Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/oganj

Marketing

ŽELJEZNIČKE NASREĆE

ŽELJEZNIČKE NESREĆE - UZROCI I KAKO IH POKUŠATI, ŠTO VIŠE, NEUTRALZIRATI
Suosjećam sa svim žrtvama teške željezničke nesreće, dana 28.veljače 2023., 534 kilometra od Atene, u kojoj je, nakon izravnog sudara putničkog i teretnog vlaka i popratnog požara, smrtno stradalo najmanje 43 putnika, dok se, uz brojne ranjene, različitog stupnja ozljeda, preko 50 njih vodi kao nestalo. Poginulima želim mir Božji, ozlijeđenima brzo ozdravljenje, a svima ožalošćenima puno duševnog mira.

U svijetu se mnoge željezničke nesreće događaju praktički od početka te vrste prijevoza.Dana 27. rujna 1825. George i Robert Stephenson otvorili su prvu putničku željeznicu na parni pogon od Stocktona do Darlingtona u Engleskoj, a povijest željeznice seže još u 16. stoljeće, kad su u Njemačkoj i Engleskoj, prve željezničke vagončiće upotrebljavali za prijevoz iskopane rude.

Brojne od tih nesreća su tragedije katastrofalnih razmjera, u kojima smrtno stradao veliki broj ljudi.

Jedna takova katastrofa dogodila se i 30.kolovoza 1974. godine, u Zagrebu, kad je na Glavnom kolodvoru, iskliznuo i raspao se brzi vlak iz smjera Beograda, u kojoj je nesreći poginulo 167 ljudi. Po mojim, javno neobjavljenim, spoznajama na mjestu tragedje odmah su se pojavili „psi nesreće“, ali je njihova krađa, likvidacijom prvih lopova i dobrim sigurnosnim mjerama, spriječena u samom začetku.

Uz zbrinjavanje unesrećenih i drugim zahtjevnim radnjama, nakon nesreća posebna se pozornost pridaje uzrocima nesreće. Obično se kvalificiraju kao ljudske pogrješke ili tehnički kvarovi. Tehnički kvarovi nastaju zbog nedostatnog stupnja razvoja znanosti i struke.

Ne znam što misle brojni, na privatnim visokim učilištima, u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, okončani doktori i magistri sigurnosti, zaštite i tko zna još čega, ali moj je stav da je za dobru zaštitu potrebna uravnotežena simbioza tehničkog i ljudskog upravljanja i nadzora.

Tako je pri nesreći na željezničkoj pruzi između Okučana i Novske, dana 9. rujna 2022., putnički vlak naletio na, zbog kvara zaustavljenu teretnu kompoziciju, pri čemu je smrtno stradalo troje ljudi, od čega jedno dijete, a 11 putnika bilo ozlijeđeno.

Uzrok nesreće mi nije poznat, ali po mom sudu, neplanirano zaustavljanje vlaka na pruzi, zahtjeva najviši stupanj uzbune i primjenu svih vrsta službene komunikacije , ali i prijenos informacija i naputaka koristeći privatne mobitele svih sudionika u prometu.

I na kraju, kad sve zakaže, jedno jednostavno, a učinkovito rješenje: sve vlakove
opskrbiti s dva noću i danju, vidljiva, lako prenosiva znaka STOP i u slučaju neplaniranog stajanja žurno ih odnijeti na razmak veći puta kočenja vlaka koji bi se mogao kretati na toj pruzi.

U cilju sprječavanja nesreća vazda treba uporabiti sve prevencijske mogućnosti, od onih suvremenih do „zdravo seljačkih“

Branko Smrekar, iz sela Brdovec
U Brdovcu, 2.ožujka 2023.

Post je objavljen 02.03.2023. u 15:57 sati.