu vrstu bolesnog društva.
Hilaire Belloc
Ono što nazivamo ''kapitalizmom'' izranja izravno u svim svojim granama iz izolacije duše. Ova izolacija dozvoljava neobuzdano natjecanje. Ono daje superiornoj lukavosti, i jednako superiornom talentu, jednu bezgraničnu karijeru. Daje svaku licenciju proždrljivosti i s druge strane lomi tjelesne kosti s kojima se ljudi održavaju u ekonomskoj stabilnosti.
Hilaire Belloc
Tko umire, prolazi iskustvo krajnje posljedice grijeha. Podlaže se punoj odgovornosti čovjekovih čina i preuzima na se istinu i sud, ali ne u pukome zdvajanju, već zahvaćen otkupljenjem koje izvodi Božja ljubav. Tako smrt više nije samo mračan užas kao krajnja posljedica grijeha; daleko više, smrt čovjeku omogućava sudioništvo u preobrazbi kojom Božja velikodušnost svršetak čini novim početkom, te smrt postaje prelaskom u novi život.
Romano Guardini
Duša i tijelo nisu jasno razgraničene cjeline. Duhovna duša neprestance izgrađuje tijelo. Ono što nazivamo ''tijelom'', u svakoj točki svoga postojanja i u svakome činu tvori jedinstvo s dušom. Kad bi se duša mogla potpuno odstraniti, ne bi više bilo niti tijela, nego bi preostala tek nekakva biološka tvorevina, ili bolje rečeno, mnoštvo kemijskih spojeva koji se međusobno razgrađuju.
Romano Guardini
U svim čovjekovim činima i doživljajima uvijek se nanovo ostvaruje umiranje staroga i uskrsnuće novoga čovjeka.
Romano Guardini
Mi gorimo od želje da pronađemo čvrsto ležište i krajnju čvrstu osnovu da na njemu sagradimo toranj što bi se dizao u beskraj, ali svaki se naš temelj drma, a zemlja se otvara u bezdane.
Blaise Pascal
Sila koja sudi svijet nije jednostavno ''istina'' ili ''ćudoredno dobro'', nego svetost.
Romano Guardini
Tko se nije odlijepio od materijalnih privezanosti, ne može istinski ljubiti ni Boga niti bližnjega.
Sv. Maksim Ispovjedalac
Ali ako smo neozbiljni, bezbožni i lijeni, te podlažemo razum tjelesnim nasladama, nećemo se boriti protiv demona, nego protiv sebe i svoje braće; i više nego braću, ljubit ćemo demone, za njih se boreći po ljudima.
Sv. Maksim Ispovjedalac
Jer tko god mrzi svoga brata, ubojica je (1 Iv 3,15). Zbog toga, svaka askeza bez ljubavi nema veze s Bogom. Zato, osuđujući naše licemjerje, reče: Ovaj me narod ustima hvali, ali njegovo je srce daleko od mene, i uzalud me časte (Mt 15,8; Iz 29,13).
Sv. Maksim Ispovjedalac
Onaj kime vladaju strasti, stvara svijet na svoju vlastitu sliku.
Anselm Grün
Samo kad je srce čisto od svih destruktivnih strasti, čovjek će i prema vani zračiti pozitivno.
Anselm Grün
Presveto Srce Isusovo je najjači faktor za rekristijanizaciju društva. Sav svjetovni poredak na zemlji bi trebao služiti da ljudi pripojeni Kristu, uskrsnu na vječnost. ''Idejno je katolicizam univerzalan, pojam koji označuje da je on intenzivan i ekstenzivan, tj. da on obuhvaća cijelog čovjeka (njegovu dušu i tijelo) i drugo, da je on univerzalan nosilac istine, morala i milosti.''
''Liturgija je centralna umjetnost, jer umjetnički prikazuje život Kristov, koji je centar povijesti.''Cijeli život od svoje duše treba stvarati remek-djelo tražeći Istinu-Svrhu.
