- upotrebljava palac i kažiprst (hvat pincete) ili palac i ostale prste (hvat dlanom) kako bi dohvatio predmete. Može pokazivati, bockati, udarati, okretati i vrtjeti.
- može nizati velike kuglice na konac
- može staviti jednu kocku na drugu i izgraditi mali toranj te stavljati dijelove slagarica u okvir
- može biti sposobno upotrijebiti jednostavnu konstrukciju
- može gledati slike u knjigama i pokazivati ih
2,6 godina
- može crtati široke krugove, kratke crte i male zavijutke
- može rezuckati papir no ne može izrezivati likove po rubovima
- može točiti, ali ne precizno i napuniti šalice u sudoperu
- izvodi jednostavne kućanske poslove poput brisanja prašine
- može se samo odjenuti no još ne uspijeva dobro zakopčati patentne zatvarače, dugmad ni navući čarapice. Gura nogu u pogrešnu nogavicu, naopako obuva cipele i oblači majice.
- može listati knjige
- može sastaviti slagaricu u okviru i jednostavnu konstrukciju
- voli imati zaposlene ruke, prčkati, čeprkati i istraživati
3 godine
- sposobno je kopirati jednostavan oblik
- stvari postavlja na mjesto s većom preciznošću i bolje je u graditeljskim vještinama i slaganju slagarica. U ovoj dobi sposobno je graditi tornjeve od oko 8 kocaka.
- može precizno točiti i voli vodu, pijesak i tijesto
- samo jede bez velikog nereda, umiva se i pere zube te postaje spretnije u odijevanju
- može postaviti stol i razvrstati rublje. Uživa u pomaganju.
- može biti sposobno u grubim crtama nacrtati lice
3,6 godina
- može crtati jednostavne oblike
- može se odijevati no dugmad, zatvarači i cipele ostaju problem
- jede i pije bez nereda
- valja glinu u kuglicu, reže tupim nožem i može biti sposobno namazati meki maslac na kruh
- pokreti su mu spretniji i usklađeniji. Slaže dijelove slagarice i drugih slagalica prije nego što ih stavi kamo treba. Pri crtanju podiže bojicu s papira i stavlja je onamo odakle želi započeti sljedeću crtu.
4 – 5 godina
- crta ljude s licima, očima i nosovima. Oni mogu imati noge no vjerojatno ne i tijela. Do kraja će godine možda imati i ruke. U grubim crtama crta kuće i možda automobile. Moglo bi biti u stanju napisati svoje ime. Može slijediti skice crteža i bojati no ne precizno i točno.
- slaže slagarice s 10 – 25 komada, vježbanjem te počinje rabiti male konstrukcije za slaganje. Moglo bi biti sposobno slijediti upute na konstrukcijama no još uvijek treba pomoć.
- škarama može izrezati više nego jedan uspješan rez – no još ne izrezuje točno
- može bacati male lopte no loše cilja. Može hvatati velike lopte služeći se i rukom i nadlakticom. Počinje bacati iz ramena.
- samo se odijeva izuzev najtežih odjevnih predmeta
- stavlja sapun na rukavicu za kupanje i pastu za zube na četkicu. Može obrisati ruke i lice no ne i cijelo tijelo.
5 – 6 godina
- crta stabla, životinje, ljude i kuće te ih počinje ujedinjavati u sliku. Piše svoje ime. Može riješiti jednostavne crteže sa spajanjem točkica, slijediti liniju ili crtati po zadanim oblicima. Boji urednije no još uvijek prelazi preko rubova.
- upotrebljava nož i vilicu – no još uvijek ima problema s rezanjem mesa
- upotrebljava čekić, mete metlom i kopa lopaticom. Škarama reže ravne i zakrivljene linije no izrezivanje ga još uvijek frustrira.
- pažljivo nosi predmete. Može stajati, držati šalicu i razgovarati u isto vrijeme