Molimo za svećenike ! - 151. dan Pavlove godine"Zar ne znate da se oni koji obavljaju svetu službu hrane od hramskih dohodaka, da službenici žrtvenika sa žrtvenikom dijele? Jednako je Gospodin naredio onima koji navješćuju Radosnu vijest da od Radosne vijesti žive. A ja se nisam ničim od toga poslužio." (1 Kor 9,13-15) Naravno da navjestitelji Riječi Božje imaju pravo da žive od svog rada. Međutim, taj život može biti skroman a može biti i raskošan. Svi to znamo. Ponekad se bogoslužni prostor gradi desetljećima, a župni dvor se podigne za šest mjeseci i za godinu dana zablista iznutra i izvana sa dvije garaže i, ne ćete vjerovati ali poznat mi je taj slučaj, sa tri auta: jedan mali za kratke relacije, jedan veći za duge relacije i kombi, ako treba nešto prevesti. Ipak, više je onih drugih, koji krpaju kraj sa krajem i zaista žive kao siromasi. Imaju prava, ali se poput sv. Pavla njima ne koriste. Zato smo dužni doprinositi za uzdržavanje i svećenika i naših crkvi. . Za Pavla biti apostol ne znači da mu drugi trebaju služiti, klanjati mu se i uzdržavati ga. On nije imao slobodne dane niti određeno radno vrijeme. Nevjerojatno je upravo koliko je kilometara propješačio na svojim misijskim putovanjima! Putovao je lađom ili pješice. Ova slika prema nekim istraživačima ne odgovara istini. Neću kritizirati, jer je kritiziranje uglavnom beskorisno. Vidjela sam da se ovih dana pokreću intenzivne molitve za Crkvu i svećenike, pa umjesto kritike bolje da se pridružimo molitvi. Na kraju, moram se opet sjetiti uzornog svećenika, bogatog Božjeg siromaha, legendarnog župnika Franje Juraka sa Selske ceste. Pročitajte ovaj post! Svidjet će vam se! . . |
Primjerom propovijedati - 150. dan Pavlove godineIsus - Pavlova životna inspiracija Svatko tko odgaja djecu ili propovijeda vjernicima zna, da će najbolje rezultate postići ako riječi potkrijepi svojim primjerom. Zato i sv. Pavao, nakon što je Korinćanima u 8. pogl. objasnio, kako se trebaju odreći i nekih svojih prava i sloboda, ako bi njima štetili drugima, u slijedećem 9. pogavlju pokazuje samog sebe kao primjer: I on je imao pravo, kao i drugi apostoli, da vodi sa sobom na putovanja neku vjernicu, koja bi se brinula za njegove materijalne potrebe. Isto tako imao je pravo da ga vjernici uzdržavaju, ali se i jednog i drugog prava odrekao. Nije htio nikome biti na teret. Radio je svojim rukama i sam pokrivao svoje troškove, dapače, od svog rada je i drugima davao. (Čime se bavio pogledajte ovdje . ) Kako se je on odrekao nekih svojih prava, tako neka čine i Korinćani. Zato što se nije koristio tim pravima, neki su smatrali da i nije pravi apostol. Spočitavali su mu i to što nije bio s apostolima od početka, što ga nije sam Isus pozvao za apostola kao npr. Petra, i što nikada nije susreo Isusa za vrijeme njegovog zemaljskog života. Zbog takvih optužbi Pavao se osjećao povrijeđeno: "Zar ja nisam slobodan? Zar nisam apostol? Zar nisam vidio našega Gospodina Isusa? Zar niste vi moje djelo u Gospodinu? Ako drugima nisam apostol, vama sigurno jesam: jer vi ste pečat moga apostolstva u Gospodinu. Moj odgovor mojim tužiteljima ovo je: Zar nemamo pravo na jelo i pilo? Zar nemamo pravo voditi sa sobom sestru kao i ostali apostoli i braća Gospodnja, i Kefa? Ili samo ja i Barnaba nemamo pravo ne raditi rukama? Kada tko vojuje o svom trošku? Tko sadi vinograd, a ne uživa njego rod? Tko li pase stado, a mlijeko od stada ne pije? Zar ovo tvrdim samo po ljudsku? Ne kaže li ovo i Zakon? Uistinu, u Mojsijevu Zakonu stoji