morsky blog

ponedjeljak, 20.06.2011.

ostavite se Buonarottija, molim vas!

Predrag Matvejević, jedan od najznačajnijih publicista u Jugoistočnoj Evropi, veliki poznavalac Mediterana, humanist, komunist i kosmopolit, rođen je 1932. godine u Mostaru, gdje je pohađao osnovnu i srednju školu. Studije romanistike započeo je u Sarajevu, a završio u Zagrebu. Doktorirao je 1967., s disertacijom o prigodnom pjesništvu, na prestižnom pariškom univerzitetu Sorbonne (iz komparativne književnosti i estetike), gdje je također odbranio habilitaciju za redovnu profesuru (1994). Član je Vijeća Socijalističke radničke partije SRP koju je osnovao jedan od lidera komunizma dr. Stipe Šuvar. Član je Savjeta Novog Plamena.
(izvor: Wikipedija)

Nigdje ne piše da je čovjek povjesničar, povjesničar umjetnosti, tarot-majstor ili prorok prošlosti.
Pa svejedno sebi daje za pravo, sudjelujući u gay-paradi i osjećajući se pozvan i obavezan kao vrhunski intelektualac, stojeći na braniku njihovih ljudskih prava, da u kameru izjavi da je i Michelangelo, čovjek božanskih umjetničkih sposobnosti, u isto vrijeme i deklarirani pederast (njegov izraz). Ništa manje.
Da sam bila tamo, pitala bih ga odakle on to zna, je li on neki supermen s nadnaravnim sposobnostima, je li on s njim spavao, ili mu se sam Buonarotti ispovijedio dok je dragi Predrag provodio svoj prošli život u renesansnoj Firenzi ili Rimu, negdje između 1475. i 1564.?
Ili je to doznao iz romansirane biografije "Agonija i ekstaza" (I. Stone), ili možda iz nekih njegovih pjesama? Ne znam od kada su to povijesne činjenice. ali možda P.M. ima neke druge informacije.



To je već drugi put da tog mog omiljenog genija uzimaju u usta u kontekstu ovog cirkusa oko ovih parada "ponosa". Spomenuo ga je i Visković u Petom danu. I on ga je uzeo kao dokaz doprinosu pedera svjetskoj civilizaciji.

Jer, Bože moj, mi nemamo drugih problema u ovoj državi osim prava pripadnika LGTB zajednice na ljubav i poštovanje. Nemamo drugih "bremenitih" tema o kojima bi razglabali nadugo i naširoko. A blago nama!
I nemamo drugih dokaza da je to ispravno ponašanje, osim navođenja primjera velikih pedera kroz povijest.

(Ja sam naprosto zadivljena kako naši veliki intelektualci mobiliziraju svoje redove kad su važne stvari u pitanju. Kao što je ova, na primjer. Pitam se samo kad će se HAZU uključiti.
Sjećam se, kad je u ovoj zemlji ugroza bila najveća u povijesti, kad je započinjao rat, i onda je intelektualni cvijet nacije marširao u kolonama i dizao svoj glas u obranu ljudskih prava. A-ha.
Onda su pustili one krezube primitivce s kamenjem i petardama u rukama da odu prvi.)

Nego da se vratim na Michelangela, našu novu pedersku perjanicu.

Meni je to, nemam pristojniju riječ, vrhunska pizdarija. I obična svinjarija koju taj velikan civilizacije nije zaslužio.

Ljuti me to, kao što LGTB zajednicu raspizdi sve što kaže neki od govornika ili glasnogovornika Crkve.
Ne zato što mislim da je Michelangelo bio ili nije bio gay, ja to naprosto nemam pojma, jer nisam živjela u to doba i nisam živjela uz njega, niti u njegovom gradu. Iako sam se i ja često, čitajući o njemu, sretala s tim teorijama i pretpostavkama, uvijek sam ih samatrala samo - teorijama i pretpostavkama. I to sasvim nebitnim prepostavkama. Potpuno nebitnim za ono što je on nama ostavio. Naravno, to su bile stvari bitne za njega i njegov život, ali to nije ono čime se danas svijet bavi. Njega više nema, mi se bavimo njegovim djelom.
I kad smo već kod toga, zanima me, u svjetlu ovih silnih napada na Crkvu i njezine reakcije na ove glupe parade, kako tumače da je sam ondašnji Papa pozvao Michelangela da oslika Sikstinsku kapelu i projektira njegovu grobnicu?



Michelangelo, jedan od Genija, jedan od Kolosa povijesti čovječanstva, čovjek "nadnaravnih" umjetničkih sposobnosti, jednostavno ne zaslužuje da ga itko svojata u bilo kojem smislu, pogotovo ne tako prizemnom kao što je seksualno opredjeljenje.
Ne zaslužuje da ga povijest pamti po ičemu drugome osim po njegovom geniju. I djelima njegovih ruku i uma.
Ruža bi mirisala i da se drugačije zove, rekao bi stari dobri Shakespeare.
On je bio hetero, zar ne? Ili nije? Kome je to važno?

Nigdje ne piše ni što je Predrag Matvejević. Niti je to koga briga.

Mučno mi je od načina i argumentacije ove borbe homoseksualaca na hrvatski način. A ne znam ni za što se bore.
Da policija uhapsi dva mulca s "neprimjerenim" transparentima (je li se tko pita koliko ja, ili netko drugi, njihove, npr. onaj "I Papa nosi haljinu", smatram primjerenima i pristojnima? To ne vrijeđa katolike?). Ili onu dvojicu koja su pokazala srednji prst? Od kada je to zabranjeno? Dobro da znam, od sad ću zapisivati registracije svih nepristojnih vozača koji ga pokažu. I zasuti policiju prijavama. Jer ionako nemaju drugog posla. (Tražiti nestalu djecu, na primjer.)
Meni se sve to jednostavno gadi.

A upravo je to gađenje ono što bi oni htjeli zatrti, kažu.
Ali dragi moji, ne ide to tako.

Slikajte vi, i kiparite i projektirajte kao Michelangelo, pa dobro priznat ću vam i samo (!) Leonardovu vještinu, i ja ću vam se nakloniti do poda i poljubiti zemlju po kojoj hodate.
Ali ni onda me neće biti briga što radite u spavaćoj sobi.
Ali dok je to JEDINO s čime paradirate po svijetu i šire, ja ću vas i dalje prezirati.




P.S. Ne bih uopće trošila više vremena na ovu temu da me nije taklo u žicu. Sori, neću više.

- 10:01 - Komentari (5) - Isprintaj - #