...............
Divno Božje nebo .............
Tražeći podatke i objašnjenja Pavlovih poslanica naišla sam na vrlo zanimljiv članak, ustvari znanstveni uradak bečkog profesora
isusovca Norberta Baumerta , koji govori o tumačenju nekih nejasnih ili spornih Pavlovih izjava.Taj profesor egzegeze Novog Zavjeta postavlja pitanje, da li je sv. Pavao zaista bio neprijateljski raspoložen prema ženama, tijelu i seksualnosti i odmah daje svoje mišljenje, da je sve to ustvari veliki nesporazum. Prema njemu, ključ za novo razumijevanje su prvo - semantičke i sintaktičke analize tekstova, a drugo - rasvjetljavanje i upoznavanje pozadine tj. situacije i kršćanske zajednice, koja je potaknula Pavla na određene izjave, i kojoj je Pavao pisao.
Dobar primjer je upravo 7. pogl. 1. posl. Korinćanima koje, ako se čita bez poznavanja pozadine tj. konkretne situacije Korintske ckrve tog doba, može biti krivo shvaćeno. Uzima se zdravo za gotovo da tu Pavao iznosi cjeloviti nauk o seksualnosti, ženidbi, djevičanstvu itd. . . što nije točno, tako kaže prof. Baumert.
Problem nastaje uvijek onda, kad se iz pojedinačnih riječi ili savjeta određenom pojedincu ili zajednici pokušava stvoriti opća nauka, koja bi vrijedila za sve ljude i za sva vremena.
ili kako bismo danas rekli, kad se riječi vade iz konteksta.
I upravo se to događa sa 7. poglavljem.
Već na samom početku tog poglavlja Pavao upozorava, da će sada odgovarati na pitanja, koja su mu postavili Korinćani. Dakle, iza svih tih Pavlovih riječi stoje brojna konkretna pitanja, a Pavao, kao dobar dušobrižnik, daje upute za svaki pojedini konkretni slučaj. Jasno da bi i nama sve bilo puno jasnije kad bismo imali pred sobom pitanja na koja Pavao odgovara.
P. Norbert Baumert, koji je biblijski stručnjak i posjeduje sva potrebna znanja za tumačenje biblijskih tekstova, za sve te "sporne" Pavlove izjave daje nam i pozadinu koja je dovela do takvog odgovora.
Kome su bile upućene i zašto te Pavlove riječi o neženstvu, djevičanstvu, bračnim obvezama, udovicama, djevicama...?
Osobni susret s Kristom i i novo iskustvo njegovog Duha toliko je duboko dotaklo novoobraćenike, da su cijelo svoje dosadašnje djelovanje i ponašanje počeli preispitivati i htjeli sve mijenjati. Neki, ne svi, osjećali su sklonost ka uzdržljivoti od bilo kakve druge ljubavi osim Kristove. I pitali su Pavla da li je to dobro. Među novokrštenima bilo je i oženjenih koji su razmišljali da napuste bračnog druga jer su mislili da im je brak sada zapreka na novom putu kojim su krenuli, zaručnici su razmišljali da li da se žene ili da ostanu živjeti u djevičanstvu. Divili su se Pavlu i htjeli su ga nasljedovati itd. itd. Sve te svoje nedoumice saželi su u određena pitanja i Pavao je imao dosta posla dok je svakom odgovorio što bi za njega bilo najbolje.
Sad kad sam ponovno čitala to 7. poglavlje, između redaka kao da sam slušala postavljeno pitanje i te Pavlove riječi drugačije su mi zvučale i nisu bile više "sporne" kao prije.