nedjelja, 21.05.2017.

Nesnalaženje (u)




Gledaj me sada,

htjet ću ti reći još samo da u ovom horizontalnom osjećaju kojim se spuštaš tržnicom pa koračaš svoj mimohod prema usporeno-ubrzanom semaforu (na onom raskrižju gdje se lome svi ulomci tvojih dana i noći)

još možeš očekivati, gotovo pa i iznenađeno, onoga nekoga ili nešto, onu jednu mogućnost koja će te napokon poroditi kao da,

dok se, evo, i dalje jednako pasivno klatariš širinom svoga usporenog Osijeka, jednako neovisno kao što mimo tebe prolaze i sve ove vertikalno ponuđene strane ničijeg svijeta,

tobože možeš ili znaš kamo.



15:32 | Komentari (9) | Print | ^ |

nedjelja, 14.05.2017.

Prije uvoda (slijediti liniju priče):




"Proizvesti strukturu punu šupljina tako da se uvijek može pristupiti stranici, nastanjivati je. Nikad ne dodati previše, nikada ne kititi, nikada opremati ni ukrašavati. Otvoriti vrata, prozore. Podići zidove i srušiti ih."

Valeria Luiselli, Tijela bez težine


______________________________________



Neću sada izroniti.

Pisati mlijekom, izrekla je, značilo bi osjenčati te i dovršiti,
pronaći onu riječ kojom se sva nedovršena pitanja
ponovno pretvaraju u bijelo.

Kasnije, ispisujući uložene mirise i okuse
i zamrzavajući sve ostalo

(čak i kada to radimo odoka, napamet,
čak i kada je taj jedan jedini trenutak u kojemu smo
manji od sebe
prorekao sve ono što već odavno znamo),

slijedit ćeš liniju priče:
dotaknuti ili doticati i proširiti tu rečenicu
značilo bi ojačati i zamah tijelom i sve izrečeno,
rastegnuti nas
u ciklusno trajanje,
u najavu rastvorenog teksta koji, evo, može biti i smisao
svakog od sljedećih uvoda.

I to, rekla je (pogledavši ga još jednom u tople oči),
i sve što hoćeš.


Tako bi moglo započeti.



21:14 | Komentari (5) | Print | ^ |

petak, 12.05.2017.

Kada bih pisala posvetu. Ili uvod.




Ona je, prije svega, inspirirala. Možda je to bila najtočnija riječ: ljudi poput nje, stoga (i zatim) on. Mnogo toga između i ničega prije.

Katkad bi to bilo vrlo intenzivno, kao da mjesečariš i netko ti o tome priča vrlo usputno, nakon, uz kavu. Prisjećaš se i proživljavaš prošlost sadašnjošću, tuđom riječju u vlastitom grlu.

Ipak najčešće sve dohvaćaš kasnije, u samoći. Stajali bi preda mnom i izgovarali sve ono što sam s lakoćom mogla odvrtjeti u svojim tišinama, sklupčana u glasnim prostorima, u toj njihovoj sebi.

Polako su se navikavali na takvu vrstu iskrenosti.

Čudno je to: zajednička im je bila tek kretnja ili dvije, prije svega onaj vrlo subjektivan osjećaj koji bi spretnošću kakvu posjeduje jedna iznimna mirnoća pretvarao emociju u vrijeme.

Preduvjet svemu, toliko mi je jasno. Inspiracija, prostori i ljudi. Znak jednakosti.


(...)

_____________________


Kada bi tvoje ja govorilo tvome ja (ili drugom). Posvetu. Ili uvod:





22:39 | Komentari (3) | Print | ^ |

nedjelja, 07.05.2017.

Tražeći dijaloge




mogla sam stvarati vrtloge i bonace, ravnati
vodu u kukovima i u takvom se slobodnom padu
ponekad čak odmarati.
Mogla sam ovim jednoličnim taloženjem koža
osluškivati zrcalne patente umiljatih tekstova
i ovako pitka, katkad i pitoma od straha od visine,
od bijega pred stankama i hodnicima bez zareza,
spavati kao da sve radove u kući
neću obavljati sama.
Možda bi tada netko i čuo jeku koja pristojno kuca
i koja uvijek skida naočale trenutak prije ulaska.



11:51 | Komentari (6) | Print | ^ |

ponedjeljak, 01.05.2017.

Prvomajska




Jarmusch, Paterson & ja :)



S rajčicom je išlo glatko. Zapela bih o kupus
pokušavajući sakriti ruke naviknute na glatke bijele površine,
na margine prijevoda i pregibe u kojima nastaju riječi.
(Paterson je vozio autobus, ja sam se klatila
na suvozačevom sjedištu automobila svoga dvije godine mlađeg brata,
onog kojeg si ni nakon svih ovih godina i diploma ne bih mogla priuštiti.)
Meso za kebab moraš naučiti rezati različitim noževima: onaj veći,
nalik motornoj pili uz koju sam davno odrasla,
koristiš ukoliko je meso kvrgavo i neravnomjerno pečeno.
Manji, kružni rezač moraš držati uspravno kako bi rezao
pravilne komade, pazeći ujedno da meso pada
na jednu hrpu na limenoj podlozi.
(Paterson je pisao u pauzi za ručak.
Još uvijek nisam imala želje za hranom.)
S rajčicom je išlo glatko, no nakon luka bih itekako plakala; sir se
iritantno lijepio za dno posude, krastavci su klizili, kukuruz
bi ispuštao suvišnu sluzavost koju bih zatim cijedila
u razmacima od dva do tri sata. U jednakom vremenskom periodu
zadobivala bih i opekotine; toster se, naime, gasio
tek oko 22 sata, sat vremena prije zatvaranja.
(Paterson bi na pitanje "Kako si?" odgovarao sa "Sve je u redu."
Meni je bilo dovoljno da me netko nasmijava.)
Papuče su glatke i bijele, a kako je odvod u kućici začepljen,
morala sam paziti da se ne poskliznem pri iznošenju posuda
s prljavom vodom na parkiralište ispred ulaza. Kontrast stupnjeva u zraku
bio je najteži: unutrašnja se temperatura nije podudarala
s onom koju bi pokazivao zaslon na mom zaboravljenom mobitelu.
(Paterson je volio ljude i činilo se da s lakoćom nosi uniformu
koja se kompatibilno stapala s tragovima na njegovom papiru.)
Prije spavanja sjedila bih u polumraku nasred kreveta
pušeći još jednu cigaretu u nizu i držeći mobitel i pepeljaru u krilu
skupljenom ispod pokrivača. Mačka bi tražila mjesto pored mene,
a ja onu točku s koje bih mogla odgonetnuti što sve zapravo nije u redu.
Nisam se žalila, nisam čula ništa osim poznate, usamljene tišine
iako se činilo da stvarnost grabim za rogove
onako kako to svi rade, kako bih i ja trebala, kako su me učili.
Ipak, kao da to nigdje gdje bih zakoračila nije bilo dovoljno:
gledala sam zbunjeno svoje izranjavane ruke i nagomilane riječi,
zatim bih odustajala gaseći lampu, smještajući se u položaj fetusa,
zatvarajući oči i izgovarajući mantre ohrabrenja za laku noć:
"Mislim na tebe, ponosim se tobom, volim te, čuvam, spavaj mirno."
Ujutro bi sve izgledalo prozračnije, korisnije, ujutro bih se i nasmijala.
(Paterson se budio bez alarma: njegov sat pokazivao bi
uvijek isto vrijeme.)



________________________________________________


kiss





17:51 | Komentari (6) | Print | ^ |