Bl. Ivan Merz
Činjenica je da je Bog Otac i da želi sreću svoje djece. Zbog toga On na sebe uzima sve njihove terete. Osim toga Bog je ljubav, pa želi da i njegova djeca budu ljubav, dakle slobodni i od zabrinutosti koje su ''smetnja ljubavi''
Chiara Lubich
Ondje gdje se dvoje ljudi daju jedno drugome i zajednički daruju život djeci, dodiruje se svetost, misterij čovjekove biti, ono što nadilazi naše pravo na raspolaganje nama samima.
Joseph Ratzinger
Čovjekov život nije pokus. To nije ugovor o najmu, nego darivanje svojega ja tebi. A to darivanje čovjeka čovjeku može biti primjereno čovjekovoj biti samo u obliku potpune i bezuvjetne ljubavi.
Joseph Ratzinger
Spolnost čovjeka vodi u Stvoriteljevu blizinu, dovodi ga do najviše odgovornosti. On time sam odgovorno sudjeluje u izvorima života. Svaki je pojedinac Božje stvorenje – a istodobno je i dijete svojih roditelja. Stoga postoji određeno podudaranje Božjega stvaralaštva i čovjekove spolnosti. Spolnost je nešto snažno jer je u igri odgovornost za novoga čovjeka koji nam pripada, a ipak nam ne pripada, koji dolazi od nas, a ipak ne dolazi od nas. Iz toga, mislim, proizlazi da je sveta stvar dati život drugome i prihvatiti odgovornost za njegovo biološko podrijetlo.
Joseph Ratzinger
Svetost je pustolovina, jedina što postoji.
Georges Bernanos
Svakoj je osobi potrebno integralno i integrirajuće obrazovanje – kulturno, profesionalno, znanstveno, duhovno i apostolsko – koje bi joj omogućilo da živi skladan unutarnji život i koje bi joj dopustilo da prenese nadu onome tko je traži.
Kršćanski identitet sve više postavlja stalan zahtjev za obrazovanjem, budući da je neznanje najopasniji neprijatelj naše vjere. Tko može reći da uistinu ljubi Krista, ako se ne trudi da ga bolje upozna?
papa Ivan Pavao II.
Lišen ljubavi, čovjek je žrtvom podmukle zamke koja sve više sužava vidokruge bratstva te istovremeno pojedinca tjera na to da sebe samog, vlastito ja i vlastita zadovoljstva pretvara u jedinu mjeru prosudbe. Sebično gledanje, uzrok osiromašenja istinske ljubavi vodi do najgorih zamki kakve su danas prisutne u svijetu mladih.
papa Ivan Pavao II.
On je taj koji vas poziva da mladost doživljavate kao radosno proljeće, kao ovo današnje sicilijansko proljeće, da ovo proljeće doživite u ugodnome iskustvu predaje: to je njegov dar, dar Kristov, dar ponuđen svakome od nas, kao i dar nas samih Njemu, dar nas samih drugima, po drugima, opet Njemu. Tu je perspektiva izgradnje druge kulture, jedne nove kulture, kulture ljubavi. Ovdje smo da stvaramo realnost, početnu ali objektivnu, taj veliki projekt kulture ljubavi.
papa Ivan Pavao II.
Koliko li patnji, koliko li tjeskoba i bijede uzrokuje nezaposlenost! Stoga prva i osnovna briga svih i svakog pojedinca, ljudi iz vlasti, političara, sindikalnih vođa i poslodavaca, mora biti ova: dati posla svima.
papa Ivan Pavao II.
Temeljno jedinstvo ljudskog roda, čije podrijetlo seže od Boga koji je Stvoritelj svega, zahtijeva da se nijedna skupina ne smatra nadređena drugoj. Jednako tako zahtijeva da se integracija gradi na stvarnoj solidarnosti i na slobodi razlikovanja. Stoga država ima dužnost poštivati i štititi razlike koje postoje među njezinim građanima te dopustiti da njihova raznolikost služi općem dobru.
papa Ivan Pavao II.