pisano: "Ne zavezuj usta volu koji vrše!" Zar se Bog brine za volove? Ili bez sumnje to govori radi nas? Da, to je za nas napisano, jer treba da orač s nadom ore i da vršilac vrše s nadom da će dobiti od žetve. Ako smo mi vama sijali duhovna dobra, je li nešto veliko ako požanjemo vaša zamaljska dobra? Ako drugi imaju pravo na vas, zar nemamo veće mi? Ali se nismo poslužili ovim pravom, već podnosimo sve da ne postavimo kakve zapreke Kristovoj Radosnoj vijesti" (1 Kor 9, 1-12) Možda je post malo dug. Pokušala sam i citat iz poslanice malo skratiti, ali kako da izostavim ove retke, koji su možda i beznačajni za razumijevanje, ali mi se jako sviđaju: Tko sadi vinograd, a ne uživa njegov rod? Tko li pase stado, a mlijeko od stada ne pije? Pavlove poslanice zasigurno spadaju i u remek djela svjetske književnosti. |
"Ignjat Đurđević i svetopavlovski brodolom u vodama otoka Mljeta" - 141. dan Pavlove godineSaplunara, uvala na otoku Mljetu, gdje se je nasukao brod sa sv. Pavlom Jako mi je drago da je ponovno potaknuta rasprava o mjestu brodoloma sv. Pavla. Naime, u Dubrovniku je ovih dana održan znanstveni skup pod gornjim naslovom, kojim je obilježena jubilarna godina sv. Pavla. Izvještaj o samom brodolomu donose Djela apostolska u poglavljima 27. i 28. Budući da mi je ta tema bila jako zanimljiva još dok sam pratila Pavlov život čitajući Djela apostolska, malo sam istraživala po internetu i pronašla zanimljive podatke, koji su me onda još više zainteresirali, budući da sam saznala da nije sigurno da je Malta mjesto Pavlovog brodoloma, nego da postoji više dokaza, a i tradicija govori u prilog tome, da je taj otok ustvari naš otok Mljet. Što sam o toj temi pisala možete pročitati u postu Mljet ili Malta, gdje sam navela brojne povijesne dokaze koji govore u prilog tezi da je sv. Pavao svoj brodolom doživio upravo u Jadranu kod našeg otoka Mljeta. Dobro je znati te podatke. Čitav taj spor oko mjesta brodoloma prouzročili su Malteški vitezovi u 16. stoljeću, kad su se preselili na otok Maltu. Prisvajanjem Mljetske tradicije htjeli su sada svom otoku dati povijesni i religiozni značaj koji je pripadao Mljetu. Jedan od najznačajnijih "boraca" koji je dokumentirano stao u obranu dubrovačkog duhovnog blaga i naših gledišta bio je benediktinski opat Ignjat Đurđević svojom knjigom "Sveti Pavao apostol brodolomac". Knjiga, koja je izvorno napisana na latinskom jeziku, sada je prevedena i objavljena i na hrvatskom jeziku. O svemu raspravljalo se na gore spomenutom skupu u Dubrovniku, a detalje pročitajte ovdje, a i ovo je jako zanimljivo. Vjerujem da će vam to štivo biti od koristi, jer se tiče našeg vjerskog i kulturnog blaga. |
Ne sudi i ne osuđuj! - 136. dan Pavlove godine"Moj je sudac Gospodin. Zato ne sudite prerano, prije nego dođe Gospodin! On će osvijetliti što je sakriveno u tami i tada će svatko primiti zasluženu pohvalu od Boga." (1 Kor 4, 4-5)i objaviti nakane srdaca, Dok sam čitala te retke, sjetila sam se nedavnog komentara drage blogerice s. Mirjam, koji nadopunjuje ovu temu o kojoj piše sv. Pavao: "Svi smo brzi u osudi i mislimo da smo mi u pravu i da je naša istina prava istina, i da je samo ono što mi radimo jedino ispravno, a često su to samo ljudska umovanja, a ne ono što dolazi od Gospodina. " Zaista, jedino Bog poznaje ljudsko srce i zna što je u njemu. On zna zašto je netko nešto učinio ili nije učinio i On će kao pravedan i milosrdan Sudac svakome izeći presudu. |
< | studeni, 2008 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |