VJERA - 6

10.04.2016.

Jednoga dana ulazim u prostoriju u kojoj neki mladić prtlja nešto
Sa žicama i žaruljicama. “Čovječe”, upitah ga, “kakav to paklenski
stroj izrađuješ? Što će to biti?” On mi je, naravno, objasnio,
no moram priznati da baš ništa nisam razumio. U sebi sam
pomislio: “Nitko ne može shvatiti što će to biti, samo onaj tko
to izrađuje može reći što će biti i čemu će služiti.”
Tako je i s našim životom. Samo onaj koji nas je stvorio može
reći zašto nas je stvorio. To znači da odgovor na pitanje: “Zašto
živim?” možemo dobiti samo otkrivenjem – Bog nam ga mora
reći! Da već nisam marljivi proučavatelj Biblije, samo bi me
to pitanje potaknulo na čitanje. Nalazim da je nepodnošljivo
ne znati zašto sam na ovom prokletom svijetu. Čini li vam se
izraz “prokleti svijet” malo pretjeranim? On se nalazi u Bibliji.
Kad biste mogli provesti samo pola godine sa župnikom iz
velikog grada, znali biste što mislim kad tvrdim da je svijet
užasno proklet kad ga zaprljamo krivim načinom življenja!
Imamo samo jedan život. Ako ga izgubimo, izgubili smo ga
za svu vječnost. Shvatite ozbiljno to što vam govorim
– radi se o životu i smrti!
Jutros je pokraj hotela u kojem sam odsjeo protutnjalo veliko
krdo krava. – “Kako su krave sretne”, pomislih, “uopće ne
trebaju razmišljati zbog čega su na svijetu. Tu je sve jasno:
moraju davati mlijeko ljudima i na koncu im poslužiti za
hranu.” Shvaćate li što mislim? Životinja ne treba razmišljati
o smislu života. Po tome se čovjek razlikuje od životinje.
Nažalost, mnogi žive i umiru a da se nikada nisu zapitali:
“Zbog čega ja, ustvari, živim?” Između takvih ljudi i životinja
nema razlike. Udaljenost između čovjeka i životinje vrlo je
mala. Čovjeka čini čovjekom to što razmišlja i pita se: “Zašto
sam ovdje? Zašto sam čovjek? Zašto živim?”

Jedan mi reče: “Vidite, ja ću postati liječnik.
Neće li to što ću moći spasiti ljudski život biti vrijedno
življenja?” “To je lijepo”, prihvatih, “ali ako ne znate zbog čega
čovjek živi, tada je besmisleno pokušavati spasiti mu život.
Tada mu je bolje dati injekciju od koje će umrijeti.” Nemojte
me krivo shvatiti, ja nisam rekao da ljudima treba davati
smrtonosne injekcije. Ono što mislim jest da odgovor koji je
dao student medicine nije stvarno rješenje našeg problema –
pitanja o smislu života.

(NasTavlja se)

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.