Zmayski z Brega landra naokolo

24.02.2011., četvrtak

Moja besramna reklama za samozatajnog postolara

Štefan Žižek
Postolarska radiona Danas je takvo rijetko zadovoljstvo pronaći kvalitetnu, profesionalnu uslugu da ovo moram podijeliti s vama!

Godinu dana stare lagane gojzerice, vrlo dobre i udobne (i skupe!) poderao sam kao i obično, mjenjačem. Ipak nisu bile rađene za bajk, nisu imale ojačanje nad prstima, no tako su mi drage da sam ih htio dati popraviti. Našao sam i pravog šustera, starog meštra od zanata, gospodina Žižeka, koji ima radionu u Adžijinoj, nedaleko starog kolodvora Samoborčeka, preko puta pivnice Medvedgrad. Posao je napravio za dva dana tako kvalitetno i pažljivo da sam sretan s gojzama kao da su nove. Naplatio je svega 50 kuna i dao mi garanciju da je to sad nepoderivo. U šali ga pitam koliko dugu garanciju daje, a on ozbiljno odgovara "Zauvijek. To vam se neće poderati..." naughty

Moje je oduševljenje bilo tim veće što sam prvo probao kod jednog drugog postolara, koji je čim sam mu pokazao cipele graknuo "Od toga ništa!". Velim mu da me sasluša, da mu objasnim što želim i za koju namjenu, on mi ne da reći i samo ponavlja "Ništa od toga, to je za baciti!". Odlazim i velim mu da ga onda više neću smetati, nikad više - na što dovikuje za mnom "Ej, gospon, gospon..." a ja mu po staroj školi zagrebačkog dečka odgovaram "Hodite vi gospon lepo vrit!". Taj klipan ima radionu u Dubravi, na tramvajskoj stanici preko puta stare Name...

- 11:29 - Komentari (1) - Isprintaj - #

09.02.2011., srijeda

Mapa puta

Vrijeme: Prekrasno, sunčano, temperatura 12-4°C. Svježe i hladno. Bez vjetra.
Ceste: Dobre regionalne i lokalne ceste, ponegdje sa suhim blatom i sipinom.
Ukupno pređeni put: 127 km.
- 22:02 - Komentari (1) - Isprintaj - #

Curik za Zabreg!

Ova "Villa Propuh", ni 100 metara od etno-kuće me podsjeća na dane koji su nas tako obilježili - kako je teško maknuti se malo od Zagreba a da ne naletiš na toliko mnogo neobnovljenih kuća.

U predvečerje, dok sunce još kupa krajolik a hladni zrak već pronalazi put kroz zimsku obleku sretno se njišem blagim zavojima preko Hudog Biteka za Brezovicu i dalje u Zagreb. Još nisam uspio uloviti pravi trenutak pa tu sa obronaka Vukomeričkih gorica fotnuti Zagreb. Pruža se odavde krasan pogled na grad, sa Sljemenom u pozadini, ali uvijek je tako zastrt izmaglicom (OK, OK; priznajem; smogom!) da se tek nazire i ne vidi se lijepo. Valjalo bi ovdje doći poslije kakve oluje, u popodnevnim satima, kad je pogled čist a grad umiven.

Odlazim u dobro društvo; u Svjetionik na druženje srijedom; Kava, Druženje - i Odgovori iz Biblije. Kasnije, dok se vraćam u Dubravu kroz noć, osjećam se kao faca dok pun energije na moćnom bajku pokazujem tim malodušnicima u limenim konzervama kako treba voziti i probijati se kroz gradsku gungulu... opet mi osmjeh danima neće silaziti s lica. sretan

- 16:38 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Lasinja

Preko Kravarskog odlazim veselom i zavojitom dobro poznatom cestom do Pokupskog. Sunce tako lijepo blista a zimska oprema ne pušta hladan zrak kroz sebe da se moram podsjećati: "Krešo, pazi; ova cesta ne drži gumu kao po ljeti, prehladno je!". Tako se lako opustiti u ovom svijetlom i blagom zimskom danu. A na cesti ima i blata, pa i sipine od protekle zime (nadam se da JE protekla!). U Pokupskom se odmah okrećem i odlazim uz lijevu obalu Kupe, prema Jamničkoj, gdje prelazim most i odlazim do Lasinje; to je zgodno malo mjesto.

