Dvorci, crkve i stari gradovi

21.04.2021., srijeda

Podčetrtek

Iđe Santa Lucia,a ja se setim slovenske predstavnice za pjesmu Eurovizije : Samo ljubezen i vokalno instrumentalno trans sastav Sestre!Bili su, bile su jako lepo usklađeni modno,dečki u lepim kostimičima,a cure u muškim odijelima.Ko da gledam glavni dnevnik neke govorne skupine.Ne znaš ko koga! Lepo se danas sije pšenica u teglice,staklenke,ukrasne posudice i druge godine bu nam išlo tak,da bumo samo beli leb jeli i to već za gablec,marendu ili laganu okrijepu uz čaj i kanapeiće.
Zabijelilo ono Hrvata,tak lepi sentiš ugođaj taman za valcere,polke,čardaše ko zna,a tko ne onda za cajke koje će ukrašavati svaki pristojni i iole visoko elitni doček nam Nove!Ja sanjam u Novoj već svašta.I već sada vjerujem kak će me krenuti ko blesavo nakon 1. 1 .Morti ako ne poludim do kraja i ne zatvore me što u apsanu što u žutu zgradicu,ima da se obučem ko one s početka i nastupim druge nam bolje na Eurosongu.Još da naučim slovenski kak se spada i nastupan za njizi.Ima da euri samo teku,jer su Slovenci bližejše Uniji neg mi ovde skoro pa na pragu Balkana.Rukice u zrak,Lepa nam Brena i da vidiš kak sam veseli.
No,da se pripremim za to sve skupa,razgledam malo,kad me tamo zavoliju više nego ovdika,otišo sam načisto u Deželu da izvidim stvar,ako zaradim silnu lovu,di ću se smjestiti i kupiti neku nekretninicu.Jer moraš biti u žiži.Već od ,standardno,graničnog prelaza,onog kod druga Jože,od milošte zvanog Stari,a kasnije nešto sitno poznatog po TI-To, a ja ne bih to,gledam ja na drugu stranu Sutle,krećem se polako,jer se nekak sećam ko u magnovenju da slovenski mili-poli-cajci ne vole baš zagreber kencajhen,pa onako ruku na prozor,kak se dolikuje balkancu,vozam se prema starom gradu Podčetrtek.
Uski prolaz i auto gura prema gore! Uokolni seljani gledaju zagrebačku,hudič prekleti,registraciju kako napreduje prema njihovom ponosu,premda kad si gore ne kužiš baš spiku,jer je ruševina pa se osećaš ko da si doma.Nekad smo bili,a onda nas rastaviše i sad smo si samo susedi.Oni voze,ja polako.Ne mogu reći da Slovenija nije lepa zemlja,jest naravno,ali iskreno premda su dugo bili pod carskom kućom,bez svojeg domicilnog plemstva,imaju jako puno građevina od povijesnog značaja,usko vezanog za neku tamo davnu zajedničku histeriju,pardon,historiju.
Grad je jednom rječju predivan,monumetalan i apsolutno vlada što krajolikom,što teritorijem i to odavnina.Pretpostavlja se da je rano srednjevjekovni,no prvi zapisi ipak ga postavljaju u 13 stoljeće.Kao i svi ti gradovi,ima dočekno dvorište,sa baroknim portalom i grbom Attemsa,koje te dalje propušta u stari grad,gdje ćemo sresti kao i opet svugdje razne izmjene vlasnika,te ovdje stoji grb Tattenbacha i supruge.Na samom gradu primjećuju se razni stilovi gradnje,ali nas ipak prvo vodi barok,jer je grad u 17 i 18 stoljeću doživio znatnu pregradnju i stiliziran je u tom razdoblju od klasicizma prema visokom baroku koji se bori sa ostacima,ali se ipak i dobro preklapa gotikom i sitnom renesansom.Tako se zvjezadsti strop ljubi sa baroknom štukaturom prvog kata glavne „ kuće“.
Malo je toga ostalo ovdje od slavnih vremena,tek se naziru njegovi slavni vlasnici,koji su ga ukrašavali po vremenima.Svoju zadnju ruku dobio je u 19 stoljeću i tako ostaje do danas,odnosno do kraja 2 svjetskog rata od kada propada zbog nebrige.
Ako nemate kaj doma raditi,a ide vam se negdje ,onda put Kumrovca i preko u susjeda,jer vas tamo čeka nekoliko ljepotana u koje ćete se vjerujem zaljubiti kao i ja.A ako ste slučajno i zaljubljeni,u šumama i šumarcima koji okružuju te gradove možete : Lahko ti podarim samo ljubezen.....

Oznake: slovenija, dežela:, putovanje


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.