Ideološka neutralnost, dostojanstvo ljudske osobe, izvor svih prava, prvenstvo osobe pred društvom, poštivanje demokratski donesenih pravnih normi, pluralizam društvenih organizacija, nezamjenjive su vrijednosti bez kojih nije moguće trajno graditi zajednički dom na istoku i zapadu, svima dostupan i svijetu otvoren. Ne može postojati društvo dostojno čovjeka, a koje ne poštuje uzvišene i trajne vrijednosti. Kad čovjek sebe učini isključivim mjerilom svega, ne pozivajući se na Onoga od koga sve dolazi i kome se ovaj svijet vraća, onda on počinje robovati svojoj konačnosti.
papa Ivan Pavao II.
Sve su stvari nastale iz ništavila i teže k beskraju.
Blaise Pascal
Nema mira ako se ne poštuju prava svih naroda, a posebno onih najranjivijih.
papa Ivan Pavao II.
Bog čisti žešće i brže one koji su spremniji i jači za trpljenje, a mlitavije, naprotiv vodi veoma polagano i uza slabe napasti pružajući im češće odmor za osjete, da se ne bi vratili natrag; tako da ovi kasno dolaze do čiste savršenosti u ovom životu, a neki nikada.
Onima koji još imaju takozvanu hebetudo mentis ili prirodnu grubost, što je svaki čovjek stječe grijehom, i rastresenost duha na vanjske stvari, treba da se ta grubost rasvijetli, razbistri i sabere pomoću muka i tjeskoba duhovne noći.
Sv. Ivan od Križa
Ako smo svi prisiljeni na relativizam, to onda postaje novim totalitarizmom.
Joseph Ratzinger
U početku duhovnog čišćenja božanska vatra upravlja sve svoje djelovanje više na to da pripravi dušu negoli da je ugrije; ali tokom vremena, kad ju je već dosta ugrijala duša vrlo često osjeća ljubavni žar. S druge strane razum se pomoću tame sve više čisti i tada se često dogodi da teologija mistike i ljubavi dok užiže volju ranjava također i razum rasvjetljujući ga kojom tako ugodnom i slasnom božanskom spoznajom i svjetlošću, da se volja pomoću nje veoma zapali.
Sv. Ivan od Križa
Put trpljenja je sigurniji i korisniji negoli put uživanja i djelovanja: prvo, jer u trpljenju duša prima od Boga nove snage, dok u djelovanju i uživanju izlaže svoje slaboće i nesavršenosti; drugo, jer se u trpljenju vježbaju i stječu kreposti, a duša se čisti i postaje mudrija i razboritija.
Sv. Ivan od Križa
A središte duše jest Bog. Kad on stigne do njega svom sposobnošću svoga bića i svom snagom svoga djelovanja i svoje težnje, stigla je u svoje zadnje i najdublje središte u Bogu
Sv. Ivan od Križa
Bog ne daje odgovora na naše očajno pitanje: On daje sama sebe.
François Mauriac
Da vas Bog nije trebao tamo gdje jeste, ne bi vas bio tamo stavio.
Paul Claudel
Svaka je ljubav stvaralačka.
André Ferriére
Ponizni su, naprotiv, daleko od toga da bi htjeli biti učitelji bilo komu, uvijek su pripravni uputiti se i proslijediti putem koji je različit od onoga kojim idu, kad im se to zapovijeda, jer se ne uzdaju u se.
Sv. Ivan od Križa
Obitelj je škola žrtve. Tu se čovjek uči odricanju, gospodarenju sobom, posvećivanju i življenju za druge.
Antonio Federico Ozanam
Moramo uvijek ići protiv duha vremena.
Ana Marija Taigi
Budi noćni cvrčak. Kvasi svaku noć odar svoj, suzama svojim natapaj svoju postelju. Bdij i budi kao vrabac osamljen. Pjevaj duhom, pjevaj i razumom: ''Blagosivaj dušo moja Gospodina, i ne zaboravljaj ni jednoga dobročinstva njegova: jer on prašta sve opačine tvoje, i ozdravlja te od svih bolesti tvojih, i izbavlja od pokvarenosti život tvoj''.
Sv. Jeronim
Na nisam-vjernik.org se mogu pročitati ove stvari:
Crkva od Vlade godišnje primi preko 300 milijuna kuna (ref)
Crkva gradi Vojni ordinarijat od 35 milijuna kuna (ref)
Crkva je izgradila zgradu HBK od 16.5 milijuna eura (!!!) (ref)
Crkva za posjet Pape traži dodatnih 30 milijuna kuna (ref)
Crkva utječe na izbore i krši izbornu šutnju (ref)
Crkva dopušta da osuđeni pedofili predvode misu (ref)(ref)
Crkva otežava borbu protiv HIV-a protivljenjem kondomima (ref)
Iz Rimokatoličke Crkve ne možeš svojevoljno istupiti (ref)
Crkva zabranjuje zaređivanje žena (ref)
...
Nisam upućen u financiranje Crkve, znam neke pojedinosti, neću se provaljivati s nesigurnim podacima, ali ove tvrdnje su mi smješne:
Crkva utječe na izbore i krši izbornu šutnju (ref)
Crkva otežava borbu protiv HIV-a protivljenjem kondomima (ref)
Iz Rimokatoličke Crkve ne možeš svojevoljno istupiti (ref)
Crkva zabranjuje zaređivanje žena (ref)
...
A refernce su iz žutih novina, što odaje tko stoji iza incijative nisam-vjernik.org i zašto ih ima po tim medijima na koje se oni referenciraju. Mediji poput Jutranjeg, Nova TV, Index.hr i slični nisu ozbiljni mediji i stoga se njihovi članci trebaju uzimati s rezervom.
Brojke što se tiče novca smetaju i meni, može se to i skromnije, puno skormije, ali Bogu hvala nek se ima i nek se gradi, bit će na svima dobro, nekima bolje, nekima najbolje, no Isus nema ništa protiv gradnje crkava, palača i slično, nego protiv srca iskvarenog iz kojeg izlaze zloće. A tu svi padamo, od Pape do bake Stane iz Zagvozda.
Što se tiče, Crkve i izbora, Crkva ima pravo poduprijeti onu opciju koja se zalaže za kršćanska moralna načela. Ništa nije sporno u tome. Meni smeta kada se širi mržnja s oltara protiv neke opcije, to stvara kontraefekt. Većina svećenika u vrijeme izbora, po mojem osobnom uvjerenju, poziva vjernike da glasaju za onu opciju koja je u skladu s njihovim moralnim načelima. Što je tu sporno?
Pitam se zašto se ateist zalaže za prava žena u Crkvi, ako on ne vjeruje što Crkva uči. Bogu hvala, njezina učenja su na temelju sv. Pisma i ona ne smije odstupati od njih (nažalost, praksa pokazuje drugačije, to vidimo i kod klera i kod laika).
Pita li itko vjernice o tome? Ne, zašto bi njih pitali, kada mi znamo bolje od samih vjernika što njima treba. Aha, litl tumorov.
Svećeničko ređenje žena
KONTEKST PROBLEMA U NOVIJE VRIJEME
Rasprava o ministerijalnom svećeništvu žena dobila je osobit zamah oko 1958. g. kad je Švedska luteranska Crkva odlučila da i žene uzima u pastoralnu službu. Budući da je Švedska luteranska crkva državna, norveški parlament je morao to odobriti što je učiinio već 1938. godine. Događaj je bio senzacionalan i mnogo komentiran. Pomalo je švedska inicijativa osvajala teren kod reformiranih crkava, osobito u Francuskoj gdje su brojne nacionalne sinode donosile odluke u sličnom smislu. Činilo se da uzimanje žena u crkvene službe za protestante ne predstavlja posebne teškoće na teološkom području, jer one zabacuju sakrament reda.
Pitanje je bilo teže u anglikanskim crkvama koje hoće sačuvati apostolsko nasljedstvo. Godine 1971. i 1973. u Hong-Kongu je anglikanski biskup zaredio tri žene uz pristanak svoje sinode. A 1974. godine u Filadelfiji su episkopalijanci zaredili 11 žena, no ostali su biskupi to ređenje proglasili nevaljanim. Konačno, u lipnju 1975. g. opća sinoda Anglikanske Crkve u Kanadi u Quebecu načelno dopušta da se i žene rede za ministrijalno svećeništvo, a u srpnju na to pristaje i engleska Anglikanska Crkva. Papa je napisao dva pisma centerburyskom (Anglikanskom) nadbiskupu izlažući svoje neslaganje i zabrinutost zbog sve većih teškoća u naporima ekumenizma između katolika i pravoslavaca s anglikancima.
NEPREKIDNA PREDAJA CRKVE
Katolička Crkva smatra da nikada nije valjano ređenje za svećenika ili biskupa koje se daje ženama. Protiv drukčijeg mišljenja već su ustajali crkveni Oci (Irenej, Tertulijan, Firmilijan Cezarejski), jer da je to nedopustiva novost. Oci su imali ovaj razlog za svoj stav: Crkva mora sačuvati onakvo svećeništvo kakvo je htio Isus Krist i kakvo su apostoli sačuvali Od Srednjeg vijeka do danas pitanje se nije ozbiljnije postavljalo. Učiteljstvo se nije o tome posebno izražavalo, jer je Predaja bila jasna. U toj su predaji jedinstvene Istočne Crkve.
Kako tumačiti trajnu i opću praksu Crkve? Asistencijom Duha Svetoga ili društveno-kulturnim spletom u kojem je žena u starom svijetu i Srednjem vijeku bila smatrana nižom od muškarca?
Mnogi su Crkvu optužili da omalovažuje ženu. Ima u tom nešto istine, no otkrivamo mnoge epistolarije svetih Otaca koji pokazuju nešto posve drugo. Oci se u svom dokazivanju daleko pretežno obaziru na ono što je Crkva primila od Krista; ona je time vezana. Ne argumentiraju iz navodnog nižeg položaja žene. Inocent III. (1210. g.) spominje od starine ponavljanu misao: premda je BDM bila odličnija od svih apostola, ipak joj Gospodin nije predao ključeve kraljevstva nebeskoga. Norma je dakle u izričitoj Kristovoj zapovjedi (Duns Skot). Bonaventura dodaje i teološki razlog: zaređena osoba označuje Krista posrednika, muškarca. Sve do najnovijih vremena teolozi i kanonisti bili su uvjereni da je takva odredba Božja, ne tek crkvena. No, Bonaventura i Ivan Teutonicus podsjećaju na ustanovu đakonisa iz prvih stoljeća. Da li je to bilo sakramentalno ređenje? Dokumenat ostavlja da se pitanje đakonisa još prouči.
KRISTOV STAV PREMA ŽENI
Među dvanaestoricom nije bilo nijedne žene. Razlog nije bio u stilu vremena, koje je diskriminiralo žene, jer se Isus svojim ponašanjem dosta razlikovao od duha vremena. To se opaža i u njegovim odnosima prema ženama: javno razgovara sa Samaritankom zbog čega se apostoli čude (Iv 4, 27); ne obazire se na zakonsku nečistoću žene koja boluje od krvotoka (Mt 9, 20-22); dopušta da ga dira javna grešnica (Lk 7, 37); ne dopušta da preljubnica bude strože kažnjena od muškarca preljubnika (Iv 8, 11). Osim toga njega prate tolike žene, pa i Marija Magdalena iz koje je istjerao sedam đavola (Lk 8, 2-3). One su prvi svjedoci uskrsnuća (premda po hebrejskom pravu svjedočanstvo žene nema velike vrijednosti). One javljaju apostolima vijest o uskrsnuću (Mt 28, 7-10; Lk 24, 9-10). - Sav taj kontekst nam govori o tom da Isus nije bio podložan predrasudama vremena o ženi. Bio je slobodan od takva utjecaja. A ipak nije među apostole uzeo nijednu ženu, pa ni svojoj majci nije dao da ima neku ulogu u upravi Crkve. Isus se nije bojao šokirati ljude i nije se ustručavao unositi novosti koje ljudi nisu shvaćali. On je ustajao protiv mnogih predrasuda slobodno, bez straha da će biti osporavan. Sva Predaja poziva se na Isusov stav glede službi u Crkvi. Premda ne možemo sve izvesti iz Svetog pisma kad je riječ o sakramentima, ipak, kad nas Predaja upućuje na nj, na Isusovo držanje, onda valja u njemu gledati rješenje.
