ŽELJEZNIČKE NASREĆE
ŽELJEZNIČKE NESREĆE - UZROCI I KAKO IH POKUŠATI, ŠTO VIŠE, NEUTRALZIRATI
Suosjećam sa svim žrtvama teške željezničke nesreće, dana 28.veljače 2023., 534 kilometra od Atene, u kojoj je, nakon izravnog sudara putničkog i teretnog vlaka i popratnog požara, smrtno stradalo najmanje 43 putnika, dok se, uz brojne ranjene, različitog stupnja ozljeda, preko 50 njih vodi kao nestalo. Poginulima želim mir Božji, ozlijeđenima brzo ozdravljenje, a svima ožalošćenima puno duševnog mira. U svijetu se mnoge željezničke nesreće događaju praktički od početka te vrste prijevoza.Dana 27. rujna 1825. George i Robert Stephenson otvorili su prvu putničku željeznicu na parni pogon od Stocktona do Darlingtona u Engleskoj, a povijest željeznice seže još u 16. stoljeće, kad su u Njemačkoj i Engleskoj, prve željezničke vagončiće upotrebljavali za prijevoz iskopane rude. Brojne od tih nesreća su tragedije katastrofalnih razmjera, u kojima smrtno stradao veliki broj ljudi. Jedna takova katastrofa dogodila se i 30.kolovoza 1974. godine, u Zagrebu, kad je na Glavnom kolodvoru, iskliznuo i raspao se brzi vlak iz smjera Beograda, u kojoj je nesreći poginulo 167 ljudi. Po mojim, javno neobjavljenim, spoznajama na mjestu tragedje odmah su se pojavili „psi nesreće“, ali je njihova krađa, likvidacijom prvih lopova i dobrim sigurnosnim mjerama, spriječena u samom začetku. Uz zbrinjavanje unesrećenih i drugim zahtjevnim radnjama, nakon nesreća posebna se pozornost pridaje uzrocima nesreće. Obično se kvalificiraju kao ljudske pogrješke ili tehnički kvarovi. Tehnički kvarovi nastaju zbog nedostatnog stupnja razvoja znanosti i struke. Ne znam što misle brojni, na privatnim visokim učilištima, u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, okončani doktori i magistri sigurnosti, zaštite i tko zna još čega, ali moj je stav da je za dobru zaštitu potrebna uravnotežena simbioza tehničkog i ljudskog upravljanja i nadzora. Tako je pri nesreći na željezničkoj pruzi između Okučana i Novske, dana 9. rujna 2022., putnički vlak naletio na, zbog kvara zaustavljenu teretnu kompoziciju, pri čemu je smrtno stradalo troje ljudi, od čega jedno dijete, a 11 putnika bilo ozlijeđeno. Uzrok nesreće mi nije poznat, ali po mom sudu, neplanirano zaustavljanje vlaka na pruzi, zahtjeva najviši stupanj uzbune i primjenu svih vrsta službene komunikacije , ali i prijenos informacija i naputaka koristeći privatne mobitele svih sudionika u prometu. I na kraju, kad sve zakaže, jedno jednostavno, a učinkovito rješenje: sve vlakove opskrbiti s dva noću i danju, vidljiva, lako prenosiva znaka STOP i u slučaju neplaniranog stajanja žurno ih odnijeti na razmak veći puta kočenja vlaka koji bi se mogao kretati na toj pruzi. U cilju sprječavanja nesreća vazda treba uporabiti sve prevencijske mogućnosti, od onih suvremenih do „zdravo seljačkih“ Branko Smrekar, iz sela Brdovec U Brdovcu, 2.ožujka 2023. |
| < | ožujak, 2023 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ||
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv