VJERA - 7

17.04.2016.

Što, ako život ipak ima smisla...

Okružen tim studentima bio sam potresen spoznajom kako
učeni ljudi i danas žive ne znajući zbog čega su, u stvari,
na svijetu. Možda ćete se i vi, kao i oni, malo ljutiti na moj
način govora. Ja bih, naravno, mogao rabiti uglađenije izraze i
mnogo stranih i učenih riječi, ali vi biste zacijelo zaspali nakon
pola sata. A budući da se toga strašno bojim, nastavit ću radije
govoriti ovako kako govore prosječni ljudi. U redu?
Vidite, kad prođete kroz ono što smo mi tada prolazili u
Njemačkoj, nije ni čudo da na takva pitanja dobijete odgovor
kakav sam ja dobio od tih studenata u Münsteru: “Život uopće
nema dublji smisao. Čista je slučajnost što sam se rodio. Nema
u tome nikakva smisla. Najbolje je učiniti jedno: uživati život
koliko god je to moguće.”
To je vjerojatno najveće iskušenje kroz koje mora proći čovjek
koji počinje razmišljati o smislu života: “Moj je život apsurdan.
Bez ikakva je smisla. Da se moji roditelji nisu uzeli, ne bih bio
ni začet ni rođen. Čista je slučajnost što postojim. U osnovi,
moj je život potpuno lišen smisla.” I ako takav čovjek ima
težak život, u tom je trenutku jako blizu samoubojstvu. “Čemu
živjeti kad je sve samo slučajnost i besmisao? Bolje je ubiti
se!” Jeste li znali da u Zapadnoj Njemačkoj više ljudi oduzme
sebi život, nego što ih strada u prometnim nesrećama? Znate
li da su pedeset posto samoubojica ljudi mlađi od trideset
godina? To je potresno svjedočanstvo našeg doba: ne vidimo
više smisao života!27
Često sam razgovarao s ljudima koji bi mi rekli: “Život je tako
besmislen. Odbacit ću ga. Potrošit ću ga u užicima ili pak
počiniti samoubojstvo.” Ja bih tada upitao: “Ali što ako život
ima smisla? Ako zaista postoji smisao, a vi proživite kao da ga
nema? Što će onda, na kraju svega, biti s vama?”
U Bibliji postoji jedan redak koji bi nas trebao ispuniti strahom.
On glasi: “Ljudima je određeno samo jedanput umrijeti –
potom dolazi sud!” Čovjek mora znati taj biblijski redak da bi
se ozbiljno zapitao: “Zašto živim?” Ne možemo jednostavno
umrijeti i doći na sud Božji ako smo zanemarili smisao svog
života! Je li pitanje sada jasnije? Onda možemo korak dalje.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.