PRAKSA APOSTOLA
Apostoli su vjerno slijedili ovakav Kristov postupak. Ni BDM nisu prije Duhova ubrojili među Dvanaestoricu. Na Duhove samo oni nastupaju naviještajući Evanđelje. Oni su se u mnogočemu osjećali veoma slobodnima da uvedu novosti i reforme s obzirom na dotadašnju židovsku praksu. Donijeli su neke revolucionarne odluke: oslobodili su novokrštenike od vršenja židovskog zakona. Ipak se nisu usudili i žene uvesti u crkvene službe. U grčkom svijetu žene su, naprotiv, nerijetko vršile svećeničke službe, no ni u toj sredini apostoli se nisu usudili prilagoditi u ovoj stvari. NZ spominje neke žene koje su surađivale s Pavlom (Rim 16, 3-12; Fil 4, 3), nabrajaju se njihova imena u pozdravima na kraju poslanica (Rim 16, 1 sl.). Iz toga je jasno da su običaji Prve Crkve drukčiji od židovskih običaja, a ipak žene nisu bile uvođene u crkvene službe. No, istina je da novozavjetni tekstovi ne daju uvijek, pa ni u tako važnim stvarima kao što su sakramenti, dovoljno onog svjetla koje bi smo poželjeli. Kad ne bismo dopustili vrijednost napisane predaje, katkad bismo teško našli u Svetom pismu posve izričite indikacije Kristove volje. No, uz činjenicu Kristova stava i uz praksu apostola (Evanđelje, Djela apostolska, Poslanice) Crkva se nije smatrala ovlaštenom da pripusti žene svećeničkom ređenju.
ISUSOVA I APOSTOLSKA PRAKSA KAO TRAJNA NORMA
Može li Crkva danas drukčije postupati? Neki odgovaraju potvrdno. Tvrde da su Isus i apostoli bili ovisni o načinu mišljenja svoga vremena. No, još nitko nije dokazao da postoji takva ovisnost. Evanđelja pokazuju Isusa neovisna od duha vremena. Drugi razlog u prilog svećeništva žena: Sveti Pavao je mnogo toga za žene propisao što je danas prevladano. Deklaracija odgovara: Tu se uglavnom radi o manje važnim stvarima (pokrivanje glave: 1 Kor 11, 2-16), što više nije važno. «Kad pak Pavao određuje da žena šuti u Crkvi i ne dopušta da govori (1 Kor 14, 34-35; usp. 1 Tim 2, 12), ta je zabrana druge naravi i njezino značenje egzegete ovako preciziraju: apostol ženama ne niječe prava koja inače priznaje, da naime u Crkvi prorokuju (usp. 1 Kor 11, 5), nego im samo zabranjuje da u kršćanskoj zajednici vrše javnu službu naučavanja. Ta se zabrana, prema Pavlu, povezuje s Božjom nakanom pri stvaranju (usp. 1 Kor 11, 7; Post 2, 18-24), i ne može se lako pripisati običajima i kulturi. Osim toga valja znati da je Pavao u novozavjetnim spisima zastupao veoma snažno osnovnu jednakost muškarca i žene kao djece Božje (usp. Gal 3, 28: «Nema više: Židov – Grk! Nema više: rob – slobodnjak! Nema više: muško i žensko! Svi ste vi jedan u Isusu Kristu!»). Stoga nema razloga da Pavla optužimo da je imao neprijateljske predrasude prema ženama, jer je, naprotiv, sigurno da im je ukazao povjerenje i pozvao ih da s njim surađuju.» (Deklaracija).
