Evo kako se raspravljalo u drugom stoljeću poslije Krista.
U svojim „Istinitim raspravama“ (Il discorso vero), Celso kaže... „Pustimo sad ono što se o Isusovim kazivanjima uistinu može prigovoriti, i pokušajmo ga promotriti kao istinskoga poslanika,, i pitajmo se, jeli on bio jedini koji je sišao tu dolje? Jer, ako kršćani ustraju da je bio jedini, tu ih se može uhvatiti u laži i kontradikciji,, jer ti isti kršćani tvrde da su došli mnogi drugi , pa čak i u grupama od 60 i 70 odjednom. I na njegovom grobu vidješe još 2 poslanika, jer „sin božji“ nije mogao sam pomaknuti kamen, već je trebao pomoć, jedan drugi se ukazao stolaru u vezi Marijine trudnoće, a jedan treći da bi pobjegli u Egipat“. Ali pustimo Celsa koji je ionako bio heretik, i promotrimo što kaže Justin mučenik. Sveti Justin mučenik (Flavia Neapolis, 100. – Rim, 165.), Katolička Crkva ga slavi kao sveca, mučenika i ubraja ga među Crkvene Oce. Justin piše Rimskome Caru Antoninu Piu, (Antoninus Pius, rimski car od 138. do smrti 161. i četvrti iz perioda Pet dobrih careva. Adoptivni sin cara Hadrijana.) u nadi da se zaustave progoni protiv kršćana. „Gledajte da onaj kojeg mi obožavamo je jednak vašim,, vi sami znate o koliko Zeusove djece pišu pisci koje obožavate, Hermes Trismegistus, Dioniz, Heraklo. I to što nam prigovarate da je razapet (razapinjanje na križ je bila smrtna kazna za ustanak protiv rimske države), pa i to je zajedničko mnogim vašim nabrojanim“. Dakle dok heretik Celso kaže da ih je bilo puno, Justin mučenik kaže Rimljanima, naš je kao i vaši Zeusovi sinovi... Jer tako se raspravljalo u intelektualnim krugovima drugog stolječa, dok su spoznaje i sječanja na minule događaje još bila svježa. |
< | listopad, 2020 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |