Zmayski z Brega landra naokolo

25.06.2012., ponedjeljak

Vrlika; misa, izvor Cetine, "stara" Vrlika

Nakon mise vidim da su došli i dečki iz naše Varaždinske podružnice... pokušavam se nekako utrpati u helikopter koji leti na vrh, ali ipak nema mjesta za mene maloga - ima puno ljudi koji su važniji. Kako sam propustio taj let, nastavljam vožnju - nevjerojatno, nakon toliko gombanja na motoru meni je još uvijek do vožnje iz čistog zadovoljstva! sretan Najprije malo nižem zavoje skoro do Knina, pa se onda vraćam natrag i odlazim do izvora Cetine. Nalazim najzad i crkvu svetog Spasa, odnosno ruševine starohrvatske crkve iz 9. stoljeća - ali je zbunjeno ne uspijevam prepoznati; oko nje se širi pravoslavno groblje, pa mislim da sam opet nešto fulao - tek kasnije saznajem da je to ipak ta crkva koju sam i tražio.

Ovdje je bila Vrlika prije provale Turaka u ove krajeve - tada je još nosila ime Vrhrika; vrh rika - mjesto povrh (iznad) rijeka. Cijelo je mjesto preseljeno tih desetak kilometara zračne linije, pod stijenu štićenu utvrdom, ali je, poput cijelog ovog kraja kasnije palo pod Turke na 150 godina.

- 12:05 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.