Daljnji argumenat za svećeništvo žena: Crkva je mijenjala disciplinu sakramenata, Krist joj je dao tu vlast. Odgovor: Ta je vlast Crkve ograničena, ona ne može mijenjati bit sakramenta. Sakramenti ostaju vezani s Kristom kao ustanoviteljem. Na Crkvu spada samo da prosudi što spada na bit, da bi onda znala što se eventualno može mijenjati. Neke stvari nije nikad mijenjala jer nije smjela dirati Kristovu ustanovu, morala je ostati vjerna njemu. (www.palotinci.hr)
Isto tako, Crkva naučava da je kontracepcija grijeh, SVE VRSTE kontracepcije su grijeh. Statistike su pokazale da se broj oboljelji od AIDS u afričkim zemljama koje koriste kondome kao prvo rješenje u borbi protiv HIV povećao. HIV je manji od pora kondoma, a HPV virus se prenosi također, tako dvostruka šteta. U zemljama gdje se promovira katolički nauk o spolnosti, broj oboljeli od AIDS se smanjio, tj. bez predbračnih odnosa i suzdržavanje. Ali NEEEEEEEEEE! STRAŠNA CRKVA otežava!
Nakon posjeta Njegove Svetosti Pape Benedikta XVI. Kamerunu, određeni mediji pronijeli su glas o navodnom nemiru stvorenom izjavama Svetog Oca u uporabi kondoma i HIV/AIDS-u. Ti mediji nastavljaju ocjenjivati Papin stav o uporabi kondoma kao neodgovoran, te nas navode na zaključak da su njegove izjave na tu temu imale negativan učinak te su negativno utjecale na njegov posjet Kamerunu.
Svjesni posljedica koje takvo dezinformiranje može uzrokovati, Nacionalna biskupska konferencija Kameruna putem svoga predsjednika, nadbiskupa Simon-Victora Tonyé Bakota izjavljuje sljedeće:
„Dok je Papa bio u zrakoplovu koji ga je vozio put Kameruna, novinarima je omogućio intervju. Taj intervju je bio ograničen na šest pitanja od kojih je peto bilo sporno koje je postavio novinar France 2, Philippe Visseyrias:
„Svetosti, među mnogim zlima koja pogađaju Afriku, napose je širenje AIDS-a. Stav Katoličke crkve o načinu borbe protiv te bolesti često se smatra nerealnim i neučinkovitim. Hoćete li se osvrnuti na tu temu tijekom Vašega putovanja?“Ovo je cjeloviti odgovor Svetog Oca:
“Rekao bih upravo suprotno. Najučinkovitijom stvarnošću, najprisutnijom na bojišnici protiv AIDS-a, smatram Katoličku crkvu sa svojim pokretima, sa svojim različitim organizacijama. Pri tom mislim na Zajednicu Sv. Egidija koja toliko čini, vidljivog i nevidljivog, u borbi protiv AIDS-a, pa na Kamilijance, na sve časne sestre koje su na raspolaganju bolesnima. Rekao bih da se problem AIDS-a ne može riješiti samo promidžbenim porukama. Ako nema duše, ako se Afrikancima ne pomogne, ova nesreća se ne može riješiti dijeljenjem kondoma: naprotiv, postoji rizik povećanja problema. Rješenje se može pronaći samo u dvostrukom predanju: prvo, humanizacija spolnosti tj. duhovna i ljudska obnova koja sa sobom donosi novi način vladanja jednih prema drugima; i drugo, istinsko prijateljstvo, nadasve prema onima koji pate te, volja - uz žrtvu i samoodricanje – biti uz patnju. To su čimbenici koji pomažu i vode ka vidljivom napretku. Radi toga, rekao bih da ovo naše dvostruko nastojanje unutarnjom obnovom čovjeka, za pružanjem duhovne i ljudske snage za ispravan odnos s poštovanjem prema vlastitom tijelu i tijelu drugoga, i ova sposobnost za trpljenje s onima koji trpe, za biti uz njih u situacijama kušnji. Čini mi se da je to ispravan odgovor i Crkva tako čini i tako daje vrlo velik i važan doprinos. Zahvaljujemo svima koji tako čine.“ Biskupi Kameruna su začuđeni onim što su novinari zapamtili od ove cjelovite Papine izjave, usredotočeni samo na protivljenje kondomima te prikrivajući cjelokupno djelovanje Crkve u borbi protiv AIDS-a i u brizi za bolesne. Oni su preneraženi, prije svega, pokušajima medija da prikažu ljude koji vjeruju da postoji nelagoda u mišljenju Kamerunaca na posjet Svetog Oca, kao posljedicu njegovih izjava.Kamerunski episkopat posebno naglašava da su Kamerunci primili Papu Benedikta XVI. s radošću i oduševljenjem, čime su potvrdili svoju legendarnu gostoljubivost. No, ovime ne poriču stvarnost AIDS-a niti njezin razarajući učinak na obitelji u Kamerunu.
