Marin Jurjević o svemu

< travanj, 2007 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Prosinac 2025 (1)
Studeni 2025 (1)
Travanj 2025 (3)
Travanj 2024 (1)
Prosinac 2023 (1)
Studeni 2023 (3)
Svibanj 2023 (1)
Travanj 2023 (1)
Ožujak 2023 (1)
Lipanj 2022 (2)
Svibanj 2022 (2)
Lipanj 2021 (2)
Svibanj 2021 (1)
Travanj 2021 (2)
Studeni 2020 (1)
Rujan 2020 (1)
Lipanj 2020 (3)
Svibanj 2020 (2)
Ožujak 2020 (1)
Studeni 2019 (2)
Listopad 2019 (3)
Rujan 2019 (2)
Kolovoz 2019 (2)
Srpanj 2019 (2)
Lipanj 2019 (1)
Studeni 2018 (1)
Listopad 2018 (1)
Rujan 2018 (1)
Srpanj 2018 (2)
Svibanj 2018 (3)
Travanj 2018 (3)
Ožujak 2018 (1)
Veljača 2018 (2)
Siječanj 2018 (1)
Travanj 2017 (4)
Ožujak 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Studeni 2016 (2)
Listopad 2016 (1)
Rujan 2016 (1)
Kolovoz 2016 (1)
Svibanj 2016 (1)
Travanj 2016 (4)
Ožujak 2016 (5)
Veljača 2016 (9)
Siječanj 2016 (1)
Prosinac 2015 (3)
Studeni 2015 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Informacije građanima

Linkovi
Dišpet- Fanzin Foruma mladih SDP-a Split
SDP Split
Forum mladih SDP-a Split
Blog.hr
Marija Lugaric
Nenad Stazic
Davorko Vidovic
Zoran Milanović
SDP
Sabor RH

Counter
Get a Counter

15.04.2007., nedjelja

CRVENKAPICA PRIJETI !

Ako živimo planetarno živimo li i "totalitarno" ?
Koliko smo dostigli ili prestigli i najstrašnija predviđanja o kontroli svega postojećeg ?
U jednom trenutku u Fellinijevom filmu "Proba orkestra" - velika i teška kugla počinje rušiti zidove koncertne dvorane i prekida svađu glazbenika. Time Fellini najavljuje APOKALIPSU koja će odnekud, izvana prekinuti sve trivijalne i banalne ljudske odnose i pretvoriti čovjećanstvo u zaplašeno stado.
Opomena ? Nostradamus ?
Jesu li Tofler i Orwell bili dobroćudni naivci pred stvarnošći koja nas je dostigla ?
"Šok budućnosti" i "1984." !
Da li nas je truljenje ljudske civilizacije dovelo do totalitarizma kao logičnog "kraja povijesti" ?
U filmu "Stalker" genijalnog Andreja Tarkovskog čovjek želi prodrijeti u zabranjene krajeve zemlje - tamo gdje ga totalitaristički režim ne želi pustiti.James Bridges u "Kineskom sindromu" govori o tome kako ravnodušnost totalitarističke vlasti i supertehnike predstavljaju pokretačke sile novog vremena.
U "Svijetu budućnosti" Richarda Heffrona ljudi se zabavljaju u parku robota - programirani su na takvu zabavu - ali njihov kvar dovodi do kaosa i masovnih ubojstava-
Nenadmašni Ridley Scott 1982.g. snima kultnog "Istrebljivača". Kubricova "Odiseja u svemiru 2001." još uvijek predstavlja vrhunac ne samo znanstvene fantastike na filmu - nego i otvaranja nekih pitanja na koja odgovori nikako da stignu.
U filmu "Konačni program" Roberta Fuesta, univerzalni superego Jerry Cornelius (stripovski junak) vodi bitku sa snagama koje žele nametnuti režim kontrole i manipulacije stvarajući novu humanoidnu rasu.
U Kubrickovoj "Paklenoj naranči" nasilje i zločin postaju vizija, stravična vizija budućnosti.
U Chaplinovim "Svjetlima velegrada" u stvari progovara se već o futurističkim pejzažima naše budućnosti ( U to vrijeme Chaplin je morao emigrirati iz makartističke Amerike proganjan kao "komunist" )
Još ranije, Fritz Lang je u "Metropolisu"progovorio o strogo kastinskoj podjeli koja nas čeka u budućnosti (povratak u svojevrsno futurističko robovlasništvo s "elitama" i "ostalima").
Puno kasnije Sidney Lamet je u svom slavnom filmu "TV mreža" napravio jednu stravičnu projekciju Amerike bliske budućnosti.
Film "Ciao muško" Marca Ferrerija se čitav zbiva na rubu jedne polusrušene metropole među ljudima beketovskog tipa koji žive slučajne živote u nekom vremenu bez budućnosti i bez ikakve perspektive /a prvi put se tematiizira prioblem silovanja muškarca od strane žene - i to je silovani bio famoznoi "latin lover" Marcello Mastroiani) U filmu "New York" Johna Carpentera vidimo kako je New York postao tamnica svojih žitelja - u kojem ljudi žive u okrilju nasilja i zločina. (Na ovom mjestu moram se ispričati Miri Boglič zbog "krađe" njenih zanimljivih misli iz članka "Apokaliptički ekran")
Čitav Svijet postaje Veliki Grad. Metropolis, Megaloposlis pun nasilja s jedne i pokušaja totalitarne kontrole s druge strane (koliko danas rat u Brazilu između favela i policije "miriše" na to u Sao Paolu ili Rio de Janeiru u kojem je svojevrsna vojna uprava i gdje dolazi do sraza "logike" Copacabane i "logike" predgrađa kao dvije ralićite vizije dosegnute stvarnosti - o čemu priča nenadmašni film "Božji grad").
A nije li i zatrpavanje arheoloških nalaza na rivi da bi se Vođa mogao dočekati na proslavi Sv.Duje na preuređenoj rivi isto vrsta totalitarizma i samovolje nad poviješću i dušom Splita ?
A britansko ministarstvo obrane objavilo je ovih dana Izvješće o budućnosti svijeta u idućih tridesetak godina u kojem se ističe, između inog, kako Svijetu prijete katastrofe, prenapućenost i marksizam !
Aha !
Eto opet zločeste CRVENKAPICE koja bi u ovoj novoj varijanti stare priče izgleda mogla pojesti vuka. !
!Tko se vuka boji još...!
A za sve su krivi Evo Morales i senor Chavez (a mozda i Lula i još neki) - ali i strah koji se javlja rasapom srednje klase u svijetu ili, što je još pogubnije za "kontrolore", njenom dolasku do svijesti kao o novom potlačenom sloju ili žrtvi putovanja u nikad dovoljno odsanjani El Dorado - samo što se ne zna tko su novi Konkvistadori a kome je namjenjena uloga novih Indijanaca !
A možda se i zna !
I opet moramo nazad. Uzeti u ruke "Pobunu masa" Jose Ortege y Gasetta i razmislit o tome što se može desiti kada mase uzmu stvar u svoje ruke !

- 09:39 - Komentari (20) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.