U Lasinji zastajem i rastežem krake, glumim guštera na kasnom popodnevnom suncu i već razmišljam o povratku. Prilaze mi tri curice na rolama pa malo pričamo; pokazuju mi nedaleku etno-kuću; baš je lijepo obnovljena, i ova pčelinja košnica na uglu je zgodan dodatak...

- 16:18 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Preko Turopolja

Već treći dan za redom je sunčano i temperature su pristojne pa me cesta zove neodoljivo! Kako i ne bi; nakon skoro dva mjeseca koliko nisam bio na bajku stvarno sam se zaželio skitnje. U sjeni je hladno, no na suncu je prekrasno - punih mjesec dana nisam vidio ni obris sunca u gnusnoj Zagrebačkoj naoblaci - ma, da moram kanale kopati, bio bih dobre volje! A ovako, dok mogu napokon kresnuti Tenu i skitati se blistavim krajolikom, kako se ne bih smijao i pjevao od radosti!

Prva vožnja ove godine i isprobavanje svih elemenata; izgleda da sam malo zamastio prednju kočnicu - trebat će joj par jačih kočenja dok ne proradi punom snagom. Sve ostalo radi bez greške, otvorio sam i auspuh; neka grmi malo! Tankanje i rihtanje tlaka u gumama, i polako se izvlačim iz gradske vreve, idem preko Domovinskog mosta. Veliku Goricu obilazim preko Čiča pa se malo skićem po Buševcu. Tu nalazim krasnu drvenu kapelicu Sv. Ivana Krstitelja, nažalost zaključanu - ali sigurno vrijednu posjeta. Možda je to zgodan plan za jednodnevnu turu; obilazak Turopoljskih drvenih građevina; kapela, kuća i kurija. Valjalo bi pronaći potrebne podatke o takvim mjestima i u proljeće nagovoriti par Veterana na jednodnevnu turističku vožnju

- 15:16 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Zimski servis

Posljednjih par tjedana radio sam uobičajeni zimski servis na Teni; svjećice, filteri, ulje - kontrola, čišćenje i podmazivanje svakog kontakta, spoja i ležaja za kojeg sam pomislio da bi trebao pažnju. Kao i uvijek, taj me je rad prebacivao u neku nižu brzinu tokom tih par sati svakog dana kojeg sam dospijevao pronaći vremena od "pravog" posla - ostavljajući mi dovoljno tišine za filozofiranje i promišljanje - koji je to "pravi" posao; onaj kojeg radim da bih zaradio lovu za život, ili onaj kojeg radim iz zadovoljstva i ljubavi? Već dok bih navlačio "manduru" i ulazio u radionu vraćao bi mi se mir i bezbrižnost iz djetinjstva. Jesi li čitao roman "Zen i umjetnost održavanja motocikla"? Probudio mi se i jedan atavizam; dok mi je toplo ulje teklo po rukama za vrijeme skidanja filtera osjećao sam se kao divljak po kojem teče vruća krv ubijenog neprijatelja ili plijena! Groar!

Mijenjao sam zadnju gumu; prošle sam zime stavio Danlopice, no zadnja se poderala do nule; previše auto-puta. Ovaj puta ću probati Michelin Anakee2. Danlop Trailmax D607F nije bila loša; dobro je držala i mokar asfalt, ali se tako brzo i temeljito pojela da ću probati alternativu. 950 kuna u Vulkalu, skupa sa montažom i balansiranjem - zbog PDV-a i priznavanja troškova kao obrtniku to mi se više isplati nego ići u Zloveniju...

Isprobao sam i jednu "caku" o kojoj sam čitao na web-u; magnet na filteru ulja. Ukoliko će mašina početi jesti samu sebe pri sljedećoj izmjeni filtera na njemu ću naći čelične špene. Ako si i ti "greasmonkey" koji voli šrafati po svom bajku; savršene magnete ćeš naći u nekom neispravnom 3,5" hard disku; prave su veličine i oblika; unutrašnji i vanjski radijus, debljina... sve paše, i sami se drže na željeznom limu filtera.

- 14:38 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.