Sveti Otac je stavio čovjeka u središte svoje pozornosti i podsjetio nas na učenje Krista i Crkve. Predanost Katoličke Crkve osobama koje žive s virusom AIDS-a, podrška zaraženim i pogođenim osobama, prioriteti su Katoličke Crkve. Također, podrška osobama i obiteljima na način kako Crkva poučava o samopoštovanju pojedinca u dostojanstvu osobe kao djeteta Božjeg. Ovo dostojanstvo obvezuje na drukčiji pogled na drugoga i na svijet. Umjesto traženja vlastitog interesa, Crkva predlaže čovjeku vječne vrijednosti. Katolička crkva je svudgje svakodnevno posvećena borbi protiv AIDS-a. Iz tog razloga je i stvorila strukture prilagođene za primanje, kontrolu i liječenje osoba zaraženih HIV-om. Ova pomoć je ujedno i moralna, psihološka, hranidbena, medicinska i duhovna. U tome leži prva poruka Svetog Oca o AIDS-u.
Zajedno s ovom višestranom i konstantnom skrbi, Crkva kao moralna snaga ima imperativnu dužnost podsjećati kršćane da je svako neuredno prakticiranje seksa izvan braka opasno i potiče širenje AIDS-a. Zbog toga ona propovijeda uzdržavanje za ljude koji nisu u braku te vjernost unutar bračnog para. To je njezina dužnost. Ona ju ne može odbiti. U ovome leži druga poruka Svetog Oca.
Stoga, biskupi Kameruna žale i što su zapadni mediji potpuno zaboravili druge bitne činjenice afričke poruke Svetog Oca o siromaštvu, pomirenju, pravdi i miru. To je vrlo ozbiljno, poznavajući broj umrlih od drugih bolesti u Africi, a o kojima se ne iznosi istina u javnosti, poznavajući broj mrtvih iz bratoubilačkih borbi u Africi uslijed nepravdi i siromašva.
Zajedno s Papom i biskupi Kameruna podsjećaju sve kršćane i sve Kamerunce: 1) da spolni odnosi imaju kao prvotni cilj prokreaciju koju želi sami Bog na početku stvaranja. Brak između muškarca i žene je idealan okvir koji Bog želi za takvu prokreaciju;
2) da Katolička Crkva ne odbacuje bolesnike od AIDS-a i ni na koji način ne podupire širenje bolesti što određeni mediji žele uvjeriti. Ona jest i uvijek će biti aktivna u višestrukoj borbi protiv te bolesti.Biskupi Kameruna
Izvornik: zenit.orgPrevela: Ivana Pražen, dr.med. (www.hkld.hr)
Treba živjeti katolički nauk u spolnosti, pa usporediti ga sa sekularnom spolnosti vidjeti što je bolje. Tako se ostvaruje kritičko mišljenje, a ne naklapati o onome što nisi iskusio.
Iz katoličke Crkve istupaš jednostavno, grijehom. Krštenje je neizbrisivo, ostaje biljeg na duši i tijelu, no ono se može zakopati. Nitko te ne prisiljava biti katolikom, kršćaninom, i bez obzira što te roditelji "infiltrirali u to" ti na kraju ipak sam izabereš. I sami tim izborom sebi presuđuješ.
Razumljivo mi je da se ateist koncentrira na materijalne stvari, egzistenciju i što lagodniji život na ovome svijetu, što god to značilo, ali da se petlja u crkveni nauk, to je apsurdno, jer ne vjeruje u ono što Crkva naučava, stoga ga to ne bi trebalo ni dirati.