vrt u kojem raste sreća
jedna od najvažnijih komponenta kvalitetne ustanove za predškolski odgoj je, osim osoblja koji a čine humanim, toplim i primjerenim okruženjem za rast i razvoj djece u njihovoj jednom od bitnih i temeljnih perioda života u kojem se postavljaju temelji za sve ostale utjecaje i stjecanje svih potrebnih novih znanja i vještina, kako i razvijanja mašte, kreativnosti, ali i savladavanje socijalnih vještina upravo su poticaji i materijali koji djeci svakodnevno pružamo i osiguravamo.
ti poticaji trebali bi biti ne samo sigurni, već bi i svojim karakteristikama morali pratiti sve njihove interese kao i razvojne karakteristike, poticati znatiželju za istraživanjem novog i nepoznatog, kako i snalaženje u istom, te razvijati maštu, kreativnost i pružati im moućnost za izražavanjem i stvaranjem omogućavajući im time i usmjeravajući ih u onom smjeru u kojem ih njihova osobnost može odvesti.
upravo zbog svega toga prostor i okruženje koje dječji vrtić pruža smatra se i " trećim odgajateljem " što u suštini znači da dijetetu prižite slobodu u odabiru aktivnosti kojom se želi baviti kako bi kroz igru, jer, djetetu predškolske dobi igra je još uvijek značajan elemenst razvoja pomoću kojeg je moguće, uz malo truda, volje i želje postići iznimne retulate.
stoga su me ovi predmeti u potpunosti prilagođeni svim dječjim protrebama, kako za igrom, tako i za razvijanjem istraživačkog duha i spoznajnih zadaća s ciljem oplemenjivanja vanjskog prostora i što više boravka na otvorenom, kako svojom svrhom, tako i odabirom materijala i načinom izrade koja uključuje reciklažu odbaćenih, dotrajalih i nekome više nepotrebnih predmeta, preobraženih s nešto boje, ljepila i šerafa zaista oduševili, ali i pružili neke sasvim nove ideje, kako za oplemenjivanje profesionalnog, tako i privatnog okruženja u kojem mogu uživati i djeca i odrasli.
vrtna kunjica na otvorenom izrađena od starih dasaka i dotrajalog namještaja
stol za serviranje izrađen od upotrijebljenog kolotura
vozilo od plastičnih košara i starih guma
igra s lopticama od obojanih plastičnih žlijebova
auto od palete
pista za autiće od ukrasnih pločića za vrt
vaga od vješalice i kantica za cvijeće
sredstvo za igre vodom izrađeno od plastičnih boca, cijevi i lavora
brodići od kutija, štapova i tkanine
prevozno sredstvo izrađeno od dotrajalih sjedalica
istraživački laboratorij izrađen od raznovrsnih predmeta koji više nisu potrebni u prvobitnoj upotrebi
glazbeni kutić izrađen od predmeta iz kućanstva
mjesto za igru, opuštanje i razvijanje mašte jednostavno izrađeno od dasaka i starih guma
vrt prilaođen djeci izrađen od starog namještaja
likovni kutić izrađen od dotrajale posteljine
palete u službi odlaganja igračaka na njihovo mjesto
stari limeni žlijeb kao pista za vozila
senzomotorička taktilna staza za razvoj osjetila stopala
šator za osamu i čitanje slikovnica
stolica " pričalica " oplemenjena gljivama kao sjedalicama, ali i poligonom za razne maštovite igre i male dramske improvizacije
kutić za istraživanje zvuka izrađen od raznovrsnih predmeta
kut za male graditelje
ljuljačka izrađena od starog stolca
ploče za crtanje obješene na ogradu
pješćanici izrađeni od starih brodića
ovo je okružejne u kojem bi i djeca i odrasli jednako uživali,
radni prostor u koji bi odajatelj dolazio s veseljem, a sigurnost djece bila bi svedena na minimum opasnosti zbog raznovrsnoti ponude zanimljivih sadržaja u kojem bi svako dijete pronašlo aktivnost kojom se želi baviti prema vlastitom afinitetu i potrebi.
ono što je također korisno je taj aspekt reciklaže predmeta koji uklopljeni na ovakav način primjerom usmjeravaju djecu prema ekološkoj osviještenosti, ali i potiću odrasle da ne odbacuju predmete koje više ne trebaju, već od njih naprave nešto lijepo, korisno, šareno i zabavno.
u vremenima krize svih aspekata života ovo je pristup i koncept koji svima može biti od koristi.
samo nekoliko spretnih ruku, malo dobre volje i zajednički uloženog truda.
obojimo svijet oko sebe po mjeri djeteta kako bi ga ostavili šarenog za naraštaje koji će ubrzo odrasti i postati ljudi koji će sami odlučivati u kojem smjeru žele da se vrti pružajući im vlastitim primjerom puteve koje mogu odabrati.
|