Povijest ljudske gluposti

petak, 07.08.2020.

Davidov opis boga i ostale sitnice

Psalam 18,1
Učitelju zbora. Od Jahvina sluge Davida koji Jahvi ispjeva ovu pjesmu u onaj dan kad ga Jahve oslobodi iz ruku neprijatelja


U jednoj od mnogih bitaka u kojim je ratnik „Jahve nad vojskama“ vodio svoj izraelitski narod, sluga njegov kralj David upadne u neprijateljsku zamku, te mu je prijetila smrt u neprijateljskom okruženju. Uz kralja Davida, tijekom bitaka, uvijek je stajao vojnik s posebnom opremom, koja se sastojala od tunike na kojoj su bili pričvršćeni „kamenčići različite boje“, čovjek za vezu rekli bi danas, obzirom da su tog vojnika uvijek zvali generali tijekom bitke kad su trebali Jahvine savijte.
Tako je bilo i ovog puta, kad je David javio Jahvi svoj nezavidan položaj. Zanimljiv je ovdje Davidov opis Jahve.

Psalam 18,7
Tada se uznemiri zemlja i zadrhta, temelji se gora uzdrmaše i pomakoše; tako je on bio pun gnjeva:
Psalam 18,8
Iz nosa je njegova sukljao dim, iz usta je njegovih buktio oganj, što proždire, požar je vrcao od njega.
Psalam 18,9
Već savi nebesa i siđe: "noge su mu počivale na tamnu oblaku.
Psalam 18,10
Na kerubinima je sjedio i vozio se, dohujao na krilima vjetrova.


Kerubini nisu naravno mali anđeli koji odapinju amorove strijele. Kerubini su pogonski dijelovi “ruaha i kavoda” (posjedovanje kavoda, koji se u bibliji lažno prevodi kao "slava božja", je bio Mojsijev uvjet kako bi Jahve postao njegov Elohim. "pokaži mi svoj kavod", zatraži Mojsije, na što Jahve odgovara,"nemam ga ovdje, dovest ću ga sutra" itd.itd.) odnosno letjelica koje je Jahve posjedovao te se s njim kretao, često i u bitkama. Kerubin se međutim mogao odvojiti od ruaha i kavoda te se na njemu (po opisima iz starih tekstova) moglo letjeti doslovno jašući kao na konju, što je i u ovom psalmu i opisano.


Psalam 18,11
Tamu je razvukao oko sebe, kao voda težak, mračan oblak postao mu šator.
Psalam 18,12
Od sijevanja oko njega kroz oblake njegove udarao grad i živo ugljevlje.
Psalam 18,13
Gospod pusti, da gromovi zagrme na nebu, Svevišnji pusti, da zaori glas njegov: grad i živo ugljevlje,

U filmskom žargonu "uletio je pucajući na sve oko sebe"

Psalam 18,14
Strijele odapne i rasprši ih, munje izbaci i pomete ih.
Psalam 18,15
Tada se pokazaše dubine morske, otkriše se temelji zemlje pred karanjem tvojim, Gospode, pred dahtanjem srdžbe tvoje.
Psalam 18,16
S visine stiže i uhvati me, iz silnih voda izvuče me.



Ako izuzmemo mnoga Davidova pjesnička pretjerivanja, ono što se dogodilo je u biti sljedeće. Jašući na kerubinu Jahve ulete u bitku, zgrabi Davida i s njim pobježe na sigurno


Psalam 18,17
Istrgnu me od jakih neprijatelja mojih, mrzitelja mojih, što su bili od mene jači.
Psalam 18,18
Napadoše me u dan nesreće moje, ali mi je Gospod bio zaštitnik.
Psalam 18,19
Izvede me na čistinu, oslobodi me, jer me je ljubio.
- 13:04 - Komentari (15) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.