Zašto je pobačaj nepravedan - 4

26.07.2014.

IV - NASTAVAK

U raspravama o pobačaju često se govori o sukobu
dvaju prava: prava na život i prava žene. Kako odgovarate na
argument da je pravo žene upravljati vlastitim tijelom?


U potpunosti vjerujem u prava žena, žena sam i smatram se
katoličkom feministicom te smatram da žene imaju pravo na
svoje tijelo. Ali moja prava staju tamo gdje počinju nečija druga
prava - i tu je pravo djeteta u mojem tijelu. To je samostalno i
jedinstveno ljudsko biće u tijelu žene kojem treba vremena i
nježnosti da bi se razvilo. Zato trebamo prepoznati »život
unutar života« i poštivati prava toga djeteta. Trebali bismo
poštovati oba prava - i ženino i djetetovo. Ali nikad nije ni ženino
ni čovjekovo ni ičije pravo ubiti drugu osobu.Ne mislim da je tu
riječ o sukobu dvaju prava. Pokret koji promovira pobačaj govori
da su ženska prava ugrožena djetetom, što je laž. Te grupacije
žele uništiti obitelj, unijeti neslogu i razdor u najintimniji ljudski
odnos. Umjesto da doživljavamo dijete kao dar, na njega se
gleda kao na prijetnju ili uljeza, a trudnoća se smatra bolešću
ili problemom umjesto darom zajednici koja nas okružuje.

Kako gledate na buđenje pro-life scene u Hrvatskoj? Što
biste poručili aktivistima u našoj zemlji - koji je put najbolje
slijediti u borbi za život?


Za mene je uzbudljivo naučiti nešto od drugih pokreta za život.
Za pokret koji se događa ovdje u Hrvatskoj, posebice među
mladima, kao npr. molitvena inicijativa »40 dana za život« koja
ih je okupila na molitvu ispred bolnice u kojoj se obavljaju
pobačaji, imam samo riječi hvale. To je zasigurno ono što treba
činiti po cijeloj Hrvatskoj, ali i internacionalno. Ključna je
svakodnevna molitva protiv pobačaja, ali svoju molitvu moramo
staviti u akciju, svoju ljubav moramo učiniti djelotvornom - izići
na ulice, organizirati marševe, javne molitve, edukativne
kampanje.Djelovati možemo i na izborima - glasanjem
za one koji podržavaju život, kroz medije - pišući pisma, putem
interneta - informiranjem i predočavanjem činjenica, kao i aktivira-
njem u našim crkvama. Sva ta okupljanja i aktivnosti pomoći će
u osmišljavanju strategije privlačenja pozornosti u pozitivnom
smislu i upozoravanja na pobačaj kao velik problem u Hrvatskoj.

Osim što pobačaj izaziva mnoge moralne dileme,
vaš istraživački rad pokazao je da je često riječ i o protuza-
konitom ponašanju industrije pobačaja u američkim klinikama
za pobačaj. Možete li nas upoznati s detaljima?


Trebali bi mi mjeseci da ispričam o svim zlouporabama i ilegalnim
aktivnostima u industriji pobačaja. U Americi ima na stotine klinika
za pobačaje, to je industrija vrijedna više milijardi dolara, a više od
milijun djece ubije se svake godine. U pobačaju jednoga djeteta
- osim ubojstva - vidljive su i druge ilegalne radnje, pa govorimo o
tisućama kriminalnih djela koji se događaju pod trenutačno važećim
zakonima. Mi smo dokumentirali različite prekršaje: neprijavljivanje
seksualnoga zlostavljanja maloljetnica, trgovinu ljudima zbog
prostitucije, a to je velik problem er se pobačaji žena žrtava
prostitucije ne registriraju.Pobačaj koji se čini zbog izbora spola
u nekim je zemljama nelegalan; ne možete ubiti djevojčicu samo
zato što je djevojčica, a za to se zalaže »Planned Parenthood«.
Događa se da dijete preživi pobačaj, a onda ga se ubije izvan
ženina tijela. To su sve primjeri gdje se krši zakon, a povrh svega
tu je i velika prijevara. Država trenutačno ne bi smjela izravno
plaćati za pobačaj u SAD-u, ali se novac zapravo usmjerava u
industriju pobačaja ulaganjima u abortivne centre i tako se
indirektno financira pobačaj. Za svoje usluge - ako ih se tako može
nazvati - uzimaju novac od dviju strana: od države, ali i od žena
- oni zarađuju dvostruko.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.