2 godine - radije koristi ili lijevu ili desnu ruku - upotrebljava palac i kažiprst (hvat pincete) ili palac i ostale prste (hvat dlanom) kako bi dohvatio predmete. Može pokazivati, bockati, udarati, okretati i vrtjeti. - može nizati velike kuglice na konac - može staviti jednu kocku na drugu i izgraditi mali toranj te stavljati dijelove slagarica u okvir - može biti sposobno upotrijebiti jednostavnu konstrukciju - može gledati slike u knjigama i pokazivati ih 2,6 godina - može crtati široke krugove, kratke crte i male zavijutke - može rezuckati papir no ne može izrezivati likove po rubovima - može točiti, ali ne precizno i napuniti šalice u sudoperu - izvodi jednostavne kućanske poslove poput brisanja prašine - može se samo odjenuti no još ne uspijeva dobro zakopčati patentne zatvarače, dugmad ni navući čarapice. Gura nogu u pogrešnu nogavicu, naopako obuva cipele i oblači majice. - može listati knjige - može sastaviti slagaricu u okviru i jednostavnu konstrukciju - voli imati zaposlene ruke, prčkati, čeprkati i istraživati 3 godine - sposobno je kopirati jednostavan oblik - stvari postavlja na mjesto s većom preciznošću i bolje je u graditeljskim vještinama i slaganju slagarica. U ovoj dobi sposobno je graditi tornjeve od oko 8 kocaka. - može precizno točiti i voli vodu, pijesak i tijesto - samo jede bez velikog nereda, umiva se i pere zube te postaje spretnije u odijevanju - može postaviti stol i razvrstati rublje. Uživa u pomaganju. - može biti sposobno u grubim crtama nacrtati lice 3,6 godina - može crtati jednostavne oblike - može se odijevati no dugmad, zatvarači i cipele ostaju problem - jede i pije bez nereda - valja glinu u kuglicu, reže tupim nožem i može biti sposobno namazati meki maslac na kruh - pokreti su mu spretniji i usklađeniji. Slaže dijelove slagarice i drugih slagalica prije nego što ih stavi kamo treba. Pri crtanju podiže bojicu s papira i stavlja je onamo odakle želi započeti sljedeću crtu. 4 – 5 godina - crta ljude s licima, očima i nosovima. Oni mogu imati noge no vjerojatno ne i tijela. Do kraja će godine možda imati i ruke. U grubim crtama crta kuće i možda automobile. Moglo bi biti u stanju napisati svoje ime. Može slijediti skice crteža i bojati no ne precizno i točno. - slaže slagarice s 10 – 25 komada, vježbanjem te počinje rabiti male konstrukcije za slaganje. Moglo bi biti sposobno slijediti upute na konstrukcijama no još uvijek treba pomoć. - škarama može izrezati više nego jedan uspješan rez – no još ne izrezuje točno - može bacati male lopte no loše cilja. Može hvatati velike lopte služeći se i rukom i nadlakticom. Počinje bacati iz ramena. - samo se odijeva izuzev najtežih odjevnih predmeta - stavlja sapun na rukavicu za kupanje i pastu za zube na četkicu. Može obrisati ruke i lice no ne i cijelo tijelo. 5 – 6 godina - crta stabla, životinje, ljude i kuće te ih počinje ujedinjavati u sliku. Piše svoje ime. Može riješiti jednostavne crteže sa spajanjem točkica, slijediti liniju ili crtati po zadanim oblicima. Boji urednije no još uvijek prelazi preko rubova. - upotrebljava nož i vilicu – no još uvijek ima problema s rezanjem mesa - upotrebljava čekić, mete metlom i kopa lopaticom. Škarama reže ravne i zakrivljene linije no izrezivanje ga još uvijek frustrira. - pažljivo nosi predmete. Može stajati, držati šalicu i razgovarati u isto vrijeme |