Duh Sveti – naš učitelj!

08.09.2019.

Iatina nije ono što smatramo našom istinom, ona nam se dodaje
prema stupnju našeg znanja i naobrazbe, prema sposobnostima i
zahtjevnostima našeg životnog puta, iako je Istina jedna jedinstvena
nama je data samo u spoznaji i u domeni našeg postojanja, našeg
bića i našeg puta..naših potreba, pa mi u biti raspolažemo samo malim
dielom stvarne Istine... (moj komentar)
Kako bi napredovali u Istini, u svakoj fazi našeg života mi moramo
stjecati novo znanje, zapravo ne prestajemo učiti. Nikad ne možemo
reći ja više ne mogu napredovati, učiti..Isus reče svojim apostolima,
a preko njih i nama: "Još vam mnogo imam kazati, ali sada ne možete
nositi". Sve ima svoje vrijeme. Sve treba svoje vrijeme.
Mi nećemo djecu opteretiti sa svim brigama nas odraslih. Oni to ne bi
mogli nositi. Mnoge istine možemo tek malo-pomalo razumjeti. Tu očito
treba životno iskustvo, da bi se njih moglo razumjeti. Neke vrijednosti
kao što su vjernost, prijateljstvo, ustrajnost učimo tek tijekom godina
ispravno cijeniti, prije svega ako smo bolno iskusili suprotnost.
Doživotno učenje vrijedi u svim područjima, u odnosima, u pozivu, u
Vlastitom tj. osobnom životu. Također u vjeri! I vjera je doživotno učenje.
Moja dječja vjera nije dovoljna, da bi nosio mnoge teške situacije u životu.
Moja vjera mora rasti, sazrijevati, razvijati se. Kako učimo doživotno?
Sam život je naš učitelj. Iskustva, kako dobra tako i bolna. Ali jesu li
dovoljna iskustva? Ona mogu učiniti naš život gorkim i tvrdim.
Mi možemo otupiti i odbiti novo učenje, izgubiti spremnost da se razvijamo.
Isus nam je stoga obećao osobitog učitelja. Učitelja, koji može otvoriti
tvrda i zlovoljna srca za učenje, koji nas vodi dalje, pomaže nam, da ne
ostanemo zatvoreni. Isus je obećao Duha Svetoga: "On će vas upućivati
u svu istinu". Doslovno se kaže u originalnom tekstu: "On će biti vaš
"vođa puta". Put života je često bogat zavojima, pozna stranputice
i slijepe ulice. Stoga mi je potreban netko tko poznaje put i koji me
kao vođa ne vodi na stranputice. Duh Sveti je taj tihi unutrašnji vođa
na putu života. On je "unutrašnji učitelj", koji ne djeluje na nas izvana,
nego nam kroz svoje unutrašnje migove i upute pokazuje put.
Kako djeluje taj unutrašnji učitelj u doživotnom procesu učenja?
Kako djeluje Duh Sveti? Tako kao svjetlo! Njega se ne vidi! Ali bez njega
se ne vidi ništa. Samo kad ima svjetla možemo vidjeti. Samo kad u nama
svijetli Duh Sveti možemo razumjeti istinu. Mnogi profesori pričaju da ih
je fasciniralo kada su na licima studenata mogli vidjeti kako iz
njih izlazi svjetlo, oni su nešto shvatili, njima je nešto zasvijetlilo.
Svako razumijevanje, svako shvaćanje u našemu životu moguće je
samo ako Duh Sveti, taj unutrašnji učitelj dopusti da nam zasja istina.
Nijedno svjetlo nije jasnije, ljepše kao spoznaja Boga. Duh Sveti vodi nas
putem uvijek dublje spoznaje Boga u našemu životu. Mnogo puta nam se
čini da smo tek na početku toga puta. Ali vjerujemo Duhu Svetomu.
On će nas voditi k cilju. Molimo ga kada nešto želimo razumjeti.

(Tekst prilagođen blogu – Izvor na upit)

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.